Jak koupit elektromobil levně? Ojetý Peugeot iOn za 240 000 Kč

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Celkem 18 (mírně) ojetých elektromobilů Peugeot iOn nyní automobilka Peugeot výhodně prodává
foto: Peugeot

Peugeot iOn je i na dnešní poměry stále poměrně slušný elektromobil. V létě zvládne díky 16kWh baterii ujet 130 km na jedno nabití (v zimě 80-100 km), nabijete ho CHAdeMO nabíječkou a celkově je to příjemné svezení, jak dosvědčují i zkušenosti dlouholetých majitelů.

Peugeot nyní nabízí 18 ojetých vozů, které dříve sloužily společnosti . Polepy jsou odstraněny. Peugeot nabízí záruku na baterie a elektromechanické systém 5 let nebo 50 000 km. Záruka na ostatní mechanické části 12 měsíců.

Většina vozů je k dispozici v bílé barvě, dva v šedé metalíze. Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH v závislosti na době používání a najetých km.Všechna vozidla lze fyzicky prohlednout v autoparku, popř. u jednotlivých dealerů.

V případě zájmu kontaktujte:

Ondřej Husák
Ojetá vozidla
Peugeot Česká republika s.r.o.
725 186 928
ondrej.husak@mpsa.com

Car Park PSA
Pražská 38
Praha 10 Hostivař

Jen pro zajímavost, na známém německém webu mobile.de lze najít podobné ojetiny zhruba v cenové relaci 9500 až 10 500 euro.

72 Comments on “Jak koupit elektromobil levně? Ojetý Peugeot iOn za 240 000 Kč”

  1. Dneska jsem se na Iony byl
    Dneska jsem se na Iony byl podívat, stojí jich na parkovišti 12 bílých a další jsem nenašel. Takže buď jsou už prodané nebo ještě někde u dealerů. Jinak jeden bych před domem uvítal. Mám to do práce 18km, takže bych teoreticky mohl nabíjet jen jednou za týden, když uvažuji 5 prac. dnů.

  2. Zvažovali jsme koupi, ale
    Zvažovali jsme koupi, ale nakonec ne. Vzhledem k nabídce technologicky mladších elektromobilů a jejich cenám je ojetý Ion v cenách s DPH 294-314 tisíc Kč předražený. Například Nissan Leaf http://www.sauto.cz/inzerce/osobni/nissan/leaf.

    Navíc jsme zjistili, že všechny Iony jsou uvedeny do provozu v letech 2011 a 2012, ty dva z 2014 byly překlep. To znamená fakticky jen tu 1 roční záruku od prodejce na všechno. 5letá záruka na baterie a elektromotor se totiž počítá od data uvedení do provozu, takže vyprší na podzim 2016-podzim 2017.

    Za podobnou cenu 329 tis. Kč visí v nabídce jeden Ion už od dubna 2015 http://auta.yauto.cz/peugeot-ion-elektro-2163258.html a pořád není prodaný.

  3. no neviem clovece uplne nova
    no neviem clovece uplne nova Kia Picanto rok 2014 co len stoji v predajni stoji polovicu tej sumy a je to 1 liter so vstrekovanim v plnej vybave s dojazdom do aleluja.

    preco je tato ponuka ion alebo czero lepsia pokial byvam v byte a cez okno kabel realne nenatiahnem ?

      1. Takovéhle „chytré“ rady
        Takovéhle „chytré“ rady přímo zbožňuji.
        To, že to jde u vás (asi parkujete přímo u domu) neznamená, že je to možné všude.
        My máme nejbližší místo na parkovišti 25 metrů od domu a kde je zaručené že bude volné? O protilehlém, 57 metrů vzdáleném místě ani nemluvím. Jak ten kábl potáhnu přes frekventovaný chodník a kus parkoviště? Při příjezdu večer už není u nás vůbec možno zaparkovat atd.
        A to mám „štěstí“ že bydlím na straně domu u parkoviště, druhá strana je naprosto bez šancí, neb tam žádné parkování není.
        Podívejte se na mapách na letecký pohled na různá sídliště a pokochejte se.
        Máte ještě nějakou moudrou myšlenku (Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody) jak dát nám líným a hloupým na vědomí svou nadřazenost?

          1. Ale o mne osobně vůbec
            Ale o mne osobně vůbec nejde. Celé naše sídliště je koncipované tak, že auta nemohou parkovat u domů. Jedná se o desítky tisíc lidí. A ostatní sídliště totéž.
            Na soukromé parkovací místo není nárok – pouze invalida; kvůli tomu pod vlak skákat nemíním.  🙂

              1. Pánové, na to snad ani
                Pánové, na to snad ani nemá smysl reagovat, ale ještě naposledy to zkusím.

                „domluvit se sousedy na výstavbě podzemních garáží“
                nebo o kousek níže „koupit garáž? nebo koupit pozemeček“

                Nevím, jestli jste takoví humoristé, nebo jste nikdy neviděli sídliště kde se bydlí již cca 40 roků.
                Není zde kousíček místa nazbyt – všechno do poslední mrtě dávno využito, dostupné garáže vyprodány o pozemku nemluvě.
                Právě proto jsem vloni dal pryč své staré auto aby se uvolnilo aspoň jedno místo na parkování (jezdím už minimálně) a využívám v případě potřeby carsharing, což mi připadá v mé situaci jako nejschůdnější řešení.

                1. Určitě, je jasné, že
                  Určitě, je jasné, že hustá sídliště mají místo odlehlých míst výhodu toho, že se vyplatí kolem nich provozovat intenzivní hromadnou dopravu. Po Brně je taky nejlepší se pohybovat hromadnou.

                2. Já si pořídil
                  Já si pořídil el-koloběžku a kde/kam to jde jezdím na ní.
                  MHD jsem si jako řidič trolejbusu za dvacet roků užil bohatě  🙂

                3. Vím – přece je
                  Vím – přece je moje  🙂
                  (jsem přímo extrakt skromnosti)

                4. Kandidovat do zastupitelstva
                  Kandidovat do zastupitelstva a prosadit na každé sídliště volné zásuvky?

                  Existují pouliční lampy a každou noc svítí zdarma. Proč nemohou existovat zásuvky u každé lampy???
                  Sídliště jsou obecně považována za problém nabíjení. Sídliště jsou místa, kde je nejvíce volných zásuvek na m2, které v noci nikdo nepoužívá.

                  Jak ten problém vyřešit??
                  Přesunout zásuvky z domu ven k parkovacímu místu?
                  Ano bude to stát nějaké peníze a práci!

                  Všechno jde, když se chce.

                  1) Požádejte si o vyhrazené místo u domu (žádost nic nestojí)
                  2) Postavte značku o vyhrazeném místě(cedulka na sloupek vyšla na 360Kč)
                  3) Natáhněte kabel.
                  4) Postavte stojan se zásuvkou

                  Když Vám nepovolí vyhrazené místo, zkuste to i bez místa.
                  Když Vám budou dělat problém se značkou, zkuste to i bez značky.

                  Pokud si nebudou stěžovat sousedé, máte vyhráno. Dříve, nebo později budou zásuvku potřebovat i ostatní sousedé. Úředník nemá čas a zájem řešit nějakou zásuvku u parkovacího místa.

                  Svět je pro lidi co se neposerou.

                5. Lampy sviti „zdarma“ cca 1kW
                  Lampy sviti „zdarma“ cca 1kW (kdyz vezmu nejvetsi dostupnou vybojku). Kdyz u kazde lampy pribyde sosajici auto, tak to „trochu“ naroste. O nove tarifni strukture (brutalni poplatek za silnejsi jistic) planovane od pristiho roku nemluve.

                  A kdyz (sta)tisice lidi zacnou podvadet s „vyhrazenym“ mistem, to je urcite reseni… Mozna to projde jednomu, ale ne vsem.

                6. Nenávidím k
                  Nenávidím k podvádění.
                  Než bude u každé lampy stát v ČR jeden elektromobil, tak my už tady nebudeme. 🙂
                  Poplatek za silnější jistič budeme platit i když elektromobil nebudete mít.
                  Tak jako známe vyhrazené místo pro invalidy, tak existuje jinde ve světě vyhrazené parkovací místo pro nabíjecí elektromobil.
                  Když to jde jinde ve světě, nevím proč by to nešlo i tady.

                  jpwhitenissanleaf.files.wordpress.com/2013/03/dsc_2444web.jpg

                  A v Mnichově najdete už i ty nabíjecí lampy:-)

                  netdna.coolthings.com/wp-content/uploads/2015/06/light-and-charge-2.jpg

            1. Tady je téma o prodeji 18
              Tady je téma o prodeji 18 Peugeotů iOn, které jsou v tuto chvíli možná už prodané nebo rezervované, a Vy tady řešíte desítky tisíc lidí. To je opravdu argument „těžkého kalibru“. 🙂 Z těch desítek tisíc lidí naprosto zanedbatelný zlomek je při současných cenách EV a dojezdech vůbec ochoten pomyslet, neřkuli vůbec uvažovat o jeho koupi, a to včetně ojetin. Přesto se tím oháníte, jako kdyby všichni měli zítra vzít prodejce EV útokem. To je samozřejmě nesmysl. Nevím, kdy přijde doba, kdy bude třeba půlka baráku ochotna koupit si EV, nejsem ani věštec ani nemám křišťálovou kouli. Ale pravděpodobně to nebude podmíněno jen cenou vlastních EV, ale i dostatkem nabíjecích míst. A to je na několik let, možná i desítek let. No a než ten stav nastane, tak jde v každém případě vždy o individuální řešení, někdy jednodušší a tedy i levnější, jindy složitější a dražší.

              Mně bylo například navrhováno zaplatit si vyhrazené parkovací místo za cca 500Kč/měs. Nebo si koupit garáž za cca 50-60tis.Kč. Obě varianty jsem odmítl, na několik let musí být veškeré náklady do zařízení souvisejících s EV minimalizovány na nejnižší možnou míru. Jediný přepych, který jsme si dovolili, byla investice do kabelu 230V/16A a zatmavení skel kvůli dětem. Kabel Mennekes mi dali ke kulatinám kolegové v práci. 🙂

              1. Přesně, ono to jde, když
                Přesně, ono to jde, když se chce. Já taky bydlím v bytovce a přechodně (měsíc) není s nabíjením BMW i3 žádný problém. Prostě jsem vytáhl kabel ze sklepa a je to. A sousedi mě nechávají parkovat na místě, kde natažená šňůra nevadí. A těch 450 Kč za kabel 20 metrů jsem obětoval, stejně ho v budoucnu využiju.

              2. Pane eHonzo, píšete: „Tady
                Pane eHonzo, píšete: „Tady je téma o prodeji 18 Peugeotů iOn“
                Podívejte se, prosím, čím toto vlákno začalo a kde se v něm píše o iOnech?

                „Vy tady řešíte desítky tisíc lidí“ – nic se nesnažím vyřešit, pouze popisuji v jaké situaci se denně nachází tisíce lidí jen na tomto sídlišti. Toto nemá co do činění s e-auty, nýbrž jde o obecný a neřešitelný problém – sídliště tak bylo naplánováno a postaveno a nafukovací není.

                Pokud parkujete se spalovákem, tak na vzdálenosti od domu až tak moc nezáleží. Pokud ale chcete nabíjet e-auto, jste kde? v ha.zlu.
                Až se začnou e-auta skutečně množit, situace se tím rozhodně nevylepší. Toto jsem měl na mysli.
                Kdyby u nás bylo možné za 500 Kč měsíčně mít jisté parkovací místo, tak jim lidé ruce utrhnou. O garáži za 50-60 tisíc nemluvě. Vem na dlani chlup když tam není.

                Ten „naprosto zanedbatelný zlomek“ se s klesajícími cenami a zvyšujícím se dojezdem e-aut určitě zvedne, takže s tím argumentovat v diskusi mi připadá přinejmenším krátkozraké.

                Domnívám se, že jsme téma parkování/dobíjení na sídlišti probrali dostatečně a necháme místo též ostatním.  🙂

                EDIT: zadejte si do vyhledávače „brno garáž cena“ a pokochejte se těmi lidovými cenami.
                A za domácí úkol – najděte mi garáž v sídlišti Bohunice.

                1. Zkusil jsem to a je to fakt
                  Zkusil jsem to a je to fakt mazec. Netušil jsem, že jsou tam takové palby. Našel jsem jednu v Bohunicích, ale za 345.000 a to ještě není jisté, jestli by se tam dalo nabíjet, protože garážové stání má sice el.zásuvku, ale elektřina se platí paušálem 800Kč/rok. Až v tomto kontextu si uvědomuji, jaké mám neskutečné štěstí. Uznávám, u Vás to fakt nejde, i kdybyste se rozkrájel. A omlouvám se, člověk opravdu nemá hřešit na ono pověstné „podle sebe soudím tebe“.
                  Máte pravdu, necháme místo ostatním.

                2. EV není náhrada ale
                  EV není náhrada ale alternativ a dlouho ještě bude. Má šanci vyčistit města od smradu, ale na dlouhé trasy není. Sami si msíme zvážit jak jezdíme, co se nám vyplatí a jak auto budeme provozovat.

        1. My máme nejbližší
          My máme nejbližší stání na parkovišti cca 11m od paty domu, ale už jsem nabíjel i nějakých 35m daleko, to vše vždy přes chodník, někdy i přes silnici, když to nešlo jinak (v noci s minimálním provozem ve slepé ulici). Při příjezdu večer ani u nás není kde zaparkovat. Pokud mám přijet večer a vím, že budu potřebovat nabíjet, tak na vhodném místě zaparkuju ráno (nebo manželka přes den) druhé auto, se kterým večer poodjedu jinam a uvolním elektromobilu místo. Nejsme ani zdaleka jediná rodina, která má v našem domě a okolí 2 auta, takže v tom nevidím problém.
          Netvrdím, že to jde všude, vždy, za všech okolností a pro všechny bez výjimky. Ale kdybych si řekl, že to nejde a nepřemýšlel, jak by to mohlo jít, tak bych i já dnes prohlašoval, že to nejde.
          Moje reakce byla na příspěvek pána, kterému je zatěžko prostrčit prodlužku oknem (nedejbože dejme tomu provrtat zeď a instalovat si na balkoně zásuvku). Přesto si o něm nemyslím, že by byl hloupý. Prostě si jen řekl, že to nejde, tím skončil… a použil to jako argument.
          No a pokud v mém příspěvku čtete něco o nadřazenosti, tak byste se měl zamyslet především sám nad sebou, protože pokud takto reagujete na něco, s čím nesouhlasíte, tak tedy „potěš koště“.

          1. Pane eHonzo, na toto téma
            Pane eHonzo, na toto téma odpovídám zde v diskusích již minimálně potřetí a jsem už z těch stereotypních reakcí typu „Kdo chce, hledá způsoby…“ nebo „hoď kábl z balkonu“ otráven a unaven.
            To není ‚s čím nesouhlasíte, tak tedy „potěš koště“.‘
            Omlouvám se za svou, možná prudkou, odpověď.

            Protože si půjčuji v emuj.cz iOna, tak už jsem si zjistil jaký mám nejsilnější jistič (16A), změřil kolik metrů bych potřeboval prodlužku kdybych jednou za čas výjimečně nabíjel doma (musel bych zaparkovat na chodníku vedle vchodových dveří a to by mi snad prošlo tak 2-3 krát do roka).
            Na stálé parkování/nabíjení to rozhodně není. Namyšleno to mám už dopředu – neflákám se.

        2. je to jen o pohledu na vec,
          je to jen o pohledu na vec, auto na fosilni palivo tankujete kde?…

          a ted dopovim, ze ano na dobijecim stojanu se stravi podstatne delsi cas a zatim je jich malo, ale sak zrovna ted pro nas proste elektromobil neni idelani volbou, a proto mate to auto na fosilni paliva 🙂

          jak to budete resit az nebude moznost tankovani fosilnich paliv (otazka 30-50 let) a jedina rozumna volba bude vpodstate ten elektromobil?

      1. to by bola ekokomlognomicka
        to by bola ekokomlognomicka sebevrazda, velka starsia oktavka a jej podobne ktore vyzeraju ako by ich prave niekto vyniesol z tovarne stoja od 2500 Eur a nikto to nechce lebo ..kto by kupil 10r auto ktoremu nic nie je.

        zinok alebo hlinik a kvalitna ocel akosi obmedzili kazivost len na vyfukove potrubie a ine znesitelne prkotiny ktore vymenite len raz za 10 r. teda okrem laku, v rohoch opadne lebo to pocasie a vibrácie daju zabrat. zalezi ci vam to na 4r. staci.

  4. Jak jde u tohoto auta
    Jak jde u tohoto auta diagnostikovat zdraví baterky? Zajímal by mě hlavně počet cyklů a procentuální hodnota aktuální kapacity vz. původní.

    Čekal bych, že to půjde najít někde v palubním počítači. Spoléhat se na zkušenost původního majitele není spolehlivé.

  5. Koupil jsem minulý rok v
    Koupil jsem minulý rok v červnu jeden takový kousek s najetými 11000 km. Používám ho denně, zadní sklopená sedadla jsem zakryl deskou a vozím tam vše potřebné k podnikání – i štafle. V autíčku je přidané Webasto, které sice trochu zlobí – okruh se zřejmě vařením kapaliny zavzdušňuje, ale jinak je to v zimě velmi příjemná věc. Do dnes jsem najel přes 9000 km, kromě přidaného Webasta bez problémů. Maximální spokojenost. Živé, obratné, uvnitř dostatečně prostorné, tiché a hlavně provozně úsporné.

    1. Jsem moc rád za tento
      Jsem moc rád za tento příspěvek. Rovněž jsem v květnu 2015 pořídil Citroen C Zero (rok 2012, najeto 6000 km). Super auto a pro živnostníka neuvěřitelný dělník za super levný provoz. Malý rozměrově do města na parkování, uvnitř nafouklý. Zvenku by nikdo nehádal tolik prostoru. Jezdí furt a benzínová auta stojí. Dotace v ČR, to je dobrý vtip. Za tuto cenu je to auto, které se Vám za dobu svého provozu určitě zaplatí, což u nového elektromobilu neplatí a platit nebude.

        1. Nu, ale na druhou stanu, je
          Nu, ale na druhou stanu, je na uvážení každého zájemce, kde sežene dnes auto s relativně nízkým nájezdem, za rozumnou cenu, když jinak u běžných vozidel se podobná cena pohybuje u ojetin s natočenými 100000km za rok. A zde by mohlo jít o polovičku – 50000km za tři roky.

    1. Ano, dotace „klepou na
      Ano, dotace „klepou na dveře“. Jenže se neví, na které a kolik těch dveří budou muset ještě otevřít, některé dveře možná i několikrát, možná některé dveře dokonce i mnohokrát, než to „bude venku“. Podle některých prohlášení „tato vláda už to řešit nebude“. Navíc u nás funguje „obálková metoda“, takže si opravdu nedělejte iluze. Rok 2050 jako deadline podle COP 21 Paris je hodně daleko a skutečně něco se začne dít tak až kolem r.2030-2040. Tedy pokud se do té doby něco zásadního nezmění.

      Navíc s největší pravděpodobností to budou dotace pouze na nové EV, nikoli na ojeté. Ojetý EV je už jednou prodaný a figuruje ve statistice, i kdyby za rok najezdil 0 nebo 20.0000 km, to je úplně jedno, to ve statistice není. Držitel dotačního titulu, v tomto případě stát, podle mě musí vykázat nějaké výsledky, že to mělo nějaký smysl. Zvlášť pokud by se jednalo o dotace z EU. A jaké výsledky může prokázat, když například 1 EV by se teoreticky mohl přeprodat během 5 let třeba 4x, na každý prodej dotace 20.000Kč (a přitom by se ve statistice počtu provozovaných EV by se vůbec nic nezměnilo)?

      EDIT:
      V článku Stát chystá dotace pro elektromobily se píše:
      Stanovena bude i maximální pořizovací cena nového elektromobilu.

      Čili opravdu má jít o dotace na nové EV, nikoli ojeté.

      1. co je lepsi, koupit bez
        co je lepsi, koupit bez dotace ojety elektromobil s dojezdem 130km za rekneme 300 tisic, nebo koupit fungle novej s dotaci, dojezdem 200+km za rekneme 500 tisic?

        jen koncem tohoto roku budou muset s cenou naproto vsechny elektromobily pod 1-1.5 milionu jen proto, ze proste s cenou zamicha treba jen Bolt, pak asi i Tesla 3, takze vsichni budou muset zareagovat a jit s cenou dolu a to vyrazne, proste ceny elektromobilu ted na pocatku jejich „novodobeho“ vyvoje klesaj na cene extra rychle, klidne bych se nebal to prirovnat k poklesum cen kuprikladu spotrebni elektroniky, treba Plazma/LCD TV, v dobe kdy to byli novinky se obycejna TV pohybovala s cenou v radu stovek tisic korun, a dnes si lepsi model poridite za desitky tisic korun, takze elektromobily s dojezdem okolo 100km a velikosti Ionu proste nemaj sanci na vetsi uspech pokud se cena pohybuje kde se pohybuje, a kor u ojetin kde muze jiz pomalu dochazet casova zaruka na akumulator

      2. No jiste, že dotace bude
        No jiste, že dotace bude pouze na nové auta. No a právě proto se podle mě nevyplatí teď kupovat ojetý 7 let technologicky zastaralý elektromobil za 300k a počkat si buď na dotace a koupit si to samé, akorát nové a s 2x větším dojezdem. Nebo prostě chvíli počkat na Teslu 3.

      1. Jinak ta Cargo verze je
        Jinak ta Cargo verze je zpětně svépomocní opět přestavitelná na osobní, auta mají v TP uvedenu osobní verzi a Peugeot Vám ty sedadla k tomu dá. Ostatně sám to přestavoval. A bufík se pro dále dojíždějící nebo v mrazivějších oblastech ČR bydlící majitele určitě hodí. Pražský majitel jezdil s Ionem donedávna denně do práce přes 100 km jedním směrem právě s bufíkem kvůli dojezdu. V práci pověsil auto na nabíječku a zase jel domů. Tam nabil nočním proudem a v pohodě pendloval v zimě v létě bez omezení. Dnes má Leaf. Holt pokrok nezastavíš.

          1. Leaf má pravda větší
            Leaf má pravda větší dojezd a současně ve verzi 2015 už topení nehraje takovou roli, ale máte pravdu, nabíjet bude muset stejně jako u Iona. Doma přes noc a pak v práci. Protože 200 denně s topením rychlostmi převážně 90 km / hod. a více to na 1 nabití nedá. Ale komfort jízdy bude bez bufíku určitě větší. Nehledě na velikost Leafu, vyhřívání všech sedadel a volantu, tempomat, velmi dobře fungující Bluetooth a spoustu dalších velkých maličkostí. Je to prostě větší auto a technologicky o 7 let dále.

    1. Max. rychlost 130 km/h. 0 –
      Max. rychlost 130 km/h. 0 – 100 km/h 15,9 s. 400 m s pevným startem 20,7 s. Celkový dojezd 150 km. Motor elektrický 47 kW / 64 koní. Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1195 kg. Celková hmotnost 1450 kg. Přívěs nesmí tahat. Rozměry – Délka 3480, Šířka 1792, Výška 1610, Rozvor 2550 mm. Pneumatiky přední 145/65 R15S, zadní 175/55 R15V. Dobíjení 88 baterií v podlaze vozu pod sedadly o kapacitě 16 kW za 6,5 hodiny z běžné zásuvky 230V/16A pomocí standardně dodávané kabelu k vozu (230V 10A). Za 20 minut na 80% kapacity rychlonabíječkou standardu ChaDeMo. Výbava: automatická převodovka (respektive má jen přímý převod 1:8), 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, litá alu kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, automatické denní svícení, přední i zadní mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX, elektronická manuální klimatizace.
      Co mi v Peugeotu Ion chybí jsou hodiny a ukazatel venkovní teploty, potěšilo by i vyhřívání ostatních sedadel, navigace a možnost topení/klimatizace v době nabíjení vozu. To všechno Francouzi z původní verze auta Mitsubishi iMiev pro evropský trh vymontovali.

      1. Děkuji za vyčerpávající
        Děkuji za vyčerpávající popis.

        Trochu mě děsí dojezd v zimě. Poohlížím se po nějakém elektrickém přibližovadle do práce „Dětmarovice – Ostrava-Poruba“. Tzn. cca 10km město + 20km dálnice. Řekl bych, že cesta tam a zpět může být „na hraně“. Vím, že na VŠB je nabíječka, ale co když bude mít poruchu, nebo bude obsazená.

        No, ještě pouvažuju …… 🙂

        1. Děsíte se naprosto
          Děsíte se naprosto zbytečně. Žena s ním denně jezdí Ostrava-Plesná Ostrava-Kunčice 19 km tam a 19 km zpět i v zimě v mrazech s topením většinu trasy po čtyřproudovce Rudná (80-90 km / hod. povolená rychlost) a nabíjíme co 2 dny doma přes noc nočním proudem (tarif Elektromobilita D27d). V létě co 3 dny. Jinak cestou máte kromě pomalé nabíječky VŠB-TUO (má 4 zásuvky, jednu domácí a 3 červené pětikolíky, nutno vyřídit přístupovou kartu a kartu vjezdu do areálu, další pomalé nabíječky má VŠB v Českém Těšíně Trianon a Přerově), také rychlonabíječky ČEZ Hornopolní Orchard nebo teplárna Vítkovice Ruská (obě zatím zdarma), dále pomalé nabíječky ČEZ Kaufland Ostrava-Zábřeh, Krajský úřad 28.října, OC Nová Karolina a také Teplárna Vítkovice Ruská. Ty jsou zpoplatněny paušálem 180,- Kč měsíčně a musíte mít přístupový čip. Dále je v Avionu a Karolině ještě pomalá nabíječka PRE, tam ale chtějí kromě paušálu (od 2016) ještě i platbu za čas nabíjení.
          Možná se rozhoupou elektromobilně i Tesco Třebovice (kde mají v podzemí 10 desek se zásuvkami, leč neoznačených a část vypnutých) nebo Albert (bývalý Interspar) kde není v podzemí jediná zásuvka.
          Takže být Vámi, jdu do toho. No a cestou máte mj.Bohumín, kde o elektromobilitě také uvažují, tedy i o nabíječce. Ostatně v aquaparku se to dá domluvit i dnes. Stačí Vám nouzově i ta pomalá, což je vlastně běžná domácí zásuvka, za 20 minut se z ní dá dobít dojezd dalších 10 km.

        2. To by nemusel být problém.
          To by nemusel být problém. 130km/h po dálnici zkrátí dojezd na zhruba polovinu, čili 20km po dálnici sežere tolik, co 40km po normální silnici. Takže v přepočtu 2x(10+40)=100km, topení když moc, tak +20% a jste v přepočtu na 120km a to Ion podle mě udělá. Navíc nikde není řečeno, že musíte po dálnici hnát 130km/h a topit na 22st.C. Pro mě i 20st.C je moc.

        1. V tom s Vámi nebudu eHonzo
          V tom s Vámi nebudu eHonzo po skoro 2 letech zkušeností s Ionem souhlasit. Máme noční proud 8 hodin a dobíjím v garáži právě tím továrním kabelem 230V 10A z běžné 230V 16A zásuvky. Pokud dojedu domů „na krev“, což občas dělávám (místo dojezdu v km svítí dvě pomlčky, bliká symbol pumpy a nesvítí ani jeden z 16 dílků baterie = co dílek, to 1 kWh), tak to trvá necelých 7 hodin z 0 do plna. I s tím, že poslední 2-3 kWh to dobíjí daleko pomaleji, kvůli ochraně proti přehřátí a přebití. Prostě vždy vyjíždím ráno s plnou baterií, i když jsem už párkrát dojel i na symbol želvy (nouzový dojezd 2-3 km před úplným zastavením auta).

          1. No, já jsem vycházel z
            No, já jsem vycházel z toho, že pokud by měl Ion nabít za 6.5hod proudem 10A celých 16kWh, tak 16 : (6.5 x 2.3) = 1.07 čili účinnost 107%, což je samozřejmě nesmysl.
            V praxi 10A není 10A, ale pouze cca 9.5A a účinnost nabíjení není 100%, ale cca 90%, takže 230 x 9.5 x 0.9 = 2kW a 16kWh by mělo trvat cca 8hod, přičemž uvažuju 9.5A po celou dobu nabíjení, což v CV fázi samozřejmě už není pravda – jak uvádíte, poslední 2-3kWh jdou pomaleji.

            EDIT:
            Ale je fakt, že jsem počítal se jmenovitou kapacitou baterky 16kWh, nikoli s využitelnou kapacitou, která je asi menší.

            EDIT2:
            Pokud bych počítal s využitelnou kapacitou baterky cca 14.5kWh, tak to opravdu vychází na zhruba 6.5hod, při zohlednění CV fáze řekněme těch 7hod.

            Samozřejmě Vaše zkušenosti jsou reálné z provozu, nikoli teoretické vyplývající z výpočtu jako jsou ty moje. Ion jsem si vyzkoušel na 2 dny, ale takhle do hloubky jsem tenkrát samozřejmě nešel.

        1. Přesně tak jsem to udělal
          Přesně tak jsem to udělal a drátek s venkovním čidlem prohodil kolem dveří do podběhu blatníku předního kola. Spokojenost. Už skoro 2 roky to jede na první baterku (hodiny, den a měsíc, teplota venku / uvnitř, lze zvolit max. a min. teplotu z paměti a při přechodu přes +4 C dolů to zapípá a upozorní na nebezpečí náledí).
          Zadní náhon je super, hlavně na sněhu se s tím dá zablbnout. Kdo by se ho po letech s předokolkami bál, tak ABS, ESP a EVO zasahují excelentně a chování vozu umravní. Ovšem ESP lze vypnout a to je pak na prázdném parkovišti ta správná legrace.

        1. Bohužel ne. A docela bych
          Bohužel ne. A docela bych ho také uvítal, protože větší města typu Ostravy často jezdím na tempomat. Zvládne i 50 a nemusím řešit předpisy. Ale hlavně je v Ostravě spousta čtyřproudovek, kde se dá jet plynule 80 nebo 90 delší úsek, plus dálnice taky není přes město zpoplatnění. A tam je tempomat příjemná věc.
          Když jsem testoval Nissan Leaf s tempomatem, byla to pohoda. Protože ten jde zapnout skoro ihned, zatímco u spalováku musíte mít alespoň zařazenou 3 nebo 4. Vlastně ani nevím, od jak malé rychlosti to jde, to mne nenapadlo zkusit.

Napsat komentář