BMW i5 – čtyřdveřový sedan, nebo spíš minivan?

Koncem minulého roku mělo v mnichovské automobilce BMW padnout důležité rozhodnutí. Totiž co vlastně za auto bude BMW i5. Tento model má doplnit řadu šetrných aut do zásuvky, která zatím čítá BMW i3 a BMW i8.

Bude chystané BMW i5 spíš minivan, sedan, MPV, crossover, nebo ještě něco úplně jiného?
foto: autobild.de

Začátkem března 2015 řekl Ian Robertson, člen dozorčí rady BMW pro prodeje a marketing, magazínu Autocar, že jsou v závěrečné fázi rozhodování o tom jaký typ auta přijde další a kdy.

O vývoji BMW i5 (a BMW i4) se spekuluje už od poloviny roku 2011, tedy zhruba doby, kdy byly ohlášeny modely i3 a i8. Později se objevily náznaky, že by BMW i5 mohl být rodinný elektrický minivan/MPV, trochu ve stylu nedávno představeného Volkswagen Budd-e.

Druhá možnost, která je pravděpodobnější a ke které se kloní většina automagazínů, by pak znamenala BMW i5 v podobě čtyřdveřového sedanu. Což by dávalo smysl i z toho důvodu, že BMW by mělo konkurenci proti Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.

Magazín Automobilemag.com dokonce přišel s informací, že auto bude k dispozici jako plug-in hybrid i čistý elektromobil, podobně jako . Elektromobil nabídne výkon dvou elektromotorů, 225 koní vzadu a 135 koní vpředu. U plug-in hybridu to má být zadní elektromotor s 275 koňmi a přední tří- nebo čtyřválec s prozatím neupřesněným výkonem.

Všeobecně se očekává uvedení nového elektromobillu BMW i5 během oslav 100. narozenín automobilky BMW na jaře 2016, přesněji 7. března. Shodou okolností právě v březnu 2016 má být odhalen Tesla Model 3.

V té době bude souběžně probíhat také další ročník (od 3. do 13. března). S výrobou auta by se mělo v továrně v Lipsku, kde se vyrábí také i3 a , začít podle neoficiálních informací v roce 2017.

Autoweek.com

28 Comments on “BMW i5 – čtyřdveřový sedan, nebo spíš minivan?”

    1. Na IEVs právě problikla
      Na IEVs právě problikla zpráva, že BMW pro MY2017 potvrdila zvýšení kapacity u i3. O kolik se samozřejmě nedozvíme. Ale povídá se o ~94Ah článcích od Samsungu, což by bylo jistě zajímavé navýšení oproti současným 60Ah.

      Současná i3 ka má „problém“, že ta její bateriová krabice je podle všeho hodně malá, z nějakého měření myslím vypadla hodnota 191 litrů.

          1. Ano, pokud se neomezujete,
            Ano, pokud se neomezujete, topíte na příjemnou teplotu a jedete jak se spalovákem (ono i3 dost svádí k dynamické jízdě), je 60 km v tomto mraze takový běžný limit.

            A určitě, až auto na konci ledna odevzdám, tak něco sesmolím, pokud možno i s fotografiemi 🙂

                1. ono je to docela paradox, ze
                  ono je to docela paradox, ze se na aute za 1 mego setri na takove podstatne drobnosti jako je nezavisle topeni za bratru asi 15k i s montazi 😀 je to vzdy to prvni po cem se u noveho auta pidim

            1. Coby uživatel i3 s
              Coby uživatel i3 s najetými 50tis km, musím říct, že se mi nikdy nepodařilo snížit dojezd pod 80km na jedno nabití. Reálné je při ježdění po Praze, kde hodně stojíte a topíte aniž by přibývaly km 80-100 km i v zimě bez jakéhokoliv omezování. Těch 60 km si dokážu představit maximálně při jízdě po dálnici rychlostí nad 130 km/h … jak to děláte? 🙂

              1. Upřímně tak, že jsem
                Upřímně tak, že jsem vždy sedl do studeného auta v -11 °C, jel jsem asi 13 km a tam ho nechal stát a vychladnout na mrazu bez dobíjení. Pak jsem do něj zase sedl, topení i s výhřevy vždy na plno, a jel. A takto třikrát. A nebylo to po městě, takže rekuperace skoro žádná, ale v horách. Z kopce se to pravda celkem dobilo, takže by to ještě asi něco ujelo, ale pocit jsem z toho dobrý neměl. Bez REXu by to vážně nebylo moc vtipné 🙂 A dnes ráno mi při plném nabití auto ukazovalo dojezd 92 km. A upřímně nevím, jestli je v autě TČ, možná to bude i tím.

                1. to bude asi tím opakovaným
                  to bude asi tím opakovaným nahříváním zmrzlého auto v kombinaci s horami …

                2. Určitě. Nejhorší možné
                  Určitě. Nejhorší možné podmínky. Ona taky není zima jako zima. Zima v Praze se nedá srovnávat se zimou na Benecku.

  1. Když jsem v letech
    Když jsem v letech 2009-2010 pracoval na diplomce a dělal na zdrojích, byl pro mě speciální Grün heft německého časopisu Auto-Motor-Sport paradoxně nejaktuálnější studnicí toho, co je, co se plánuje a na čem věci stojí. Výhledy toho, co se bude vyrábět v roce 2015 mě drásaly, protože to měla být pěkná auta a člověk už to chtěl vidět na ulicích tehdy. Nyní máme rok 2015 za sebou a člověk opět děkuje Tesle, Nissan-Renaultu, Chevroletu (Ampera/Volt)a trojičce Mitsubishi-PSA, že se něco za tu dobu alespoň stalo.

    Deklarace BMW o roce 2018 a VW o všem po roce 2020, musím opakovaně tu napsat, jsou možná v kurzu s tím, jak velké (a přesto schopné) firmy potřebují čas na rozhoupání se. Já se ale ptám, jak to, že ostatní firmy v odstavci výše to všechno stihly doteď?

    Němci, běžte se s touto rychlostí vývoje a tantrickým protahováním termínu uvedení bodnout… 🙁

    1. Předem chci poděkovat, že
      Předem chci poděkovat, že se zajímáte o elektromobilitu. Jen nerozumím jedné věci, děkujete Tesle a výše zmíněným firmám, ale proč tady haníte VW a BMW, které mají již dávno na trhu elektromobily a to velmi povedené. VW e-up se prodává od roku 2013 a i3 též, VW e-golf je na trhu od roku 2014. Jezdím elektromobilem již od roku 2012, kdy jsem si koupil Peugeot iON, který v té době byl opravdu jedním z Pionýrů elektromobility. Dnes jezdím VW e-Up, se kterým mám za 18 měsíců již najeto 50 tis km, a když jsem ho kupoval, tak jsem se rozhodoval mezi mezi různými parametry, samozřejmě cenou a chtěl jsem mít pohodlné auto, do kterého se vejdu (měřím 202 cm). V tomto ohledu mě velmi zklamal právě Nissan, který má špatnou polohu volantu s absencí seřízení od sebe a k sobě a navíc má v palubce u levé nohy vyboulenou přístrojovou desku z tvrdého plastu, která Vás tlačí na nohu. I v Peugeotu mám jako řidič více místa, nežli v Nissanu – jinak jako celek není rozhodně Leaf špatný.
      BMW i3 mě moc bavila a funkčně mi maximálně vyhovovala, ale cenově vzhledem k tomu, že za vše musíte připlácet, tak nakonec zvítězil e-UP, který stál 599.000,- Kč a byl ve velmi slušné výbavě. Ještě musím zmínit VW e-Golf, který je také solidní elektromobil, jediné co musím e-golfu i e-upu vytknout je absence a nemožnost objednat palubní 7,2 kW nabíječku pro evropskou verzi. US ji už pro golfa nabízí.
      Takže sečteno a podtrženo nechápu, proč zde haníte německé automobilky, které již mají na trhu velmi povedená auta ????
      Mimochodem VW již prodával v 90 letech model VW Golf city stromer v omezené 1000 kusové edici – plně elektrický vůz.

      1. mozna proto ze Nemecke
        mozna proto ze Nemecke automobilky berou jiz nekolik let miliardove dotace na vyvoj alternativnich pohonu a dokud se Nemecka vlada po X letech necinnosti tech automobilek nezacala vstekat verejne, tak ty automobilky nedali k prodeji jedinej kus, a po onom vstekani zacali tak nejak na milost prodavat celkem drahe elektromobily ktere vlastne proti levnejsi konkurenci nemaji nic navic a i podle toho ty prodeje u nich vypadali jak vypadaj

      2. Peugeot Ion opravdu klame
        Peugeot Ion opravdu klame tělem a uvnitř je hlavně na délku velmi prostorný. To mohu jen a jen potvrdit.
        Píšete Danieli, že máte za sebou 18 měsíců a 50 tis. km v VW eUP. Budeme určitě hodně rádi za sdílení Vašich zkušeností s vozem, s jízdou, pohodlím, nabíjením, využitím. Třeba tak, jak je popsal nedávno zde na hybridu pan Janda u své Kia Soul EV. Předem děkuji.

        1. Dobrý den Radovane, s iONem
          Dobrý den Radovane, s iONem jsem již najezdil skoro 70 tis a článek od pana Jandy mě inspiroval, že bych také čtenářům něco napsal, pokusím se v brzké době něco napsat. Jsem již ve spojení s redakcí a fandím hybrid.cz Mějte se fajn a elektromobilitě zdar

        2. Vcera jsem potkal v praze na
          Vcera jsem potkal v praze na duhove ulici u nabijecky herce pana jaroslava duska jak nabijel take kia soul, kdyz jsem dojel akorad koncil takze jsme se nedali do reci, coz je skoda jednak ho mam jako herce i cloveka rad a jednak by me zajimal na zivo interier kii.

          Treba pak take udela nakou recenzy 🙂

          1. To by člověka střelilo.
            To by člověka střelilo. Tak Jaroslav Dušek má Kia Soul EV, Vašek Vydra Nissan Leaf (a k tomu FVE na střeše), ale do aktivní propagace se ani jeden z nich nedá. Velká škoda. Možná tip pro redakci požádat každého z pánů o malý rozhovor a pózování s vozidly.

Napsat komentář