Volkswagen e-Golf s dojezdem 250 km už letos

V testu elektromobilu Volkswagen e-Golf jsme zjistili, že auto dokáže ujet až 190 km na jedno nabití. Už v polovině letošního roku by mohla přijít na trh verze s až 250 km dojezdu.

Nový Volkswagen e-Golf Touch přijde na trh nejspíš ve druhé polovině letošního roku a kromě zvýšeného dojezdu nabídne i zcela nové možnosti ovládání a konektivity. Konečně, protože Tesla Model 3 klepe na dveře.
foto: Volkswagen

Na veletrhu CES 2016 představil Volkswagen koncept elektromobilu Budd-e, ale také e-Golf Touch a další nové technologie.

e-Touch jsou primárně technologie týkající se ovládání a konektivity. e-Golf Touch bude mít integrované bezdrátové nabíjení mobilu, vpředu i vzadu, port USB Type C, 9,2″ displej s rozlišením 1280×640 bodů a ovládání pomocí gest a hlasu. O e-Golf Touch připravujeme samostatný podrobnější článek.

Zároveň ale zástupci Volkswagenu jemně naznačili, že auto by se mělo dočkat i zvýšení dojezdu. Volkmar Tanneberger, šéf vývoje elektroniky Volkswagenu, aktuálně potvrdil, že půjde asi o 30 % navýšení – tedy až k 250 km na jedno nabití.

auto elektromobily Volkswagen e-Golf Touch

Tabulka s kapacitami bateriových článků a návazným celkovým výsledným dojezdem elektromobilů e-Golf.
foto: Volkswagen

To bude výsledkem využití lepších bateriových článků o kapacitě 37 Ah namístou současných 28 Ah. Nová verze e-Golfu by se měla začít vyrábět už v polovině letošního roku. Konkurence totiž nespí a Nissan pomalu začíná dodávat svůj 30kWh Nissan Leaf.

Na CES 2016 se zároveň představil Chevrolet Bolt a GM potvrdili cenu $37 500 před dotacemi a uvedení na trh ještě letos. Auto přitom nabídne dojezd přes 320 km na jedno nabití.

tisková zpráva

53 Comments on “Volkswagen e-Golf s dojezdem 250 km už letos”

  1. S tym cislom dojazdu bacha,
    S tym cislom dojazdu bacha, podla mna ide o NEDC, cize realne to bude ledva ledva 200km a aj to iba pri peknom pocasi. NEDC odhady by mali podla mna zrusit, lebo je to nezmysel. Jedine comu sa da ako tak verit je EPA dojazd. Tiez by stalo za to vo vsetkych clankoch upozornovat, ze ide o dojazd NEDC a realne to nasobit konstatov 0.75 aby sme sa dostali k ako tak realnemu cislu alebo skor 0.65 aby bol dojazd naozaj realny a to so zapnutou klimou/vyhrievanim a dialnicou.

    Tuto mi vychadza dojazd tak 160km, na ktory sa mozem spolahnut.

      1. Ja si skor citam ten graf co
        Ja si skor citam ten graf co je prilozeny k clanku. Tam sa jasne pise ze s bateriou o kapacite 35kWh je dojazd 265 lenze NEDC. To sa v reali ukaze ako dojazd tazko k 200km. Ten test co robili v podstate iba potvrdil, ze dojazd 199 bol na hrane dosiahnuty pri splne mesiaca, takze pre vacsinou vodicov nerealny. Co uz realne bolo, ze pri rychlosti iba 90km/h bola spotreba 15kW/100km co sa da pri baterke 35kWh prelozit ako dojazd 200km a to celkom pekne sedi. Dolezite ale je, ze to musi byt vyuzitelna kapacita a nie len maximalna. Navyse s vacsou kapacitou baterie rastie aj hmotnost a tym aj spotreba, cize realna spotreba pri beznom pouziti moze byt aj cez 20kW/100km, co by tu baterku odpisalo po nejakych 170km co sedi s mojim koeficientom prepoctu 0.65 a tam sa bude pohybovat najcastejsia spotreba bezohladu na vonkajsie podmienky s dodrzanim max. povolenych rychlosti (pri 130km/h je ale aj to otazne).

        Suma sumarum, tieto moje prepocty vyhadzaju zo spotrieb majitelov EV a je to za velmi dlhe obdobie co EV sledujem. Nemusia byt presne ale myslim, ze sa od priemernej reality celkom neodlisuju. Tym stale tvrdim, ze pouzitelne EV budu az s bateriami s vyuzitelnou kapacitou nad 50kWh (cize kapacity povedzme od 60-65kwh), co ocakavam od Tesly model 3. To asi zatial este nikto neponuka. Neviem aku kapacitu bude mat bolt. Ostatny sa este budu hrat na to, ze nie su schopny dodavat vacsie baterie.

        Inak povedane, zvazujem nakup akcii tesly 😉

        1. Hmm a to je ten problem v
          Hmm a to je ten problem v uvazovani, ktory treba zmenit u obycajnych ludi. Treba zo spalovacich aut ukazat vsetky naklady a teda aj naklady na poskodenie zdravia a prostredia. Inak povedane zaviest ekologicku dan. Vela ludi bude najskor nadavat ale neskor pochopi. Peniaze z tejto dane by mali ist na dotacie na nakup EV. Mozno by bolo zaujimave dat tu dan ako lokalnu a teda kde je viac ropakov tam bude aj viac dotacii na EV a tym skor tam bude o nieco zdravsi vzduch. Dnes ludia bohuzial nechapu (ani nemaju potrebu chapat), ze poskodzuju nie len svoje zdravie ale aj zdravie inych a na toto treba ukazat viac nez slovami.

          1. Asi jsem natvrdly, ale jak
            Asi jsem natvrdly, ale jak libovolne vycislovani, dane nebo dotace zmeni fakt, ze EV v aktualni podobe nedokazou splnit obvykly scenar potrebnosti auta (cesta na dlouhou vzdalenost)? Nebo ze by se jen par vyvolenych potrebovalo znovu napakovat stejne jako u solarek?

            Mozna to tak nezni, me se EV fakt libi. Jenze chci/potrebuju jezdit tam kam chci/potrebuju, ne tam, kde milostive nekdo postavil nabijecku (cestou na tu zminovanou Sumavu neni ani jedna). Dojizdeni par kilometru do prace a zpet je urcite fajn scenar, ale na to auto vesmes (ano, jsou mista/situace, kde je to problem) nepotrebuju, da se to resit verejnou dopravou.

            1. Ano vase uvazovanie je uplne
              Ano vase uvazovanie je uplne v poriadku a takto by nad tou danou a dotaciami uvazovala vacsina ludi. Problem vidim v tom, ze ked idete spalovakom platite naftu a amortizaciu. Co uz neplatite je za znecistenie a zdravie cloveka, ktore mu kazite. Jednoducho povedane dnes pri spalovakoch neplatite vsetky naklady, ktore by ste mal platit. Keby sa tie naklady vycislili a premietli do nakladov, tak uz spalovak nemusi byt taky lacny sposob prepravy. To je to co si neuvedomujete.

              1. A plati snad dnes vlastnici
                A plati snad dnes vlastnici EV za skody na zdravi, ktere pusobi kourici uhelne elektrarny? Za zateze vznikle tezbou lithia? Za elektricky smog tvoreny draty, ktere vedou stavu z elektrarny? Za zvysene ohrozeni chodcu pri pouzivani „eko“ pneu s nizkou prilnavosti za mokra? 😉

                Az bude technologie EV obecne pouzitelna (a zaroven rozumne financne dostupna), muzeme se bavit o zariznuti toho, co mame ted. Do te doby je to hezka byt ponekud neprakticka „alternativa“…

                1. A plati snad dnes vlastnici
                  A plati snad dnes vlastnici spalovaku za skody na zdravi, ktere pusobi kourici uhelne elektrarny, protoze na vyrobu 1 galonu benzinu z ropy se vynalozi 3-4 kWh elektriny? Za elektricky smog tvoreny draty, ktere vedou stavu z elektrarny? Za zateze vznikle tezbou uhli?

                  Technologie EV je obecne pouzitelna i rozumne financne dostupna, vetsine lidi postaci i dnesni dojezd elektromobilu. Muzeme se bavit o zariznuti toho, co mame ted. Jen nesmime soucasne dal chrlit miliony spalovaku (jen Skoda za 2015 milion pridala) a mit prumerny vek auta 14 let. To pak bude cokoliv jen hezka „alternativa“ za mnoho desetileti…

                2. Nerikam, ze spalovaky plati,
                  Nerikam, ze spalovaky plati, ale ze je nevalidni argument u spalovaku ekozatez zapocitat do celkovych nakladu a u EV ne (castky nevim a nejspis ani s rozumnou spolehlivosti/verohodnosti urcit nepujdou).

                  Obecne pouzitelna i rozumne financne dostupna? To jako vazne?
                  Dojezd pod 100km po dalnici dalnicni rychlosti? Cekani 7 hodin kvuli nekompatibilnimu (pokud me pamet neklame, podle diskuze jinde fungoval) kabelu – viz Tyden s Nissanem Leaf – nebo kdovi jak dlouho pri vadne nabijeci stanici tam, kde za hodku asistencka priveze kanystr?
                  Cena nejlevnejsiho modelu vpodstate trojnasobna za stejne velke auto (vim, ze v EV je lepsi vybava, ale bez ni proste koupit nejde)? Rozumne financne dostupna pro rodinu s prumernym prijmem? Asi proto jich tu jezdi celych 790… Pardon, ale evidentne zijeme v ruznych realitach 🙁

                  To ze je prumerny vek aut 14 let je urcite dane tim, ze vetsina lidi nema ekologicke citeni a nechce koupit nove EV auto za trictvrte milionu. Ale kdyz se spalovaky/ojetiny zakazou, tak pro nej bezpochyby druhy den pujdou…

                3. Ale to je v pořádku,
                  Ale to je v pořádku, započítávat u obého vše, jen mne vždycky rozesměje argument, že elektromobil má výfuk v nejbližší uhelné elektrárně. Proto musím stále připomínat, že spalovací automobil ho tam má také, díky potřebné elektřině k výrobě benzínu, a ještě další výfuk pod mým nosem.
                  Dojezd po 100 km dálniční rychlostí nemají všechny elektromobily, ale ty městské a technologicky nejstarší. Čekal jsem 7 hodin, protože asistenční služba zahrnovala jedině odtažení zpět k prodejci, čili na opačnou stranu než jsem jel, a ještě asi za peníze. Ne opravu nabíječky. To že Vám asistenčka doveze kanystr, je dáno jen rozšířeností infrastruktury, ničím jiným. To není vlastnost spalovacích vozů, jak si mnozí myslí.
                  Porovnávejte porovnatelné. Tedy rozměry, výbavu a pak cenu. A berte v potaz i cenotvorbu, kdy VW schválně prodává eGolf za 900 tisíc, CNG Golf (byť v menší výbavě za 500 tisíc a spalováky ještě levněji. Proč asi? Z čeho má největší zisky? Na co má nastavenu výrobu, vztahy, lidi? Kolik malých Ionů prodal Peugeot běžnému občanovi za ceníkových 1 mil. Kč, později 800 tis. Kč, později 705 tis. Kč? A kolik za realističtější částky 500 tisíc a méně? Rodina s průměrným příjmem bere v ČR 50 tisíc hrubého, když průměrná mzda je přes 25 tisíc Kč. Ti už by si snad mohli spočítat, kolik je opravdu nakonec levný spalovací vůz stojí, ne? Že si raději koupí Dacii za 250 tisíc je otázka finanční gramotnosti národa.
                  Ostatně odtud i průměrný věk aut v ČR. I když ruku na srdce, to je zase klasická korupce na technických kontrolách. Když za těmi popelnicemi jedete, tak se divíte, jak to mohlo opakovaně každé 2 roky vůbec projít emisemi i STK. A opravdu nemusí kupovat auto za 3/4 milionu ceníkové ceny.

                4. Kanystr vubec neni vlastnost
                  Kanystr vubec neni vlastnost infrastruktury. Ktere EV muze dat do kufru instantnich 100km pro pripad potreby (a nezabere to pul auta)? Generator, co bude nabijet 7hodin nepocitam a kdyz prijede od asistencky nakladak s obrovskym dieselgeneratorem (aby to nabilo za rozumny cas), tak z toho pulka fanatiku tady spacha ritualni sebevrazdu 😉

                  Srovnavat srovnatelnou vybavu muzu tezko, kdyz proste EV lowend neexistuje. I primestske dojizdedlo ion za 500 je porad skoro 3x drazsi nez spalovaci primestska dojizdedla i10/P106…)

                  50 tisic hrubeho (40 cisteho) – kolik asi zbyde po zaplaceni jidla, bydleni, dopravy ostatnich clenu, obleceni…?

                  Ale pro jistotu jeste jednou zopakuju, co jsem napsal asi o 5 prispevku vic. EV se mi fakt libi (a pro denni dojizdeni do prace pod 50km je to urcite fajn). Ale i kdyz bych na nej i ted nejspis nasetril, dneska je to proste nepouzitelne na to, na co ja (a vetsina meho okoli) auto potrebuje – mene caste jizdy na dlouhou vzdalenost. Za 2/3/5 let se muzeme bavit jinak.

                5. Abych byl trochu
                  Abych byl trochu konstruktivni 😉 Prave jsem se vratil z hradu (zamestnanecke konference), kde byla moznost se svezt eGolfem (bohuzel jsem nemel s sebou ridicak, takze jen jako pasazer). Cena 40kE, baterie pry 18kWh (nikde to napsane nebylo a moc to neodpovida teoretickemu dojezdu 190km). Pan se trochu kroutil, ale po dalnici to pry ujede tak 120, nooo 110km (brozurka rika 130-190 realny dojezd). Zrychleni pekne, palubka vypada jako auto a ne jako japonske anime. Sam ale priznaval, ze ani v Nemecku to neni s nabijecimi stanicemi uplne ruzove (Es ist ein Problem). Taky se dalo sednout do Tesly a nejakeho BMW sportaka (i8?), ale tahle dve nejezdila.

                  Takze si trvam na svem, pekne, ale v soucasnem provedeni a cena/vykon neni pro me (a asi ani pro spoustu dalsich zakazniku). Jo, podle brozurky se da koupit extra prislusenstvi – pujceni spalovaku zdarma az na 30 dni rocne (cena tohohle prislusentvi tam nebyla)… 😉

                6. Es ist ein Problem in
                  Es ist ein Problem in Tsechai. In BRD ist keine problem.

                  Jinými slovy jejich problémy s nedostatkem nabíjecích míst bych chtěl v ČR mít taky. I když ano, uznávám, že rychlonabíjet Combo standardem problém může být. Ovšem běžných domácích, Mennekes zásuvek a CHAdeMO stojanů je tam přehršle.
                  Když VW nechce hnout zadelí a začít se taky angažovat ve výstavbě rychlých stojanů pro svůj standard Combo, jako to dělá už roky Nissan pro svoje vozy s CHAdeMO, tak pak má Horst grosse problem.
                  Tak ať ho Horst do té zadele kopne a koupí si vozy se standardem rychlonabíjení CHAdeMO jako Nissan Leaf, Nissan eNV200, trojčata Mitsubishi i Miev / Peugeot Ion / Citroen C Zero, Kia Soul EV nebo třeba plugin hybrid Mitsubishi Outlander PHEV. Und keine problem fur Horst.
                  Škoda, že americká Tesla nejezdila. Asi věděli proč, německý eGolf by to nerozdýchal. To i8 je dvoumístný pekelně drahý hybrid.

                7. Jak jsem koupil, tak
                  Jak jsem koupil, tak prodavam 🙂 A kdyz mi to priznal coby „potencialnimu zakazniku“ (myslim, ze zajem ze me byl celkem videt), tak je to asi fakt dost pali. Mozna zakaznik neni ochoten jit do takovych ustupku jako cesky nadsenec do EV a rval by jako tur, kdyz by to zjistil po zaplaceni.

                  Celkem zajimave, eGolf byla jedina jezdici „cista“ elektrika, krome nej tam meli nejake hybridy a asi i spalovaky (nejake Passaty a Audi, modely si nepamatuju), co jsem zenske koukal pres rameno, na ostatni byl cekaci seznam docela plny, na golfa jsme se dostali asi za 10 minut (cili nikdo ve fronte pred nami krom cloveka, co prave jezdil). Cekal jsem, ze projet se bude chtit skoro kazdy z 6000 lidi, co tam byli a nebude sance.

                8. vypadlo mi slovo, …
                  vypadlo mi slovo, … nemecky zakaznik …

                9. Jeste me napadla jedna
                  Jeste me napadla jedna celkem zasadni nevyhoda pri soucasnem dojezdu. Dneska prijedete a prakticky hned nabijite (az na vyjimky typu srazy). Necht ale dojde na vizi zruseni spalovaku a po D1 v patek vecer pojede 1 EV za vterinu. Dobre, at nezeru 1 za 10 vterin (vetsina lidi si ho nebude moct dovolit). A ted vsichni prijedou k Humpolci a budou potrebovat nabit. To mame pro pulhodinove nabijeni 180 nabijecich mist. Budiz, snesitelne. Pri zachovani stavajiciho provozu 1/s uz to je 1800, coz je neunosne i jen z hlediska prostoru.

                10. Teoretizovat co by kdyby je
                  Teoretizovat co by kdyby je jedna věc, praxe druhá. To je stejný argument, jako že by výměnu všech aut za elektromobily neutáhly naše elektrárny. Omyl. Utáhly už dnes a s rezervou.
                  Pokud bude elektroaut tolik, jak píšete, a budou jezdit po D1, tak to si pište, že budou mít na každé dnešní čerpací stanici řadu stojanů s rychlonabíjením. V Rakousku u dálničních tahů už dnes Agip má po jedné pomalé a jedné rychlé sítě Smartrics. A nabídku obou plynů plus kromě leteckého benzínu snad všechny druhy plaiv a biopaliv. Osobně viděno při tankování.
                  Zapomeňte na Humpolec, to je minimalistická varianta pro dnešek. Nejezdí všichni z Brna do Prahy či zpět, aby právě tam museli dobít. Jen dnes jsou rychlonabíječky právě na konci obou cest a uprostřed nic.

                11. To neni teorie, ale
                  To neni teorie, ale matematika 🙂 Vetsina patecniho provozu po dalnici jsou „dalkovi“ jezdci (Slovaci, Ostravaci). Pise se, ze z Prahy do Brna je 31 pump. To je 60 mist na pumpu, kdyz se to rovnomerne rozprostre (coz samozrejme neplati, kriticke misto bude tam, kam vyjde dojezd aktualne nejcastejsiho auta).

                12. Nedalo mi to a zkusil jsem
                  Nedalo mi to a zkusil jsem si spichnout malou simulaci:
                  https://dl.dropboxusercontent.com/u/12994143/carsim/index.html
                  (zatim to ma ruzne mouchy, ale pustit by to jit melo). Nicmene s cim mam problem je algoritmus ridice – zatim je hloupy: kdyz dojede domu, nenabiji, kdyz by nedojel k dalsi nabijecce, tak nabiji. Nemel bys nejake doporuceni na vic realisticke chovani? Muj plan je napr. pouzit nabijecku, kdyz je na ni misto a po nabiti bych dojel, mozna nabijet s nejakou pravdepodobnosti podle stavu baterky a plnosti nabijeci stanice?

                  Klidne i soukrome na krezac (na) gmail, at to tu nezapleveluju.
                  Diky

      1. 2017 je samozrejme jen
        2017 je samozrejme jen vlhkej sen diskutera, ale pristi generace Fabie se jiste dockame minimalne v hybridni a plug-in hybridni verzi, proste proto ze to bude trh vyzadovat, ale drive nez okolo roku 2020-22 bych to opravdu neocekaval 🙂 soucasna Fabia se jiste do duchodu neodporouci drive nez za 6-7 let 🙂

  2. mna teda prilis neberie ten
    mna teda prilis neberie ten trend robit z auta spotrebnu elektroniku (tj. prepojenie s mobilom).
    zaujimavejsie su u auta jazdne vlastnosti, spotreba, zvuk pri jazde, dojazd atd. ale chapem, ze VW nema co povedat, tak vypusta informacie o dostupnych moznostiach nabijania mobilu v aute 🙂

  3. to je super(ze sa nieco
    to je super(ze sa nieco zabavne deje, je jedno co), ale kde to budem doma nabijat ? byvam v byte a parkovisko je vzdy plne. rychlonabijacky nevyuzijem, lebo ponukaju predrazenu elektrinu.

    bude stat ludove EV menej nez moj byt na celozivotnu hypoteku ktora ma priviazala k tomuto miestu na vzdy ?

      1. Eauto naopak bude pro
        Eauto naopak bude pro každého. Dnes ještě ne, ale stoprocentně to bude auto pro každého. A jednou plně nahradí benzínové a naftové auta.
        Nejde to podle mě srovnávat s LPG, nebo s CNG. To jsou pořád spalováky a nic nového v podstatě nepřinášejí.

        Dojezd 200 km přeci tu už dávno je, cena ještě ne.
        Ale opět bych neřekl že to bude trvat nějak dlouho. Osobně bych tipoval tak 2 až 4 roky. A pak si ho budu moci koupit i já jako největší socka mezi sockami…

          1. Uvidíme.
            Ano jsem v tomhle

            Uvidíme.
            Ano jsem v tomhle ohledu velmi optimistický. 20000 euro to je cca 540000,- Kč.

            A víš proč? Protože už dnes má například kina Soul papirovej dojezd těch tvých 200 km, reálně 150 km. Leaf je na tom podobně.
            A oficiální cena je od 730 000,- Kč. Kia Soul je o něco dražší.

            Reálných 200 km je blíž než si myslíš. Ten tady bude 100% do 1 až 2 let.
            Cena 540000,- S ní už to bude horší ale řekl bych že do 4 let tu bude to je v ekektromobilech strašně dlouhá doba.

            Vždyť Leafu se už prodalo přes 200 tisíc Modelů S přes 100 tisíc. A eauta dalších automobilek nepočítám. Prodeje jdou rychle nahoru. Automobilky už taky pochopili, že jim ujíždí vlak a začínají ohlasovat eauta s dojezdem 250 – 300 km.
            Co bude za 4 roky si ani neumím představit. Ale když uvážím zvyšující se tempo a to, že už tu bude model 3 od Tesly tak ostatní automobily budou muset s cenou dolů aby ty svoje „křápy“ prodali.
            A hlavně to bude velkoseriovou výrobou, protoze ta jediná sníží cenu.
            Ale dostat se na 540000 není až tak těžké ani dnes.
            Nissanu by stačilo osekat výbavu a hned by mohl Leaf být o 200 tisíc levnější a už jses na té ceně.

            Takže můj odhad není vůbec nereálný. Když nad tím tak přemýšlím tak je ještě možná přehnaný a budou tu uz do 2 let.

              1. Proč?
                Dnes se dá sehnat

                Proč?
                Dnes se dá sehnat Leaf s dojezdem cca 130-150 km za 660 tisíc.

                Proč by za dlouhý 4 roky neměl ten podobný typ stát o 100 tis. méně, když v té době už bude určitě daleko větší seriová výroba a bude o hodně větší konkurence a nabídka elektromobilů?

                Na příští rok 2017 je ohlášeno uvedení do prodeje spousty nových elektromobilů od téměř všech velkých i menších automobilek.

                Namátkou nová verze Nissan Leafu, nová verze eGolfu, e-UPu, Kia soul, ještě tento rok se má začít prodávat Chevrolet bolt, další euata s dojezdem 250 km ohlásil Mercedes, Audi a neposlední řadě i Renault, atd.

                Za 2 roky s počtem euat klesne zákonitě i cena. Tj. to auto co dnes nabízejí za přemrštěnou cenu 730 tis. určitě za 4 roky nebude stát 730 tis!

                O to bych se klidně vsadil.

                1. Aj vami spomínaný leaf
                  Aj vami spomínaný leaf 30kWh prišiel s cenou o 3000eur viac ako jeho 24 kWh predchodca. A vy očakávate ze príde 40+ kWh verzia a cena klesne o 10 000 eur? 🙂

                2. A proč by ne?
                  Do 4 let tu

                  A proč by ne?

                  Do 4 let tu bude daleko víc modelů a víc kousků a elektromobily se nebudou vyrábět po desítkách tísíc, ale po stovkách tisíc, neli v miliónech. A to právě tu cenu zlevní. Stejně jako s jakýmkoli jiným zařízením, které když vyrobíte ve velké serii, tak bude levnější, než když jich vyrobíte pár kousků.

                3. Môžme sa staviť o 10
                  Môžme sa staviť o 10 pív. Ja tvrdím ze do konca roku 2019 nebude v predaji elektromobil (bavíme sa o aute) s reálnym dojazdom 200 km (40kWh+) v cene do 20000 eur.
                  Problém bude aj s kapacitou výroby batérií (okrem Tesly).

                4. OK.
                  O 10 piv, že do konce

                  OK.
                  O 10 piv, že do konce r. 2019 se tu bude prodávat eauto s reálným dojezdem 200 km a cenou do 20 tis. eur. 🙂

                5. pivo = ochutena horka voda s
                  pivo = ochutena horka voda s bublinkami, penou a par promile percent toxickej latky, alkohol, a stopove mnozstvo metanolu.

                  nie, radsej fofolu.

            1. To je myslím 36kWh..bez
              To je myslím 36kWh..bez rychlonabijania a s cenou ďaleko od 20 000.
              A využiteľná kapacita 32kWh..tak to nie je reálnych 200..tak možno po okresných cestách, 200km po diaľnici (130km/h)..ani náhodou. Auto veľkosti Leaf potrebuje tak 38 kWh vyuzitelnych a aj to len v teple bez klími aby sa dalo hovoriť o 200km reálne. A na 200km reálne bez kompromisov potrebuje tak 48-50 kWh vyuzitelnych.

                1. Každý má iné
                  Každý má iné požiadavky.. Mne by tých 38kWh stačilo..v cene do 20000…to však nebude tak skoro.. Možno dáke 2 ročné jazdené v roku 2019..2020.

                2. Tak ja sa nezamyslam nad
                  Tak ja sa nezamyslam nad jednotlivcami. Mne by defacto stacilo aj 10kWh ale nepisem to lebo je to nezmysel. Pokial EV nebudu mat realny a bezpecny dojazd 300+ km, tak sa nemame o com bavit. Toto je psychologicka hranica, kedy si vela ludi uvedomi, ze to bohato staci a s tymto sa da ist pohodlne aj na dovolenku do Chorvatska (samozrejme ked budu dostupne rychlonabijacky) a nebudu musiet nikde nocovat. To sa da dosiahnut iba s bateriami 60+ kWh (50 vyuzitelnych). Taktiez cim skor taketo auta budu k dispozicii, tym skor zacne padat ich cena. Ale inak suhlasim, ze o tomto v tomto desatroci nemusime uvazovat.

          2. nikdy nerikej/nepis nikdy,
            nikdy nerikej/nepis nikdy, protoze to „nikdy“ je neskutecne omezujici a vpodstate lzive slovo, za 10-20-30 let totiz to tve „nikdy“ platit nemusi 😉

            vyvoj baterii, jejich lepsi kapacity a klesajici cena, poptavka trhu, a v neposledni rade inflace, takze tech tvejch 20000 (predpokladam euro ci dolar) a dojezd nad 200km muze bejt prolomenych bezproblemu do nekolika let

            asi jako by jsi v 90 letech napsal ze „telefony s vytacecim cifernikem a pevnou linkou NIKDY nenahradi neco jineho“ 😀

    1. a cim jinak jezdis? a kde to
      a cim jinak jezdis? a kde to tankujes? a nezda se ti ze to palivo do toho je prilis drahe?

      co kdys bude jednou kazde parkovaci misto vybaveno nejakou formou dobijeni elektromobilu? co kdys jeden ujety km bude stale levnejsi nez s pohonem na fosilni palivo?

      otazka tveho bytu je zde myslim bezpredmetna, koupil by sis dnes nejake nove auto na fosilni paliva a mas na nej vubec? pokud ne, tak nema smysl vubec se bavit o cene noveho elektromobilu a o tom zda je ci neni drazsi nez tvoje hypoteka 🙂

        1. no soude podle toho co
          no soude podle toho co pises, jsi mentalne hodne nizko prave ty, tve reakce silne pripomoinaji trolling 😉

          aneb pokud mas auto na fosilni pohon tak 100% tankujes u cerpacich stabic, tedy totez co znamenaji dobijeci stojany pro elektromobily, a cenove i za 10 kacek za 1kW je asi jako cenova alternativa benzin/nafta se spotrebou okolo 4-5 litru na 100km, a silne pochybuju ze kdys pises ze jsi uvazan dozivotni hyposkou v panelaku, tak ze budes mit obdobne vybavene auto jako jsou elektromobili ve forme noveho, protoze rozdil ceny takovich aut oproti elektromobilu je kupriklau 500 tisic vs. 750 tisic 😉

Napsat komentář