Tesla Motors nedávno představila funkci Summon pro automatické parkování v garáži. Tesla Autopilot se tak dostává do další fáze. Na konci bude plně robotický provoz.
foto: Tesla Motors
Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X už dnes díky technologii Autopilot umějí doslova psí kusy. Ale tady to nekončí.
Elon Musk se nikdy netajil tím, že chce dosáhnout plné autonomie. Aktuálně to potvrdil při updatu Autopilot 7.1, kdy na Twitteru řekl, že v brzké budoucnosti by mělo být možné si auto zavolat klidně z New Yorku do Los Angeles.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk: auta bez robotického řízení budou mít zápornou hodnotu
Když Tesla v srpnu 2015 ukázala prototyp robotické nabíječky, bylo jasné, že Musk má něco za lubem. Teď je jasné co. Jeho flotila robotických aut by mohla umět jezdit po USA, Evropě, Asii i Austrálii nakonec docela sama.
Vlastně jde o i částečné potvrzení toho, že Tesla se připravuje na souboj s velikány jako Uber nebo Lyft a připravuje vlastní podobnou službu. Musk tyto dohady v minulosti komentoval pouze „bez komentáře“ – a není divu, vždyť Uber je dnes nejhodnotnějším start-upem světa s kapitalizací přes $60 mld.
Podle Elona Muska je už dnes Tesla Autopilot lepší řidič než lidé. A že za 24 až 36 měsíců bude mít Tesla Motors k dispozici plně robotické řízení. Pak by teoreticky mělo být možné poslat auto přes celé Spojené státy – a k tomu právě budou potřeba robotické ruce u nabíjecích stanic Supercharger, které konektor nabíječky automaticky připojí k autu.
Musk ale zároveň přiznal, že než bude možné nabídnout plnou autonomii, bude nutné do elektromobilů zamontovat více senzorů a kamer – to pro případ, že by se něco pokazilo.
Co když by se při robotickém cestování stala nehoda? V současné době jsou Autopilot i Summon ve fázi beta. Řidič je může kdykoliv vypnout, a proto i odpovědnost padá vždy na něj. Otázkou je, jak by to bylo do budoucna.
Musk ještě v konferenčním hovoru týkajícím se updatu dodal, jak důležitá je samoučící se umělá inteligence stojící za technologií Tesla Autopilot. Díky tomu, že získává data a zkušenosti ze stále se zvětšující flotily elektromobilů, každým dnem se zlepšuje.
Na jednu stranu se
Na jednu stranu se otevírají nové možnosti, například automatické dopravní patroly na silnicích, taxíky, které vás neokradou a doprava handicapovaných. Na druhou stranu, takový únos robotickým autem, nebo chyba SW při poruše, bez možnosti zasáhnout do řízení, je noční můra.
Pane hariprasade, pokud
Pane hariprasade, pokud trefí šlak strojvedoucího ve vlaku či pilota v letadle, tak to „noční můra“ není? O únosu letadla nemluvě.
Jde jen o poznámku.
Jde jen o poznámku. Snažím se domýšlet co kdyby… Závisí na četnosti a na možnostech. Uvidíme, kam se to ubere. 🙂
Mě přijde nesmyslné
Mě přijde nesmyslné vyvíjet jako první robotické řízení osobních aut.
U tramvají by byl provoz bez řidičů mnohem jednoduší a opodstatněný. Dále pak u městských autobusů, mimoměstských autobusů, kamiónů. Tady všude se ušetří velké náklady na mzdy, sociální pojištění a stravenky.
U osobního auta to přivítají pouze handicapovaní lidé, lidé, co mají problém se naučit řídit, nebo alkoholici.
naprosty souhlas. navic si
naprosty souhlas. navic si myslim, ze tlak na autonomii od logistickych firem musi byt silnejsi nez tlak na autonomii od nadsencu. navic cely biznis tesly je zalozeny na pocitech. realna navratnost tesly neni a nebude pri soucasnych technologiich. pripadne jenom pro specificke pripady. celou ekologii a uhlikovou stopu a nevim co jeste maji soucasni majitele tesel jen jako zaminku koupit si hracku, kterou nikdo nema. a myslim, ze zrovna tohle by mohla byt klientela, ktera rychle zmeni nazor, kdyz to cele vyjde z mody. a to vyjde hned po tom, co autonomni rizeni zpusobi nehou. coz je jenom otazka casu. takze uzivejme si skvelych elektromobilu a skvele medialni jizdy elona muska. dlouhy zivot mit nebude.
To je spíše o úřadech a
To je spíše o úřadech a odborářích. I pražské metro dokáže jezdit už dnes samo, ale stále tam musí být řidič, tvrdí úředník. A odborář dodává – ani muže ze závodu!
Zafantazíruju si: Znamená
Zafantazíruju si: Znamená to, že v takovém autě by bylo možné jezdit i „pod vlivem“? ? :-))
…pochopitelně, že POUZE na zadní sedačce, abych nemohl něco způsobit.
Už se těším až si
Už se těším až si objednám svoje první taxi bez řidiče 🙂
13.01.2016 NA SLOVENSKU
13.01.2016 NA SLOVENSKU OFICIÁLNĚ 1.SUPERCHARGER !!
Zvolen, Slovakia Letecká 19, 962 31 Sliač-Sielnica
supercharge.info
teslamotors.com/en_EU/supercharger
teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob
teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/59-tesla-supernab%C3%ADja%C4%8Dky-supercharger/page6
teslaclub.sk/filedata/fetch?i
teslaclub.sk/filedata/fetch?id=7193&d=1452650995&type=full
teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob
teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/59-tesla-supernab%C3%ADja%C4%8Dky-supercharger/page6