Volkswagen představil e-Golf Touch

Veletrh CES 2016 v Las Vegas pojala automobilka Volkswagen jako celkou příležitost. Ukázala koncept elektrického mikrobusu BUDD-e s dojezdem přes 500 km a další novinky.

Koncept elektromobilu Volkswagen Budd-E bude postaven na nové platformě MEB využívající ploché baterie v podvozku.
foto: Volkswagen

Předseda představenstva Dr. Herbert Diess vystoupil na veletrhu CES s úvodní přednáškou. Před 2300 posluchači prohlásil: „BUDD-e je realistický průkopník nového trendu.“

Kromě toho ukázal na příkladu inovativního vozu e-Golf Touch nadcházející generaci informačního a zábavního systému s novým konceptem zobrazování a ovládání pro sériovou výrobu, která zahrnuje mimo jiné ovládání gesty a větší displeje.

Volkswagen a jeho kooperační partneři převzali navíc na CES ocenění Connected Car Award 2015 za výzkumný projekt V-Charge, zaměřený na automatické zaparkování a nabíjení elektromobilů.

Volkswagen zároveň vystavuje koncept e-Golf Touch, který vychází ze sériově vyráběného modelu. Nový e-Golf Touch reaguje svým moderním informačním a zábavním systémem na jeden z nejdůležitějších trendů bezprostřední budoucnosti v oblasti konektivity.

Kromě inovativního ovládání gesty nalézá v konceptu e-Golf Touch uplatnění také nová generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB s 9,2“ dotykovým displejem, díky němuž splynou světy ovládání chytrého telefonu a automobilu.

TIP: Test Volkswagen e-Golf

Budoucnost se bude navíc vyvíjet ve znamení automatizované jízdy. „Automatizovaná jízda bude naším průvodcem v každodenním životě a zcela změní mobilitu. Volkswagen má mnoho nápadů, jak využít tyto progresivní technologie a nabídnout je k užitku zákazníků,“ je přesvědčen Dr. Diess.

Zástupci německých časopisů Auto Bild a Computer Bild předali na veletrhu CES v Las Vegas ocenění Connected Car Award 2015 pro výzkumný projekt V-Charge, na kterém spolupracuje výzkumné oddělení koncernu Volkswagen se švýcarskou polytechnickou vysokou školou v Curychu (ETH), Technickou univerzitou Braunschweig, společností Robert Bosch GmbH, univerzitou v Parmě a Oxfordskou univerzitou.

„V-Charge“ znamená „Valet Charge“ a ukazuje cestu do budoucnosti inteligentního automatizovaného parkování a nabíjení elektromobilů. Především v USA je hitem pohodlné parkování (Valet Parking), kdy je vůz zaparkován obsluhou navštíveného podniku a při odchodu je vozidlo obsluhou opět přistaveno. Odpadá tím zdlouhavé hledání parkovacího místa.

V rámci projektu V-Charge byla na základě této myšlenky vyvinuta funkce automatického vyhledání parkovacího místa a nabíjení elektromobilu. Vozidlo si samočinně vyhledá volné parkovací místo s nabíjecí infrastrukturou, která umožní indukční nabití akumulátoru.

Po ukončení procesu nabíjení uvolní elektromobil místo jinému elektromobilu a autonomně přejede na volné konvenční parkovací místo. Vozidlo rozpoznává chodce, cyklisty a ostatní vozidla kamerami a ultrazvukovými senzory, aby se mohlo pohybovat v tzv. smíšeném provozu.

tisková zpráva

17 Comments on “Volkswagen představil e-Golf Touch”

  1. Jinými slovy, dnes
    Jinými slovy, dnes konečně začínáme vážně vyvíjet elektromobily. Teď máme koncept podvozku, který je odzačátku stavěn jen pro elektromobil. Vývojový cyklus auta trvá minimálně 3 roky. Opravdový elektromobil tedy od VW dříve než za 3 roky nečekejte.
    No zaplať pánbůch alepoň za to. Protože když začne VW, přidají se už všichni. Za 3 roky tedy začne masový boom elektromobilů.

  2. Mimochodem infotainment v
    Mimochodem infotainment v moderních vozech považuji za mnohem větší prasečinu od výrobců než malé baterie.

    Když se podávám, že v roce 2015 nám třeba škodovka zavede 5″ resistivní display s neuvěřitelným rozlišení 640×480, kde ten systém ani nic neumí a i to nic ještě dělá nehorázně pomalu…

    Ten v Leafu mám pocit, také není kdovíjaký zázrak. Tudíž v tomhle se e-Golf Touch alespoň trochu důstojně snaží reflektovat dobu.

Napsat komentář