Norsko v roce 2015: elektroauta s čtvrtinovým podílem

Elektromobilů je už dnes v Norsku tolik, už je to možná příliš mnoho.A když sem tam nějaký shoří, není to nakonec žádné terno. V roce 2015 tam měla nová auta do zásuvky podíl 22,3 %.

Elektromobil Volkswagen e-Golf je nejprodávanějším autem do zásuvky v Norsku
foto: Volkswagen

V roce 2014 se v Norsku prodalo 18 017 elektromobilů. O rok později už to bylo 25 788 elektromobilů, tedy o 43 % víc. Elektromobily měly na prodejích nových osobních aut v Norsku podíl neuvěřitelných 17,1 %.

Za stejné období se v Norsku prodalo 7817 plug-in hybridů (nárůst o 367 %), které zastaly podíl 5,2 % z celkových prodejů nových aut. Dohromady tak auta do zásuvky měla podíl 22,3 % s 33 605 kusy (meziroční nárůst 70 %).

Pokud k tomu připočítáme i 712 plně elektrických dodávek, dostaneme se na číslo 34 317 prodaných nových aut do zásuvky za rok 2015. A přidáme-li ještě 5122 dovezených bazarových elektromobilů a 55 elektrododávek, jsme na téměř 40 000 prodaných elektroaut.

Zdaleka nejoblíbenějším modelem je v Norsku Volkswagen e-Golf s 8943 registracemi. Golf je v Norsku nejprodávanějším autem jako takovým s 16 388 kusy a elektrická verze tak tvoří 54,6 %.

Druhý nejprodávanější elektromobil v Norsku je Tesla Model S (4039). Na třetím místě je pak Nissan Leaf s 3189 kusy.

Třemi nejoblíbenějšími plug-in hybridy jsou Mitsubishi Outlander PHEV (2875), Volkswagen Golf GTE (2000) a Audi A3 e-tron (1684).

K této ze středoevropské perspektivy těžko uvěřitelné statistice jen dodáme, že Norsko na to jde od lesa a na elektrická auta do zásuvky neuvaluje vysoké daně, kterými jinak zatěžuje nákup běžných fosilních vozů.

18 Comments on “Norsko v roce 2015: elektroauta s čtvrtinovým podílem”

    1. tak otázka má znít, jak
      tak otázka má znít, jak časté je hoření na počet reálně provozovaných(ne co má děda v garáži a vyjede 6x do roka) aut vs používané palivo.

      Když to vstáhneš jenom na jedno palivo a ostatní úmyslně zanedbáš, je to jenom snaha ukázat, citově „je to nebezpečné, zabijevás to nebo minimálně o to auto přijdete“…

      Lidi, co diskutovat na odborném webu normálně a ne demagogicky?

        1. A az „ropaci“ zmizi, z ceho
          A az „ropaci“ zmizi, z ceho asi stat bude zivit nejruznejsi experimenty (napr. solarka) a mandatorni vydaje (predevsim duchody)? Zatim (mimo jine, samozrejme) sype spotrebni dan z paliv (jezdit se musi), kdyz tahle polozka zmizi, zdani se neco jineho, co se musi (jezdeni na elektrinu?). Proste nakonec si tu slevu zase zaplati ti, co ji dostanou.

          Mimochodem, argumentace Norskem je celkem zcestna, jejich ekonomika je hnana ropou. Takze se muzou dovolit stedre dotace, dokud ropa tece (cti dokud ty zle spalovaky nekde jezdi). V nasich podminkach je to trochu komplikovanejsi, zadny vyznamny zdroj „penez zadarmo“ ani CR ani SK nema…

Napsat komentář