Elektromobilů je už dnes v Norsku tolik, už je to možná příliš mnoho.A když sem tam nějaký shoří, není to nakonec žádné terno. V roce 2015 tam měla nová auta do zásuvky podíl 22,3 %.
V roce 2014 se v Norsku prodalo 18 017 elektromobilů. O rok později už to bylo 25 788 elektromobilů, tedy o 43 % víc. Elektromobily měly na prodejích nových osobních aut v Norsku podíl neuvěřitelných 17,1 %.
Za stejné období se v Norsku prodalo 7817 plug-in hybridů (nárůst o 367 %), které zastaly podíl 5,2 % z celkových prodejů nových aut. Dohromady tak auta do zásuvky měla podíl 22,3 % s 33 605 kusy (meziroční nárůst 70 %).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
23 % nově prodaných aut v Norsku jezdí na baterky
Pokud k tomu připočítáme i 712 plně elektrických dodávek, dostaneme se na číslo 34 317 prodaných nových aut do zásuvky za rok 2015. A přidáme-li ještě 5122 dovezených bazarových elektromobilů a 55 elektrododávek, jsme na téměř 40 000 prodaných elektroaut.
Zdaleka nejoblíbenějším modelem je v Norsku Volkswagen e-Golf s 8943 registracemi. Golf je v Norsku nejprodávanějším autem jako takovým s 16 388 kusy a elektrická verze tak tvoří 54,6 %.
Druhý nejprodávanější elektromobil v Norsku je Tesla Model S (4039). Na třetím místě je pak Nissan Leaf s 3189 kusy.
Třemi nejoblíbenějšími plug-in hybridy jsou Mitsubishi Outlander PHEV (2875), Volkswagen Golf GTE (2000) a Audi A3 e-tron (1684).
K této ze středoevropské perspektivy těžko uvěřitelné statistice jen dodáme, že Norsko na to jde od lesa a na elektrická auta do zásuvky neuvaluje vysoké daně, kterými jinak zatěžuje nákup běžných fosilních vozů.
Škoda, měli našlápnuto
Škoda, měli našlápnuto spíše na třetinový podíl… http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/tretina-prodanych-vozu-v-norsku-jsou-elektromobily
oproti těm „pár stovkám“ aut u nás je to ale skvělý výsledek
Jestli ono to nebude tim, ze
Jestli ono to nebude tim, ze prumerny Nor na auto vydela 6x rychleji nez prumerny Cech (a to neuvazuji jejich odpusteni DPH).
Tak s tim samozrejme
Tak s tim samozrejme souhlasim…spis mi šlo o to, že podpora elektromobility je tam výrazná….zatím co u nás prakticky žádná…
I těch našich pár stovek by se výrazně zvýšilo, kdyby u nás podpora byla bodobná jako v Norsku…
off topic
Už jste někdo
off topic
Už jste někdo četl článek na iDnes
Elektrická superstar Tesla S
?
K tomu by tam mohla být zajímavá diskuse.
z článku:
„… stojí dva až čtyři miliony korun a bez problémů ujede něco přes 200 kilometrů…“
pěěěěěknááá
pěěěěěknááá sračkaCO tam napsali :DDD k tomu se nedá víc než ZASMÁT!! 🙂
FAKTA soudruzi, fakta jsou samozřejmě zde:
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
No ono je to pravda ve
No ono je to pravda ve chvíli, kdy jsou opravdu nejhorší podmínky. -20 °C, fouká protivítr, jedete do kopce a po dálnici 130 km/h. Pak bych viděl to něco přes 200 km docela reálně. Ale i tak spíš 250.
A když sem tam nějaký
A když sem tam nějaký shoří, není to nakonec žádné terno.
Pokládám otázku. Jak hodně je to hoření časté??
Jedno za uherský rok.
Jedno za uherský rok.
tak otázka má znít, jak
tak otázka má znít, jak časté je hoření na počet reálně provozovaných(ne co má děda v garáži a vyjede 6x do roka) aut vs používané palivo.
Když to vstáhneš jenom na jedno palivo a ostatní úmyslně zanedbáš, je to jenom snaha ukázat, citově „je to nebezpečné, zabijevás to nebo minimálně o to auto přijdete“…
Lidi, co diskutovat na odborném webu normálně a ne demagogicky?
Opravuji otázku. Hoří dle
Opravuji otázku. Hoří dle nějaké statistiky elektromobil častěji, než auta na jiný pohon?
Z článku jsem usoudil, že je občasné hoření jejich slabé místo.
Pravdepodobnost poziaru je v
Pravdepodobnost poziaru je v porovnani s tekutymi fosilnymi palivami priblizne patinova.
Nevim to uplne presne, ale
Nevim to uplne presne, ale EV muzou v Norsku pouzivat autobusove pruhy a tusim take maji parkovani zdarma. Kdyz to pujde s prodejem EV tak dal, tak se budou brzy tvorit zacpy v autobusovych stopach a ty pro spalovaky budou volne prujezdne :-)))
V Norsku bude více než 2
V Norsku bude více než 2 miliony motorových vozidel. I kdyby se teď prodávalo 100 % elektromobilů, tak bude trvat cca 6 let, než jich bude se spalováky půl na půl a to už budou pravděpodobně všechny daňové (i jiné) výhody zrušené.
Nemusia byt zrusene. Mozu
Nemusia byt zrusene. Mozu zdvihnut dane za ropakov a aj 33% ropakov bude dotovat 67% EV.
A az „ropaci“ zmizi, z ceho
A az „ropaci“ zmizi, z ceho asi stat bude zivit nejruznejsi experimenty (napr. solarka) a mandatorni vydaje (predevsim duchody)? Zatim (mimo jine, samozrejme) sype spotrebni dan z paliv (jezdit se musi), kdyz tahle polozka zmizi, zdani se neco jineho, co se musi (jezdeni na elektrinu?). Proste nakonec si tu slevu zase zaplati ti, co ji dostanou.
Mimochodem, argumentace Norskem je celkem zcestna, jejich ekonomika je hnana ropou. Takze se muzou dovolit stedre dotace, dokud ropa tece (cti dokud ty zle spalovaky nekde jezdi). V nasich podminkach je to trochu komplikovanejsi, zadny vyznamny zdroj „penez zadarmo“ ani CR ani SK nema…
staci zdanit samotnou jizdu,
staci zdanit samotnou jizdu, treba mytnym, pak je uplne jedno na co jezdis
bohuzel toho se ale kazdy politik boji a neudela to, protoze by prisel o drtivou vetsinu volicu
Ono už se to děje.
Ono už se to děje.
http://qz.com/400277/norway-electric-car-incentives-were-so-good-they-had-to-be-stopped/
Aspoň bude odkud nakupovat
Aspoň bude odkud nakupovat ojetiny 😉