Elektromobily Tesla se umí samy zaparkovat do garáže

Automobilka Tesla Motors aktuálně vydala update 7.1 pro svého Autopilota. Díky němu umí elektromobily Tesla automaticky zaparkovat a vyjet z garáže.

Elektromobil Tesla Model S zaparkovaný v garáži a připravený použít funkci Autopilot Summon
foto: Ricco831

, šéf Tesla Motors, splnil co slíbil. Automobilka aktuálně vypustila další update pro Tesla Autopilot, který umožňuje elektromobilům Tesla Model S a Tesla Model X automaticky zajet a vyjet do/z garáže.

Nová funkce má název „Summon“ („Přivolání“). Update pro Autopilot je dalším krokem k plně autonomnímu, robotickýmu provozu budoucích aut. Funkce Summon prozatím zůstává v „betaverzi“ a není zapnuta stadardně, řidiči si ji musí zapnout v nastavení (Controls => Settings => Driver Asssistance => Autopilot).

Auto dokáže automaticky otevřít dveře od garáže (vzdáleně, přes HomeLink), zajet, zaparkovat, zavřít dveře. A naopak. V betaverzi ale Tesla doporučuje zkoušet tuto funkci na vlastním/soukromém pozemku. Navíc pro přivolání/odvolání auta musíte být od něj vzdáleni maximálně 12 metrů.

Sluší se ale dodat, že funkce Summon dokáže auto posouvat pouze dopředu a dozadu, neumí zatáčet. Žádné složité kejkle tedy očekávat (zatím) nelze. Ale to je teprve začátek.

Elon Musk se k updatu 7.1 vyjádřil v tom smyslu, že zhruba během dvou let by měla funkce Summon fungovat „kdekoliv kam se dá dostat po zemi a nejsou v cestě hranice, tedy například když budete v Los Angeles a auto v New Yorku“. Už se těšíme.

tisková zpráva

26 Comments on “Elektromobily Tesla se umí samy zaparkovat do garáže”

  1. Nad tímto jsem už
    Nad tímto jsem už uvažoval hodně dlouho a divím se, že Tesla nemá v přední masce zásuvku a tesla by se při parkování sama připojila na dobíjení tím že čumákem přijede těsně ke zdi, kde by byl napájecí konektor. Toto řešení by bylo velmi jednoduché a levné.

      1. A proč by na té stěně
        A proč by na té stěně ten konektor nemohl být v určitém rozsahu posuvný? Při využití autopilota by to bylo zároveň byl velmi dobře proveditelné. Rozhodně je to jednodušší než nějaký had, který je na místo a automatizaci velmi složitý.
        Člověk by přijel před garáž vystoupil a vůz by se sám zaparkoval na nabíječku. Co víc si přát.

            1. Ze by ten vysavac mel trochu
              Ze by ten vysavac mel trochu jine manevrovaci schopnosti nez auto (diferencialni vs ackerman)? A ze by ta stanice mela majacek pro presne najeti?

              Ale vlastne ne, je to trivka se trefit se na milimetry se senzory, co maji presnost (nejspis) desitky centimetru a slouzi pro udrzeni auta na silnici a v dostatecnem odstupu od ostatnich aut… Nic jsem nerekl…

                1. To uz je ale trochu jina
                  To uz je ale trochu jina uloha nez ze se auto „vlastnimi silami“ trefi na konektor (resp. je to vpodstate ten had v jednodussim provedeni) 😉 Teda kdyz nebudeme uvazovat nejake silenosti typu trychtyr na predni masce, ktera konektor navede nebo neco podobneho.

                2. Omezujete zadání úkolu co
                  Omezujete zadání úkolu co napsal první člověk na něco co jste si omezil sám sobě.
                  Tedy jinými slovy připouštíte, že to lze, když omezení, které jste si sám sobě stanovil nebudeme uvažovat…

                  P.S. A když už, proč uvažovat trychtíř a pod. šílenosti, když lze „robotickou ruku s konektorem“, která bude za poklopem co se otevře apod… Fantasii a zapomenout na omezení co máte v hlavě…

                3. Prvni clovek napsal „tesla
                  Prvni clovek napsal „tesla by se při parkování SAMA připojila na dobíjení tím že čumákem PRIJEDE těsně ke zdi, kde by byl napájecí konektor“…

                  Vymyslet muzeme kdeco, treba vypusteni vysavace, co navede kabel na spravne misto. Nebo koneckoncu ten „had“ vestaveny v aute (jako varianta k pohyblive zasuvce na stene). Ale porad to nebude znamenat „mam autopilota/autopark“ = „jednoduse dokazu presne najet na konektor“. To jsou proste dve ruzne ulohy s ruznymi pozadavky na senzory a vykonne prvky.

                4. Takze priste tu mam vlozit
                  Takze priste tu mam vlozit vykresovou dokumentaci, aby jste se nehoml vykrucovat na slovickach. Chapu, ze ne kazdy ma technickou predstavivost. Pri automatickem pripojeni vyse uvedenym zpusobem hraje prave velmi dulezitou roli ten autopilot. U cloveka by to dost dobre nefungovalo, to by brzo nekdo projel tou stenou.

  2. Nechci být jako ten šmoula
    Nechci být jako ten šmoula co nic nemá rád,tak se zeptám na něco malinko z jiného soudku.
    Znáte někdo Lichtenštejnský Nano Flowcev?
    Vyvíjí dvě auta Qant E 680kw dojezd 380km
    Qant F 801kw dojezd 300km

    Homologaci na Qant E už prý získali,funguje to na energii z kapalného elektrolitu,který se přečerpáva mezi dvěma nádržemi přes speciální membránu, kde dochází k chemické reakci.
    Vzhled karosérií je opravdu povedený a uvedené informace mám z českého automobilového časopisu.

    1. Znám, byla o tom reportáž
      Znám, byla o tom reportáž v některém z loňských Autosalonů na Primě. Dokonce jsem si tu reportáž uložil na HDD. Jen ta technologie na bázi 48V se mi nezdá, na této napěťové úrovni pro uváděné výkony by se jednalo nikoli o stovky A, resp. jednotky kA jako u dnešních EV, ale o proudy 15-16kA a na to už by musely být pořádné „šlahouny“.
      No a stejný problém jako u dnešních HEV – někdo za patřičný předpokládám nemalý peníz včetně zisku bude muset dodávat a plnit nádrže novým elektrolytem a recyklovat použitý. Z kanystru doma v garáži to půjde asi těžko. Takže opět závislost na nějakém výhradním dodavateli.

  3. Promiňte nechápu,
    Tesla se

    Promiňte nechápu,
    Tesla se naučí parkovat v úzkých garážích?
    Snobové ,kteří mají na svůj odvoz auta za víc než dva miliony mají úzké garáže?Nebo je tam taková spousta věcí co vytváří nepořádek a tím zúží garáž, že v ní po zaparkování nejde vystoupit?To je neuvěřitelné jaké problémy nastávají lidem, co nikdy nemaj dost:)To je jak rozmazlené dítě, které má tolik hraček ,že si je už neváží a tvoří v dětském pokojíčku nepořádek ,že se nejde dostat k postýlce.
    Samozřejmě, že jim závidím,s toho se nevykecám,to by jste mne museli navštívit,nebudem to hrotit,je to skvělá informace!!!!!!!!
    To bude pošušňáňíčko,jak se po 3 – 5 létech začnou sypat tyhle elektronické serepeťičky.
    Pracoval jsem jako správce soukromého i firemního sektoru u fa, kde měl generální ředitel spolu s dalšími top zaměstnanci auta druhu VW Touarég a do měsíce se někdy i 4 krát museli nechat dovézt,protože se jejich miláčkové spravovali za cenu mého Peugeota a spíš 2.Servisáci jak vidí auta alá rádio,tak jásají,bude výdělek,protože se to napíchne na PC a prostě vymění celou závadnou blbinku,basta vyděláno.Vždyť se páníček brzo vrátí s něčím dalším!

    1. Ta myšlenka zní ale jinak
      Ta myšlenka zní ale jinak – kolik lidí opravdu doteď garáž jako místo pro schování vozidla doopravdy používalo, anebo ji používalo jako odkladiště nepotřebných věcí? A následně, kolik lidí díky této automatizaci (samozřejmě za předpokladu, že mají vrata komunikující s vozidlem) si v té garáži uklidí, aby se tam auto vešlo?

      Bydlím poblíž několika šmoulých zástaveb paneláků na plocho a běžným problémem je, že všichni v úzkých komunikacích ještě parkují s vozidly před branami/garážovými vraty na ulici, protože člověk je tvor praktický a líný – když chce někam jet, chce naskočit do auta před domem, a klidně tomu obětuje i bezpečí garáže (zvlášť když tato poslouží jako absentující sklep/dílna). Z tohoto pohledu vidím tuto funkci automatického vyparkování, dokud člověk u toho bude muset opět stát a dohlížet, bez masovějšího rozšíření. Ale uvidíme 😉

  4. Je možno při vjíždění
    Je možno při vjíždění do garáže či vyjíždění ven v autě sedět? Nebo řidič musí být mimo auto? Na tom druhém videu s bílou Teslou venku prší. Tak by bylo luxusní, kdyby si řidič mohl sednout do auta v garáži a vyjet ven, zvlášť když vrata garáže se taky zavírají sama. Jasně, když už řidič sedí v autě, tak si může vjet dovnitř nebo vyjet ven ručně (ale to si může zaparkovat ručně do řady stojících aut, ale přesto se vyvíjí systémy automatického parkování, kdy řidič může sedět uvnitř).

  5. S tym zatacanim sa mi to
    S tym zatacanim sa mi to nezda. Na niektorych videach jasne vidiet, ze auto aj zatacalo (v ramci drobneho vyhybania sa prekazkam pri vchadzani do garaze resp. vychadzani z garaze).

    Vlastne aj na tom videu, co ste zverejnili (zaber zvnutra auta) je vidiet, ze auto volantom toci. Ved to vlastne ani nedava zmysel, aby auto nezatacalo pri vchadzani/vychadzani z garaze 🙂

    Vysvetlite, prosim, trocha tu vetu o tom zatacani.

    1. Máte pravdu, využili jsme
      Máte pravdu, využili jsme chybný zdroj. Větu jsme proto v textu přeškrtli. Spíš jde asi o to, že auto je prozatím potřeba zaparkovat kolmo před garáž a nikoli například vodorovně podél silnice nebo někde opodál aby si pak našlo zcela samo cestu do garáže.

Napsat komentář