Chevrolet Bolt v Evropě jako Opel, 50 000 prodaných aut ročně?

Autosalon Detroit 2016 a předtím CES představily elektromobil Chevrolet Bolt v plné parádě. A vypadá to, že americká automobilka GM s ním má velké plány.

Logo Chevrolet Bolt EV na zadní části auta
foto: Chevrolet/GM

Už před pár měsíci General Motors de-facto potvrdili, že se Chevrolet Bolt objeví v Evropě pod značkou . Sice v omezeném množství, ale s tím jak se bude poptávka zvyšovat, bude nejspíš růst i počet elektromobilů přepravených přes Atlantik.

Automobilka plánuje na úvod roční produkci elektromobilu Bolt v řádu 25 000 až 30 000 kusů. Právě nedávno ale Kevin Kelly, manažer komunikace v GM, řekl, že továrna Orion v Michiganu bude mít výrobní kapacitu až 50 000 Boltů za rok.

To samozřejmě předpokládá, že po autě bude tak vysoká poptávka. Což klidně může být vzhledem k tomu, že Nissan letos uvedl Leaf s 30kWh baterií a jeho nová generace rozhodně nebude na trhu letos a kdo ví jestli příští rok.

Tesla Motors a její elektromobil Tesla Model 3být představen veřejnosti konečně letos v březnu. Výroba ale rozhodně letos nezačne, spíš koncem příštího nebo začátkem přespříštího roku. GM tedy s Chevroletem Bolt získá klíčový náskok.

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

foto: GM

Z počátku chce GM v Orionu vyrábět pouze 2000 až 2500 kusů měsíčně. S tím jak se bude dostupnost auta globálně rozšiřovat (a jak bezesporu bude růst zájem o něj), nebude údajně problém výrobu navyšovat právě až ke zmíněným 50 000 ročně (4167 aut měsíčně).

Otázkou je, zda takovou poptávku zvládne pokrýt také LG Chem, kterážto jihokorejská firma elektromobil Chevrolet Bolt vyrábí společně s GM a dodává některé jeho klíčové komponenty. Jmenovitě například elektrický pohon a baterie.

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

Bateriový modul elektromobilu Chevrolet Bolt EV, pro který vyrábí články společnost LG CHem v Jižní Koreji
foto: GM

Na autosalonu v Detroitu si byl elektromobil Chevrolet Bolt prohlédnout i dosluhující americký prezident Barack Obama. Kromě něj se posadil i do nového plug-in hybridu Chrysler Pacifica Hybrid. Obě auta totiž představují konečně nový, svěží závan v americkém automobilovém průmyslu.

62 Comments on “Chevrolet Bolt v Evropě jako Opel, 50 000 prodaných aut ročně?”

  1. ked uz sme pri ziarovkach –
    ked uz sme pri ziarovkach – ich zivotnost bola umelo znizena na 1000 hodin, aby si ludia museli po case kupit novu a bol za tym kartel

    pozri si Phoebus_cartel

    domnievat sa, ze v autopriemysle kartel nemoze existovat je blahove. ked sa o nom dohodnu traja sefovia troch automobiliek, urcite o tom predsa nepovedia kazdemu monterovi pri pase …

    co stalo za stiahnutim GM EV1 z trhu? nulovy dopyt? ale prosim ta.

    The EV1’s discontinuation remains controversial, with electric car enthusiasts, environmental interest groups and former EV1 lessees accusing GM of self-sabotaging its electric car program to avoid potential losses in spare parts sales (sales forced by government regulations), while also blaming the oil industry for conspiring to keep electric cars off the road.[2] As a result of the forced repossession and destruction of the majority of EV1s, an intact and working EV1 is one of the rarest cars from the 1990s.

    1. Ono sa to pre
      Ono sa to pre nezainteresovaneho tak moze zdat, ale pre molocha akym je GM, je udrziavanie serioveho auta s vyrobenymi 2500 kusmi po dobu 15 rokov (co vyzaduje US zakon) nerentabilne. Navyse, EV1 by sa nepredavalo s velkou marzou.
      Na druhej strane taka Tesla, s 2500 vyrobenymi Roadstrami, omnoho mensim aparatom a omnoho vacsou marzou, si to dovolit mohla.

  2. auto se mi líbí, ale jsem
    auto se mi líbí, ale jsem klidný… 🙂
    Jestli se letos začne vyrábět (čekám obdobný scénář jako Ampera / Volt), tak letos a příští rok se pokreje poptávka v USA, další rok (možná) začnou dodávky do EU – a to je ideální stav, nikde se nic nesmí pokazit.
    Tzn. než si Bolta budu moct u nás koupit, tak je rok 18-spíš 19.
    Konkurence se do tohoto roku +- trefí taky s představením a dodávkami nových EV, takže ten náskok GM v EU nebude tak hrozný.

      1. ta nejzasadnejsi konkurence
        ta nejzasadnejsi konkurence sazi zaprve na internetovej prodej takze je tak nejak fuk kde zacne prodavat (Tesla) a ta druja zacne prodeje jendrive v domovskem Japonsku a pak zbytek sveta (Nissan), a ten zbytek sveta zacne v UK, kde se pro dane auto vyrabej a zrejme i nadale budou vyrabet baterky a pohon, a dotretice vseho dobreho treti konkurenci ma bejt automobilka v sousednim Nemecku, a ta stezi zacne nejdriv prodavat v USA, spise zacne na domacim trhu a EU, to bude bud VW nebo BMW, vsechny tyhle automobilky maji v planu „zajimavej“ elektromobil mezi 2018 a 2020

      1. To ano, ale zase má o to
        To ano, ale zase má o to menší baterii.
        A když baterka v modelu S nikomu nepřekáží, tak poměrově menší baterka v menším autě přeci by měla být na tom stejně?
        Ale z obrázku mi přijde, že je pod celým autě a ještě i v kufru. To je přeci nějak moc. Že by LG Chem, měla jinou horší chemii, která zabírá víc prostoru?

          1. Rozměry (d x š x v):
            Model

            Rozměry (d x š x v):

            Model S: 4976 x 1963 x 1435 mm
            Bolt: 4166 x 1765 x 1594 mm
            Octavia II: 4569 x 1769 x 1462 mm
            Fabia: 3960 x 1646 x 1451 mm
            Fabia Combi II: 4239 x 1642 x 1498 mm,

            Bolt je o 81 cm kratší, o 20 cm užší a naopak je o 1ž cm vyšši.
            Rozměrově to vychazí tak cca jako Fabia Combi.

            80 cm je hodně, ale 60kWh je také o hodně méně než 85kWh. Navíc ta teslácká je v jedné rovině, Bolt na obrázku má baterku ještě v jednom patře.

            Je vidět, že má Panasonic nad LG Chem navrh.

    1. No hlavně je to důvod,
      No hlavně je to důvod, proč se nedočkáme elektromobilů s karoserií typu Fabia nebo Citigo v dohledné době s podobnou kapacitou. Ta baterie od Boltu je totiž minimálně 12cm vysoká (jen samotné články mají 100mm na výšku) a třeba ve Fabii by se pak sedělo jako ve formuli, tj. v podstatě s nohama rovně nataženýma před sebe. Přitom na litry současná krabice z Leafu, či Golfu nevychází o tolik hůř, ale prostě je v nich kvůli té jejich nepravidelnosti spousta nevyužitelného prostoru.

  3. Už jsem to jednou psal, ale
    Už jsem to jednou psal, ale myslím, že jestli GM splní to co to auto slibuje, tj. dojezd, cena tak podle mě mu lidi utrhají ruce a nebude stíhat vyrábět.

    Neznám žádné jiné auto se stejnou cenou a s podobnou baterkou, které se má začít do konce roku vyrábět.

    Takže jestli to auto bude použitelné, bez chyb tak si myslím že GM má opravdu v ruce trumf a stačí je naplno využít.

    Leaf, Tesla přijde o dost později.

  4. to je teda spekulacia.
    mam

    to je teda spekulacia.
    mam lepsiu.
    kartel sa zrutil a monopolne dohody koli vojne padli, arab kasle na opec.
    a co na to trh, ked cena ropy ma byt este lacnejsia a aktualny odhad zasob bol predlzeny na dalsich 1000 r. ?
    resp. moznost ze ropa ma anorganicky povod, a niektore zasoby sa dokonca priebezne doplnuju.

    bud je to o tej rope, pravda a elektromobil opat neprezije, tak ako sa to stalo uz 2x v historii. alebo je to loz a celosvetove zbavovanie sa elektromobilov spolocnostami ktore ich mali na sklade, je iba bezny mechanizmus vypredaja v ocakavani niecoho XY ?

        1. Pokud by životnost celé
          Pokud by životnost celé žárovky byla taková, jakou píšou výrobci, tak proti tomu nic nemám.. Ale bohužel, na žárovku je záruka dva roky, i když výrobci udávají několik let svícení… Proto je ještě koupě LED/zářivky ekonomicky sázka do loterie..

          Navíc, kdyby si hlavy pomazané udělali nějaký průzkum, kolik % ze spotřeby domácnosti dělá svícení, asi by se divili…

          Já jsem to udělal a pouhých 5% dělá svícení, 10% dělá vytápění (plynový kotel a oběhové čerpadlo), 20% dělá vaření apod…

          Takže spotřeba žárovek je ve spotřebě domácnosti naprosto minoritní..

          Jirka

              1. Sazba D56d, nepočítám
                Sazba D56d, nepočítám paušál, protože ten bych platil i bez EV.
                Z kalkulator.eru.cz(možno ověřit u aktuálního ceníku dodavatele AM, nabíjet je rozumné hlavně v NT.
                Cena vysokého tarifu: 2 325,73 Kč/MWh
                Cena nízkého tarifu: 1 968,42 Kč/MWh
                Stálý plat: 352,81 Kč/měsíc

                Ještě lépe to vychází se sazbou D27d(jen 1,7kč na kwh):
                Cena vysokého tarifu: 3 826,13 Kč/MWh
                Cena nízkého tarifu: 1 702,22 Kč/MWh
                Stálý plat: 164,05 Kč/měsíc

            1. Souhlasím, už jsem měl
              Souhlasím, už jsem měl rozdělaných několik starších LED žárovek, které odešly vlivem vysokých teplot. Staré cca. 1,5 roku. Při třetí reklamaci jsem byl odbyt, že LED žárovky nesmí být umístěny v uzavřeném svítidle a bylo to vyřešené. LED žárovka taky dokáže velmi hezky topit a toto teplo nelibě nesou pájené spoje a ledky. Až se zvýší efektivnost jednotlivých LEDek tak pak bude mít smysl investovat.

            1. Ano, 10%. Je na tom něco
              Ano, 10%. Je na tom něco nepochopitelného?

              Rozložení spotřeby máme následovně (rodinný dům, 2 rodiny, 2 byty + dílna):

              vaření: 23%
              Lednice a mrazák (2+1) – vše v A++: 25%
              myčky: 12,5%
              susička: 11%
              topení: 10%
              pračka: 9%
              TV: 4%
              Zahrada (sekání, filtrace apod.): 1,5%
              Svícení: 2%

              Procenta však nic nevypovídají o tom, kolik vlastně kWh elektřiny spotřebujeme.. Pokud to jde, tak pereme, sušíme, používáme filtraci apod.. na noční proud, svícení je z 90% úsporné zářivky.. Topení je bohužel strošku starší a jsou tam 2 čerpadla Grunfoss, které mají max. příkon 100W.. Do budoucna uvažujeme o tom, že bychom je vyměnili za nějaké méně náročné.

                1. Čerpadlo má automatické
                  Čerpadlo má automatické řízení výkonu. Do kalkulace však počítám max. příkon 100W. Čerpadla jsou 2 – jedno na oběh vody do bojleru, druhé na domovní větev.

                2. Tak to podle mne počítáte
                  Tak to podle mne počítáte zbytečně moc. Maximální příkon čerpadel se využije pouze při rozběhu a pak pojede s třetinovým výkonem.

          1. To sice máte pravdu, že
            To sice máte pravdu, že spotřeba elektřiny na osvětlení v domácnosti je minoritní.
            Ale je to to platí pouze pro Vás.

            Když to vztáhnete na celou Českou republiku, tak ušetření elektřiny i jen 1% ušetří hodně uhlí, které by se jinak spálilo v elektrárně.

            Takže sice si myslíte, že to nemá cenu, ale je to naopak cenu to má a velkou. A smysl výměny žárovky za LED pro vás je, že budete dýchat zase o kousek více čistší vzduch.

            Ale jak koukám okolo sebe je vám to jedno. Jako sousedům, co pálí v kotli co najdou na zahradě a pak dusí ve starým kotli oheň tak aby to dlouho hořelo.
            A vůbec jim nevadí, že sousedi, děti i oni sami dýchají ty jedy co pouští z komína a kvůli tomu se nedá ani otevřít okno a vyvětrat.

            1. Zkuste si to přečíst
              Zkuste si to přečíst ještě jednou, pomalu a pořádně.

              Říkám, že náklady na osvětlení jsou minoritní. Že se bohužel ještě stále nevyplatí investovat do kompletního předělání světel na LED, protože stále nemáme záruku toho, že LED světla vydrží tolik, kolik mají deklarovanou životnost. Až budu mít na LED světlo záruku např. 5 – 10 let a v případě, že se poškodí, tak dostanu nové, se mi to vyplatí.

              Dále také níže píšu, že mnohem větší náklady jsou při vaření, praní, topení apod.. a to i když používáte úsporné spotřebiče (u nám máme vše min. A+, značka Liebherr, AEG, Grunfoss apod.). Celá rodina se snažíme žít ekologicky a elektřinou šetřit.

              Pokud by vláda opravdu chtěla ušetřit životní prostředí, zaměří se třeba na povinné svícení ve dne.. Už jste si spočítali, kolik energie toto spotřebuje?

              Denně je v ČR na cestách 200 – 300 tisc. aut. Počítejme, že jedou 1/2 hodiny. Spotřeba na svícení je 100 W (2x50W, nepočítám koncáky). Vychází mi, že denně se může spotřebovat 15 000 kW jen za toto svícení.. Spočítejte si, kolik to je emisí…

              1. Ale já se s Vámi přeci
                Ale já se s Vámi přeci vůbec nehádám? to co píšete proti tomu nic nemám. Jen doplňuji, že ty LED ušetří hlavně ve větším množství, kde už se to počítá ale pro jednotlivce je to minimální.

                Ohledně životnosti, já už mám LED-ky více jak 5 let a ještě jsem žádnou nevyhodil. Takže osobně nechápu nač čekáte. Záruka 8 let je podle mne zbytečná. Ty zařízení z principy mají takovou životnost, takže není důvod tomu nevěřit. Jedině, že by je zase uměle zhoršovali jako žárovky, tiskárny, počítače, mobily, baterky do mobilů atd… Tzv. kurvítka, ale to je známá věc.
                http://www.mustwatchtv.cz/12-konspirace/124-zarovkova-konspirace-pribeh-planovaneho-zastaravani/

        2. Překvapivě LED žárovky
          Překvapivě LED žárovky už jsou relativně funkční a dobrou náhradou. Donedávna tomu tak nebylo, ale teď se dají koupit za rozumnou cenu ekvivalenty 100 W žárovek se stejnou teplotou světla jako ze žárovky, do stejné patice jako má žárovka, které tam vydrží celou životnost toho světla. To mi přijde jako super.

          1. A za stovku, když člověk
            A za stovku, když člověk vychytá akci. Při úspoře na svícení 80W a při ceně elektřiny 2 Kč/kWh se LED komplet zaplatí po 625 hodinách svícení. Při svícení hodinu denně to nejsou ani dva roky. Ve fabrice s třísměnným provozem je to klidně za dva měsíce.

        3. ledkou mam osvetlenou pulku
          ledkou mam osvetlenou pulku bytu a nevsimli jsme si ze by byl problem s nedostatkem svetla, vpodstate nam zustali dom ajen 3 svetla kde je klasika 60-100W, samozrejme vse menene a udelane pri rekonstrukci bytu kde to vyjde na rozumnou sumu a je to udelane tak jak to ma bejt aby to dodavalo dostatek svetla

        4. Proč ekonomický nesmysl?
          Proč ekonomický nesmysl? To platilo možná před 1000 lety.
          DUž pár let jsou LED žárovky „levnější“ než klasické. A hlevně od té doby co jsem je postupně povyměňoval už si nepamatuju, kdy jsem měnil nekěde žárovku. Aaa ano, bliká mi tady úsporka, ta už se loučí a přijde místo ní LED. LEDky se dají dnes sehnat za cca 100-200 Kč. A to se vrátí za chvíli. Ne jen kvůli menší spotřebě, ale i kvůli pohodlí, a životnosti. nemusím pořád někde vyměnovat žárovky a hlídat abych měl doma náhradní.

    1. arab muze kaslat na co chce,
      arab muze kaslat na co chce, pro automobilky ktere chteji prezit je nejdulezitejsim faktorem poptavka a uspokojeni te poptavky necim co je ziskove, a nejaky arab s nima dneska nic nenadela ikdyby ropudodaval zadarmo, beztak cena paliva ve vetsine sveta stoji a pada na danich, vpodstate ikdyby cena ropy byla nula, tak v CR cena 1 litru benzinu pod 180-20 korun neklesne

      nemalim faktorem v prosazeni elektromobility je i Tesla, jeji zakazniky myslim nejaka cena paliv as tak moc netrapila, netrapi a trapit nebude, a pokud muze prodavat Tesla, tak ostatni se radi pridaj aby si z kolace ukousli svuj podil

      a dotretice vseho dobreho, i ten arab davno pochopil ze s ropou ho budoucnost neceka, a tak investuje do vyzkumu ohledne baterii a fotovoltaiky, kde myslis ze vznikaj prvni mesta a casti mest kam se nesmi s autem na benzin a naftu? ne neni to ani Eu, ani USA ani Japonsko nebo Australie, jsou to saudska rabie a emiraty 🙂 to prvni nazvane Masdar city jiz funguje, on ten arab si je vedom ze on sam chce take dychat spise cistsi vzduch a ne jen pisek obalenej splodinama z vejfuku

    2. Pardon, ale neodpustím si
      Pardon, ale neodpustím si na tuto hloupost nereagovat… Jaký kartel, jaké dohody? Bože, v automobilovém průmyslu dělají statisíce lidí… a myslíte si, že by někdo něco o té dohodě nevěděl? Proč musíte mít pořád pocit, že to, co se děje, je součást nějakých tajných dohod?

      Auta na benzín a naftu se rozšířily ne proto, že by automobilky chtěli blokovat rozvoj elektromobility, ale proto, že pohonná směs je dostupná prakticky kdekoliv – od jihu Afriky až po sever.. A jedná se o snadnou, cenově dostupnou látku..

      Je snadno a rychle dočerpatelná, obsahuje v sobě hodně energie a její používání je snadné. Navíc té látky je dostatek.

      Až bude opravdu hrozit, že ropy bude nedostatek, bude hodně drahá, tak uvidíte, jak se budou rozvíjet jiné, méně nákladné formy pohodu – např. elektrická energie.

      Elektřině fandím, těším se jednou na to, až auta budou opravdu energií šetřitm ale zároveň jsem realista…

      Takže fakt žádné tajné dohody nejsou, žádné utajené zdroje energie, blokované patenty apod…

      Jirka

      1. V historii je důkazů dost
        V historii je důkazů dost a pokud si myslíte, že se k tomu někdo přizná tak se pletete. Jako příklad s podvody při měření emisí Vám nestačí? Dnes začíná vyplouvat na povrch, že v tom jedou i ostatní automobilky a kolik tisíc lidí pracují na výrově spalovacích vozidel a provalilo se to teprve až to WV chtěl prodávat v americe a jak dlouho už je tam ten systém namontovaný?
        Podívejte se na fajn dokument „Muži, kteří vybudovali Ameriku“ – John D. Rockefeller, Cornelius Vanderbilt, Andrew Carnegie, Henry Ford a J.P. Morgan tito lidé rozhodovali o tom co se bude vyrábět.

        1. Ale tady mícháte dohromady
          Ale tady mícháte dohromady jablka a hrušky.. Podvody při meření emisí nejsou důkazem toho, že někdo zadržuje pokročilé technologie.

          Pokud by ty technologie byly opravdu tak pokročilé, už by s tím vyrukovali na trh, protože by jim zájemci utrhali ruce..

          Ale ono to nebude tak horké…

          1. Tu kauzu s podvodem jsem
            Tu kauzu s podvodem jsem uvedl jako reakci na Váši část příspěvku. „Bože, v automobilovém průmyslu dělají statisíce lidí… a myslíte si, že by někdo něco o té dohodě nevěděl?“
            Naopak já si prostě stojím za tím, že dokud to těm velkým sype, nemají důvod přecházet na technologie, které jsou v mnoha ohledech lepší, ale málo jim vydělají. Klidně Vás tu za ty peníze co na tom mají nechají udusit. Pokud tomu nevěříte tak se krade a zabijí pro tisícovky, proč by měl někdo hledět na pokrok a budoucnost, když na tom vydělá biliony?
            Pokud by jste vlastnil velké množství akcii automobilek, těžebních společností, distributorů a zpracovatelů ropy tak mi upřímně odpovězte zda by pokud by jste měl tu možnost tak by jste dovolil výrobu levného elektromobilu?

    3. Nevím jak jinde je tvořena
      Nevím jak jinde je tvořena cena benzínu a nafty, ale v ČR i když bude ropa za 0usd, tak stejně díky daním na benzínkách benzín pod 20kč neklesne. Při 20kč za litr benzinu vychází cena na km spalovákem přes 1,3kč. To pořád při ceně EE 2kč za kWh dělá 40hal za km pro EV.

      Jen je potřeba aby se zavčas snížila poř. cena EV oproti spalováku.

        1. Mám ji na faktuře, 2kč na
          Mám ji na faktuře, 2kč na kwh je skutečná, zažívám ji na vlastní peněženku. Sazba D56d, nepočítám paušál, protože ten bych platil i bez EV.
          Z kalkulator.eru.cz(možno ověřit u aktuálního ceníku dodavatele AM, nabíjet je rozumné hlavně v NT.
          Cena vysokého tarifu: 2 325,73 Kč/MWh
          Cena nízkého tarifu: 1 968,42 Kč/MWh
          Stálý plat: 352,81 Kč/měsíc

          Ještě lépe to vychází se sazbou D27d(jen 1,7kč na kwh):
          Cena vysokého tarifu: 3 826,13 Kč/MWh
          Cena nízkého tarifu: 1 702,22 Kč/MWh
          Stálý plat: 164,05 Kč/měsíc

    4. Lenze ropa ma dnes ovela
      Lenze ropa ma dnes ovela vaznejsi problem a to je ekologia. Je to horsi problem nez ekonomika a zo strany arabov neriesitelny. Preto je uz uplne jedno kolko ropa stoji. Emisne normy zabijaju ropaky a ludia dalej tlacia na ich sprisnovanie. Afera VW tomu tiez prispeje. Zacne zdanovanie ropakov a dotacie EV. Potom moze byt ropa aj zadarmo ale ako palivo skonci. A nebude to sposobene jej nedostatkom ale jej nahradou. Toto zacne byt silne citelne uz v dalsom desatroci.

    5. a to kde ste počuli o 1000
      a to kde ste počuli o 1000 ročných zásobách ropy pri dnešnej úrovni spotreby? Dajte nejaký link.
      To by ma zaujímalo vysvetlenie, že ako keď podľa Vás má ropa anorganický pôvod tak sa obnovuje. Anorganický znamená neživý, tak ako sa neživý môže samovoľne obnovovať?
      čo sa týka ceny ropy môžem Vás uistiť, že neexistuje jediný človek na svete ktorý by vedel aká bude jej cena o 12 mesiacov. OPEC ťaží len 30% celkovej svetovej produkcie, takže logicky už nemá vplyv aký mal kedysi. Jediná vec z Vášho príspevku, s ktorou sa dá súhlasiť je, že členovia OPECu sa medzi sebou nevedia dohodnúť.

      1. keby len to, pocul som uz aj
        keby len to, pocul som uz aj o temnej energii a temnej hmote, a to sa mi zda ako vacsia nepravdepodobnost, nieco ako vedecka barlicka.
        ale asi najviac bolenia hlavy mi sposobuje ten mikrovlnny uzavrety pohon, na videu amaterov a pri meraniach v nasa (cina nezverejnila) sa to hybe, hoci by nemalo.

    6. a to kde ste počuli o 1000
      a to kde ste počuli o 1000 ročných zásobách ropy pri dnešnej úrovni spotreby? Dajte nejaký link.
      To by ma zaujímalo vysvetlenie, že ako keď podľa Vás má ropa anorganický pôvod tak sa obnovuje. Anorganický znamená neživý, tak ako sa neživý môže samovoľne obnovovať?
      čo sa týka ceny ropy môžem Vás uistiť, že neexistuje jediný človek na svete ktorý by vedel aká bude jej cena o 12 mesiacov. OPEC ťaží len 30% celkovej svetovej produkcie, takže logicky už nemá vplyv aký mal kedysi. Jediná vec z Vášho príspevku, s ktorou sa dá súhlasiť je, že členovia OPECu sa medzi sebou nevedia dohodnúť.

      1. je to obdobne ako hladat
        je to obdobne ako hladat reportaz ked sa Slovensku sledovali auto s odpadom olejnatych farieb. Skratka to niekam slo do tovarne a po informaciach sa zlahla zem.

        je uplne jedno ake najdes zdroje informacii. nakoniec aj spenat je ako sa zistilo, len obycajna trava bez zeleza, ten pracovnik sa skratka pomylil v desatinej ciarke.

        mlieko by sme pit nemali. sol neskodi, naopak jej znizena spotreba znizi prisun jodu. psom syr neposkodzuje cuch a zem je zo zahadnych dovodov obyvatelna. zahadne na tom teraz nie je nic, iba to ze jej obezna draha sa posunula kedysi von, co umoznilo pokracovanie zivota.

        tolko zdrojov informacii sa dnes casto protichodne a uplne mimo dostane do usi z roznych zdrojov. najlepsie bude ist tam a presvedcit sa na vlastne oci, preto som to pomenoval ako „mam lepsiu“. ps: uvedene info o rope som mal moznost si precitat.

        1. tak vedzte, že na 1000
          tak vedzte, že na 1000 rokov pri dnešnej spotrebe a pri dnes známych technológiach ťažby ropu nemáme. Možno by ste mali menej čítať konšpiračných teórii, Váš prejav vyznieva potom dosť nekoherentne.
          PS to s tým anorganickým pôvodom ropy mi nevysvetlíte?

          1. fu no nemalo kedy ide o
            fu no nemalo kedy ide o zdroje ako discovery chanel sci-fi a podobne, tam niekedy hadzu take haluze…. oprete ho hawkinga a astronomov, ze len pozeram s otvorenymi ustami. a konspiraciam sa vyhybam, ale niekedy to proste uz rozlisit nejde. moje vlastne znovaobjavy s magnetmi a krizenim poli ktore su dostupne len v starych dokumentoch sa dnes nenachadzaju nikde. nehovoriac o stale nezdovodnitelnom zeleznom jadre a pre mna mnou vyvratenej magnetickej vodivosti ktoru nam dokonca hucali do usi na strednej skole. ale ked zacnu s tym co Albert nazval „strasidelne prepojenie“ (okamzite zmeny), chce sa mi vracat, nieco take prijat nedokazem, musia tam mat chybu v chapani.

      1. nova doba v pomenovani pre
        nova doba v pomenovani pre historicky ucel, zacina dostatkom noveho lepsieho materialu ktory sa pouziva vo velkom, nie nedostatkom povodneho ktory sa naviac pouzivat neprestal.

        nehovoriac ze je to zlozitejsie a zjednodusovanie pouckami ala jedna baba povedala, zacina kazda doba temna, ako napriklad urcite nabozenstvo (mechanizmus strachu).

        storocie pary, je tiez vhodny priklad, pary neubudlo ba dokonca ani realna pricina, uhlie, a ani subrealna „parny stroj“ (je to tepelny motor) lebo ved tepelne elektrarne, vratane atomovych.

        su to skreslenia tieto pomenovania dob zapricinene samozvanym histor.

Napsat komentář