Hyundai zveřejnil podrobné informace o novém modelu IONIQ. Korejským novinářům bylo představeno ve výzkumném a vývojovém centru v jihokorejském Namyangu.
foto: Hyundai
TISKOVÁ ZPRÁVA
Rag Jung, vedoucí divize řízení projektů ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Motor, k tomu uvedl: „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice společnosti Hyundai Motor, zaměřené na budoucnost. Tento specializovaný hybridní vůz světové úrovně bude počátkem naší budoucí mobility.“
Lehká konstrukce založená na specializovaném designu
Platforma modelu IONIQ byla specificky přizpůsobena cíli nabídnout poprvé na světě hned tři druhy poháněcího ústrojí s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi, přičemž v konstrukci skeletu karoserie jsou z 53 % zastoupeny vyspělé vysokopevnostní oceli, které jsou chytře doplněny lehkým hliníkem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai Ioniq odhalen špióny; konečně lidový elektromobil?
Hliníkové části karoserie bez nosné funkce, jako jsou kapota, víko zavazadlového prostoru a komponenty podvozku, snižují hmotnost nového modelu v daných dílech o 12,6 kg (45 % původní hmotnosti ocelových dílů).
Vyspělé vysokopevnostní oceli, schopné odolávat působení značných sil při nárazu, nalézají uplatnění v bezpečnostní struktuře a v deformačních zónách, kde je nezbytné pohlcování nárazové energie.
Nový IONIQ se odlišuje od ostatních hybridních vozidel dynamickými jízdními vlastnostmi. Uložení akumulátoru v nízké poloze a více vpředu snižuje těžiště, což zvyšuje jízdní stabilitu a umožňuje velmi pohotové reakce vozu na povely řidiče.
Ovladatelnost modelu IONIQ vylepšuje víceprvková zadní náprava s dvěma spodními rameny.
Základ modelu IONIQ: zdokonalená hybridní soustava
Kompletní modelová řada IONIQ bude zahrnovat verze s elektrickým pohonem a s dvěma druhy hybridního pohonu, s možností vnějšího nabíjení i bez něj, a je tak prvním modelem na světě s takovou nabídkou.
Při představení v Koreji byly zveřejněny informace o hybridní verzi, která přijde na trh jako první.
Nový zážehový motor Kappa 1.6 GDi, který se může pochlubit nejvyšší tepelnou účinností na světě (40 %), byl vyvinutý společností Hyundai Motor exkluzivně pro hybridní poháněcí ústrojí. Spalovací motor o výkonu 77 kW (105 k) je kombinován s elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 35 kW (47 l).
Rekordně vysoké tepelné účinnosti 40 % bylo u spalovacího motoru dosaženo mimo jiné optimalizací chladicí soustavy, která je pro hlavu a blok válců oddělená.
Spotřebu paliva a emise CO2 dále vylepšuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu s nejvyšším tlakem 200 barů a šestiotvorovými vstřikovacími tryskami.
Akumulátory Li-Poly poskytují vynikající parametry z hlediska nabíjení a vybíjení, aby bylo zajištěno optimalizované napájení vysokonapěťového elektromotoru v kombinaci s účinnou rekuperací kinetické energie.
Hnací sílu přenáší dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission), vyvinutá exkluzivně pro hybridní aplikace, která umocňuje jedinečné zážitky z dynamické jízdy v modelu IONIQ.
Převodovka se vyznačuje nejvyšší účinností ve své třídě (95,7 %) a umožňuje pohotové reakce, dynamické zrychlení i hladké řazení. Výsledkem je mimořádné potěšení z jízdy při zachování vysoké hospodárnosti hybridního pohonu.
Tak tohle se Nošovicích
Tak tohle se Nošovicích asi ještě dlouho vyrábět nebude.
A proč ne? „Nejlepší
A proč ne? „Nejlepší český elektromobil… a soused z Mladé Boleslavi zbledne závistí.“ 😀
No,kdyby tohle příští
No,kdyby tohle příští rok vyráběli plně elektrické s 50kWh baterkou do melcku, tak je fakt že Shade by šla hambou do kytek. Ale toho bohdá nebude,aby automobilky hnuly prdelí.
Jj, je to ještě asi běh
Jj, je to ještě asi běh na dlouhou trať. Snad si časem bude moci každý vybrat jak podle svého vkusu, tak podle své peněženky. Ale už aby to bylo – dnes jsme jeli za Feldou, která fakt šíleně a obludně smrděla, že jsme si museli dát uzavřený okruh. Jenže to se nám zase mlžila skla. 😉 Se pak nikdo nemůže divit, že využiju, i když nerad, 254Nm od nulových otáček. 😉
Hyundai
Hyundai Ioniq
https://www.youtube.com/results?search_query=Hyundai+Ioniq
Nic konkrétního tam není.
Nic konkrétního tam není. A tady https://www.youtube.com/watch?v=kPoAJMxMVn4 taky ne.
Az reknou kolik kW baterek
Az reknou kolik kW baterek tam narvou a cenu , pak bude mit smysl neco oznamovat. Hybrid at si strcej do zadele a nechaj si ji proreznout aby bylo co menit.ru
klííííd brouku, zatím
klííííd brouku, zatím jde jen o dizajn, baterky s cenou se dozvíš v březnu 😉
Jsem klidnej bude z toho
Jsem klidnej bude z toho zase hovno.
podla obrazku to vyzera na
podla obrazku to vyzera na 14 kWh (7 + 7) bez plug in. Rad by som poukazal na to, ze bez plug in, nemozno hovorit o hybride, lebo pociatocny zdroj cerpany do auta, nie je dualny.
Je to benzinovy motor s vysokokapacitnou rekuperaciou.
Ale snad je ta velka krabica vzadu, oddelena nabijacka (optimalizator externeho vstupu pre nabijanie baterii – OEVpNB)