V Evropě za rok 2015 prodal nejvíce elektromobilů Renault

Začínají se objevovat bilanční statistiky prodeje elektromobilů za rok 2015. Už jsme zjistili, že globálně si nejlépe vedlo čínské BYD Auto. V Evropě prodal nejvíc elektromobilů Renault.

Elektromobil Renault Zoe je oblíbený především doma ve Francii, dobře se ale prodává např. i v Británii
foto: Renault

Celkový podíl značky Renault na evropském trhu s elektromobily činil 23,6 %. Francouzská automobilka jich tu prodala 23 086, o 50 % víc než v roce 2014.

To znamená, že v Evropě se za rok 2015 prodalo kolem 100 000 elektromobilů (podrobnější článek připravujeme). Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě byl Renault Zoe s 18 453 registracemi, z toho 10 670 jich bylo doma ve Francii.

Renault má doma na trhu s elektromobily podíl 48,1 %. Renault Kangoo Z.E. je nejprodávanější elektrická dodávka v Evropě s 4325 kusy.

21 Comments on “V Evropě za rok 2015 prodal nejvíce elektromobilů Renault”

      1. V diskuzi k článku Nissan
        V diskuzi k článku Nissan Leaf & Renault Zoe: prodáno přes 280 000 aut psali Jolinar a Saman, že Zoe se v některých státech již dá koupit včetně baterie.
        Ono je otázkou, jestli je výhodnější koupě baterky nebo její pronájem. Záleží asi hodně na podmínkách pronájmu baterky vs. ceně nové baterky. A taky na tom, jestli je člověk soukromá osoba, nebo si to pořídí na firmu a dá to do nákladů. Pro někoho je prostě výhodnější (když budu parafrázovat výrok z jednoho českého filmu) „Baterka, kterou si nekoupíte, vám nezestárne“. Pro jiného to zase výhodné být nemusí. Ideální je, když jsou k dispozici obě varianty a každý se může rozhodnout sám podle sebe.

            1. To se samozřejmě týká i
              To se samozřejmě týká i náhradní baterie, až ta stará v autě chcípne.
              Takže postupné odpisy – kolik roků?

              Několikrát zde na fóru již padlo, jak si někdo baterie celé jednorázově strčí do nákladů a okamžitě spálí se současným snížením daňového základu. Na tyto podvody by se měly FÚ také zaměřit a začít firmy s elektroauty více kontrolovat.

              1. Kolik roků – to by měl
                Kolik roků – to by měl snad stanovit zákon, ne? Mimochodem jak je to, když u firemního auta odejde spalovací motor a musí se vyměnit? Jak to firma dá do nákladů? Odepíše to? Nebo to „spálí“ (když je to spalovák)? 😀

                Jednorázové „spálení“ baterky – to už záleží na tom, jak kdo má silný žaludek a jak moc je ochoten riskovat. Já osobně, pokud bych měl takovou firmu a chtěl podnikat dlouhodobě, tak bych do takového rizika jednorázového „spálení“ asi nešel.
                Ovšem je otázkou, jestli vůbec FÚ má nějaký zákonný nástroj, nějaké pravidlo, na základě kterého by to mohl kontrolovat, jestli je to OK nebo ne.

                EDIT:
                To je otázka spíš pro daňové poradce, jejichž legálním byznysem je poradit firmě, jak ušetřit na daních při dodržení zákona.

                1. No ja bych to pohledem
                  No ja bych to pohledem ucetniho (delam samo trochu i dane, ale nejsem danovy poradce) videl nasledovne – porizeni baterky do auta, ktere ji nema je jasne technicke zhodnoceni (poduk stoji baterka pres 40 000) a tak je treba o ni navysit cenu auta v ucetnictvi a spolu s autem ji odepisovat (celkem tedy 5 let).
                  Pokud mate starsi auto kteremu odejde baterka a musite ji vymenit za novou tak jde o opravu a muzete to dat rovnou do nakladu (stejne jako kdyz vam napri vklasickem aute odejde motor a date tam novy). Problem ktery ale muze nastat je, ze vam odejde stara baterka napr 30kWh a vy tam date novou ktera v te dobe bude mit 60 kWh – to uz je jednoznacne zlepseni parametru a tak to zavani tim, ze by to opet melo byt technicke zhodnoceni a odpis na 5 let (nicmene je to pak zalezitost interpretace, pokud v dobe vymeny budou 60kWh baterky standard pro dane auto a jine se ani prodavat nebudou, tak by se to taky dalo uhrat na opravu a dat rovnou do nakladu)

                2. Děkuji za odpověď. To je
                  Děkuji za odpověď. To je přesně to, co tu na toto téma chybělo – příspěvek od někoho, kdo tuto problematiku zná, navíc podložený věcnými argumenty. Ještě jednou díky.

                3. V zaúčtování nové
                  V zaúčtování nové baterie do EV bych byl velice opatrný, a to již s ohledem na pořizovací cenu baterie, která se pohybuje ve statisících Kč.
                  Na jedné straně stojí účetnictví firmy a na druhé straně daňový pohled. V každém případě technické zhodnocení vozidla v průběhu jeho odepisování většinou vždy navyšuje délku jeho odepisování a navyšuje zůstatkovou cenu vozidla (mimo roku zařazení vozidla do majetku firmy, kdy se dovybavení nepovažuje za technické zhodnocení, ale za součást vstupní ceny).
                  Takže vždy raději řešit s daňovým poradcem.

    1. Dobrý den.
      Jelikož jsem se

      Dobrý den.
      Jelikož jsem se o elektromobily od Renaultu zajímal už před pěti lety,dotazoval jsem se přímo Renaultu ČR,proč se u nás také nenabízí. Bylo mi odpovězeno,že u nás není vybudovaná infrastruktura. Když jsem se na totéž,kdy už v Evropě běžel několikaletý prodej, zeptal v Renaultu ČR opět,kdy si budu moci koupit elelktromobil Renault,dostal jsem naprosto identickou odpověď. Na moji argumentaci,že zásuvku na 230V má doma každý,už odpověď nenašli a neodpověděli mi. Nájem baterie by mi nevadil. Bohužel,jako cizímu státnímu příslušníkovi mi auto v zahraničí prodat nechtěli kvůli nutnému nájmu baterie. Tak jsem si koupil Citroen C-Zero a ted se mi podařilo pořídit si na léto do práce Renault TWIZY. Zřejmě Renault ČR usoudil,že by bez státní podpory těžko našel kupce za plnou cenu,tak tento segment prostě odřízl z nabídky. Jirka

      1. v Renault CR je to blbec
        v Renault CR je to blbec vedle blbce, takze se neni cemu divit, pritom kuprikladu Twizy 45 ktere muzou ridit decka od 15 let by mohlo smele konkurovat predrazenym kramum typu Ligier a tech se v CR rocne proda okolo 2 set kusu, nebal bych se odhadnout ze Twizy ve vsech variantach by se v CR rocne prodalo klidne pres 300 kusu, ale to je asi pro Renault CR malo nato, aby nekdo z nich neco delal a nedloubal se jen v nose 🙂

        baterie se da u elektrickych Renaultu i koupit, v Nemecku me nabizeli jak najem tak koupi s vozem kde to bylo proste jen o neco drazsi, ale porad proti treba C-zero a Ion vyhodne, Zoe je proste lepsi kus auta a i tak bylo levnejsi nez zmineni dva konkurenti od PSA

        1. Souhlas s Vámi. Já nakonec
          Souhlas s Vámi. Já nakonec koupil jeté C-Zero lehce přes 200 tisíc a tak jsem to dál neřešil. Přesto Zoe je líbivější auto. Škoda jen,že nemá CHaDeMo. Před dvěmi měsíci jsem se známým dovezl za 200 tisíc hezkého Iona. Twizy se mi však líbí. Je to taková letní stylovka. Tak jsem si udělal pod stromeček radost a těším se na jaro.Jirka

          1. Nerekl bych, ze Zoe to
            Nerekl bych, ze Zoe to CHAdeMO nejak postrada… ma vykonnou palubni nabijecku a staci vam tak libovolna 3-fazova zasuvka na 32A a mate nabito za 1 hodinu. A tech 3-fazovych zasuvek je mnohem vic nez CHAdeMO. Anebo nabijeci stanice jako treba ta ve Valasskem Mezirici ma 3x63A AC takze je to stejne rychle jako CHAdeMO.

Napsat komentář