Tesla přidá k Superchargerům evropské CCS konektory, smlouva s BMW?

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, aktuálně vystoupil na speciální Tesla akci v Paříži. Odhalil několik zajímavých novinek.

Tesla čeká i letos v Evropě další dobrý rok. Nedivíme se.
foto: Tesla Motors

Tou zcela nejzásadnější novinkou, kterou Elon Musk v Paříži odhalil, je skutečnost, že rychlonabíjecí stanice své sítě Supercharger bude automobilka doplňovat o „evropský“ konektor. Musk tím velmi pravděpodobně myslel CCS.

Musk tuto novinku zmínil v souvislosti s tím, že síť Supercharger rozhodně nechce být uzavřená pro ostatní automobilky. Elon Musk už v minulosti řekl, že hlavním cílem Tesla Motors je urychlit nástup alternativní mobility. A síť Superchargerů je jednou z cest, které k tomu vedou.

Už dříve se spekulovalo, že by Tesla mohla síť Superchargerů nabídnout k využití i dalším automobilkám. V Evropě se tak nejspíš stane dříve než doma v . Jako nejpravděpodobnější se jeví smlouva s BMW. Možný je klidně i Volkswagen – obě tyto automobilky totiž CCS využívají.

Musk v Paříži dále řekl, že prvních obrázků Tesla Model 3 se dočkáme dle předpokladů na konci března 2016. Zároveň ale dodal, že se rozhodně nedozvíme všechny informace týkající se Modelu 3.

Musk také potvrdil, že je pouze otázkou času kdy Tesla postaví továrnu v Evropě. Už dříve se spekulovalo o Německu, Česku i Slovensku. Musk samozřejmě neřekl kde, ale uznal, že Evropa má obrovský potenciál co do zkušených automotive zaměstnanců.

Na dotaz ohledně zvyšování dojezdu Tesla Model S Musk řekl, že je realistické dostat se na 500 km až 550 km, ale víc nejspíš ne. „Chceme najít ideální střed pro dostatečný dojezd, ale zároveň proto, abyste s sebou většinu času nevozili velkou hmotnost [baterie] navíc,“ řekl Musk.

Ohledně tempa výroby Tesla Model X Musk sdělil, že se neustále zrychluje a mělo by dosáhnout na (stejně tak zrychlující) tempo výroby Tesla Model S do druhého čtvrtletí 2016. Jeden z prvních kusů Tesla Model X byl nedávno viděn v Německu.

Tesla také podle Muska hodlá začít v Evropě naplno budovat sekundární síť nabíječek zvaných Destination Charger. Ta se postupně rozšiřuje na další a další hotely, restaurace, pensiony a další podobná zařízení v celé Evropě.

Musk dále potvrdil rozšiřování sítě Superchargerů v Evropě dál na jih a východ. V očekávání tak jsou jih , , , ale také , , Slovensko (kde byl nedávno otevřen první Supercharger) a dokonce i .

30 Comments on “Tesla přidá k Superchargerům evropské CCS konektory, smlouva s BMW?”

    1. právě, kdoví jestli
      právě, kdoví jestli nemyslel Chademo místo CCS. On řekl doslova „I don’t love the plug honestly, …this Plug is enormous…“ neboli „upřímně, nemám ten konektor rád, … je tak obrovský…“. Což více sedí na Chademo, než CCS.
      Navíc řekl „European standard Plug“, což nemusí být konektor z Evropy, ale prostě konektor, který je tady standardem. Uvidíme

  1. Já se tímto prohlášením
    Já se tímto prohlášením utužuji v myšlence, že Model 3 dostane pro Evropu už rovnou CCS konektor, tedy bude moci nabíjet jak na stávajících SC tak hlavně přímo na CCS stanicích bez nesmyslných redukcí. Výhody pro Teslu jsou zřejmé zejména v tom, že Model 3 dostane bezpřípatkové rychlodobíjení přes stanice CCS(Teslu to nebude stát ani korunu) a pro aktivaci nabíjení na SC se bude muset u Modelu 3 připlatit těch stávajících 2500USD.

    A pohrávám si s další myšlenkou, že tím partnerem by mohlo být Audi, právě pro jeho projekt 150kW dobíjecích stanic. Model Audi Q6 e-tron by tak rovnou sdílel síť SC přes CCS konektor. Mimochodem právě spojení SC a CCS by dávalo další rezervu v navýšení nabíjecího výkonu na +200kW při udržení zpětné kompatibility a stávajících 400V. Opět je to výhodné zejména pro Teslu v tom, že Audi do roku 2020 stejně žádný jiný vůz nestihne a Q6 bude prémiovka, takže zároveň nebude nějak zvlášť svými počty blokovat SC a přitom jim bude platit opět těch 2500USD za aktivaci.

    edit: BMW pokud vím žádný prémiový elektromobil s ~100kWh baterií ani nechystá, takže pro něj sdílení SC nemá žádný přínos.

    1. asi bych souhlasil, jedinej
      asi bych souhlasil, jedinej problem vidim v tom ze Audi coby soucast koncernu se bude podrizovat v jakemkoliv podobnem kroku prave koncernu VW, takze pokud Audi, zaroven to budou i Porsche a VW ktere elektromobily chystaji a nebo maji jiz dnes, navic pro Teslu bude rekl bych klicove uspet prave v Nemecku (ostatne sit SC tam ma slusnou, nejhustsi v EU) a Nemci jsou kozrvy a VW jako celek by molhl Teslu v tomto ohrozovat nejvice

      takze je otazkou jak moc Musk chce aby Tesla uspela, nebo jak moc chce aby Tesla spise jen rozdmichala a rozjela EV celosvetove bez ohledu na to jak velkou automobilkou se muze stat

      BMW zavrhuju asi take, precijen BMW se treba v USA dohodlo s Nissanem a ne Teslou, takze by bylo divne ze v EU by se BMW dohodlo s Teslou, ono v Eu je znacek se kteryma se da dohodnout docela dost, Opel, Renault, Peuugeot/Citroen, koncern VW a jeho znacky, Mercedes, BMW, Volvo, a cela skupina znacek FCA, tedy Fiatu

      ja osobne bych z celeho toho vyctu znacek asi daval nejvetsi sance Opelu (coz je americke GM)

      1. Navíc ono se to
        Navíc ono se to vyjádření dá chápat i tak, že Tesla dá k dispozici jen technologii SC upravenou pro CCS, kde stojany si ale již pod vlastní značkou každý bude muset instalovat a provozovat sám. (Opět ideální řešení pro koncern, protože dostane hotovou technologii od jediné společnosti na světě, která má s takovýmto výkonem zkušenosti) Takže stávající Tesla SC zůstanou jen Tesla. Co se týče ostatních značek krom koncernu VW, tak jediná další, která připadá v úvahu je Mercedes, který sice mlží jak se dá, ale u toho co vypustil by pro něj síť SC měla také přínos.

        Ostatní značky už moc nadějně nevidím. Porsche chce 15min dobíjení na 800V s výkonem +350kW takže to bude určitě jejich vlastní, s ničím nekompatibilní standard. A ostatní nemají a ani nepřipravují žádné auto, které by výkon SC dokázalo využít. Opel(GM) si myslím že stále ještě řeší jestli EU Bolt vůbec uvede a SC je i pro něj nadbytečný.

        1. Porsche je soucast koncernu
          Porsche je soucast koncernu VW, tedy co bude mit Porsche muzou mit i Audi, VW, Bentley, Bugatti, Skoda, Seat, a dalsi

          a tim ze Porsche uvazuje o 800V a koncern ted rozhodne nema a anebude mit finance na rozhazovani, tak bych cekal ze to prave zrecykluji i pro dalsi znacky koncernu

          1. Právě že těch 800V se
            Právě že těch 800V se ale teď vůbec k ničemu jinému nehodí. Má to sice být revoluce v nabíjení, ale na druhou stranu to není kompatibilní s vůbec ničím stávajícím. A nevypadá to, že by někdo jiný o této technologii v příštích 5 letech vůbec uvažoval a to i uvnitř koncernu.

  2. No je evidentni že Tesla je
    No je evidentni že Tesla je v oddechu a snaží se natáhnout čerstvý vzduch. Ale s BMW pochybuji, to by žádná výhra nebyla. Leda politická dohoda, předat štafetový kolík … Je to logický a čekalo se, vláda Obama se chýlí ke konci a co bude pak s Teslou není vůbec jisté a už vůbec na růžích ustláno jako doted … 😉

              1. efektne receno, jasne ze
                efektne receno, jasne ze tesla splatila, ale co se nalilo do prostredi aby vubec mohla existovat to je balík. Je snad jasny ze ty prachy se samy nevyčarovali 🙂 Nekdo čaroval… a budou se čarovat i nadále?? Hezkých povídání je spousta … Třeba Ron Baron hezky čaruje 🙂 nebo Marketdneska …
                marketwatch.com/story/tesla-to-make-fewer-model-x-vehicles-morgan-stanley-says-2016-02-01?siteid=yhoof2

                1. Cože? Co to je za nesmysly?
                  Cože? Co to je za nesmysly? Jaký prostředí? Co to tu výkládáte za pohádky?

                  Chtěli jsme konkrétní čísla, ale vy jen plácáte nesmysly.

                  Pokud vím, tak Tesla je normální firma jako každá jiná, placená ze skoukromých peněz.

                2. cooo? jaky nesmysl, ze mas v
                  cooo? jaky nesmysl, ze mas v hlave malo informaci a zda se ti to nesmysl jeset neznamena ze je to nesmysl. Nezajima me co mas v palipokud nepoprosis. „Pokud vím, tak Tesla je normální firma jako každá jiná, placená ze skoukromých peněz.“ Jo tak odpoved zni: EVIDENTNE VIS HOVN. 😉

                3. Vem si prášek, už ti to
                  Vem si prášek, už ti to vynechává.

                4. Evidentně další
                  Evidentně další internetový troll:
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

                  Místo aby napsal fakta, tak radši nenapíše nic. Místo aby potvrdil svoje tvrzení, nenapíše nic. Buď jsi robot, nebo troll.

                  A pokud nenapíšeš nějaké skutečné informace tak to nemá cenu dál rozvádět. No evidentně vlastně jsi nic nopět nenapsal, takže určitě nic nemáš a jen jsi si to vymyslel, aby jsi byl zajímavý. No jo troll jak vyšitej.

      1. vpodstate nema, za jeho
        vpodstate nema, za jeho „vlady“ se jen vyrazne rozmohla podpora obnovitelnym zdrojum a EV, v mnohem vetsi mire se to ale podle nekterych analitiku da predpokladat i pokud uspeje v nadchazejich volbach Trump nebo Clintnova, ocekava se ze podobne firmy dostanou podporu jeste vetsi, protoze jsou jakesi ukazovatko „uspechu“ USA 21 stoleti

        zadny z kandidatu udajne nechce podporovat dosavadni „starej“ automobilovej prumysl ktery ve svete mel svoji slavu nekdy v minulem stoleti a dnes je to spise k placi, kdesto s elektromobily si tu slavu v tomto stoleti dokazali vybudovat, stejne tak v USA stale sili hlasy proti tezbe ve vodach USA, ale zaroven nechteji platit penize „blizkemu vychodu“ za ropu odtama, da se ocekavat ze po nadchazejicich prezidentskych volbach bude porpora do obnovitelnych zdroju a EV v USA jeste silnejsi

Napsat komentář