Americká automobilka General Motors s první generací svého plug-in hybridu Chevrolet Volt v Evropě neuspěla. Ani když auto přeznačili na Opel Ampera, nemělo valný úspěch. Přesto se zdá, že GM chystá jeho návrat.
foto: Chevrolet
Nová, druhá generace plug-in hybridu Chevrolet Volt s dojezdem 85 km na elektřinu je doma v USA slušný hit. Stejně jako první generace (viz. naše první dojmy).
Nový Chevrolet Volt 2016 nabízí jak vyšší dojezd, tak nižší cenu a další vylepšení. Právě vysoká cena kolem milionu korun bylo to, co v Evropě pohřbilo Amperu i Volt.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Chevrolet Volt 2016 – podrobnosti
Automobilka postavila 10 000 vozů Ampera které chtěla prodat během 1 roku, ale nakonec potřebovala roky 4. Po stažení obou vozů z Evropyse zdálo se, že na náš trh v tomto ohledu zanevřela.
Jenže fotografovi Brianu Williamsovi se aktuálně za velkou louží podařilo vyfotit „opelizovaný“ nový Volt. Špiónské snímky naznačují, že v GM se možná hnuly ledy a sentiment vůči Evropě se opět změnil. Nádherný nový Opel Ampera, který se nejspíš nikdy nebude prodávat, se tak nakonec přeci jen může stát realitou.
Není tak těžké pochopit proč. Plug-in hybrid i elektromobily jdou v Evropě slušně na odbyt. Nová generace Voltu rozhodně je konkurenceschopná, i cenou, a na evropském trhu se určitě neztratí.
Amperu vlastním za
Amperu vlastním za posledních 2500km mám spotřebu 1.8l/100km, protože po Praze je většina nájezdu elektrická (typický dojezd nyní v zimě s topením 40-50km). Jinak na benzín jsem z toho nájezdu na dlouhé trasy s ní ujel téměř 1000km. Interiér je věc vkusu, ale laciný určitě není.
Možná příde i
Možná příde i kouzelník. A tiež nikdy neprišiel.
Otrepana ale pravdiva: mnozina A. spalovaci motor, mnozina B. elektromotor, hybrid = A + B veci ktore sa pokazia.
o Chevroletu se to rici
o Chevroletu se to rici neda, ale hybridy od Toyoty patri k nejspolehlivejsim autum, majitele Priusu si na spolehlivost opravdu stezovat nemuzou
mne na motore nissan v aute
mne na motore nissan v aute renaul po 12r. odlisla len asi 4 x zapalovacia cievka v hosnote od 20 do 38 eur, podla vyrobcu, inak som z vlastnej vole menil rozvody a tusim raz aj sviecky.
vsetko ostatne su opravy nesuvisiace s motorom.
Naco hybrid ?
Cital som clanky ze rozobrali motor od bmw alebo mercedes co mal nalietanych milion km, aby zistili co sa tam opotrebuva resp. v akom je stave, zistili ze mu vobec nic nie je.
moderne motory ak nemaju zasadne chybu vyrobnu, projektovu, nieko nesetril az moc, su tip top. to co sa serie su pruziny od soli, pneumatiky, skratka bezna mechanika co musi ustat zaobchadzanie a poveternostne vpl.
vnitrek motoru je vpodstate
vnitrek motoru je vpodstate pohodicka, otazkou je spise okolni balast dnesnich modernich motoru 😉 schvalne se nekoho zeptej kolik km mu vydrzeli turba, ruzne ventily, katalizatory a dalsi serepeticky, navic 12 let starej motor, to mohla bejt jeste kvalita, ne ty dnesni papiraky
ostatne ja vlastnil jiz 3x Renault a motorove me take vyhovovali, ty zapalovace trosku svadi k motoru 1.4 16V, mel jsem ho v Cliu a ten motor na to proste trpel, menil jsem je co 15-20k km
je to chyba v SW (FW), pusta
je to chyba v SW (FW), pusta viac prudu. nastastie kto ma imbus 10, a nahradnu cievku si to vymeni sam.
taky hybrid alebo bev, je cely len elektrina.
Souhlas. A toto neodstranili
Souhlas. A toto neodstranili ani s novým modelem
Právě že odstranili –
Právě že odstranili – nový Volt je 5-místný!
to bych úplně netvrdil.
to bych úplně netvrdil. Tvar baterie je stejný takže středová bariéra uprostřed zadních sedadel zůstala. Dali jen na ní polstrování, takže je možné si sednout s s nohama na každé straně bariéry, ovšem zkušenosti uživatelů říkají, že tohle je jen pro max menší teenagery a jen příležitostně.
To proto, že díky tvarování sedadel jsou krajní pasažéři naklonění doprostřed a ten uprostřed je dost vyvýšený a musí se sehnout. Prý dost nepohodlné.
Viz tady, kde jsou zkušenosti i fotka:
http://www.greencarreports.com/news/1096365_2016-chevrolet-volt-seats-five-but-not-really-on-a-fifth-seat
Jiné recenze mluví o Voltu 2016 jako o čtyřmístném, páté místo prý radši nezmiňovat, protože tam si prý opravdu sednout nechcete…
O sedačkách od 4:42
https://www.youtube.com/watch?v=MIw7hp3VFdQ
Ale kdyby se to v evropě objevilo, tak bych se určitě rád podíval a zhodnotil sám, protože jinak je to myslím dost povedené auto
Jediny problem tohoto auta
Jediny problem tohoto auta boli styri miesta na sedenie. Nic ine
to mě zas až tak
to mě zas až tak nevadilo.
Pro mě byl největší problém s malou kapacitou baterií a tím velmi krátkým dojezdem, velmi hlučný až „uječený“ spalovací motor v určitém režimu a na dnešní dobu špatná konektivita. Jinak auto OK.
Bohužel jsem mezitím dozrál do přesvědčení, že je zbytečné vláčet v autě spalovací motor navíc, servisovat ho, kupovat PHM, výměny olejů, filtrů, rozvodů atd. atd. a prostě zbytečně navštěvovat a platit servisy.
Dnes mám čisté EV a jsem spokojen.
Tak tak – zbytečnosti,
Tak tak – zbytečnosti, které se dřív nebo později pokazí.
podilela se na tom myslim i
podilela se na tom myslim i celkem „nekvalita“, znam jednoho Majitele Ampery a s autem jsem se svezl, a popravde Oktavka za polovicni cenu proste v interieru pusoby jako vyssi level nez prave Ampera, ta lacinost z toho interieru Ampery doslova cisi, na fotkach mozna ne, ale v realu je to dle meho nazoru hruza
a predpokladam ze tohle v novem Vpoltu posunuli dal a kvalitu zasadne zlepsili