Peugeot potvrzuje účinnost svých technologií pro snižování emisí

V souvislosti s aférou dieselgate automobilky Volkswagen a aktuální razií v kancelářích zveřejnila aktuálně automobilka PSA Peugeot Citroën výsledky testů emisí.

Motor Peugeot PureTech
foto: Peugeot

Výsledky testů, které prováděla technická komise pod vedením francouzské ministryně životního prostředí Ségolène Royal, potvrzují účinnost exkluzivního systému BlueHDi, který tvoří technologie SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaná před filtr pevných částic.

Účelem testů, které zajišťovaly francouzské testovací laboratoře UTAC, bylo prověřit, zda jsou vozy v souladu s předpisy týkajícími se emisí znečišťujících látek. Výsledky testů potvrzují, že skupina PSA Peugeot Citroën dodržuje správné postupy technologie zpracování znečišťujících látek.

Systém SCR dokáže zlikvidovat až 90 % oxidů dusíku (NOx) emitovaných dieselovými motory. Znamená to, že z pohledu emisí NOx se úroveň dieselových motorů blíží úrovni benzínových motorů.

Dieselový motor si současně zachovává výhodu o 15 % nižších emisí CO2 a o 20 % nižší spotřeby paliva. Systém BlueHDi dnes uznávají odborníci z automobilových i z dalších odvětví jako nejefektivnější systém pro zpracování emisí NOx.

Skupina PSA Peugeot Citroën je přesvědčená o účinnosti této technologie, a proto ji vyvinula, investovala do ní a používá ji ve svých vozech již od konce roku 2013, o dva roky dříve, než nařizují předpisy.

Systém se postupně montuje do všech vozidel s dieselovým motorem Euro 6. Vývoj technologií SCR představoval investici ve výši několika stovek milionů eur.

Skupina PSA Peugeot Citroën podala k technologii BlueHDi několik stovek patentů a neustále na ní pracuje s cílem dosáhnout dalšího zlepšení efektivity a snížení nákladů v horizontu září 2017 (emisní norma Euro 6.2).

Výsledky tak potvrdily technologický pokrok skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti dieselových a benzínových motorů. Skupina přináší s nabídkou výkonných benzínových motorů.

Mezi něž patří tříválcový motor PureTech – motor roku 2015 – uznávaný pro svou nízkou spotřebu paliva a nízké emise CO2, svým zákazníkům širokou škálu technologií, které dokážou vyhovět i těm nejnáročnějším klientským požadavkům.

tisková zpráva

21 Comments on “Peugeot potvrzuje účinnost svých technologií pro snižování emisí”

  1. Redakce, redakce…
    „Zdroj:

    Redakce, redakce…
    „Zdroj: tisková zpráva“.
    Predtým boli tieto reklamné plky označené ako tisková zpráva dosť výrazne veľkým modrým písmom a teraz je to len na konci šedým písmom, pričom „tisková zpráva“ je napísaná ešte svetlejšiím, to asi preto, aby to už úplne splynulo s bielym pozadím…

  2. Tak že bych vyzval
    Tak že bych vyzval francouzskou ministryni životního prostředí Ségolène Royal, aby potvrdila účinnost exkluzivního systému BlueHDi, který tvoří technologie SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaná před filtr pevných částic, v mém oblíbeném garážovém testu?
    Zavřeme se oba na 3 hodiny do garáže a nastartujeme svá auta. Já můj PSA elektromobil Peugeot Ion, ona libovolný vůz koncernu PSA vybavený exkluzivním systémem BlueHDi, který tvoří technologie SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaná před filtr pevných částic.
    Kdo přežije, dostane pozici toho druhého.
    P.S. Základy francouzštiny mám a dle dlouhodobého pozorování může ministra vlády v Evropě dělat každý trouba, tedy i já :-). Protože čím méně toho dělá, tím méně pokazí.

    1. Garazovy test je oblibeny
      Garazovy test je oblibeny vtipek elektromobilistu … Ale budme ferovi a provedme ho tak, ze do te garaze zavedeme spaliny z celeho vyrobniho cyklu -> u spalovaciho motoru pocinaje vytezenim ropy, pokracujic vyrobou benzinu, jeho distribuci a spalenim. U elektromobilu muzeme zacit tezbou uhli, jeho spalenim v elektrarne (muzeme klidne uhli nahradit uranem – jeho tezbou, vyrobou palivovych tyci a zavazku do elektrarny). Pokud nekdo chce, muze i uran nahradit solarni elektrinou – pocinaje tezbou nerostu potrebnych k vyrobe solarnich panelu, pres vyrobu panelu a jejich dopraveni na misto. Ostatni „bizuterii“ potrebnou v celem vyrobnim cyklu vynechavam. Jsem presvedcen, ze z garaze nevyjde zivy nikdo. Elektromobil je fajn, je to muj sen, ale, prosim, budme ferovi – ma nulove emise pri pouzivani, jeho vyroba a vyroba „pohonne latky = elektriny“ se neobejde bez emisi.

      1. Ale Petře, o to se nikdo
        Ale Petře, o to se nikdo nehádá. Všichni víme, že elektromobil má podle oblíbeného vtípku petrolheadů výfuk v nejbližší uhelné elektrárně (protože jaksi ještě nezjistili, že i u nás se jen 50% elektřiny vyrábí spalováním a že jako elektromobilista mohu cíleně vyhledávat nabíjení tam, kde to jde z vody, slunce, větru, uranu apod. čistších zdrojů).
        Všichni taky víme, že spalovací automobil má hned 2 výfuky – což bohužel vtip není. Jeden ve stejné elektrárně, jako ten elektromobil, aby se z vytěžené, dovezené a skladované ropy, před jejím převezení a uskladněním v čerpací stanici, stal v rafinerii benzín či nafta. Udává se spotřeba 3-4 kWh na 1 galon vyrobeného paliva. O radostech žití vedle rafinerie nemluvě.
        A druhý výfuk má spalovací automobil všude sebou kamkoliv dojede. Hluk, vibrace a smrad si vozí sebou až pod Váš nos.
        Takže jsme féroví. S tou elektrárnou jsou si oba vozy rovny, jen ten spalovací vůz navíc zabíjí, kamkoliv se pohne.

      2. ok – buďme tedy féroví:
        ok – buďme tedy féroví: od jednoho redaktora Čes. rozhlasu Olomouc na jedné akci jsem se dozvěděl , jak je EV neekologický díky /jak uvádíte/ prvotnímu znečištění a jak naše síť na provoz EV není připravena. OK – zkuste mi prosím vysvětlit proč naše en. síť je připravená na provoz tv, praček, myček, vysavačů atd. a ne na provoz EV ? Ten může mít podobný i nižší příkon jako vysavač. Váš největší omyl spočívá v tom, že se na EV díváte jako na běžný spotřebič, ale ono je to spíše akumulační zařízení, které spotřebovává energetické přebytky, které se musí vyrobit už také proto, aby bylo v době špiček dostatek energie pro provoz právě těch TV, vysavačů a jiných „běžných“ spotřebičů. Pokud se na EV podíváte touto optikou, pak v té garáži s EV naopak vydržíte věky… 🙂

        1. Nehadam se ani s Radovanem,
          Nehadam se ani s Radovanem, ani se Zbynkem. Je mne jasne, ze energeticka narocnost vyroby aut bude plus-minus stejna (nechytejte me za slovo, ze motor je slozitejsi atd.), beru to „high level“ srovnani. Ja osobne netvrdim, ze sit neni na elektromobily stavena – tvrdim, ze je, nebot opravdu pri nocnim nabijeni se spotrebovavaji prebytky – technicky mne to je jasne az az 😉
          Svym prispevkem jsem chtel trosku provokovat a zaroven se oprostit od nekdy tendencnich vet typu elektromobil se vyplati … Lidi budou bohuzel porad srovnavat naklady na porizeni auta – a zatim to je krute v neprospech elektromobilu. To, ze v dlouhodobem, a myslim bohuzel opravdu dlouhodobem casovem horizontu se elektroauto vyplati, to moc neresim, nebot ted si koupim (spalovaci) auto za 400 000 namisto (elektroauto) za 700 000 (beru cenikove ceny a beru je cca). To, ze za benzin/naftu platim, beru jako beznou spotrebu v dalsich letech. Neberu, ze za 10 a vic let usetrim na provozu (vse se odviji od cen benzinu/nafty/elektriny) nebo, ze budu jezdit elektroautem vic a tudiz jeste vic usetrim (jestli budu jezdit vic, to nevim, ani nevim ceny benzinu/nafty/elektriny v budoucnu).

          1. Petře – mrkněte na
            Petře – mrkněte na http://www.qauto.cz.
            Mě se Leaf vyplatí po cca 120tis km (rozdíl cca 300tis kč) to u mě bude 2-3 roky.
            Příklad: Soused si nedávno koupil Superb za cca 1mil. Tento soused se mě zeptal, kdy se ti vrátí ty peníze za Leaf? Ho se nikdo neptá, kdy se mu vrátí peníze za Superb. (cca 400tis víc jak Leaf). Octavia v podobné výbavě jako Leaf vyjde na cca 7-800 tis. Prostě pro mě je to jen o potřebách a možnostech. Chci EV, vyhovuje mi, tak si ho pořídím. Navíc peníze do EV se mi budou „vracet“. Do jiného auta se mi nikdy nic nevrátí.

            1. Ja vim, lidi si kupuji
              Ja vim, lidi si kupuji drazsi auta, nez jsou elektromobily … A pak se zeptaji elektromobilisty, za jak dlouho se jim vyplati elektroauto 😉 odpoved: „no, vlastne se mne uz vyplatilo, nebot ty jsi zaplatil milion a me to stalo jen 700“ 😉 to same – lidi si koupi auto v cene Tesly a to Tesla je kolikrat suprovejsi auto (v Rakousku jsem u lyzarskeho vleku mohl oci nechat na Tesle s holandskou znackou …). Takze ano – potrebuji dlouhy dojezd pravidelne = spalovaci auto, potrebuji cca 100 km denne = elektroauto (zjednodusuji to jen na dojezd). To znamena – potvrzuji – je to o tom, co potrebuji (a chci).

      3. Téměr každá rafinérka
        Téměr každá rafinérka má svou a jen svou elektrárnu, která hulí jen aby dodala proud potřebný k výrobě benzínu/nafty. Takže tam to kouří aspoň 4x – při těžbě ropy, zpracování ropy, převozu a nakonec i v autech. Rozebrat do stejných podrobností tento proces stejně podrobně, jako se pitvá ten proces pro Elekoauta by vyšlo na knihu, ale to ještě nikdo radši nezveřejnil 🙂

        1. Uprimne receno, jsem pro
          Uprimne receno, jsem pro srovnani od a do z. Proto jsem take napsal ten prispevek, kdy chci, aby se srovnavalo vsechno, ne jen lokalni spaliny vyprodukovane v garazi. Verim, ze se shodneme v tom, ze elektrarna, ktera vyrabi elektrinu i pro elektroaura, taky huli o sto sest … Stejne, jako huli elektrarna, ktera dodava proud rafinerce, ci jakemukoliv jinemu vyrobnimu zavodu. Neverim, ze jen rafinerky maji svoje elektrarny …

          1. Garážových test
            Garážových test používám taky. Většinou ten spalovač dá potom pokoj. 🙂

            S Petrem samozřejmě souhlasím s ale jen částečně. Radovan to vysvětlil v jiném prispevku, že vlastně ten spalovák má komíny 2.

            Ohledně srovnání toho výrobního procesu, je potřeba si jasně určit hranice. Jinak byste taky mohl skončit před miliony let v minulosti když se ty přesličky zakrývá li hlínou aby vznikla rašelina.

            Taky mi přijde nefér, že pro FVE chcete počítat náklady na těžbu surovin pro jejich výrobu. V tom případě musíte počítat i náklady na těžbu surovin na stavbu rafinerii a uhelných elektráren.

            Chci tím říct že správně určit co všechno do procesu srovnání započítat není prakticky možné.

            Resp. podle zadavatele studie a jejího cíle se tam do výpočtu dá tak aby to vyšlo ve prospěch té jedné spravné strany.

            Proto je podle mne lepší srovnávat srovnatelné a zůstat na té „nulté“ úrovni, tj. pouze na samotném vyrobku.
            A porovnávat to před tím jako samostatnou kapitolu. A dále i pro palivo brát opět jen jednu úroveň tj. Jen výrobu paliva už ne například náklady na zdrojové suroviny nebo náklady a stavbu zařízení pro jeho výrobu a distribuci.

            Relativně dobře to rozpocitali ve světě motorů, který je ale zaujatý jen na spalováky a silné proti elektromobilům. Takže udělali krásný výpočet pro elektromobily ale to samé pro spalovák už ne. Nicméně pro elektromobili jim vyšla celková účinnost asi 27%.
            Můj jednodušší výpočet pro spalováky mi vyšel asi 25%.

            Tj. výsledek je plus mínus autobus stejný.

            Ale v tomto srovnání chybí ty věci co se nedají přepočítat na peníze. Výhody elektromobilů že ne smrdí, nekouří pod pokličkou smogu, neřvou, nevybrují, v neposlední řadě mají i lepší zrychlení a celkově jízdní vlastnosti. Na řízení jsou jednodušší a i na vlastní provoz jsou výrazně jednodušší.

            1. Elaborat to je, ale ferovy
              Elaborat to je, ale ferovy 😉 souhlasim s tim, ze je treba si rict hranici, odkud beru onen test a odkud vypocitavam, kde vsude elektrarny huli … Pokud test vezmu jen v garazi, ok, elektro vyhraje, to je jasne. Ja jsem chtel poukazat na to, ze vsechny vyrobky maji nekde svuj komin elektrarny. To, ze elektroauto ma nulove provozni lokalni emise, to beru, to je jasne! A jak jsem psal nize, elektroauta se mne libi, nejsem zaujaty „pro-spalovak“.
              A proc jsem zahrnul do FVE i tezbu nerostu na vyrobu panelu? Protoze v prikladu jsem uvazoval tezbu ropy/uranu, jakozto nerostneho bohatstvi, taky. Takze pro srovnani. A vim, ze jsem muj priklad hodne zjednodusil, ale nechci, aby se to srovnavalo tak, jak se to komu hodi – viz ucinnost elektroaura spocitana na 27%, kdy se jim asi hodilo, aby „to tak vyslo“ …

    1. No takhle samozrejme zadny
      No takhle samozrejme zadny soudny podnikatel uvazovat nemuze – musim vyrabet neco, protoze cekam kdy se mi vrati investice….
      Samozrejme efekt to ma, a to ten, ze kdyz uz ten vyzkum a vyvoj zaplatili, tak mezni naklady na vyrobu tech motoru jsou pomerne nizke a tak se je vyplati vyrabet.
      Obecne ale jakekoli v minulosti utracene penize se pri rozhodovani o budouci vyrobe/projektech neberou v potaz…

      1. Já bych řekl, že to bude
        Já bych řekl, že to bude spíš naopak. Vzhledem k tomu, že utratili stovky milionů EUR, tak ty motory budou asi o dost dražší (a nikoli levnější) než kdyby ten vývoj stál o jeden nebo dva řády méně. Takže když utratili takový prachy, těžko hodí celou výrobu do koše a dají další 100ky milionů na vývoj něčeho lepšího.

        Prostě si před x lety zvolili tuhle cestu a teď se jim bude horko těžko opouštět. Proto tyhle PR články… protože toho musí prodat co nejvíce za co nejvyšší cenu, aby se ta investice vrátila. Investice se vždy dělá proto aby se vrátila. Nikdo neinvestuje peníze proto, aby je utopil (vyjma charity ale tam se sleduje jiný cíl než zisk).

        Aspoň tak to vidím já.

        1. No tak jasne ze nikdo
          No tak jasne ze nikdo neivestuje proto, aby prodelal. Ale ve chvili kdy ty penize utratite, tak uz to nemuzete zmenit a jsou utracene bez ohledu na to, jestli ty motory vyrabet budete nebo ne. Pak je treba jen zhodnotit, jestli se ty motory vyplati vyrabet i pri zmenneych podminkach, nebo jestli bude lepsi udelat novou investici a delat neco jineho (vetsinou to vyjde tak, ze kdyz mate zaplaceny vyvoj, tak se vyplati delat to co mate vyvinute, ale nekdy je proste finance vyhodnejsi zahodit ty utracene stamiliony do kose a zacit s necim jinym). V manazerske ucetnictvi se pro to pouziva pojem „utopene naklady“ pripadne „sunk costs“, kdybyste si k tomu chtel neco zjistit.
          Jinak samo mate pravdu v tom, ze kdyz automobilka neco vyvine za x set mega, tak ma snahu udrzet takovy produkt na trhu a prodavat ho za co nejlepsi cenu, to ale neni nijak v rozporu s tim, co jsem psal predtim.

          1. nesmíte se na mě zlobit,
            nesmíte se na mě zlobit, ale tohle je názor úředníka nebo účetního. Pokud jsem investoval své peníze, potom je chci za každou cenu maximálně zhodnotit a „nezajímá“ mě nic okolo. Žádné utopené peníze se ve firmě objevit nesmí. To je také ve většině automobilek ten hlavní důvod proč se výrobě EV moc nevěnují. Někdo si musí vzít na zodpovědnost to rozhodnutí „utápíme předchozí investice“.

            1. No s timlhe nema ucetni nebo
              No s timlhe nema ucetni nebo urednik nic spolecneho – jde o manazerska rozhodnuti, a projekty se ve firmach odpiskavaji naprosto bezne. Proste to ze jste uz nejake penize utratil, nedeterminuje to, ze v danem projektu musite pokracovat.
              Si predstavte ze se doma rozhodne ze si postavite novy dum – ocekavane naklady jsou cca 5 milionu korun – prvni rok investujete milion do ruznych pripravnych praci, ale dalsi rok zjistite, ze muzete koupit uplne stejny dum jaky stavi jen za 3 miliony – co je tedy pro vas lepsi – porkacovat ve vlastni stavbe „kdyz uz jste do toho vrazili ten milion“, nebo se na to vykaslat, milion ozelet a koupit si ten dum za 3 miliony (a efektivne tak milion usetrit).

              1. to máte pravdu – jde jen o
                to máte pravdu – jde jen o zodpovědnost za takové rozhodnutí, které je v případě RD finální a jak se říká případně si to odskáču sám. Ve firmě (např. jen VW investoval u Škody cca 2 mld do nové motorárny v současné době) je takové rozhodování mnohem složitější a zodpovědnost už nemáte jen za sebe, ale za investici v řádu mld., Kč a dále musíte pracovat s tím, že toto rozhodnutí se bude časově neomezeně prověřovat z různých stran. Tlak by byl obrovský – je to prostě hlava na špalek.
                Sám EV mám a taky bych si přál, aby jich na trhu bylo co nejvíc, bohužel to především z daného důvodu nebude tak rychlé.

Napsat komentář