Tesla představí vylepšené domácí úložitě Powerwall v2.0 už letos

Tesla Motors už pár měsíců vyrábí domácí baterie Powerwall ve své Gigatovárně. Jedním z prvních trhů kde je zařízení dostupné se stala Austrálie. Elon Musk potvrdil, že už na letošek chystá Powerwall v2.0.

Tesla Powerwall je dnes už pouze jedním z mnoha podobných produktů na trhu. Podobné prodává třeba i Daimler. Více viz. srovnání výrobků.
foto: Tesla Motors

Když Tesla odhalila domácí baterie Powerwall, netrvalo dlouho než nasbírala 38 000 rezervací. Zájem byl enormní.

Jedním z prioritních trhů se pro Tesla Motors kromě stala Austrálie. Domácí úložiště energie jsou důležitou součástí probíhající energetické revoluce vedoucí k celkové decentralizaci.

Australské domácnosti začaly masivně využívat . A domácí úložiště jim pomáhají je využívat ještě efektivněji a někdy se dokonce velmi snadno zcela odstřihnout od sítě. Investice do baterie se tam může vrátit už během osmi let.

Současná verze Powerwallu nicméně stále není dokonalá a Elon Musk nedávno odhalil, že už během letošního léta bude k dispozici vylepšený Powerwall v2.0.

Vylepšení se mohou týkat kapacity (dostupná je 7 kWh a 10 kWh), ale spíše sázíme na výkonovou elektroniku kolem, kde Powerwall proti konkurenci přeci jen poněkud zaostával. Díky tomu ale také nabízel příznivější cenu.

Dokonce i v České republice už se dnes podobná zařízení jako Powerwall vyrábějí. Jedno takové představila nedávno společnost Fitcraft Energy pod názvem SaveBOX-HOME a prodává jej za 149 000 Kč bez DPH v kapacitě 4,5 kWh.

57 Comments on “Tesla představí vylepšené domácí úložitě Powerwall v2.0 už letos”

          1. Pokud bys tam ty háčky a
            Pokud bys tam ty háčky a čárky dával, tak ti většinu chyb a překlepů prohlížeč podtrhne. Pokud používáš CESTINU, tak to máš podtrženo všechno a chybu v tom nenajdeš. A jen tak na okraj, ale skutečně mě to zajímá, z jakého důvodu nepoužíváš diakritiku?

                1. lenost na tabletu prepnout
                  lenost na tabletu prepnout na co? obe ceske klavesnice na androidu me hlasi jen cisla, kdybych byl linej tak si prepnu na hlasove zadavani postu, to ale zas spolupracuje jen s anglictinou

                  ani na PC by me prepnuti na diakritiku nepomohlo, zadne addony me do prohlizece nesmej, tedy ani na opravu pravopisu, je to pracovni PC kde si nedovolim dat jakykoliv addon ktery me otevre porty, a to delaji vsechny addony v kazdem prohlizeci

                2. – Android: podržíte-li
                  – Android: podržíte-li prst poněkud déle nad písmenkem, rozvine se nabídka (nejen) s diakritikou.

                  – Nevím, co používáte za prohlížeč, ale mainstreamový Chrome to umí tak nějak sám od sebe.

                  Osobně k rodné řeči přistupuji jako ke každému jinému programovacímu jazyku, tj. pokud nedodržím syntaxi, tak se pak nesmím divit, že mi není rozumět.

                3. super, tyakze jeden post
                  super, tyakze jeden post budu psat pul dne, a co to vyresi? bude tam diakritika ale chyby zustanou

                  nastesti mame „demokracii“, tazke pokud se nekomu nelibi co a nebo jak pisu, ma svobodnou volbu to proste necist

                4. Mame demokracii a take
                  Mame demokracii a take moznost se I/Y naucit … Preklepy pochopim, ale I/Y hrubice mne jaksi hlava nebere i pres „zduvodneni“ nejakym „dys…“. Nastroju na opravu gramatiky existuje spousta, staci jen je zacit pouzivat.

                5. me zas hlava nebere ze si
                  me zas hlava nebere ze si nektri lide myslej ze jsou tak „chytri“ ze nedokazou pripustit ze existuji lide kteri proste neumej pravopis

                  nastesti ja to beru ironicky a vim ze takovi jedinci existuji, me to nastesti „hlava bere“ 🙂

                6. je to typ „ochorenia“ ktory
                  je to typ „ochorenia“ ktory sa prejavuje neprikladanim vyznamu nad tym ake IY napisu. Resp aj keby vedome chceli tak to nejde, ja mam podobny postih, preneseny od mojej starej mami. Obcasnu spravnost zvladam jedine praxou po velmi dlhej dobe.

                  Pripominam ze to nepostihuje intelekt, casto maju aj vyssie iq nez priemer, skratka je to evolucne zbytocna zrucnost 🙂

                7. Vedou se akademické diskuse
                  Vedou se akademické diskuse o nutnosti zjednodušení jazyka. Když si vezmete, že děti se učí zbytečně několik prvních let školy používat pro každou číslici a písmeno 4 znaky (velké a malé písmeno, psací a tiskací), tak už to je svým způsobem nesmysl. Dále ty znaky různě kombinují a používají s ohledem na pravidla i u takových věcí, jako je a ě, mne a mně nebo mě, ů a ú atp.. A psaní měkkých a tvrdých i a y je jen další taková věc. Část z toho jsou přitom vyložené prkotiny, kterými vyřčené a napsané nepozbývá ani nemění smysl.

                8. …většina z nich smysl
                  …většina z nich smysl dává…

                9. Abych uzavrel I/Y … Ja
                  Abych uzavrel I/Y … Ja pisu bez diakritiky, nebot jsem linej prepinat klavesnici, z 95% pisu v anglictine. A souhlasim s tim, dysXYZ jsou sice svym zpusobem vady, ktere se ovsem pri urcite snaze daji napravovat. Kvituji s povdekem, ze se v casti debaty ohledne I/Y, rapidne zvedla uroven spravnosti psani slov s I/Y.

                10. naprava je casto dost
                  naprava je casto dost usmevna vec, jak napravite nekoho kdo se treba tyden sprta vyjmenovana slova a behem dalsi hodiny je jiz napise spatne?

                  lidi co se „chvastaj“ jak to jde napravovat odkazuju na podnikani, kdys si myslis ze je to tak desne snadne, tak to zuzitkuj v podnikani, pokud to zmaknes a napravis jedineho „studenta“, do dalsiho tydne jsi minimalne milionar, v CR nejakou z poruch uceni, soustredeni, pravopisu, matematiky, vyzualni krivosti a dalsich podobnych vad trpi priblizne 50-60% lidi, jen v pripade „dysgrafie“ se s dnesnim trendem digitalni doby odhaduje ze ji urcitou formou trpi priblizne polovina populace, takze o klientelu nouzi mit fakt nebudes 🙂

            1. To se mylis. V kontrolach
              To se mylis. V kontrolach pravopisu lze vybrat zda pouzivas ČEŠTINU nebo CESTINU.

              Ac je to nepochopitelne, tak pro ČEŠTINU stale jeste neni na internetech misto. Spravne ČESKY neumi napr. diskuze na Idnes, neumi to oblibena aplikace Whatsapp atd.

              Nevim jak pisatel, ale ja zacnu psat ČESKY az to budou umet pocitace a internety. Zatim se to stale nenaucily.

  1. K poslednímu odstavci
    K poslednímu odstavci tohoto článku:

    Fitcraft Energy pod názvem SaveBOX-HOME:
    Cena SaveBOX-HOME 4,5 se pohybuje kolem 149.000 Kč bez DPH (15 %). Cena neobsahuje fotovoltaiku na střechu. Cena SaveBOX-HOME 7,5 se pohybuje kolem 194.000 Kč bez DPH (15 %). Cena rovněž nezahrnuje fotovoltaiku na střechu.

    PTÁM se: Neuvažoval někdo místo takovýchto zařízení používat , jako záložní zdroj elektromobil???? Jestliže zařízení 7,5 kWh stojí 194 000,-Kč bez DPH, tak si představme, že v garáži stojí Nissan Leaf s kapacitou 30 kWh – jistě muselo by se investovat do nějaké elektroniky, pro možnost zajištění zpětného odběru elektřiny z auta do domácí elektrické sítě, ale nepochybně by to mělo smysl.

    Určitě nad tím někdo přemýšlel, ale zatím s tím moc veřejnost seznamována není. Zachytil jsem nějaký článek, že se prý nějaká automobilka (snad Nissan) na něco podobného chystá, ale moc by mne zajímalo daleko víc informací, zda už někdo něco někde v tomto směru nevymyslel… Lze to vůbec realizovat?

      1. Každý den ale autem
        Každý den ale autem nejezdíš a navíc by auto mohlo sloužit, jako záložní zdroj energie v případě nějakého výpadku sítě. Nebo na chatě, kde není elektřina si přijedu elektromobilem a přivezu si elektřinu s sebou…

        Nejde o to kupovat elektromobil kvůli tomu, aby sloužil jako baterie pro domácnost, ale jde o to, rozšířit jeho funkci, aby uměl i toto.

        Osobní automobil si taky kupuji především kvůli přepravě lidí, ale plno lidí si pořídí tažné zařízení, aby mohli rozšířit funkčnost automobilu o schopnost přepravovat občas i větší náklad.

        No a o stejné rozšíření funkčnosti elektromobilu mi jde.

        1. Já s tím souhlasím.
          Také

          Já s tím souhlasím.
          Také by se mi to líbilo.

          A ohledně toho, že se E-Ryc bojí, že by měl ráno vybitou baterii, tak to podle mě tak není. Stačí to přeci jednoduš spočítat.

          Průměrně má dům spotřebu cca 5,5 kWh za den.
          Takže baterie v Leafovi by mohla za ideálních podmínek zásobovat takový dům přes 5 dní! A to není zrovna málo.

          Když by člověk přijel domů s například na polovinu vibitou baterii, což je bežný stav, tak do rána ráno by měl stále v baterii cca 40%, což je stále dost.

          Prostě podle mne je to dost dobrý nápad jako přídávná funkcionalita pro elektromobil. Přesně jak píše pitii.
          A to s tou chatou je to také vyborný postřeh. Nebo třeba na jeden den v kempu, nebo někde na tábořišti, kde neni elektřina by to take nebylo od věci.

          Nissan myslím přesně něco takového vyvíjí pro Japonsko z důvodů vypadku, kvůli Fukušimě. Takže i takovéto neštěstí má své pozitivní dopady, protože jinak by se tím vubec nikdo nezabýval.

          Bohuže u nás v Česku o nikom takovém nevím. SaveBOX-HOME mi přijde silně předražený (je tourčitě kvůli dotaci, co si taky od firmy spojené s ČEZem představit)

          1. E-Ryca bych nebral vubec
            E-Ryca bych nebral vubec vazne, ve vsech diskuzich tu jen „hatuje“ pesimisticke pohledy, to neni fanda Ev, ale spise nekdo kdo musi vsude mozne psat jak si mysli ze je to nerealne a spatne, bejt jen takovy lide jako on, tak dnes stale lovime mamuty a vrcholem nasi civilizace by byl pazourek 🙂

            1. Jenže on má celkem pravdu.
              Jenže on má celkem pravdu. V současné době potřebujeme:

              1) snížit cenu EV
              2) nabíjecí infrastrukturu
              3) instalace větší baterie
              ..
              4) robotické řízení
              ..
              100) tahle vymoženost

              Pokud se to dnes a denně nebude připomínat, tak výrobci(ne všichni) se přetrhnou ve vymýšlení ptákovin jen aby nemuseli řešit tyto hlavní problémy. Typicky opět musím bohužel konstatovat, že jediný kdo rozvoj elektromobility bere vážně je Tesla a naopak největší záškodník je jednoznačně Nissan.

              Mimochodem i kdyby se to někomu hodilo, tak jen ten posraný Chademo konektor (bez kterého se to neobejde) stojí +2000 USD. Takže opět díky Nissane, že nám tuto technologii přinášíš až domů.

              1. precetl sis nejake jeho
                precetl sis nejake jeho posty a co tvrdi v ruznych diskuzich zde na hybridu?

                v minule diskuzi napsal vpodstate ze vystavba infrastruktury by nic nezlepsila a na nabijeckach by se jen hromadili lidi a cekali az nabije ten prednima

                ano cena EV by se mela snizit, to ale nikde nepsal, infrastrukturu nejakpu jeho symulaci rozporoval, vetsi baterie ano, ale o tom nic nepsal, roboticke rizeni je jen featura, ta nic z toho o cem tu je rec neresi

                1. Já reagoval na tuto
                  Já reagoval na tuto konkrétní vymoženost a hlavně si potřeboval odplivnout na zlý a ošklivý Nissan 🙂

                  Jinak právě to robotické řízení má v dohledné době šanci napomoci efektivnímu využívání stojanů. Konkrétně, že dobité vozy již nebudou blokovat stojany ale sami odjedou někam dopryč a ty tam můžeš nechat stát svůj vůz opodál, který si až na něj přijde řada ke stojanu přijede a začne nabíjet. K tomu budeš mít na mobilu zobrazenou frontu, za jak dlouho na tebe přijde řada, takže si o to prodloužíš nákup či tak něco, nebo prostě přejedeš na další stanici o pár km dál, čímž se vracíme zpět z bodu 4) k bodu 2).

                  Mimochodem intenzivně na tom pracuje Tesla a VW, obě již mají funkční prototypy a je velmi pravděpodobné že se to začne už příští rok intenzivně montovat minimálně do sítě SC. Hádejme která automobilka na toto naopak totálně peče a vymýšlí místo toho ptákoviny?

                2. autonomni rizeni bude
                  autonomni rizeni bude zpocatku vysada jen drazsich aut, a i u nich bych s tim driv nez za 5-10 let fakt nepocital, ve vetsine sveta k tomu jeste nejsou ani pravni podminky a takova auta vpodstate ani nesmi v tech castech sveta na silnici, a to se zedne na den opravdu nezmeni

                  na cem intenzivne pracuje VW? na infrastrukture? no to jo, doma v Nemecku kde nato dostali 4 miliardy eur a stavej hlavne v prumyslovych centrech kam se bezny zakaznik nedostane, ano Tesla stavi infrastrukturu a je vpodstate jedina, a ji jedine by se zato melo tleskat

                3. Právě že tento systém
                  Právě že tento systém autonomního připojení k nabíječce bude pracovat jen na uzavřeném „parkovišti“, pro které navíc může existovat dokonalá mapa prostředí. Čili nic složitého, co by dnes už spolehlivě nefungovalo viz autonomní zajetí/vyjetí z garáže, které dnes už umí skoro všichni Tesla, BMW, VW, Mercedes.

                  Tesla k připojení vozu chystá „hada“, VW využívá robotická ramena nebo bezdrátový spot ve vozovce.

                4. nez tu tyhle vsechny
                  nez tu tyhle vsechny hejblata budou a budou kompatibilni na ruzne znacky (coz se nestane) tak tu davno bude normalni indukcni dobijeni na parkovacim miste ktere chysta prozmenu Nissan, takze bude vpodstate jedno kde auto stoji, staci jen aby indukci byli vybaveny vsechny mista na parkovisti, a sjednotit indukcni moznosti bude realnejsi nez sjednocovat standardy konektoru a slozitosti jednotlivych zapojeni konektoru

                  nehlede na fakt ze nez se vubec zacne neco takoveho dit, muze se smer zkoumani uplne zmenit a klidne muze prijit dalsi dnes nevyrceny napad o kterem dnes ani netusime ze existuje, same kdyby?

                5. Tak ono těch konektorů na
                  Tak ono těch konektorů na jednotlivých kontinentech zas tolik není, navíc v budoucnu by mohl být evropský CCS kompatibilní se SC. Problém tak zůstane pouze co s Chademo.

                  Indukce neumí rychlodobíjení (Nissan, VW i BMW jsou rádi když jim jakžtakž funguje 3,6kW) a s vysokou pravděpodobností ani v blízké budoucnosti pořádně nebude umět. Tudíž to je opět věc, která má žebříčku pozici 101). Nemluvě o extrémní ceně toho dobíjecího místa – dnes je levnější instalace 50kW stojanu než jednoho induktivního.

                6. u Nissanu to neni 3.6, ale 3
                  u Nissanu to neni 3.6, ale 3 az 6kW, a to je indukce ktera se da k Leafu poridit jiz dnes do garaze, da se poridit asi od 5 ruznych vyrobcu, ja psal o tech co planuji dobudoucna ne jako prislusenstvi, ale jako soucast aut a s indukci, ostatne jiz tento rok se ma od Nissanu zacit prodavat 7kW varianta, to je ale porad jen hracka do garaze pro lenochy co nechtej pripojovat kabl

                  pokud se o to zajimas tak vis ze se po svete testuji jiz OLEV (hlavne EV autobusy), tedy to kde se auta napaji za jizdy z vozovky, a tam se pocita momentalne s az 440V 200A (pokud spravne pocitam tak az 88kW?), a se stejnyma parametrama pocita i Nissan Wireless Charging, pocita se tam se vzdalenosti 15+20cm (15cm pod povrchem a 20cm k „prijimaci“ na autobusu), tedy toto

                  https://www.youtube.com/watch?v=CVd9a_yjS78

                  https://www.youtube.com/watch?v=8Z9FW9ijP3Y

                  https://www.youtube.com/watch?v=FVRclpJbItM

                  vsimni si ze jim tam skace rekneme nabijeni 60-74kW kdys stoji na te zastavce

                  u BMW pokud vim dnes pouzivaji 3.3kW, a planuji s Qualcomem az 22kW verzi

                7. No právě já mám problém
                  No právě já mám problém s tím „dobudoucna“. V každém případě je opět třeba rozlišovat autobus a osobní automobil.

                  Už se to tu mnohokrát probíralo, když se vezme objemová hustota technologie baterie, např. Tesly a umístí se do autobusu, tak již dnes může 12m vůz vozit 500kWh baterii. Ale platí to i obráceně tudíž do velkého osobního vozu se dnes vejde jen těch 90-100kWh. Tudíž jestli má ten autobus 80kW indukci tak do osobního vozu se víc jak 22kW cívka nevejde (kde Nissan na 7kW končí, protože ta indukce využívá palubní nabíječku a Nissan ani u Leafu 2 pravděpodobně na 7kW zůstane). A my se pokud se nepletu bavili o rychlodobíjení.

                  Taky se podívejte jaký je dnes příplatek za 6,6kW nabíječku u Leafu a k tomu si přidejte ještě jednou tolik za indukci. A na veřejné indukční spoty ve vozovce rovnou zapomeňte. Proč by se měly jako stavět rychleji než běžné Chademo stojany?

                  A ten OLEV je úplně stejná chyméra jako vodík, však časem uvidíte. Tím ale netvrdím že to nefunguje.

                  Čili se vracíme zpět na začátek diskuze. Je třeba tlačit výrobce k tomu co je teď důležité a dát jim jasně najevo, že výmluvy už jim nebudou tolerovány. Osobně doufám že lid dá Nissanu ten 30kW Leaf pěkně sežrat, aby se zase probudil a začal pořádně makat.

                8. ja bych to nechal te
                  ja bych to nechal te budoucnosti, ted je stejne zbytecne to resit, ani zitra ani za rok tady elektromobilu nebude najednou nejak moc, vyhledove se bavime vpodstate o 10-15-20 a mozna i vyce letech nez bude tohle nejak palcive tema, do te doby snad budou rust rychlonabijeci stojany nejak vyzraznejc nez dosud a rekl bych ze to tem soucasnym majitelum EV bude dostacovat

                  kdys se podivame na ty co maji Tesly S, nerekl bych ze by meli dnes nejak vyraznej problem

                9. jojo, taky to tak vidím…
                  jojo, taky to tak vidím… nebo aspoň do příští diskuze na hybridu 😀

                10. Ach jo. Nenapsal jsem, ze
                  Ach jo. Nenapsal jsem, ze infrastruktura by NIC nezlepsila. Napsal jsem, ze realne dosazitelna (postavitelna) infrastruktura by neresila vetsi nez male mnoztvi soucasnych EV (jezdicich v jinem rezimu nez „nabiti doma staci na cely den“).

                  Jako designerovi ti urcite neco rika „user experience“ (nejsem si jisty, jak se to spravne preklada do cestiny). A pardon, jizda 85km po dalnici 70% povolene rychlosti a poslednich 10km sevreny zadek, jestli dojedu (video s cervenym Ionem Blava-BB), to neni moje predstava auta za pul milionu.

                  Takze ac bych fakt chtel, necham si jeste par let zajit chut a budu jezdit v tom, v cem jezdim…

                11. proc takove veci pripisujes
                  proc takove veci pripisujes k dnesku? Elektromobilita je relativne „nove“ odvetvi a realne je tu v rozjizdejici se forme nejakych 5 let, nesymuluj nesmyslne scenare kde vsichni maj male mestske auticko s dojezdem 100km a dobiji jen na verejnych stanicich, protoze to je nesmysl kterej nikdy nenastane

                  kdybys to chtel symulovat realne, tak by takove auto melo jen urcite procento lidi, kteri pravdepodobne na dalnici mozna ani nikdy nevjedou, koukni se na prodeje EV v CR, na druhem miste je EV s dojezdem 250-400km, na prvnim miste EV ktere ma moznost i extenderu a teoreticky dojezdem 320km, to je divne ze lidi si kupuji nejvice EV se kteryma ty vubec nepocitas ne?

                  pak jsem ti psal ze Tesla zverejnila nekde jejich procenta ohledne toho kolik procent nabijeni je na SC a kolik z jinych zdroju a taky to nebylo 100%, ale naopak uplne z druje strany snad jen okolo 20%, tedy zase preseny opak toho co ty symulujes v te sve symulaci, tak co kdo je realista, ty s tema svejma nesmyslama, nebo realny svet okolo kterej ukazuje uplne jinej vyvoj a jine sytuace? tech elektromobilu ktere popisujes ve sve symulaci se prodalo v CR jen asi 30% z celkovejch prodeju EV v CR, ale ne , ty jim priradis v symulaci 100% a jeste navic tak ye vsichni dobijej jen na verejnzch dobijeckach 😀

                  ja osobne si treba nekoupim nikdy enektromobil s dojezdem pod 350km, pritom ridim hybrida za 1.6 mega a zvazuju dobudoucna Teslu 3, takze kde jako jsem v tech tvejch 100%? asi ziju v jine CR nez vsichni ostatni co maj v CR male mestsje Ev s dojezdem 100km, asi jina dimenze?

                12. S auty, ktera to dojedou
                  S auty, ktera to dojedou nepocitam, protoze je nabijecky nezajimaji. Stejne tak kdyz budes pocitat potrebu invalidnich voziku, tak nebudes pocitat lidi, co chodi a tudiz ho nepotrebuji).

                  Ale budiz, budme vice realni a veazmeme dnesek – dej si do simulace 400km Pha-OV, tri nabijecky po dvou zasuvkach a posli tam desetkrat Teslu (v Ostrave je sraz) s dalnicnim dojezdem 250km (251@129 – 250@130). Vychazi 5,5 hodiny proti 3,5 kdyz jim dam vydrz, aby nabijet nemusely.

                13. ano ve vsem s tebou
                  ano ve vsem s tebou souhlasim, dal si symuluj a treba jednou vysymulujes elektromobil 🙂

                14. Ano chapu, na EV bozstvo se
                  Ano chapu, na EV bozstvo se nesaha. Uz mlcim.

                15. klidne si na nej sahni, ja
                  klidne si na nej sahni, ja se jiz vezl v nekolika, popravde na omaj je to proste normalni auto

          2. Jednorazovky (resp. nouzova
            Jednorazovky (resp. nouzova situace) v pohode, to bez diskuze (i kdyz, kdyz budu na chate cely den prohanet cirkularku… ;-)). Ale pro trvale pouziti, pokud s temi 40% odjedes druhe rano zase do prace za tmy a vecer se vratis zase za tmy (zima – kratke dny) s 5%, co ted? Pokud to auto bude vetsinu casu stat doma, tak to fungovat bude, ale na to si EV (alespon dneska) nikdo neporidi. Proste potrebuju baterii, ktera je pripojena pres den, ne ktera stoji v praci v podzemnim parkovisti. Ano, resilo BY to nabijeni u zamestnavatele, kdyby existovalo (nez mi to nekdo otluce o hlavu).

            Saman> spis se snazim mit realisticka (a v ramci fyzikalnich zakonu) ocekavani.

            1. myslis ty nesmyslny symulace
              myslis ty nesmyslny symulace o kterych si tu psal, ktere jsou uplne mimo realitu a nikdy nenastanou?

              jj situace kdy jsou silnice plne jen mestskych elektromobilu a kde vsichni 100% nabijej jen na verejnych nabijeckach, je vyslovene realisticka 😀 no podle me je realnejsi ze vznikne v budoucnu mezihvedna lod Enterprise nez ty tvoje realisticke vyze 😉

              1. ano, presne ty natvrdly
                ano, presne ty natvrdly „nesmyslny symulace“, ktere ukazuji (snazi se podlozit muj nazor), ze ZA SOUCASNEHO stavu technologie je masivni elektromobilita nesmysl (prinasi znacna omezeni za naprosto neadekvatni naklady). A proto ten boom taky nenastal a nenastane, ne proto, ze to rika nejaka simulace nebo pesimista.

                Pekne to tu shrnul nekdo jiny, napred se musi vyresit zakladni problemy (kapacita a cena).

                1. vydis na ulicich snad
                  vydis na ulicich snad nejakou masyvni elektromobilitu? vydis ze by dalnice byli plne jen mestskych malich aut?

                  o boomu nikdo nic nepsal, to jen ty pocitas v symulacich s tim ze preznoc tu najednou mude v CR 5 milionu elektromobilu a jeste se to snazis vydavat za realistickej pohled na svet

                  o tech problemech ja tu pisu jiz nekolik tydnu, staci si projit asi tak 100 diskuzi zpetne 😉 narozdil od tebe ja vydim prave problem v tom ze dotace jsou naprosto nesmyslne a hlavni problem je jen v tom, ze neni dostatecna sit rychlonabijecek, tam kde tu sit maj, tak tam i bez dotaci maji zajimave prodeje EV a plug-in hybridu, a nikdo taky neceka ze vsichni najednou zacnou kupovat EV, realistickej odhad je, ze do 15 let tu bude mozna 10-15% EV, ne ty tvoje symulace kde je 100% mestskych EV 😉

                  100% EV tu nebude ani za 50 let, a 100% jen mestskych EV s dojezdem okolo 100-150km tu nebude nikdy vzhledem k tomu ze jiz dnes jsou na trhu EV s vetsim dojezdem 😉 jiz v tuhle chvili jsou tvoje symulace naprosto nerealne, jiz soucasny stav EV ti je vpodstate rozbiji, a vubec nepocitas s tim ze by mel nastat nejaky pokrok

                2. V simulaci neni 5 milionu
                  V simulaci neni 5 milionu aut, ale 1000 (3% patecniho provozu podle udaju RSD) a je pro ne postaveno 1000 nabijecich mist podel trasy. Stejne cesta trva dvakrat tak dlouho.

                3. no to jo kdys vsichni
                  no to jo kdys vsichni nabijej na tech tvich vyrtualnich stojanech, k tomu nemusi nikdo nic symulovat, k tomu staci zdravej rozum

                  nastesti takova situace neni treva resit, protoze nenastane

      2. Samozřejmě, že takové
        Samozřejmě, že takové řešení má svoje nevýhody, ale jde o to, co se s tím dá dělat. Například si dovedu představit chytrou síť, která, dokáže vyrobenou energii u vás doma přesměrovat přes distribuční síť k vašemu autu, které máte zapojené do zásuvky na parkovišti v práci. Samozřejmě, že za takovou službu byste musel asi něco zaplatit distributorovi, ale i tak to bychom museli žít jinde než Čechách. U nás je to Sci-Fi a jestli se bude státní legislativa tak usilovně snažit pouštět žilou malospotřebitelům jako dosud a tlačit všechno přes dostavbu JE, tak ještě hóódně dlouho zůstane.
        Zatím nejjednoduší mi připadá domluvit se se sousedem a vždycky jedno auto, pokud je to možné, nechat doma.

    1. podobna koncepce je
      podobna koncepce je planovana v Cine, tedy ze dobudoucna vsechny elektromobily vudou az z 10% sve kapacity slouzit pro vyrovnavani site, jak to funguje a jestli se tim nekdo zabejva netusim

      ale tim ze podobny koncept predstavila Toyota v podobe vodikoveho Mirai, kde v pripade potreby muze auto slouzit pro dum jako zalozni zdroj energie, tak predpokladam ze to same se postupne zacne objevovat i v pripade baterkovych elektromobilu

      1. Takové zařízení reálně
        Takové zařízení reálně existuje na VŠB-TUO, kde jej s konektorem CHAdeMO vyrobila a odzkoušela Odborná skupina Systémy pro alternativní zdroje energií doc.Horáka. Také bylo na letošní Inforhermě 2016 vystaveno a přihlášeno do soutěže o nejinovativnější výrobek Infothermy http://www.tzb-info.cz/docu/clanky/0135/013514o49.png.

        Nabíjecí/vybíjecí jednotka elektromobilu byla vyvinuta v rámci projektu Energetická soustava rodinného domu pracovištěm VŠB-TU Ostrava. Tato kompaktní technologie umožňuje nejen nadstandardní komfort využití tepelné a elektrické energie v RD spolu s minimalizací nákladů za energie z veřejných sítí, ale i využití elektrické energie pro transportní, dopravní a servisní účely. Již zrealizované demonstrační zařízení dodává teplo a elektrickou energii do prostor Společného výzkumného a monitorovacího centra TRIANON v Českém Těšíně. Je přístupné veřejnosti formou seminářů a exkursí.

        Elektromobil je zde využíván jako doplňkové úložiště přetoků z FVE nebo jiným alternativním zdrojem vyrobené elektřiny do veřejné sítě. N/V-S využívá standardního stejnosměrného připojení k elektromobilu (CHAdeMO). Elektromobil s dojezdem 200km plně nabije za necelých 30min. Inovace je v implementované funkci řízeného vybíjení (škálovatelně až 10 kW/h) pro energetické účely RD či veřejné sítě. Řízené vybíjení je přitom limitováno jízdním rozvrhem elektromobilu, který vytváří řidič zadáním v menu či autonomně řídicí systém procesem učení v rámci expertního systému řízení elektromobilu. Elektromobil tak umožní
        dodat do RD jen tolik energie aby byla zajištěna mobilita uživatele. N/V-S je světově unikátním zařízením, které vzniklo řešením tématu disertační práce a díky podpoře z veřejných prostředků v rámci komercializačního projektu Preseed aktivity VŠB-TUO Energetika v letech 2013-2015. Je hledán komerční výrobce zařízení. Detailnější popis http://www.tzb-info.cz/download.py?file=docu/clanky/0135/013514_text.pdf

    1. Ono je to dobré jak pro
      Ono je to dobré jak pro koho. Někdo už má třeba svůj systém řízení FVE a chybí mu jen akumulace tak je pro něj systém jako savebox nevyhovujici navíc minimálně 2x předražený.
      A naopak potřebuje jen kvalitní baterie s velkou kapacitou a nezbytným dobrým balancerem a další elektronikou pro ochranu samotných bateriovych článků.

      A zase někdo ještě nemá nic pak by ale potřeboval ucelený systém řízení veškeré elektřiny pro dům. Tj. Aby to né pouštěli nic zpátky do sítě, aby se inteligentně řídila spotřeba elektřiny v závislosti na zapnutych spotrebicich.

Napsat komentář