Hyundai Ioniq: první podrobnosti a fotky

Hyundai zveřejnil podrobné informace o novém modelu IONIQ. Korejským novinářům bylo představeno ve výzkumném a vývojovém centru v jihokorejském Namyangu.

V modelu Hyundai Ioniq je poprvé na světě je nabízen elektrický a hybridní pohon, včetně hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení, v jedné karosářské variantě
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Rag Jung, vedoucí divize řízení projektů ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Motor, k tomu uvedl: „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice společnosti Hyundai Motor, zaměřené na budoucnost. Tento specializovaný hybridní vůz světové úrovně bude počátkem naší budoucí mobility.“

Lehká konstrukce založená na specializovaném designu

Platforma modelu IONIQ byla specificky přizpůsobena cíli nabídnout poprvé na světě hned tři druhy poháněcího ústrojí s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi, přičemž v konstrukci skeletu karoserie jsou z 53 % zastoupeny vyspělé vysokopevnostní oceli, které jsou chytře doplněny lehkým hliníkem.

auto elektromobily Hyundai Ioniq

foto: Hyundai

Hliníkové části karoserie bez nosné funkce, jako jsou kapota, víko zavazadlového prostoru a komponenty podvozku, snižují hmotnost nového modelu v daných dílech o 12,6 kg (45 % původní hmotnosti ocelových dílů).

Vyspělé vysokopevnostní oceli, schopné odolávat působení značných sil při nárazu, nalézají uplatnění v bezpečnostní struktuře a v deformačních zónách, kde je nezbytné pohlcování nárazové energie.

Nový IONIQ se odlišuje od ostatních hybridních vozidel dynamickými jízdními vlastnostmi. Uložení akumulátoru v nízké poloze a více vpředu snižuje těžiště, což zvyšuje jízdní stabilitu a umožňuje velmi pohotové reakce vozu na povely řidiče.

Ovladatelnost modelu IONIQ vylepšuje víceprvková zadní náprava s dvěma spodními rameny.

Základ modelu IONIQ: zdokonalená hybridní soustava

Kompletní modelová řada IONIQ bude zahrnovat verze s elektrickým pohonem a s dvěma druhy hybridního pohonu, s možností vnějšího nabíjení i bez něj, a je tak prvním modelem na světě s takovou nabídkou.

Při představení v Koreji byly zveřejněny informace o hybridní verzi, která přijde na trh jako první.

auto elektromobily Hyundai Ioniq

foto: Hyundai

Nový zážehový motor Kappa 1.6 GDi, který se může pochlubit nejvyšší tepelnou účinností na světě (40 %), byl vyvinutý společností Hyundai Motor exkluzivně pro hybridní poháněcí ústrojí. Spalovací motor o výkonu 77 kW (105 k) je kombinován s elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 35 kW (47 l).

Rekordně vysoké tepelné účinnosti 40 % bylo u spalovacího motoru dosaženo mimo jiné optimalizací chladicí soustavy, která je pro hlavu a blok válců oddělená.

Spotřebu paliva a emise CO2 dále vylepšuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu s nejvyšším tlakem 200 barů a šestiotvorovými vstřikovacími tryskami.

Akumulátory Li-Poly poskytují vynikající parametry z hlediska nabíjení a vybíjení, aby bylo zajištěno optimalizované napájení vysokonapěťového elektromotoru v kombinaci s účinnou rekuperací kinetické energie.

Hnací sílu přenáší dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission), vyvinutá exkluzivně pro hybridní aplikace, která umocňuje jedinečné zážitky z dynamické jízdy v modelu IONIQ.

Převodovka se vyznačuje nejvyšší účinností ve své třídě (95,7 %) a umožňuje pohotové reakce, dynamické zrychlení i hladké řazení. Výsledkem je mimořádné potěšení z jízdy při zachování vysoké hospodárnosti hybridního pohonu.

tisková zpráva

10 Comments on “Hyundai Ioniq: první podrobnosti a fotky”

        1. Jj, je to ještě asi běh
          Jj, je to ještě asi běh na dlouhou trať. Snad si časem bude moci každý vybrat jak podle svého vkusu, tak podle své peněženky. Ale už aby to bylo – dnes jsme jeli za Feldou, která fakt šíleně a obludně smrděla, že jsme si museli dát uzavřený okruh. Jenže to se nám zase mlžila skla. 😉 Se pak nikdo nemůže divit, že využiju, i když nerad, 254Nm od nulových otáček. 😉

    1. podla obrazku to vyzera na
      podla obrazku to vyzera na 14 kWh (7 + 7) bez plug in. Rad by som poukazal na to, ze bez plug in, nemozno hovorit o hybride, lebo pociatocny zdroj cerpany do auta, nie je dualny.
      Je to benzinovy motor s vysokokapacitnou rekuperaciou.
      Ale snad je ta velka krabica vzadu, oddelena nabijacka (optimalizator externeho vstupu pre nabijanie baterii – OEVpNB)

Napsat komentář