Tesla potvrdila dvě verze Modelu 3

V nedávné prezentaci Elona Muska v Hong Kongu se u elektromobilu Tesla Model 3 objevil obrázek dvou siluet. Okamžitě se rozjely spekulace, které nyní Tesla potvrdila.

Slide z uniklé prezentace Tesla Motors, ve kterém je poprvé zmíněna možnost crossoveru u Modelu 3
foto: Tesla Motors

Elon Musk v Hong Kongu řekl, že Model 3 bude zmenšený Model S. Dvě siluety ale okamžitě nahrály spekulacím o tom, že Model 3 bude rodina elektromobilů.

A jako nejpravděpodobnější vypadá varianta sedan a crossover. Automobilka Tesla Motors aktuálně pro magazín Electrek.co potvrdila, že skutečně pracuje na dvou vozech postavených na podvozku Modelu 3.

Protože Model 3 bude zmenšený Tesla Model S, dá se docela dobře hádat, že druhé auto bude pro změnu zmenšené Tesla Model X. Podle některých názorů bohužel včetně kontroverzních „jestřábích“ dveří typu Falcon Wing. Auto by se mohlo jmenovat „Model Y“.

Mluvčí Tesly ale zároveň pro Electrec.co řekla, že v březnu bude odhalena pouze jedna verze Modelu 3. Model Y si tedy automobilka nejspíš schová na později, protože fanoušky je třeba udržet na trní.

115 Comments on “Tesla potvrdila dvě verze Modelu 3”

  1. Hmm, opravdu šťavnatá
    Hmm, opravdu šťavnatá diskuze. 🙂
    Pro pár lidí v této diskuzi (a zřejmě i určitou skupinu potenciálních zákazníků Modelu X) jsou FW neakceptovatelné. O jejich důvodech s nimi diskutovat nebudu, jsou to jejich důvody a nemá smysl je přesvědčovat, že jejich důvody nejsou ty správné důvody. Na druhé straně je zase skupina lidí, pro které jsou FW akceptovatelné, nebo je dokonce vítají – ti mají zase své vlastní důvody, proč FW chtějí. Těžko je někdo přesvědčí, že by je chtít neměli.
    Prostě Model X není pro všechny, tak jako Model S není pro všechny, tak jako Model 3 nebude pro všechny, tak jako Chevy Bolt nebude pro všechny, tak jako každý jiný EV nebude pro všechny, tak jako asi nic na světě není pro všechny. Každý si pořídí to, co se mu líbí, na co podle své kapsy má a za co podle svého vkusu a potřeb chce utratit své peníze. Když někdo na Model X má a přitom se mu nelíbí nebo mu z nějakého důvodu nevyhovuje, tak si ho prostě nepořídí. Nevím, co je na tom k diskutování. Prostě když to nechcete, tak to nekupujte… a Elonovi se možná rozsvítí. A možná taky ne. A kdyby ne, jde o život? Nejde. A znáte to: „Když nejde o život, tak jde o *****“ (víte určitě, co mám na mysli). 🙂

  2. Falcon Wing byl drahý a
    Falcon Wing byl drahý a nepraktický omyl TESLY, za který už platí a teprve ještě dost platit bude. Bohužel už se to nedá vrátit, pouze napravit = MODEL X classic door 2017 a samozrejmě zaplatit za to 😉

    icloud.com/sharedalbum/cs-cz/#B0T5nhQSTmmhhC;77E29BB5-E8EE-4A71-A1EB-70CE46E244FC

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/

      1. krasné?? v prvé řadě
        krasné?? v prvé řadě jsou nepraktické, potom drahé, potom pomalé, potom těžké, potom odrazující zákazníky, nemluvě zdržely uvedení Xkska a v souhrnu K NIČEMU, KE VZTEKU, NA OBTÍŽ :))) LIDOVĚ NAPRD !! A Tesla měla jít kupředu, ne se zaseknout či dokonce kvůli nim finančně strádat… důležitý sou priority, a todle byla velká cena

          1. no tak to omyl, zatim jich
            no tak to omyl, zatim jich je jen teoreticky dost a to na papíře Tesly kerej je samozřejmě přifanděnej (co jim taky zbejvá že) Zatim si Xsko koupilo jen 208 kupců z celýho světa a jesi si to ty tvoje desetitícícový papírový iluze do května nerozmyslí se dozvíme až cca DUBEN 2016 ;)) Zatím ale podle zvěstí to nevypadá nijak růžově takže bych šampanský jako ještě nevotvítal natož Falkony do 3jky nepasoval :DDDDDDDDDDDD

                1. no dyt rikam, nemuzete rict
                  no dyt rikam, nemuzete rict zda je to slava nebo ne, kdyz se teprve rozjizdi vyroba a jeste ani neprodava celosvetove… Takze misto nakych zvesti od nakyho Anonyma radeji pockam na oficialni cisla.

                2. no dyt to poudam a ty jen
                  no dyt to poudam a ty jen kecas! Oficiální císla zatím prodanych 208ks a ty meles o imaginárních 10tisících vobjednávkach furt kery nikdo nikdy nevidel jen Elon mozna na papire a jeste ke vsemu loni v lete 🙂

                3. Dej si tabletku a jdi uz
                  Dej si tabletku a jdi uz prudit do perin..

                4. dej si tabletku sam a
                  dej si tabletku sam a nezavid ze nemas informace jako ja. Holt proste nesedis celej den u komplu ale hazis lopatou no ty Hrdino!! 🙂 Hele jak te vlastne ten pitomej nick napadl člověče? Heros má znamenat jako Hero´s jako hrdinové?? Jako dobíjí ti to sebevědomí či si myslíš že jsi snad něco víc?? :))

                5. Je to margarin,
                  Je to margarin, hlupaku..Nedostatkovy zboží..

                6. margarin mam rad ale tebe
                  margarin mam rad ale tebe nemam rad ty starej votviraku :DD

                7. Jen papej margarín. Brzy
                  Jen papej margarín. Brzy bude od tebe klid.

                8. tak se podivej na financni
                  tak se podivej na financni zpravu a kolonku „Customer deposits“ a uvidis, ze ty „imaginarni“ objednavky maji hodnotu $257.587.000 😀

                9. no vsak, dyt je to jen 2.500
                  no vsak, dyt je to jen 2.500 ks Xskek a z toho 500 si to rozmysli a my potrebujeme 10 až 100tis prodeju, takze je to žalostny presne jak to ve zprave stoji furt nechapu vo cem to dal meles 🙂

                10. asi neumite pocitat
                  asi neumite pocitat anonyme.
                  Zaloha na Signature Model X byla $40.000 a tech je 1000 pro US, 500 pro EU a pocitejme dalsich +-500 pro zbytek sveta. dohromady tedy:

                  2000 * $40.000 = $80.000.000
                  zbyva tedy $177.587.000 na Model X a Model S rezervace (a pripadne dalsi modely).
                  Pokud pocitam ze 90% jsou nevyrizene rezervace na Model X tak je to:
                  $177.587.000 * 0.9 / $5000 = 31.965 obycejnych rezervaci.

                  Sice od Anonymu moc znalosti nejde ocekavat, ale zas tak malo bych necekal…

                11. jo a prusvih to je uz ted!
                  jo a prusvih to je uz ted! 208ks v 12/2015 je malo a Zpozdeni 1 rok na Xksku a tim padem i s MODELEM 3 čéče, sundej si už brejle 🙂

                12. a ty si zase brejle nasad 😀
                  a ty si zase brejle nasad 😀

                13. hele mam 15ct dalsich nazoru
                  hele mam 15ct dalsich nazoru a to jen z myho okoli a to to nijak nerozsiruju ponevadz samotnymu se me to nelibi a to sem to Elonoj zavcasu rikal jenze von me neposlouchal. A dokonce v 5ti názorech byla doslovná shoda „ani čokloj se tam nechce“ :DDDD na tom něco bude nemysliš 😉

                14. Jak můžeš vůbec mluvit o
                  Jak můžeš vůbec mluvit o neúspěchu nějakého auta jen na základě prodaných kusů při rozbíhající se výrobě? Pokud vím, Model X má přes 30 tisíc předobjednávek ještě z doby, kdy se ani ještě nezačal vyrábět a to všichni věděli, že to auto bude mít falcon doors.;-) Modelu S se v roce 2012 taky prodalo sotva 2500 kusů či kolik a v roce 2015 už přes 50 tisíc. Počkej si na první čtvrtletní zprávu roku 2016 a nemudruj.

                15. covece to mi je jasny co
                  covece to mi je jasny co poudas, ale ja potrebuju MODEL X bez falkonu a k tomu počebuju spoustu dalsich nespokojenych chapes to už, a potom pošlem elonoj už tu petici :DD

                16. to se asi nedockas… ale
                  to se asi nedockas… ale cekej dal… mi je uplne suma a fuk co ty potrebujes. Sirenim nesmyslu na forech toho stejne nedosahnes.

                17. covece a co mi má být po
                  covece a co mi má být po tom co tobe je fuk 🙂 je miuprdele co ti je fuk 🙂 a už stim neotravuj, je to už lepší? Jak poudas s sirenim nesmyslů na forech nepochodis

                18. Jolinar to tady všechno
                  Jolinar to tady všechno kolem Tesly vede – však ji taky má jeho tata doma, tak toho ví o Tesle nejvíc a může taky toho nejvíc sdělit všem ostatním.
                  Tak mu nenadávaj, „noveautíčko“.

                19. :))) prej má Jouda fotra co
                  :))) prej má Jouda fotra co ma teslu a synek je tim padem vševěd :))) pako
                  Tesla cíl snížit do výše $ 333 na spodním modelu X, 3 očekávání v Morgan Stanley analytik Adam Jonas řekl, výrobní a technické potíže zpozdil Model X start alespoň jeden rok a může přidali „stovky milionů dolarů“ náklady … 1.2.2016

                20. Dobrý den pane Google
                  Dobrý den pane Google Překladač, vítáme tě v ČR a jsme rádi, že se chcete skamarádit a porozumět tak naší řeči, jenom prosíme, než se to naučíte, používejte svůj rodný jazyk. Děkujeme.

                21. jo hochu google na něj
                  jo hochu google na něj nemáš vo něm píšou už i na blesku! :)))
                  blesk.cz/clanek/zpravy-svet/371194/majitel-googlu-zvysil-prijmy-sesadil-apple-z-pozice-americke-jednicky.html
                  Tvuj rodny jazyk byl zkolaborován, sory :)))

                  google.com/finance?q=NASDAQ:TSLA

                22. pardon překlep už to musim
                  pardon překlep už to musim vypnout :)))

                  google.com/finance?q=NASDAQ%3AGOOGL

                23. blah blah blah 😀
                  jen tak

                  blah blah blah 😀
                  jen tak dal prosim, jen at se hrnou kliky, reklama na hybridu to oceni 🙂

                24. tak co sem včera poudal
                  tak co sem včera poudal prde 😀

                  thestreet.com/story/13444721/1/here-rsquo-s-a-reason-tesla-tsla-stock-is-declining-today.html

                25. co znamena poudal?
                  a co

                  co znamena poudal?
                  a co znamena prde?

                  a kecy o opadajicim zajmu slysim uz tretim rokem porad kolem dokola, to me za ty roky uz nechava chladnym… Staci se podivat na clynky na SA od Paulo Santose 😀

      1. spekulací je, zdali
        spekulací je, zdali rozhodnutí FW v Model X je výsledek tajného dodatku Tesly s Gabrielem, aby německé automobilky přeci jenom dostali alespoň nějakou šanci … 😉 Tesla koneckonců nemá a nikdy neměla převálcovat celý světový automobilový průmysl, ale pouze ho PŘESMĚROVAT … 🙂

        1. pro rodinu s dětma
          pro rodinu s dětma vyrcholně praktické….narvat děti do sedaček z jedné strany a pak každých třista km stavět na dobíjení…to děti potěší…určitě zrovna předtím usnou, protože před padesáti km musely nutně čůrat…to bude panečku poklidná cesta na dovolenou…a ta radost manželky, že má děcka přístupná…jéje… prostě pro mě tesla není a nekoupím si jí…holt jsem pragmatik a ne in geek

  3. Pane, prostudujte si
    Pane, prostudujte si podrobnosti okolo nového modelu X. FW jsou vybavenu ruznymi cidly, jejichz výsledkem je, ze nemaji problem s jakymykoliv limity vzdalenosti a velikostmi. Libi se mi ty ancticipace všech problemu FW u X (s mrazem, ledem, vedrem, garážemi ) a nikdo v X ještě nesedel. A take predpovedi poruchovosti. Zrejme se zkusenosti s poruchovosti Skodovek a podobných „levnejsich“ modelu z minulosti bytostne vtloukly do mysleni lidi.

    1. opravdu veris ze se otevrou
      opravdu veris ze se otevrou ty dvere vsude? prave diky tem senzorum se jen neposkrabou, ale kdys proste nebude misto tak se neotevrou 😉 v nasi garazi by se treba nemeli sanci otevrit, neb nad TeslouX by strop byl jen cca 25cm proste nedostatek mista ktery by dverim nedovolil je otevrit, do stran je mista dost

      Teslu X jsem si schvalne vymodeloval podle specifikaci a zasadil k nam do garaze, ostatne virtualizace me zivi, a proste by se FW nemeli sanci u nas v garazich otevrit otevrit, nevjede tam kuprikladu ani vyssi SUV, treba s RX tam mam mezi strechou auta a stropem 9cm, a ze takovehle garaze se stropem pod 2 metry nejsou v Praze vyjimka jsem si overil jiz nekolikrat, FW pro otevreni potrebuji prostor 224cm aneb uvadi 88″ na vysku, pokud neni, tak se neotevrou uplne, a to uvadi primo Tesla

      muj 3d model Tesly X je k prohlednuti zde https://sketchfab.com/models/c4192a3708a04c6c9855b5c602689a71

      1. OK. Garaze jsou
        OK. Garaze jsou specificke..Nekdy se tam nevejde nove auto, a musí se vymenit za kratsi..Jako muj kolega…To je velmi individualni..je třeba presne předem vse promerit…Nelze vyhovet uplne vsem, ze..Krome toho predni dveře ten limit nemaji, takze trochu malo improvizace..Holt, někdo ten svůj zadek bude muset zvednout o něco drive, nez v garazi…

        1. hele vsimnul sis jak ta
          hele vsimnul sis jak ta ženská:
          1) musí na otevreni tech dveri otravne cekat (a to se jeste nesmi porouchat to kurvitko co je pohani)
          2) jak si kvuli nim musi vohybat hlavu aby se nepraštila
          3) jak ma diru nad hlavou když sedí a když zrovna nesvítí slunce tak by na ni pršelo
          A vůbec celý to vypadá jak nějaký zpomalenej film „Nasedání do automobilu“ :)) mimojiné …

          icloud.com/sharedalbum/cs-cz/#B0T5nhQSTmmhhC;77E29BB5-E8EE-4A71-A1EB-70CE46E244FC

          1. a ni čokloj se tam
            a ni čokloj se tam pořádně nechce !! Cely me to prijde ze to Elon udelal schvalne i když vedel že … jesi je k tomu treba nekdo nedonutil … 😉 Jako nereknu Falkona do Férka nebo MASERATI co venčíš dvakrát do roka, ale do auta na každodenní použití?? Žeby recept na líný tlustý američany?? To se mi nezdá, ja v tom vidím nejakou KONSPIRACI !! to je jasný :))))))))))))))

              1. jo jenže někdy se stává
                jo jenže někdy se stává že sice jeden problém vyřešíš ale to řešením, který ti tím vytvoří nový další 3 problémy. A to je +1-3 ve výsledku -2 což je blbě a lepší tedy NEŘEŠIT (když na řešení následných problémů už nemáš… prachy, čas…) Takže pro dobrotu na žebrotu 🙂 Vodcamcaď po camcaď 😉

  4. Model X musel být podle mě
    Model X musel být podle mě něco exkluzívního, aby navázal na Model S a nezůstal v jeho stínu, ale aby naopak oslovil zákazníky, kterým z nějakého důvodu nevyhovoval Model S. Ono zopakovat úspěch znamená nabídnout něco navíc, co tu ještě nebylo. Proto mimo jiné i falconwings u Modelu X. U Modelu 3, ať už se bude jednat k sedan nebo crossover, půjde především o cenu, takže se naopak dá předpokládat, že tam falconwings nebudou. Ale nakonec i kdyby byly – kdo je nebude chtít, může si pořídit sedan. Vzhledem k předpokládané velikosti cca 80% Modelu S/X tam není moc prostoru k velkým rozdílům mezi sedanem a crossoverem – řekl bych, že budou mít k sobě blíž než Model S a Model X.

          1. krasne a v nasich podminkach
            krasne a v nasich podminkach dost neprakticke

            jak koukam kdys lidi nadavaj jak pomale je automaticke odsupovani dveri (pokud je automaticke, rucnoi je samo krasne rychle), tak FW bude pro spoustu lidi jeste vetsi peklo, a co teprv az bude mraz, snih, ne ne FW budou spise takovim kurvitkem, a myslim ze Tesla hodne rychle jzisti jak si s nima naletela a jak casto budou tyhle dvere resene na reklamacich

            a jen tak do placu, Musk kdys je prezentoval, tak krasne ukazal jen jednu stranu „mince“ ty odsuvne dvere ukazal ze se donich ve stisnenem prostoru neda nastoupit protoze jsou mezi auty, ale jaksi zapomel ze ty dvere odjedou jen na jednu stranu a to dozadu, zepredu je tedy stejny pristup jako s FW, naopak FW budou problem v drtive vetsine „podzemnich“ garazi v CR, protoze jsou zde casto nizke stropy

                1. Každý podle svých potreb.
                  Každý podle svých potreb. Ja zadny deti zezadu vyndavat nemusim…

                2. s dětma se jezdí
                  s dětma se jezdí Multivanem a i něco podobného el. chystají

                3. jo a fáro MODEL X se 7dmi
                  jo a fáro MODEL X se 7dmi sedačkama není stavěný pro rodinný život a pro děti vůbec, ale pro srandu králikům, jasně tak to určitě bude :))))

                4. Zacina na 5ti, dle libosti,
                  Zacina na 5ti, dle libosti, ze..

                5. pokud jsem to z Googlu
                  pokud jsem to z Googlu spravne pochopil tak norma udajne predepisuje minimalni svetlou vysku 2,1m (v praxi obvykle vice). Pri teto vysce se sice FW dvere neotevrou naplno, ale jiz dostatecne na to, aby se do auta dalo nastoupit.

                  Rekl bych to tedy prave naopak, v drtive vetsine garazi (podle norem) se FW dvere otevrou.

                6. podle normy z ktereho roku,
                  podle normy z ktereho roku, a pocita se v te norme i se vzduchotechnikou kterou stavitele tak radi umistuji ne do rohu kde by ani tak nevadila, ale nejlip pekne stredem nad parkovacima mistama 🙂

                  popravde ceske normy neznam a ani znat nechci, vetsinu projektu a vyzizkz obytnych budov co delame tak delame pro Cinu, a v EU se soustredime spise na vetsi spolecnosti z oblasti prumyslu a prumyslovych staveb kde se podyemni garaye neprojektuji

                  FW je jedina vec ktera me na tom aute vadi a jedina vec kvuli ktere bych si to auto nekoupil a ani o nem neuvazoval, ale nepochybuju ze prave FW u spousty lidi zafungovalo a jen kvuli tomu si to auto koupili ci koupi 🙂 v te 6 mistne variante me prijde jako super varianta k dnesnim SUV

              1. ee hochu, taky myslim že se
                ee hochu, taky myslim že se pleteš. To není nesmysl, sám sem se nad tím zamyslel jesi si koupím nový auto. Rekl sem si chci SUV jasny, chci elekro pokud to pujde jasny, co MODEL X? ale co ty dveře?? S cenou nic neudělám slevu mi nedají jasny akceptuji, jsou ale otravny-to překousnu když chci elektro a Teslu. Ale jsou neprakticky, garaz kuli tomu bourat nebudu, prsi mi nahlavu jak tam sedim, vypadat budu víc než MODEL S exot, rakev na lyže nedam nebo blbě s otvíráním jen jedněch, mnohem vetsi sance ze se to poroucha a ktomu se mi to dvakrat nelibi no dětsky autosedačky to je další… Vysledek je 2x ano 1x ne = NE.čka. S klasika dverma bych ho bral hned líbí. Dojezd 400 mi nevadí, nabíjeni nevadí, vsechny ty keci kolem a pricmrdovani sem zvyklý z Ska, ale auto co mi v praktickym pouzivani brani? naco ho kupovat?? Do vytríny do garáže abych se na nej nasrr chodil jen koukat?? Ja ho potrebuju pouzivat! Takže je mi lito, do vytriny si lestenku za 2,5 mega jako nemuzu dovolit 🙁

                1. Dám vám radu. Ale nevím
                  Dám vám radu. Ale nevím jaký máte životní cíl, takže nevím zda dopadne na úrodnou půdu. Kupte moře akcií Tesly. Nebo rovnou pošlete Muskovi pár mega na účet. Tím světu prospějete víc než vydupáváním si hračky.

                2. Ano, ano Sany…Ale ja chci,
                  Ano, ano Sany…Ale ja chci, aby ty dveře mohli užívat všichni budouci vlastnici Tesly..

                3. Je fakt že letošní LEDEN
                  Je fakt že letošní LEDEN 2016 byl poslední zimní sněhový týden v Čechách (až do začátku 2hé doby ledové nenachumelí) a rakev na střechu tudíž chudý €jrososialista čech ani do Tesla 3jky nebude potřebovat, protože do Krkonoš lyžovat nepojede 😉 Ale na druhou stranu výhodnější by bylo udělat 2hý MODEL X klasika dveře, aby Germáni nemuseli kvůli tý rakvi na střechu furt kupovat BMW X5/6 jak jezdějí do ALP 😉

Napsat komentář