Koncem minulého roku mělo v mnichovské automobilce BMW padnout důležité rozhodnutí. Totiž co vlastně za auto bude BMW i5. Tento model má doplnit řadu šetrných aut do zásuvky, která zatím čítá BMW i3 a BMW i8.
foto: autobild.de
Začátkem března 2015 řekl Ian Robertson, člen dozorčí rady BMW pro prodeje a marketing, magazínu Autocar, že jsou v závěrečné fázi rozhodování o tom jaký typ auta přijde další a kdy.
O vývoji BMW i5 (a BMW i4) se spekuluje už od poloviny roku 2011, tedy zhruba doby, kdy byly ohlášeny modely i3 a i8. Později se objevily náznaky, že by BMW i5 mohl být rodinný elektrický minivan/MPV, trochu ve stylu nedávno představeného Volkswagen Budd-e.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan a BMW společně v USA vybudují síť nabíječek
Druhá možnost, která je pravděpodobnější a ke které se kloní většina automagazínů, by pak znamenala BMW i5 v podobě čtyřdveřového sedanu. Což by dávalo smysl i z toho důvodu, že BMW by mělo konkurenci proti Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.
Magazín Automobilemag.com dokonce přišel s informací, že auto bude k dispozici jako plug-in hybrid i čistý elektromobil, podobně jako BMW i3. Elektromobil nabídne výkon dvou elektromotorů, 225 koní vzadu a 135 koní vpředu. U plug-in hybridu to má být zadní elektromotor s 275 koňmi a přední tří- nebo čtyřválec s prozatím neupřesněným výkonem.
Všeobecně se očekává uvedení nového elektromobillu BMW i5 během oslav 100. narozenín automobilky BMW na jaře 2016, přesněji 7. března. Shodou okolností právě v březnu 2016 má být odhalen Tesla Model 3.
V té době bude souběžně probíhat také další ročník autosalonu Ženeva (od 3. do 13. března). S výrobou auta by se mělo v továrně v Lipsku, kde se vyrábí také i3 a i8, začít podle neoficiálních informací v roce 2017.
Chtělo by to u i3
Chtělo by to u i3 dvojnásobnou kapacitu baterií. Teď v zimě je to s tím celkem utrpení a to i když předehřívám na kabelu apod.
Na IEVs právě problikla
Na IEVs právě problikla zpráva, že BMW pro MY2017 potvrdila zvýšení kapacity u i3. O kolik se samozřejmě nedozvíme. Ale povídá se o ~94Ah článcích od Samsungu, což by bylo jistě zajímavé navýšení oproti současným 60Ah.
Současná i3 ka má „problém“, že ta její bateriová krabice je podle všeho hodně malá, z nějakého měření myslím vypadla hodnota 191 litrů.
To mi říkal i prodejce v
To mi říkal i prodejce v Hradci. Nicméně stávající auta už to nezachrání. Teď v zimě je to fakt bída a je to tak na dojetí do práce a zpět.
To je tak 60 km? Mimochodem
To je tak 60 km? Mimochodem můžu doufat v další zajímavý článek o nabitých zkušenostech třeba zde na Hybridu? 🙂
Ano, pokud se neomezujete,
Ano, pokud se neomezujete, topíte na příjemnou teplotu a jedete jak se spalovákem (ono i3 dost svádí k dynamické jízdě), je 60 km v tomto mraze takový běžný limit.
A určitě, až auto na konci ledna odevzdám, tak něco sesmolím, pokud možno i s fotografiemi 🙂
Co dokoupit webasto, z
Co dokoupit webasto, z etickych duvodu treba na bioathanol?
Asi by pomohlo, ale jelikož
Asi by pomohlo, ale jelikož auto není moje, tak to neřeším. Ono se obvykle dokáže vyhřát připojené na kabelu, ale na horách a na cestách to prostě nejde. A navíc takto mrzne celkem výjimečně.
ono je to docela paradox, ze
ono je to docela paradox, ze se na aute za 1 mego setri na takove podstatne drobnosti jako je nezavisle topeni za bratru asi 15k i s montazi 😀 je to vzdy to prvni po cem se u noveho auta pidim
Coby uživatel i3 s
Coby uživatel i3 s najetými 50tis km, musím říct, že se mi nikdy nepodařilo snížit dojezd pod 80km na jedno nabití. Reálné je při ježdění po Praze, kde hodně stojíte a topíte aniž by přibývaly km 80-100 km i v zimě bez jakéhokoliv omezování. Těch 60 km si dokážu představit maximálně při jízdě po dálnici rychlostí nad 130 km/h … jak to děláte? 🙂
Upřímně tak, že jsem
Upřímně tak, že jsem vždy sedl do studeného auta v -11 °C, jel jsem asi 13 km a tam ho nechal stát a vychladnout na mrazu bez dobíjení. Pak jsem do něj zase sedl, topení i s výhřevy vždy na plno, a jel. A takto třikrát. A nebylo to po městě, takže rekuperace skoro žádná, ale v horách. Z kopce se to pravda celkem dobilo, takže by to ještě asi něco ujelo, ale pocit jsem z toho dobrý neměl. Bez REXu by to vážně nebylo moc vtipné 🙂 A dnes ráno mi při plném nabití auto ukazovalo dojezd 92 km. A upřímně nevím, jestli je v autě TČ, možná to bude i tím.
to bude asi tím opakovaným
to bude asi tím opakovaným nahříváním zmrzlého auto v kombinaci s horami …
Určitě. Nejhorší možné
Určitě. Nejhorší možné podmínky. Ona taky není zima jako zima. Zima v Praze se nedá srovnávat se zimou na Benecku.
Teda nevím co s tím autem
Teda nevím co s tím autem děláte, já mám i v zimě se superhnusným počasím bezpečně 100km příměstský dojezd.
Když jsem v letech
Když jsem v letech 2009-2010 pracoval na diplomce a dělal na zdrojích, byl pro mě speciální Grün heft německého časopisu Auto-Motor-Sport paradoxně nejaktuálnější studnicí toho, co je, co se plánuje a na čem věci stojí. Výhledy toho, co se bude vyrábět v roce 2015 mě drásaly, protože to měla být pěkná auta a člověk už to chtěl vidět na ulicích tehdy. Nyní máme rok 2015 za sebou a člověk opět děkuje Tesle, Nissan-Renaultu, Chevroletu (Ampera/Volt)a trojičce Mitsubishi-PSA, že se něco za tu dobu alespoň stalo.
Deklarace BMW o roce 2018 a VW o všem po roce 2020, musím opakovaně tu napsat, jsou možná v kurzu s tím, jak velké (a přesto schopné) firmy potřebují čas na rozhoupání se. Já se ale ptám, jak to, že ostatní firmy v odstavci výše to všechno stihly doteď?
Němci, běžte se s touto rychlostí vývoje a tantrickým protahováním termínu uvedení bodnout… 🙁
Nemci maj ted vic problemu,
Nemci maj ted vic problemu, holt jedou je firma nahore a jednou dole, a nahore ty Nemecke automobilky jiz byli, tak ted budou pomalu klesat 🙂
německý dynomobilky v
německý dynomobilky v prvý řadě nechtějí elektromobily do roku 2020 a od toho se odvíjí taky ta jejich politika … A už vůbec nechtějí americký elektromobily … 😉
to maj kuci Nemecky docela
to maj kuci Nemecky docela problem, pac ten Emerickej elektromobil se jim zacina v tom Nemecku celkem rozmahat a roztahovat 😀
superchargery elon
superchargery elon naroztahoval ale tesla prodej není žádná sláva, němci jsou nacionální povahy což se dalo čekat. Stačí se podivat na Daimlera, nejdřív svatba z rozumu potom rozvod a honem po svejch 😉
v cenove relaci aut okolo
v cenove relaci aut okolo 80-100k euro si Tesla S nevede zrovna spatne ani v tom Nemecku, naopak vede si docela hodne dobre 🙂 nejaka ta tabulka tu mam dojem jiz nekde byla zverejnena
Předem chci poděkovat, že
Předem chci poděkovat, že se zajímáte o elektromobilitu. Jen nerozumím jedné věci, děkujete Tesle a výše zmíněným firmám, ale proč tady haníte VW a BMW, které mají již dávno na trhu elektromobily a to velmi povedené. VW e-up se prodává od roku 2013 a i3 též, VW e-golf je na trhu od roku 2014. Jezdím elektromobilem již od roku 2012, kdy jsem si koupil Peugeot iON, který v té době byl opravdu jedním z Pionýrů elektromobility. Dnes jezdím VW e-Up, se kterým mám za 18 měsíců již najeto 50 tis km, a když jsem ho kupoval, tak jsem se rozhodoval mezi mezi různými parametry, samozřejmě cenou a chtěl jsem mít pohodlné auto, do kterého se vejdu (měřím 202 cm). V tomto ohledu mě velmi zklamal právě Nissan, který má špatnou polohu volantu s absencí seřízení od sebe a k sobě a navíc má v palubce u levé nohy vyboulenou přístrojovou desku z tvrdého plastu, která Vás tlačí na nohu. I v Peugeotu mám jako řidič více místa, nežli v Nissanu – jinak jako celek není rozhodně Leaf špatný.
BMW i3 mě moc bavila a funkčně mi maximálně vyhovovala, ale cenově vzhledem k tomu, že za vše musíte připlácet, tak nakonec zvítězil e-UP, který stál 599.000,- Kč a byl ve velmi slušné výbavě. Ještě musím zmínit VW e-Golf, který je také solidní elektromobil, jediné co musím e-golfu i e-upu vytknout je absence a nemožnost objednat palubní 7,2 kW nabíječku pro evropskou verzi. US ji už pro golfa nabízí.
Takže sečteno a podtrženo nechápu, proč zde haníte německé automobilky, které již mají na trhu velmi povedená auta ????
Mimochodem VW již prodával v 90 letech model VW Golf city stromer v omezené 1000 kusové edici – plně elektrický vůz.
mozna proto ze Nemecke
mozna proto ze Nemecke automobilky berou jiz nekolik let miliardove dotace na vyvoj alternativnich pohonu a dokud se Nemecka vlada po X letech necinnosti tech automobilek nezacala vstekat verejne, tak ty automobilky nedali k prodeji jedinej kus, a po onom vstekani zacali tak nejak na milost prodavat celkem drahe elektromobily ktere vlastne proti levnejsi konkurenci nemaji nic navic a i podle toho ty prodeje u nich vypadali jak vypadaj
Peugeot Ion opravdu klame
Peugeot Ion opravdu klame tělem a uvnitř je hlavně na délku velmi prostorný. To mohu jen a jen potvrdit.
Píšete Danieli, že máte za sebou 18 měsíců a 50 tis. km v VW eUP. Budeme určitě hodně rádi za sdílení Vašich zkušeností s vozem, s jízdou, pohodlím, nabíjením, využitím. Třeba tak, jak je popsal nedávno zde na hybridu pan Janda u své Kia Soul EV. Předem děkuji.
Dobrý den Radovane, s iONem
Dobrý den Radovane, s iONem jsem již najezdil skoro 70 tis a článek od pana Jandy mě inspiroval, že bych také čtenářům něco napsal, pokusím se v brzké době něco napsat. Jsem již ve spojení s redakcí a fandím hybrid.cz Mějte se fajn a elektromobilitě zdar
bytbil.com/bilar/nissan/leaf/
bytbil.com/bilar/nissan/leaf/wve6fqvg/A0QBUDIAAY2JW1gBwAA_!
Leaf 2013 za 500000 CZK
Vcera jsem potkal v praze na
Vcera jsem potkal v praze na duhove ulici u nabijecky herce pana jaroslava duska jak nabijel take kia soul, kdyz jsem dojel akorad koncil takze jsme se nedali do reci, coz je skoda jednak ho mam jako herce i cloveka rad a jednak by me zajimal na zivo interier kii.
Treba pak take udela nakou recenzy 🙂
To by člověka střelilo.
To by člověka střelilo. Tak Jaroslav Dušek má Kia Soul EV, Vašek Vydra Nissan Leaf (a k tomu FVE na střeše), ale do aktivní propagace se ani jeden z nich nedá. Velká škoda. Možná tip pro redakci požádat každého z pánů o malý rozhovor a pózování s vozidly.
Tak jen doufejme, že
Tak jen doufejme, že „koncem roku “ neznamená, že to bylo na silvestrovské párty a že opravdu něco smysluplného za odpovídající cenu vypustí.
trosku se obavam ze BMW
trosku se obavam ze BMW nebude zrovna z nejlevnejsich, oni si nebudou chtit ohrozit prodeje soucasnych trid 3 a 5