Mercedes-Benz GLC jako plug-in hybrid i auto na vodík

Už v polovině minulého roku představil Mercedes nové plug-in hybridní /crossover s označením GLC 350 e 4MATIC. Na trh má jít v roce 2017. A spolu s ním se údajně objeví i vodíková verze stejného auta.

Nový plug-in hybridní crossover Mercedes-Benz GLC 350 e by měl být na trhu v roce 2017
foto: Mercedes-Benz

Nový plug-in hybrid Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC zvládne 34 km čistě na elektřinu (NEDC), max. rychlost je 235 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,9 sekundy. Celkový výkon je 240 kW (155 kW spalovací motor + 85 kW elektromotor).

Malý crossover by se ale podle všeho měl v roce 2017 objevit nejen jako plug-in hybrid, ale navíc i jako čistě vodíkové auto. Varianta by mohla nést název GLC F-Cell a ujet 400 km až 480 km na jednu „nádrž“ vodíku.

auto Mercedes-Benz GLC jako plug-in hybrid i auto na vodík

foto: Mercedes-Benz

Odhadovaná cena vodíkové verze Mercedes-Benz GLC je dnes v přepočtu kolem 1,8 milionu korun. Jenže je tu ten zatracený problém s vodíkem – nedostatek vodíkových čerpacích stanic. A navíc i nepříliš výhodná energetická bilance.

Daimler se pokouší auta na vodík tlačit už déle. Už v roce 2009 ukázal Mercedes-Benz třídy B F-CELL. Na trhu ale zatím žádné nenabízí. V tomto ohledu Němce předběhla s vozem Toyota Mirai.

auto Mercedes-Benz GLC jako plug-in hybrid i auto na vodík

foto: Mercedes-Benz

Své koně má v tomhle kolbišti také (Hyundai Tucson/ix35 Fuel Cell) a (Clarity Fuel Cell). Na stejném podvozku jako GLC F-Cell má stavět také plně elektrická verze s bateriemi a označením Mercedes-Benz ELC.

VIDEO

18 Comments on “Mercedes-Benz GLC jako plug-in hybrid i auto na vodík”

  1. Proč nepoužívají radši
    Proč nepoužívají radši palivový článek na zemní plyn ?
    To nemyslím jako kritiku, opravdu mě zajímá jestli jsou nějaké technické důvody proč to nejde…zřejmě by nebyl problém vyrobit vodík ze zemního plynu přímo v autě pomocí nějakého katalyzátoru, pokud by byl problém v tom.

      1. je to spise naopak, proto ze
        je to spise naopak, proto ze je to jednoduche tak se to nepouziva, automobilka jako je Mercedes nechce neco co je jednoduche, protoze to jednoduche se min kazi a jednoduse se to da servisovat, a to je neco co neni idelani pro servisni business automobilky 🙂

        palivova clanky ktere misto s vodikem pracuji s uhlovodiky nebo alkoholy samozrejme existuji a maji nekdy i lepsi ucinnost nez prave ty vodikove, na ne ale zadna vlada zadne dotace nedava, vlady z jakehosi duvodu davaji dotace pouze na vyzkum ohledne vodiku, takze by bylo zvlastni kdyby automobilka brala miliardy na dotacich a na vyvoj vodikoveho pohonu a nasledne dala „na trh“ auto s palivovym clankem kuprikladu na methan, propan nebo technicky lih

          1. co konkretne? palivove
            co konkretne? palivove clanky na uhlovodiky a alkoholy existuji a pokud umis pouzivat google, tak si je dohledas za ani ne 5 sekund 😉

            a jestli si chces obhajovat automobilky je tvoje vec, pak te spis lituju 🙂

            palivove clanky na uhlovodiky, treba methanol se prodavaji celkem normalne a slouzi kuprikladu k dobyjeni lodnich baterii 😉 majitele yachet, plachetnic a jinych mensich lodi je znaj celkem bezne a na nekterych lodich slouzi nejen k dobijeni akumulatoru, ale treba i k vyhrevu kajuty, my mame jeden takovej od firmy Efoy na lodi, vypada to jako takovej divnej primotop s kablem a hadickou

            1. není to jednodušší než
              není to jednodušší než vodíkový článek:

              Typ palivového článku
              PEMFC
              +je možno použít více druhů paliva (vodík, metanol)
              -drahé výrobní materiály
              -drahá technologie výroby
              -požadovaná čistota paliva
              -citlivost na příměsi CO!
              -malé napětí jednotlivého článku

              MCFC
              +vysoká elektrická účinnost
              +je možno využít více druhů paliv (např. i metan)
              -vysoká pracovní teplota
              -dražší výrobní materiály
              -CO2 musí být veden v oběhu!
              -drahá technologie výroby

              A CNG není čistý metan.

              1. jo takze lidi z lodi a
                jo takze lidi z lodi a karavanu to znaj dlouho a pouzivaj to celkem bezne, ale je to vlastne slozitejsi a proto se to prodava jiz dlouho let

                to ze sis ted vyjel nekde nejaky seznam kladu a zaporu na tom nic nemeni

                a kde pisu neco otom ze CNG je cisty metan? nic takoveho nikde nepisu 😉

                1. asi je to tak rozměrné,
                  asi je to tak rozměrné, že se to vejde jen na lodě a karavany a na pohon čehokoli výkonově asi nestačí (výkon/rozměry)

                2. Jinak receno, na 10 litru to
                  Jinak receno, na 10 litru to neujede ani 100km 🙁

                3. cekas snad od tak stare
                  cekas snad od tak stare technologie a tak stareho pristroje zazraky? a na tech 10 litru by to v aute typu mestske EV jako je treba Ion/Czero melo stacit, da se rict ze s 30-40 litrovou nadrzi bys dojel asi vice nez dvojbasobnou vzdalenost nez zminene mestske elektromobily, a ze podobne velka auta se spalovakem nadrze okolo 40-45 litru normalne maji

                  a ted si predstav ze ty miliardy dolaru ktere nasipali automobilky, respektive vlady Japoska, Nemecka a dalsich zemi do vyzkumu palivovych clanku ne na vodik, ale na jine varianty, jak by to asi vypadalo dnes?

                  nastesti ta lod na elektrinu nejezdi, jezdi na vitr, baterie tam slouzej jen pro palubni systemy, osvetleni a pripadne vyhrev kajuty, vpodstate tech 10 litru staci na celou plavebni sezonu

                4. Ja to spis myslel tak, ze
                  Ja to spis myslel tak, ze zazrak se nekona a kdyz ten metyl primo spalim v motoru, tak na tom budu lip – delat z primo spalitelneho paliva jako meziprodukt elektrinu je podle me pro ucel pohonu auta blbost. EDIT: pokud tu elektrinu potrebuju z jineho duvodu (lod), tak je to samozrejme o necem jinem.

                5. tak z ekonomickeho hlediska
                  tak z ekonomickeho hlediska kazdopadne, z pohledu emisi ne

                  vodik jde take spalovat primo v motoru

    1. vodikovych aut bych se
      vodikovych aut bych se nebal, to je tak okrajova zalezitost ze ikdyby bylo na trhu hned ted dostupnych 20 modelu aut na vodik, tak se to nijak zvlast prodavat nebude, proste neni kde tankovat a ani nebude kde tankovat, nikdo takove silene prachy na vodikove cerpacky ve vetsim objemu neda a zustane to u tech 2-3 novejch rocne na celej svet, takze rozumne se bude dat vodik natankovat tak nekdy ve 4 tisicileti 🙂

Napsat komentář