Autosalon Detroit 2016: Chevrolet Bolt s 60kWh baterií a další podrobnosti

Na veletrhu CES 2016 v Las Vegas byl elektromobil Chevrolet Bolt představen ve výrobní verzi. Pro autosalon Detroit 2016 (NAIAS) si GM schovala ty nejšťavnatější podrobnosti.

Chevrolet Bolt se konečně naplno představil na CES 2016 a autosalonu v Detroitu. Do konce letošního roku by měl být dostupný na americkém trhu.
foto: GM

Na Detroitském autosalonu mají například návštěvníci možnost vidět přímo baterii elektromobilu Chevrolet Bolt. Ta má kapacitu 60 kW, čímž umožní autu ujet na jedno nabití přes 320 km.

Baterie váží 435 kg, skládá se z 288 článků. Pro srovnání, starší elektromobil Chevrolet Spark EV měl 19kWh baterii s dojezdem asi 130 km, který vážil 215 kg (192 článků).

PODROBNOSTI O BATERII CHEVROLET BOLT
Kapacita: 60 kWh
Využitelná: ?
Objem: 285 litrů
Chlazení: aktivní vodní
Počet sekcí: 5
Počet modulů: 10
Počet skupin článků: 96
Počet článků: 288
Rozměry článku: 100 mm x 338 mm
Hmotnost: 435 kg

Co je ale nejdůležitější: v čase mezi výrobou obou baterií výrazně poklesla cena za 1 kWh, díky čemuž se cena nové baterie nijak nezvýšila. I proto mohla automobilka GM potvrdit, že cena elektromobilu Chevrolet Bolt bude v $37 500 před dotacemi.

Bateriové články pro Chevrolet Bolt vyrábí společnost LG Chem v Jižní Koreji v továrně Incheon. Vlastně, ono LG toho vyrábí tohoto pro nový Bolt mnohem víc a dá se říci, že z velké části je to jihokorejské auto. Ve stejné továrně jako baterie se vyrábí i elektromotor a celá pohonná jednotka.

SPECIFIKACE CHEVROLET BOLT
Rozvor: 2600 mm
Délka: 4166 mm
Šířka: 1765 mm
Šířka stopy: 1500,92 mm
Výška: 1594 mm
Počet míst: 5
Hmotnost: 1625 kg
Poloměr otáčení: 10,8 m

Palubní nabíječka Boltu má výkon 7,2 kW. Rychlonabíjení bude standardu SAE Combo. Baterie bude mít záruku 160 000 km/8 let. Zrychlit z 0 na 100/km dokáže Bolt pod sedm sekund, celkový výkon je 150 kW (360 Nm).

Max. rychlost vozu je 145 km/h, zrychlení z 0 na 50 km/z zvládne auto během 2,9 sekundy. Přední náprava se může pochlubit nezávislm zavěšením kol MacPherson, vzadu náprava s torzní tyčí.

Co na to všechno Tesla Model 3 a nový Nissan Leaf?

tisková zpráva

32 Comments on “Autosalon Detroit 2016: Chevrolet Bolt s 60kWh baterií a další podrobnosti”

  1. Konečně ho ukázali z boku
    Konečně ho ukázali z boku zezadu. Zajímavé, jedna linie na spodní části zadního nárazníku mi silně připomíná Leafa. 🙂

    Škoda jen, že ten Detroit je tak daleko. Není nad to vidět auto na vlastní oči. O Leafovi jsem měl na základě fotek taky nějakou představu, která se pak ne úplně kryla s realitou. Přitom když dnes vidím fotku Leafa, tak to do sebe s realitou zapadne. Chci tím jen říct, že prvotní představa na základě pouze fotek a videí je ošemetná věc.

    „…dá se říci, že z velké části je to jihokorejské auto“ – jen na to lípnout značku Hjondé a mohlo by se to vyrábět v Nošovicích… než bude hotový Jeňýk. 😀

      1. No, já jsem to měl u Leafa
        No, já jsem to měl u Leafa přesně naopak. Podle fotek se mi líbil, ale když jsem ho poprvé uviděl zepředu, zejména ta přední světla, tak jsem se na chvíli zděsil. Naštěstí mě to po chvíli přešlo. 😉

        Naproti tomu Bolt má přece jen „mainstreamovější“ vzhled, takže tam se snad podobné překvapení nebude konat. Jako plus vnímám to, že oproti konceptu udělali klasický budík pod volentem. Ten displej v konceptu mi tam nějak neseděl. No a hlavně – koncept byl pouze 4-sedadlový, kdežto výrobní verze Boltu má 5 sedadel, což je velké plus.

  2. Musím říct, že má Tesla
    Musím říct, že má Tesla docela problém. Je to výrobní verze, takže žádný koncept. Tesla má většinou zpoždění, takže když ohlásili Model 3 na rok 2017, tak to bude nejdříve o rok později. Jedině, že by Musk přidal a auto opravdu příští rok vyjelo na trh, ale stejně to bude s ročním zpožděním než Bolt.

    Na druhou stranu Bolt bude mít asi problém s bateriema a v tomhle ohledu ho muže Tesla převálcovat. Jedině, že by LG CHem měla nějakou tajnou velkotovárnu na baterky.

    Tohle auto vůbec nevypadá špatně, uvidíme jak bude jezdit.

    Tohle auto potvrzuje že přichází elektrická doba. Už jsem to tu několikrát říkal. Tak před rokem, že tomu dávám tak 2-4 roky. A hle už je to tady.
    Tento a přístí rok bude v elektromobilech hodně zajímávý.

    1. už vidím ty prodlužovačky na sídlištích a u prahy
      už vidím ty prodlužovačky na sídlištích a u prahy další Temelín 🙂
      vemte fronty u pump a to tankování trvá 5 min
      když se bude nabíjet 60 min tak je potřeba 12x víc tankovacích stání… a jízda do chorvatska se protáhne o 5 hodin zastávek. cca o 1/3. A jízda elektromobilem na hory na lyže v 10ti pod nulou…
      stěrače, mlhovky, topení, vyřívání okna… baterii klesá kapacita už jen zimou….
      chápu to jen jako malé levné auto na ježdění do práce do 20 ti km tam a zpátky. Jako luxusní rodinné je to blbost…

    1. ono toho tam asi bude
      ono toho tam asi bude více:
      který vážil 215 kg   nahradit
      která vážila 215 kg   TA baterie

      jo, a ještě bych poprosil redakci
      – používejte mezi číslem a jednotkou Pevnou mezeru. Vypadá to ošklivě a neprofesionálně, když máte na konci řádku „215“ a na začátku dalšího příslušné „kg“ tak, jako se vám to povedlo zde.
      Předpokládám, že když tuto „vymoženost“ nabízí diskuse, tak bude uplatnitelná i v textu článků.

        1. Pane eHonzo, já to psal
          Pane eHonzo, já to psal hlavně pro redakci.
          V diskusi se dá skousnout ledasco.
          Děláván korektury e-knih a prohřešky proti pravidlům a normám mi vadí. Pomíjím záznam hovorové řeči, to je o něčem jiném.
          To, že vám se líbí „zhuštěný“ nekorektní výraz je čistě vaše soukromá věc.
          Od profesionální redakce bych očekával profesionalitu i v písemném projevu.

    1. Možná tak v základu.
      Možná tak v základu. Připomněl jste mi kamaráda, co si před pár lety kupoval „levnou“ i30 a když si to upravil podle svého (kombi, 1.6CRDi a nějaká ta výbava), ta tam i po slevě nechal bezmála půl mega. A to byl v podstatě tehdy výběhový model, protože nekombi už se dala koupit dvojková verze.

  3. někde se tu psalo, že
    někde se tu psalo, že Chevrolet plánuje objem výroby Boltu jen cca 20 000 ročně.
    Tak to budou mít problém – s těmito parametry a cenou, navíc s náskokem víc jak rok před konkurencí jim lidi musí utrhat ruce 🙂

    Chápu, že objem bude závislý na dodávkách baterií od LG, ale být jima, tak dělám vše pro to, aby ten objem navýšili co to jde než je konkurence dožene. Ekonomickou sílu na to maj

  4. asi nejdulezitejsi
    asi nejdulezitejsi udaje

    baterie Chevrolet Spark EV – 215kg 19kWh 130km
    baterie Chevrolet Bolt – 435kg 60kWh 320km

    vaha je mene nez dvojnasobna, kapacita vice nez trojnasobna a dojezd zhruba 2.5 nasobnej, cena rozdilna cca o $10-12 tisic coz jde ale na vrub i kategorii tech aut, Spark je miniauto a Bolt spise male MPV 🙂

        1. Tak jako daly by se tam
          Tak jako daly by se tam vecpat i olověné baterie z prvních elektromobilů. Vždyť 60kWh je jen 1000 litrů a 2000 kg, se vejde na zadní sedačky :-D. A jen s malými kompromisy – vyšší hmotnost a nižší efektivita nabíjení by daly tak poloviční dojezd, nějaké to samovybíjení, životnost do 50 tisíc km na nutnou kompletní výměnu, ale zase by to bylo za půlku, takže li-ion jsou vlastně úplně zbytečné a nesmyslné dál vyvíjet :-).

  5. „v čase mezi výrobou obou
    „v čase mezi výrobou obou baterií výrazně poklesla cena za 1 kWh“ – za toto, predpokladam, mozeme dakovat Tesle 🙂

    Btw, BRAVO Chevrolet – takto nejako som si povodne predstavoval Model 3. Som velmi zvedavy, s cim nakoniec pride Tesla. Tento Bolt sa mi velmi paci (aj po dizajnovej stranke, aj parametrami, aj cenou).

    1. takova trosku kratsi (10cm),
      takova trosku kratsi (10cm), trosku uzsi (5cm) a trosku nizsi (2cm) a rozvorem mensi (4cm) Opel Meriva, ale zrovna ta Meriva ma celkem dlouhej cumak, takze prostor v kabine muze bejt v Boltu vetsi ac je v radu centimetru nepatrne mensim autem

      rozhodne tedy Bolt nijak male auto neni 🙂 v Eu by se tedy dal Bolt prodavat v kategorii kompaktni MPV

Napsat komentář