Nissan oznámil ceny elektromobilu Leaf pro rok 2016

Nissan Leaf je nejprovanějším elektromobilem na světě s prodejem dosahujícím 200 000 vozů. Nissan aktuálně oznámil nové ceny pro rok 2016.

Cena základního modelu elektromobilu Nissan Leaf se pro rok 2016 zvyšuje zhruba o 15 000 Kč
foto: Nissan

V září Nissan představil na autosalonu Frankfurtu elektromobil Leaf s 30kWh baterií. Nová verze oblíbeného auta řidičům nabízí dojezd až 250 km (dle NEDC).

Model Leaf pro rok 2016 je dostupný ve třech úrovních výbavy: Visia, Acenta a Tekna. Stávající baterie o kapacitě 24 kWh je kombinovatelná s úrovní výbavy Visia.

Novou baterii o kapacitě 30 kWh bude možné objednat u vozů s úrovněmi výbavy Acenta a Tekna. Záruka na 30kWh baterii činí 8 let/160 000 km namísto standardních pěti let/100 000 km. Záruka kapacity článků baterie je zárukou proti poklesu kapacity pod čárkou 9 (z 12) na ukazateli kapacity baterie.

Standardní výbava zahrnuje: inteligentní klíč, automatická klimatizace s časovačem, vyhřívání předních a zadních sedadel, vyhřívaný volant potažený kůží, palubní počítač, radio s CD, USB a Bluetooth, elektricky ovládaná přední a zadní okna, asistent rozjezdu do kopce, režim Eco.

Standardní výbava modelů Acenta navíc obsahuje: 16” hliníková kola, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový sensor, automatická světla, elektricky sklopná zrcátka, odstřikovače předních světlometů, navigační systém NissanConnect EV se 7” dotykovým displejem a parkovací kamerou, dálkově ovládané nabíjení a topení, režim B.

Modely ve špičkové výbavě Tekna navíc přinášejí: 17” hliníková kola, přední světlomety, panoramatický kamerový parkovací systém, reproduktory BOSE se subwooferem, kožená sedadla, tónovaná skla a mnoho dalšího.

Ceny Nissanu Leaf modelový rok 2016 startují na částce 730 000 Kč (výbava Visia). Ve výbavě Acenta (30 kWh) stojí Leaf 858 000 Kč. Nejvyšší úroveň výbavy Tekna (30 kWh) je k dispozici za 925 000 Kč. Navíc není od věci připlatit si 24 800 kč za 6,6kWh palubní nabíječku.

Výrobu modelu Leaf nadále zajišťuje továrna společnosti Nissan v britském Sunderlandu. První vozy dorazí na dealerství v březnu 2016.

tisková zpráva

103 Comments on “Nissan oznámil ceny elektromobilu Leaf pro rok 2016”

  1. Srovnání Soulu s LEafem:
    Srovnání Soulu s LEafem: autoguide.com/car-comparisons/2015-kia-soul-ev-vs-2015-nissan-leaf

    Vychází to tak, že Soul vlastně není dražší, pokud se vezmou srovnatelné verze. Soul(30,5kWh aku) se dá srovnat s 30kWh LEafem s 6,6kW nabíječkou. Je zajímavé, že po sklopení zadních sedaček má soul o 66proc větší prostor než LEaf, při využití zadních sedaček je na tom lépe LEaf o 27proc.
    Leaf jezdí úsporněji, asi díky lepší aerodynamice. Další zajímavostí je, že LEaf 2013+ má údajně o 10proc nižší točivý moment oproti Leafu 2012-.

    Mým favoritem byl doposud Leaf, ale asi se budu ohlížet i po Soulu a při výběru rozhodne aktuální nabídka, která bude cenově lepší.
    Také pro Leaf mluví možnost zadarmo(alespoň prozatím) nabíjet na rychlonabíječkách dealerů Nissanu. Nevím zda mají nabíječky i prodejci Kia.

      1. Ono na druhou stranu, může
        Ono na druhou stranu, může si k 24LEafu Nissan pověsit cenovku třeba 900t, ale pokud to nepůjde na odbyt, tak stejně reálná prodejní cena bude někde úplně jinde. Takže za mě bych to viděl, že nemá smysl se tou jejich cifrou zabývat, časem to vykrystalizuje. Chce to chvíli počkat.

  2. snazej se do posledni chvile
    snazej se do posledni chvile cenu drzet, vedej ze Tesla Model 3 se blizi a blizi a blizi, pak jim „psenka“ povadne 🙂

    aneb prodeje Leafu celosvetove klesaji, takze se Nissan CR rozhodne ze je potreba prodeje jeste snizit a tak zvedne cenu 😀

    ke knoci roku budou i 30kWh Lefy kuprikladu v USA za takoveto ceny vpodstate neprodejne, vpodstate v US stoji Leaf v nejvyssi vybave a 30kWh baterkou podobne jako ma stat Bolt (je asi o $1000 levnejsi) , takze co as bude na trhu dostupny prave Bolt, koupili byste si za stejne penize Leaf s 30kWh nebo Bolt s 60KWh?

  3. Jak probíhá diskuze o
    Jak probíhá diskuze o rychlé ztrátě hodnoty elektrických aut s nástupem nových. Tak to je přesně ten podstatný význam elektromobilů a jejich největší využití. To znamená denní dojezd do 150 km. S nástupem nových a nových elaut klesá cena ojetých vozů na dostupnou hodnotu a zároveň hodnotu kdy se jejich pořízení skutečně vyplatí.

    1. Ono to není tak
      Ono to není tak jednoduché, těch starých el. mobilů na prodej bude málo, takže budou drahé i tak. Paradoxní je ,že na elektromobilitě vydělávají dnes mnohem více lidí co jezdí v klasických vozech – rozvoj elektromobility má totiž vliv na rozhodnutí OPEGU držet ceny ropy nízko. Nejvíce kilometrů totiž ujedou auta do 3 let , kdyby přišel další ropný šok jako v roce 2008 došlo by k ohromnému růstu prodejů el. mobilů, tím rychlejšího zaplacení vývoje růstu produkce a pádu cen a tohle by byl konec celého OPEGU, proto nikdo z nich nekafrá a těží co můžou aby byla ropa levná a my na tom vyděláváme.

    2. ano také si do budoucna
      ano také si do budoucna chci koupit el. auto , ale zatím je to příliš drahé. Doufám ,že levná ropa vydrží ještě takových 5 let pak bych si koupil nějaký malý ojetý el. mobil s cenou s cenou do 300 tisíc korun – při mám nájezdu bych ušetřil 30 tisíc korun ročně a kdybych to dokázal provozovat 10 let, tak bych měl na nové.

  4. Nějak stále nerozumím
    Nějak stále nerozumím záruce Nissanu.

    Viz cituji:
    „Záruka kapacity článků baterie je zárukou proti poklesu kapacity pod čárkou 9 (z 12) na ukazateli kapacity baterie.“

    Spíše bych čekal nějaký povolený procentuální pokles kapacity baterie či zaručenou minimální kapacitu za určených podmínek. Vždy vše v kWh!! Zkrátka něco měřitelného!

    Počet čárek na displeji si může Nissan lehce upravit pomocí softwaru v rámci servisních kontrol. Nebo lépe už to má v softwaru auta zabudované (viz VW, různé elektronické přístroje jako tiskárny, kopírky apod., dále pak kurvítka v přístrojích…).
    Trochu mi to smrdí…
    Co vy na to?

        1. Moje reakce na předchozí 3
          Moje reakce na předchozí 3 příspěvky (Anonym, Sany a PG)

          2 Sany a PG:
          Pokles pod 9 z 12 dílků znamená to, že zmizí 4 dílky a zbyde jich 8.

          2 Anonym:
          Chcete měření poklesu kapacity baterie v kWh, zkrátka něco měřitelného. A kdo Vám to změří? Dokážete to sám? Určitě ne, takže zbývá zase jen autorizovaný servis, protože záruku na základě měření neautorizovaného servisu výrobce vůbec nemusí uznat a taky s největší pravděpodobností neuzná. Takže měření v servisu firemním softwarem. A jaký je rozdíl mezi úpravou pomocí softwaru v rámci servisních kontrol nebo zabudováním v softwaru auta?
          Samozřejmě před záruční výměnou baterky výrobce změří kapacitu baterky a vystaví na to protokol. Čárky na displeji jsou hlavně pro orientaci řidiče, ať už ve fázi úvah o koupi EV, nebo během provozu.

          Vemte jed na to, že záruka je postavena tak, aby na ni docházelo skutečně jen ve výjimečných případech, čili je tam dostatečná rezerva. Kdyby nebyla, tj. byl by velký počet záručních výměn baterky v případech, kdy by výrobce záruku uznal, tak by to byla špatná reklama, která by poškodila především výrobce. No a kdyby byl velký počet výměn baterky, kdy by výrobce záruku neuznal, tak to by ho poškodilo ještě víc. V dnešní době internetu se nic neutají.

            1. Zbývající kapacita 8 z 12
              Zbývající kapacita 8 z 12 je čistě matematicky 66.7%. Ale to je jen matematicky. V článku o taxikáři v GB, který s Leafem najel 160.000km a ještě mu neubyla ani jedna čárka, bylo výslovně napsáno, že pokud mu neubyla ani jedna čárka, tak má baterku v lepším stavu než 85%. Čili beru to tak, že když ubyde 1 čárka, tak je to právě 85%. Přitom zbývajících 11 z 12 je 91.7%, nikoli 85%. Takže přesně matematicky se to podle mě brát nedá.

    1. Máte naprostou
      Máte naprostou pravdu.
      Takové měření je úplně na stejné úrovni, jako máte měření v domácnosti spotřebovaného zemního plynu, kdy vám měří plynoměr nějaká hausnumera a vy si neumíte (záměrně) nějakou spotřebu vypočítat.
      A při tom ten plyn nejde v zimě na sporáku elektrickou jiskrou zapálit a plamen po zapálení sirkou zhasíná.
      Jo to jsou věci!

  5. Škoda jen že je to auto
    Škoda jen že je to auto tak nacpané elektronikou. Ta výbava co tam je je zbytečná! Potřebuji aby mě auto zavezlo z bodu A do bodu B a u toho si poslechnu rádio. Nepotřebuji tunu asistentů, nebo kožený volant a sedačky. Myslím že by potom cena auta byla klidně pod 500 000kč

    1. To je stará finta
      To je stará finta automobilek. Dají vám tam extra ve výrobní ceně 50 tis. A cenu auta navýší o dvě stě. El. okna dnes výrobně stojí jako klička, tempomat je softverová záležitost a pod. Tím ale dělají z aut luxusní zboží a mezi zákazníky o toto zboží zase není tolik lidí co chtějí levně dojíždět do práce. No, v začátcích automobilismu si auto mohl pořídit taky málo kdo. Tak jen čekat.

    2. Pokud je pravda, že Bolt
      Pokud je pravda, že Bolt bude mít již letos baterie za $145/kWh, tak i s DPH je maximální odůvodnitelný příplatek u tohoto 30kWh Nissanu 130 tisíc oproti stejnému spalováku, takže těch 500 000 Kč lze v pohodě dosáhnout i když si automobilka dá 100% přirážku. A to jsem vůbec nekalkuloval výrobně jednodušší elektromotor a velkou hromadu dílů, které nemá, nepotřebuje.

        1. Aha, a kolik je prosím
          Aha, a kolik je prosím přibližně cena „sestavení“ celé baterie? Předpokládám, že bude nějaká +-pevná částka za „propojení“, která se nebude moc lišit u jiných kapacit a tedy u nízkých kapacit bude významnou položkou a u vysokých prakticky zanedbatelnou. Může to dělat třeba okolo $1000?

              1. Třeba loni se šuškalo,
                Třeba loni se šuškalo, že Tesla je na úrovni 250 USD/kWh celé baterie a pomalu ale jistě atakuje hranici 200 USD/kWh. Takže Tesla musí články za podobnou ale spíše ještě nižší cenu než 150 USD/kWh nakupovat už dlouhodobě.

                Třeba pro Model 3 už není hlavní problém cena článků, ale právě cena toho zabalení do výsledné krabice.

    3. když si to auto koupíte a
      když si to auto koupíte a budete s ním jezdit léto i zima, potom zjistíte, že hodně věcí (schválně neříkám, že všechny) z těch zbytečností opravdu potřebujete už vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil. Např. vyhřívané sedačky a volant máte proto, abyste šetřil energii na vytápění a zbytečně neubíral km z dojezdu atd. Navíc pokud chtějí prodávat auto za 3/4mil Kč potom tam ta elektronika prostě být musí. Proč by prodávali EV „zbytečně“ pod 0,5 mil, když je k tomu nic nenutí a prodávat tak drahé auto zase bez elektroniky prostě nejde. No a pokud si potom srovnáte stejně vybavené spalovací auto, tak budete na podobných penězích. Prostě hra na image.

  6. Přiznám se, že mě
    Přiznám se, že mě osobně Nissan zklamal zdražením základní verze Visia 24kWh. Už dlouho se vědělo, že bude baterka 30kWh, že bude jen u výbav Acenta nebo Tekna, což bude určitě výrazně víc, než původních 715.000Kč. Zvlášť když tato cena byla stanovena koncem r.2013, kdy ČNB skokově zvýšila kurs z 25Kč/Eur na 28Kč/Eur. Tato původní cena se držela víc než 2 roky a tedy nebyl důvod zdražovat s ohledem na kurs koruny, který se postupně zlepšoval. Navíc v očekávání představení Leafa s 30kWh baterkou se dalo logicky očekávat, že verze s 24kWh spíš půjde s cenou dolů. Pokud někdo nechtěl dát za 24kWh 715.000 doteď, tak teď za totéž už 730.000 nedá ani náhodou. Čili podle mě Nissan verzi s 24kWh de facto zabil.
    Otázkou je, proč to Nissan udělal, resp. proč to udělal až teď. Podle mě je to příprava na představení Leafa s dojezdem kolem 300km a cenou kolem 1.2 mega jako konkurence Tesly Model 3 a Chevroletu Bolt. Ono totiž Nissanu vlastně ani nic jiného nezbývá, pokud nemá skončit na poli EV jako outsider. Čili zbydou jen dvě verze Leafa – s krátkým dojezdem a baterkou 30kWh a s dlouhým dojezdem a baterkou 50-60kWh. O Nissanu AR&DEV se nějak podezřele mlčí. Takže buď to pohřbili, anebo na tom naopak intenzivně makají v nejvyšším utajení. Osobně doufám ve druhou variantu. Zvykl jsem si na Leafa, jeho ergonomii, ovládání (zejména „joystick“), displeje atd., takže mě by ke spokojenosti stačil Leaf s 2-2.5násobným dojezdem oproti tomu dnešnímu, jako je třeba tento. 🙂

        1. No to mne docela taky, v
          No to mne docela taky, v článku o konceptu Nissanu probliklo uvedení na trh snad až 2018. Jinak podle mne Nissan musel vědět o tom jakou výzbroj bude mít výsledný Bolt i kdy má být uveden na trh, takže v tomto duchu snad zapracoval a myslím, že si teď už nemůže dovolit březen vynechat s tím, že auto bude na trhu nejpozději na jaře 2017.

          Také jsem zvědav na Teslu. Co se týče techniky, tak pokud zachová původní koncept skateboardu bez hrbů pro model III. Tak mi pořád(žádný pokrok v chemii) vychází baterie 60kWh a 75kWh. Přitom nevidím problém v technice, ale spíš si moc nedokáži marketingově představit, že by v březnu byl představen Model 3 s bateriemi většími než má model S/X. Leda že by se k tomu přidalo právě i ohlášení 100kWh+ baterií pro S/X.

              1. Podle mne automobilky by
                Podle mne automobilky by měly dopředu dost přesně vědět co chystá konkurence.

                Navíc pokud Tesla zachová ideovou koncepci baterie jako u Modelu S/X. Tak „dorovnání“ kapacity baterie proběhne „pouze“ přidáním dalších článků místo záslepek v modulech. Předpokládám totiž, že Model 3 v plné palbě půjde objednat s 70-75kWh baterii.

                1. ved este nemaju ani podvozok
                  ved este nemaju ani podvozok a vyzera, ze viac tam do tej podlahy ani natlacit nejde. na model 3 sa este vela ludi nacaka a skor ako za 2r. tu nebude nic.

                  GM je iba hrac na cit a nehc pride s cimkolvek ci uz EV1, Volt, Ampera, … zabije to „realnou“ cenou, nedostupnostou a stiahnutim z trhu. Preco by to mal teraz urobit inak, naviac ked sa nechal pocut o nizkych seriach.

                  Naproti tomu hypoteticka tesla 3 by sla nabijat rychlo a za dozivotne predplatne na S.CH., mala by oslnivy interier a exterier a bonus ich neustale aktualizovaneho OS, realnu dostupnost.

                  Pokial je niekto schopny akcie, je to VW koli konkurencii, BMW lebo medved, Mercedes B s ED v krcoch, Nissan lebo moze, KIA lebo to dokaze a tiez sa chce v EU ukazat. Ale GM / OPEL ? Oni len draho a blbo napriek velkej schopnosti inovovat a ukazat sa. Co mi je trochu zahadou, nehovoriac ze uz skrachovali a ozivila ich vlada.

                1. Měl jsem na mysli z
                  Měl jsem na mysli z hlediska propagace a obchodu.

  7. Já pořád doufám, že
    Já pořád doufám, že Nissanu křivdím ohledně toho, že elektromobilitě dlouhodobě škodí kde může a jednou opravdu přijde s elektromobilem, který bude buď disponovat technikou odpovídající své době, anebo alespoň nasadí bezkonkurenční cenu.

    To samé jsem si ještě do včera myslel i o GM, než představili finální technické parametry Chevroletu Bolt. Podle nich je zcela zjevné, že teprve jako druhá automobilka po Tesle vytvořili vůz s elektrickou výzbrojí odpovídající současné technologii.

        1. Pane Horčíku, tentokrát
          Pane Horčíku, tentokrát nikoli „malá technická“ (jak by se slušelo v diskuzi o EV), ale „malá pravopisná“:
          „Viz“ je rozkazovací způsob od „vidět“, nikoli zkratka. Proto se za „viz“ nepíše tečka. Chybuje v tom spousta lidí. Jinak je Váš projev naprosto kultivovaný a v pořádku, což je v českých médiích spíš výjimka, potvrzující pravidlo. Mimo jiné i proto Hybrid.cz rád čtu.

  8. No, co k tomu říci.
    No, co k tomu říci. Pěkné, ale…..
    Když se podívám na Chevrolet Bolt
    http://www.novinky.cz/auto/391517-novy-elektromobil-v-realnem-svete-chevrolet-bolt.html
    tak za cca 1 mil Kč mám 60 kWh baterii– sice až za rok za dva, ale zdá se, že konkurence v té době bude už významně silnější, tedy trh bude daleko rozvinutější.

    Je tady ale jedno nebezpečí.

    To nebezpečí se jmenuje morální zastaralost investice. Představme si, že si někdo dnes koupí auto s kapacitou baterie 30 kWh za 1 mil. kč a za 2 roky vyjedou vozidla s 60 kWh baterií taky za 1 mil Kč.
    Jakou hodnotu bude asi mít 2 roky staré auto se zastaralýma bateriema 30 kWh – mizivou a možná bude i těžko prodejné.
    Elektrické automobily by mohly být obětí svého vlastního úspěchu a kvůli prudkému snižování cen by každá investice mohla být výrazně prodělečná.

    Kdy tedy koupit elektrické vozidlo? Tehdy, až se nejdynamičtější pokles cen zastaví a relativně se zastaví a navyšování kapacity baterií. Slovo zastaví je možná příkré, spíše by se mělo říci přibrzdí. Ale kdy nastane nějaký vyrovnaný a vyvážený stav mezi cenou a užitnou hodnotou, tak to může ještě několik let trvat.

              1. Nevěřících Tomášů i
                Nevěřících Tomášů i Pajdů tu bylo více 🙂 Ale opravdu už je potvrzeno, že jde o 60kWh baterii (plná kapacita), využitelná kapacita známá není, tipuje se něco „málo“ nad 50kWh.

                Mimochodem můj výpočet byl naprosto přesný :D, akorát jsem podcenil jednu věc a to že GM přidá ještě „hrb“ baterie pod zadní sedačky. Do skateboardu se tedy skutečně vešlo jen mou avizovaných 48kWh (zde v 8 modulech). Ale právě ty dva další moduly v hrbu dostaly výslednou kapacitu až na 60kWh.

                1. Ak bude cena 37500 USD a
                  Ak bude cena 37500 USD a 60kWh batéria tak dávam klobúk dole :-).

                2. On pan Horčík již
                  On pan Horčík již určitě pracuje na podrobnostech, aby jsme mu tady neprznili diskuzi o nebohém Leafu. 😉

                3. No leaf 30kWh nemusí byť
                  No leaf 30kWh nemusí byť nebohý.. Len cena musí klesnúť o 10-15000 :-).. Dúfam že leaf 2 da aspoň 45kWh použiteľných.

                4. Pracuje, zítra ráno tu to
                  Pracuje, zítra ráno tu to bude :).

                5. To by mohlo znamenat
                  To by mohlo znamenat „evropský“ dojezd 500km. To zní velice dobře. Řada lidí si to určitě z US dotáhne.

    1. Jenže to může buď
      Jenže to může buď platit, že bude dostatek akumulátorů a klesne cena nebo někdo přijde se zvýšením kapacity nebo novým typem baterii. Pokud vím v dohledné době se nic nechystá. A tím, že zvýšíte kapacitu dvojnásobně tak zvýšíte i cenu a to dost podstatně.

      Morální pokles funguje u každého zboží. Pokud si koupím nový automobil tak už při koupi nového auta ztrácí podstatně svojí hodnotu. Takže u elektromobilů to není nic zvláštního.

      1. Ano, souhlasím že každé
        Ano, souhlasím že každé auto klesá na hodnotě, když vyjede z fabriky, ale myslel jsem spíše přirovnání k deflaci, kdy lidé odkládají nákup nového zboží, na později, protože cena nového zboží klesá. No a to jsou pak krizové tlaky.
        Tedy malé přirovnání, proč bych si letos koupil nissana s 30 kWh baterií, když si za stejnou cenu koupím za dva roky auto s 60 kWh baterií a ještě navíc možná dostanu dotaci.
        No a za dva roky si řeknu, proč bych měl kupovat auto dnes s 60 kwh baterií, když za další dva roky bude za stejnou cenu nové auto s 80 kWh, nebo stejné auto o 1/3 levnější, a tak to půjde dále a pořád budete nákup odkládat…

        1. Viděl bych to naopak, že
          Viděl bych to naopak, že tu dotaci dostanete spíš tento rok. Za dva roky už bych si tím nebyl tak jist(když tak už bude určitě nižší). Celkově předpokládám podobný vývoj segmentu trhu EV podobně jako byl u FV.
          Tedy:
          1. závazek vůči EU o určitých procentech plnění
          2. bez podpory hrozí neslnění a sankce z EU
          3. proto – velkorysa podpora
          4. následuje obrovský boom
          5. rychlý růst prodeje EV(závazek splněn) – snížení/zrušení dotace

          Jinak s názorem na extrémní zastarávání EV souhlasím. Podle mě je vhodné ted investovat do EV pokud možno minimum peněz(ojeté nebo slevněné) a takto překlenout pár let než se technologie stabilizuje a pak stávající EV s malou ztrátou prodat a jít do EV s rozumně využitelnými parametry.

    2. Tak tohle je vyloženě
      Tak tohle je vyloženě věcí vkusu každého soudruha. Spočítat si, co by si mohl pořídit a co by si chtěl pořídit.
      Morálně opravdu elektromobily zastarávají rychle. Ale je to pořád co by kdyby. Kdybych před 21 měsíci nevydal 439 tis. Kč s DPH za nový malý městský elektromobil s prodlouženou zárukou Peugeot Ion, ale technologicky 6 let starý, tak se dodnes vozím spalováky. Jenže 600 tis. za podobný VW eUP, právě nový a technologicky o kus dále, jsem nebyl ochoten dát. Podobně stojící starší Leafy strašily vysokou spotřebou dojezdu při topení / klimatizaci, což má Ion také. No a na Teslu jsem neměl. Teď už mám doma jen 1 elektro + 1 spalovák a ten hodlám nahradit. A řeším dilema čím elektrickým. A záplava novinek mi paradoxně rozhodování nijak neulehčuje.

    3. Naprostý souhlas. Jen mám
      Naprostý souhlas. Jen mám svojí odpověď na Vaší poslední otázku. Pro mě je doba, kdy koupit elektromobil ta, kdy už mi parametrově bude stačit do konce života (resp. do doby, kdy už mě bude štvát, že mám jedno a to samé auto tak dlouho). Stejně jako dnes počítače nebo telefony – když je nárůst výkonu 10 % za rok a já upotřebím tak 20 % výkonu svého současného starého počítače, je mi jedno s čím kdo vyjede za 3 nebo 5 let. Pokud bude za milion auto s dojezdem 2000 km, tak by mě netrápilo, že moje s dojezdem 500 km už bude totálně bezcenné i když při koupi stálo také milion.

      1. Pro mě je doba, kdy koupit
        Pro mě je doba, kdy koupit elektromobil ta, kdy už mi dosluhuje moje 13let staré benzínové auto. Parametrově mi bude stačit Leaf, E-Golf, i Tesla. Teď už si jen vybrat auto a provětrat účet v bance. A protože mám krátkou garáž, je vybráno. Vejde se mi do garáže E-Golf. 🙂

    4. z určitého úhlu pohledu
      z určitého úhlu pohledu máte pravdu, ale to bych nikdy nic nekoupil. Navíc za ty 2-3 roky budu mít najeto cca 100-150tis km tj „ušetřených cca 300tis Kč. To když odečtete a vezmete v potaz co Vám to auto za tu dobu přineslo a umožnilo, tak je ten pohled zase trošku jiný.
      Navíc stále se mě někdo ptá, kdy se mi Leaf zaplatí nebo kdy se mi vrátí vložené peníze – ty se samozřejmě vrací. Ovšem když si soused koupil nový Superb za cca 1mil, tak toho se samozřejmě nikdo neptá. Prostě u EV je takový folklor se ptát na návratnost

      1. Přesně tak. Když se mě
        Přesně tak. Když se mě někdo zeptá, kdy se vrátí investice do EV, tak odpovídám: „Nikdy – tak jako u každého jiného auta – pokud neslouží k podnikání.“ Z pohledu „návratnosti“ má smysl posuzovat pouze rozdíl mezi cenou EV a srovnatelného auta s klasickým motorem.

      1. Když pohledáte – nejlépe
        Když pohledáte – nejlépe mimo ČR – dosáhnete. V diskusi o pár článků dříve píše pán o dovozu Peugeotu Ion za +- 200 tis. Kč. Pokud Vám stačí malé auto pro 4 (ale uvnitř velké a pohodlné) a najezdíte ročně kolem 15 tis. s většinou krátkých tras, pak není co řešit. Protože při těch 15 tis. km dáte za plyn minimálně 18 tisíc každý rok. O nákladech na údržbu a servis nemluvě. A přestavba taky není za hubičku.

        1. Manželka má problém i s
          Manželka má problém i s tím, že jezdím Fabií. Dovolila by mi možná Leaf. Ale já chci něco co ujede těch 180-200 na jeden zátah (i v zimě a po dálnici). Chtěl jsem, ale nebudu, spoléhat na možnost dobití v práci. Musim si ještě dlouho počkat.

          No a nesmí to stát víc jak 400.

              1. tak si pockas 6-7 let, ono s
                tak si pockas 6-7 let, ono s tim jak se budou objevovat novejsi elektromobily s vetsim a vetsim dojezdem, tak cena ojetin s mnohem mensim dojezdem by mela klesat vcelku rychle, urcite rychleji nez v pripade toho jak klesa cena ojetin u spalovaku

                taky si myslim ze se casem objevej i „neoriginalni“ sady akumulatoru, bude to snadno nahraditelny dil a casem s velkou poptavkou, coz cenu zase pozene dolu

                1. ty neoriginální sady
                  ty neoriginální sady baterií je hodně dobrý nápad.V podstatě takový repas zvládne úplně malá firmička.Mohlo by to být jako s bateriemi do starších mobilů, také stojí málo a dokaží prodloužit životnost starého mobilu.

              2. Zdravím Vás. Ojetinu za
                Zdravím Vás. Ojetinu za 150 tisíc asi neseženete ani v dohledné době. Ale co takhle něco za 200tisíc s tím,že 150 tisíc zaplatíte a těch zbývajících 50 tisíc budete platit formou nějaké splátky. Leasing či úvěr. Pokud projedete měsíčně dva tisíce za palivo,tak za dva roky těch padesát tisíc dáte u spalováku také,jenže v dalších letech u elektromobilu pak už mnohem méně. Nehledě na to,že v těch dvou letech nebudete muset jako u spalováku řešit oleje,svíčky atd. Jak jsem psal v diskuzi a někdo to tu opakoval,dovezl jsem z venku pro známého pěkného Iona za 200 tisíc a ten je spokojený jako želva. Na cestování do práce mu dojezd úplně stačí a žádné další starosti už nemusí řešit jako ze starým spalovákem. Zvlášť v dnešních mrazech. Nastartuji? Nenastartuji? Takže řešení by bylo i pro vás. Jen udělat to konečné rozhodnutí. Jirka

          1. Tak to by možná s trochou
            Tak to by možná s trochou nadsázky chtělo uvažovat spíš o výměně manželky než o výměně auta. 😉 Ne že bych Vám chtěl kecat do toho, jak to u Vás funguje, ale určitě má Vaše manželka taky svoje plány a sny a ty se předpokládám aspoň částečně realizují. A když chce jedna strana podporu pro své zájmy, tak by to mělo fungovat i opačným směrem, tj. oboustranně.
            Moje drahá polovička taky byla zpočátku proti, ale nakonec de facto sama sebe přesvědčila a souhlasila. A dnes mi ho kolikrát ani nechce půjčit, jak si ho oblíbila. Do spalováku sedne jen v případě, že to nejde jinak. Z EV má užitek celá rodina, přestože s ním jezdím do práce.

            1. Asi tak. Kolega vyměnil
              Asi tak. Kolega vyměnil Peugeot Ion za Nissan Leaf a žena mu ho už vůbec nechce půjčovat. Dnes moje žena jela po delší době spalovacím autem a nemohla vůbec zařadit. Protože místo spojky mačkala brzdu, jak je zvyklá u elektromobilu s automatem při řazení D z P. Nakonec vyjela.
              Doma to děláme tak, že elektromobilem jede prvotně ten, co předpokládá v ten den větší kilometrový nájezd. Druhý na elektrokole nebo spalovákem. No a dnes jsem kilometrově po dlouhé době „zvítězil“ já.
              Nechte ženu pojezdit elektromobilem a je vše vyřešeno. Už nebude chtít jinak.

              1. Doma to děláme tak, že
                Doma to děláme tak, že elektromobilem jede prvotně ten, co předpokládá v ten den větší kilometrový nájezd.
                Nechte ženu pojezdit elektromobilem a je vše vyřešeno. Už nebude chtít jinak.

                Přesně tak, s tím se na 100% ztotožňuji. 🙂
                U nás tím rozhodujícím momentem a nejpřesvědčivějším argumentem byly testovací jízdy EV. Možná i pro Sanyho by to byla cesta…

                1. Já zatím o EV sním. A
                  Já zatím o EV sním. A zatím nemám ani na novou Fabií ani na „loď“ natož na EV.

      2. Před čtyřmi lety jsem
        Před čtyřmi lety jsem koupil Ibizu 1,4 16V Copa za 240 a hned jsem dal namontovat LPG systém BRC i když mě strašili se strátou záruky. Samozřejmě jsem si ověřil vhodnost motoru na přestavbu. Mám už najeto sto tis. A v podstatě nevím, že jezdím na plyn, jen svítí kontrolka. Při současných cenách plynu to vychází korunu na kilometr. Jednou za dvacet tisíc je povinna kontrola těsnosti plus výměna filtrů a svíček cca 2000,- Plyn je v současnosti asi nejrozumější volba.

        1. Takže 240 tis. Kč auto +
          Takže 240 tis. Kč auto + 40 tis. Kč přestavba + najeto 100 tis. km po 1,- Kč 100 tis. kč + každý rok povinná kontrola 2 tis. x 4 Kč = 388 tis. Kč jen tyto věci za 4 roky provozu a 100 tis. km. O garančce, zimních pneu, mytí a dalších věcech nepíšete, ty pominu u Vás i u mne, byť Vaše garančka je olej a všechny možné filtry a moje max. filtr v kabině.
          Peugeot Ion 430 tis. Kč auto (když odečtu prodlouženou záruku za 9 tis., kterou Vy nemáte) a za první rok najeto 15 tis. km za +-2 tis. Kč paušál ČEZu (viz můj článek zde z 4/2015). Pokud to půjde dál stejně, tak těch 100 tisíc najedu za necelých 7 let a přijdou mne na 14 tisíc Kč.
          Už to v porovnání není zas až takový rozdíl, že? Plus ticho, žádné vibrace, zplodiny, zrychlení, automatická převodovka atd. atd..
          To neberte jako útok na Vás, každý ať si jezdí v čem chce. Jen v rámci porovnávání, jak je pořizovací cena spalovacího vozu vzhledem k dalším nákladům provozu zavádějící. I když mu dáte místo nafty či benzínu plyn.

          1. Tak jen pro úplnost
            Tak jen pro úplnost doplním, přestavba 30000 (v létě) výměna oleje u nás na vesnici 1000 Kč komplet jednou za 15000. Zimní gumy na ocelových discích jsem dostal při koupi jako bonus. Ještě pořád jezdím na originálech. V 80000 měněny přední tlumiče, 4000Kč samotného mě to překvapilo, asi ty pražské díry. A gumičky do stěračů.

Napsat komentář