Elon Musk chce mít v Číně továrnu Tesla co nejdříve

Elon Musk, šéf Tesla Motors, se aktuálně objevil v Hong Kongu. Slíbil přivézt Tesla Model X, ale také se rozhovořil o plánech vybudovat v Číně továrnu. A to co nejdříve.

Výroba (skládání) elektromobilů Tesla Model S v nizozemské továrně v Tilburgu
foto: Tesla Motors

V Hong Kongu Musk prohlásil, že si Tesla v Číně vede „poměrně dobře“. Kdo se o dění zajímá, asi tuší co takové prohlášení z úst člověka jako Musk znamená. Už dříve naznačil, že v Číně rozhodně chce vybudovat továrnu. A bude to nejspíš dřív, než jsme si všichni mysleli.

Čína je pro automobilku Tesla Motors tak trochu zakletý trh. Elektromobily Tesla Model S se tam prodávají, ale zdaleka ne tak dobře jak Elon Musk a zejména akcionáři Tesly očekávali.

Továrna na výrobu elektromobilů Tesla by v Číně mohla vyrůst už během následujících dvou let. Tesla momentálně hledá lokálního partnera (bez kterého to v Číně nejde) a zjevně to hodlá stihnout tak, aby mohla Čínu začít naplno zásobovat novým levným elektromobilem Tesla Model 3. Partner i lokace má být známa do poloviny letošního roku.

Je jasné co tím vším Tesla sleduje. Čína se stává největším trhem s elektromobily na světě. Výroba aut přímo v Říši středu pomůže Tesle oprostit se od vysokých dovozních cel a dalších poplatků a nabídnout svá auta místním zákazníkům za přijatelnější ceny.

6 Comments on “Elon Musk chce mít v Číně továrnu Tesla co nejdříve”

  1. No myslim, ze skromnosti
    No myslim, ze skromnosti zrovna Elon neoplyva. Uspech a uznani se kterym se potkava po celem svete mu nestaci, tak jen aby neskoncil jako napoleon 😉 taky mu evropa nestacila a chtel do Ruska. Historie se stale opakuje. Jsem rad, ze jsem stihl koupit model S vyrobeny
    v USA a s Panasonic baterkama 😉

  2. hlavne tym tazko utrpi
    hlavne tym tazko utrpi kvalita, lebo take cinske kusy sa potom budu montovat v eu. predsa len staci ze niekde uberu trochu tu, trochu tu, a je to vybavene, dalsi srot je na svete.

    vsimol som si tento divny ukaz pri baterkach, original amerikanske NiMH a Li, drzia roky a nedaju znat ze je problem, cinske a no name baterky, volty hore dole, kapacita opodivna a po roku vydrz pochybna.

    europsky zakaznik nebude mat volbu od kial chce komponenty, ze ?

Napsat komentář