Google rozšířil testování svých robotických aut do amerického města Austin v Texasu. Malé dvoumístné „pecky“ mají odjímatelný volant, pedál plynu a brzdy.
foto: Google
Google pracuje na robotických autech od roku 2009. Dříve využívala přestavěné vozy Toyota Prius a Lexus 450h vybavené speciálními senzory.
V roce 2014 představil Google svůj vlastní design robotických aut – možná spíš vozítek. Připomínají totiž malé vajíčko na kolech. S jejich testováním začal Google nejprve ve svém kampusu v Moutain View v Kalifornii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Policista zastavil robotické auto Google
Od poloviny roku 2015 provozuje Google několik těchto prototypů také v Austinu. Austin je technologickým centrem Texasu i celého tamního regionu. Robotická vozidla Google tam ale mohou jezdit pouze max. rychlostí 40 km/h.
Google pro vývoj robotických aut najímá přední světové experty. Často se o ně musí „prát“ s dalšími firmami z Křemíkového údolí, které na robotických autech pracují – jako Tesla Motors a Apple. Šéfem projektu roboaut Google se nedávno stal John Krafcik, bývalý šéf Hyundai.
Už dnes je nicméně jasné, že Google nemá v plánu vyrábět svá vlastní auta. Cílem firmy je dostat technologii robotického řízení do takového stavu, aby ji mohla nabízet dalším automobilkám pro integraci v jejich vozech.
asi je to najrozumnejsia
asi je to najrozumnejsia vizia. taxi bez taxikara s autom na vyziadanie cez internet do 5min na mieste odkial ho objednam.
nakoniec je a bude vsetko len otazka ceny, a dostupnosti.
a to je problem, cenu to neznizi, lebo sa znizi potreba aut, co dvihne cenu materialov. nakoniec vlastne osobne auta, su vacsinu casu
velmi neefektivne, lebo len stoja a nepouzivaju sa.
auta maju velmi malu trvanlivost ak by sa pouzivali neustale.
take su do 5r. nepouzitelne. to vidno na donaskovych sluzbach,
ktore pouzivaju male osobne auta, po kratkom case sa vam doslova rozsypavaju pred ocami.
Pro vás, profíci se tím
Pro vás, profíci se tím už vážně zabývali:
PIGS to SEALS
Self-Driving Car Disruption
Pane Markomane, měl bych
Pane Markomane, měl bych připomínku k vašemu poslednímu odstavci.
Trvanlivost auta se snad počítá v ujetých kilometrech a ne v letech provozu.
Je soukromou věcí majitele, jestli najede 200 000 km za rok jeden nebo za deset.
S životností/trvanlivostí to nemá nic společného – pořád činí 200 000 km.