Chevrolet Bolt: elektromobil představen ve výrobní verzi

Mnozí odborníci elektromobil Chevrolet Bolt označují jako nejdůležitější auto v historii automobilky GM. Aktuálně bylo konečně oficiálně odhaleno na veletrhu CES 2016 v Las Vegas.

Veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas se stal důležitým místem také pro automobilky. Moderní auta jsou totiž de-facto spotřební elektronika. S obřími baterkami.
foto: GM

Pro začátek pár faktů: je potvrzeno, že elektromobil Chevrolet Bolt bude po federální dotaci $7500 stát pod $30 000 (tedy méněž než 750 000 Kč, plus k tomu mohou přibýt další státní dotace).

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

foto: GM

Za druhé, dojezd je přes 200 mil, resp. 320 km na jedno nabití. Auto půjde do výroby před koncem letošního roku, což znamená, že na trhu se objeví už na jeho konci. Nejpozději během roku 2017 bude k dispozici v celých .

Elektromotor je umístěn vpředu, rozdělení hmotnost je téměř ideálně 50:50. Baterie je, podobně jako u Tesla Model S, umístěna v podvozku, jde o „skateboard“ konfiguraci. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Bolt pod 7 sekund.

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

foto: GM

Řidiče o veškerém dění v autě informuje velký displej přímo za volantem. Druhý displej uprostřed přístrojové desky je určen pro podrobnější nastavování a doplňující informace. Po sklopení zadních sedadel nabídne auto 1602 litrů zavazadlového prostoru.

Auto je připraveno pro car sharing (Uber, Lyft a další; s Lyftem ostatně nyní GM úzce spolupracují, investovali do něj totiž půl miliardy dolarů), podporuje pokročilé navádění s pomocí GPS a gamifikaci (hravým způsobem ponouká řidiče jezdit šetrně).

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

foto: GM

Velmi důležitá je konektivita. Chevrolet Bolt je dokonalým příkladem toho, že moderní auto je vlastně kus spotřební elektroniky. Je neustále skrze 4G LTE připojeno k internetu, můžete si do něj instalovat nové aplikace, slouží jako wi-fi hotspot.

K dispozici je také speciální rekuperační mód pro jízdu bez brzdy. Auto se bude vyrábět v továrně Orion v Detroitu. Redaktor webu ArsTechnica.com, který měl možnost se v předprodukční verzi elektromobilu Chevrolet Bolt projet, uzavřel své první dojmy slovy: „Myslím, že Elon Musk má konečně konkurenci.“

auto elektromobil Chevrolet Bolt na veletrhu CES 2016 v Las Vegas

foto: GM

Narážel tím pochopitelně na připravovaný Tesla Model 3 (zlí jazykové ale tvrdí, že je Tesla pozadu). Kromě něj vstoupí do souboje také nový Nissan Leaf.

Stranou bezesporu nezůstanou ani Hyundai se svým novým modelem Ioniq, případně nové verze stávajících modelů Volkswagen e-Golf, BMW i3 či Kia Soul EV.

tisková zpráva

77 Comments on “Chevrolet Bolt: elektromobil představen ve výrobní verzi”

          1. Popravdě jsem nečekal že
            Popravdě jsem nečekal že ještě před příchodem Modelu 3 udělá někdo elektromobil tak, aby odpovídal současné, běžně dostupné technologii. A už vůbec jsem nedoufal, že když kdokoliv jiný než Tesla řekne skutečných 200mil, tak to opravdu skutečných 200mil bude.

  1. tohle vypadá hodně dobře.
    tohle vypadá hodně dobře. A jestli to opravdu začnou dodávat na konci roku, nebo na začátku roku 2017 tak je to velká konkurence pro Leaf.

    Pro Teslu si myslím, že je to slabé. Zrychlení nic moc, dojezd také menší a cena podobná. Možná ta cena bude menší a to bude asi vyhoda pro Bolt a to, že bude na trhu určitě dřív, než Tesla Model 3.

    A ještě jedna věc, se mi moc nelíbí. Podle obrázků je přední panel strašně složitý. Je tam „vetší display“, a pod ním spousty mechanických tlačítek, koleček atd. Vypada to hrozně.
    O proti designu Tesly, který je tak krásně čistý, jednoduchý je tohle děs a hrůza.

    1. Tesla ma od zacatku hlavni
      Tesla ma od zacatku hlavni komunikacni interface ten pocitac s dotykovym displejem uprostred palubni desky. Ostatni vyrobci dali spoustu penez do vyvoje tlacitkoveho ovladani a displej zacali montovat jen jako rozsireni. Spatne se jim louci s tlacitky.
      Ty vsak na druhou stranu u urcitych funkci nemusi znamenat nevyhodu.

      1. Přesně.
        A proto z toho ve

        Přesně.
        A proto z toho ve výsledku je ta hrůza o cem jsem psal.
        Stále si na noze drží olověnou kouli, které se nechtějí zbavit.

        Taky je samozrejme pravda, že pro některé funkce je tlačítko lepší.

        Ale chtěl jsem říct že to co je na obrázku je přehnané z obou stran a proto to vypadá jako ovládání pro chobotnici. 🙂

        Chybí tomu čistota, jednoduchost a ergonomie.

        1. Připojuji se. Jaký byl
          Připojuji se. Jaký byl problém protáhnout displej až k držáku na nápoje? Ta přihrádka dole pod displejem je k ničemu. U Leafa je v tom místě podobná, i když není tak hluboká. Jestli jsem do ní za ty 2 roky dal něco, tak občas peněženku nebo telefon… které jsem následně vždycky zapomněl v autě, takže jsem je tam přestal dávat. Peněženka a telefon patří do kapsy. Takže možná ta úporná snaha o odkládací prostory u Boltu je z tohoto pohledu k ničemu.
          Tlačítka u Boltu – dost hrůza. Tlačítka a otočné ovladače uznávám jedině takové, které jsou zcela jednoznačné – např. u Leafa je to na Connectu vlevo hlasitost, vpravo zoom navigace, dole pod tím vlevo otáčky ventilátoru, vpravo teplota. To se dá ovládat po paměti. Všechno ostatní, když mám ovládat, tak stejně musím kouknout na displej, takže je lepší, když je to na displeji.
          Další věc – výdechy ventilace nad displejem – to je nemoc spousty dnešních aut, EV nevyjímaje. Navigace patří úplně nahoru, co nejblíž zornému poli řidiče!!! Kdy už to konečně dizajnéři pochopí? I u Leafa je toto na prd, navigace měla být o kus výš. U Boltu jakbysmet. Koukám při cestách na navigaci docela často – například kouknu i v husté mlze, i tam, kde to znám, jak daleko je zatáčka atd. Čím dál je navigace od míst, kam se normálně dívám, tím to trvá déle. Jasně, jde o zlomky sekundy, ale i ty někdy můžou rozhodovat.
          A poslední věc – zdá se mi to nebo je to jen zkreslení foťákem, nebo je to opravdu tak? Prostě když si přiblížím fotku kokpitu, tak se mi to jeví tak, že osa věnce volantu není stejná – rovnoběžná s jeho hřídelí(???) Prostě volant jako by byl víc „postaven“.

              1. jasne ze v realu to bude
                jasne ze v realu to bude normalni

                tyhle fota se delaj tak ze se vyfoti interier nekde v tovarne nebo i ve studiu a klidne tam treba i volant uplne schazi, pak se vyklicuje pozadi za okny aby se tam mohli davat ruzne fotky, a pak se to normalne sklada v nejakem 2D editoru typu Photoshop, diky tomu pak muzou udelat treba „fotky“ kde maj jakoze ruzna calouneni, ruzne dekory, ruzne volanty a zaber je porad stejnej, a zvenku si pak rozmaznou kola jako ze jede auto rychle a podobne, takze se daj najit propagacni fota kde jsou treba kola maznuty tak ze je roztocenej i brzdici trmen nebo auto jakoze rychle jede v terenu kde by se sotva rozjelo na 10km/h a podobny blbosti 😀

                delal jsem takhle kuprikladu na reklamach pro Peugeot 208, od Peugeotu jsme dostali jak samotne auto aby jsem si s nim fotily, tak i virtualni 3d model kterej jsem notne upravil pro rentrovani, takze pulka propagace byli ruzne upraveny fotky a druha pulka byli zakresy kde auto bylo rendrovane, a samo na takovem mnozstvi prace na omezenej cas se naseka spousta chyb kterych si proste lidi vsimnou az treba po mesici kdy je jiz kampan davno rozjeta, bezny „divak“ si tech chyb vetsinou ani nevsimne

                u tehle fotky Boltu bych odhadoval ze volant byl v poloze kdy auto zataci doleva a oni ho ve 2d editoru narovnali aby byl jakoze rovne, coz je jakoze estetictejsi 🙂

                1. Já bych si spíš tipnul,
                  Já bych si spíš tipnul, že volant tam při focení nebyl vůbec a že ho tam editor fotky dal dodatečně. Podle mě se ho snažil dát tak nějak aby to opticky odpovídalo kruhu na displeji pod volantem – aby elipsa volantu při pohledu z boku odpovídala elipse na displeji z téhož úhlu pohledu, tj. de facto aby rovina volantu byla pokud možno téměř rovnoběžná s rovinou displeje. Jenže zapomněl, že dnešní displeje se dávají s takovým sklonem, aby byly minimalizovány odrazy do očí řidiče, takže v tomto případě téměř svisle. Proto mu ten volant vyšel tak, jak vyšel. Navíc evidentně pohnul jen s věncem volantu, protože ramena držící věnec s rovinou věnce taky nejsou rovnoběžná, zejména na tom spodním ramenu je to vidět nejvíc.
                  Další možnou příčinou mohlo být to, že když tam dával volant, tak zjistil, že kdyby ho dal tak, jak by měl být, tak by volant asi částečně zakrýval displej. A tak s ním prostě trochu pohnul.

                2. Tomu posunutí dodatečně
                  Tomu posunutí dodatečně přidaného volantu, aby byl vidět displej bych věřil.

                  Fascinuje mne jak se reklamy často točí s bílou krabičkou bez nápisů a pak tam tu grafiku obalu přidávají dodatečně. Někdy je to vidět, že se nápis na obalu nepohybuje po stejné trajektorii jako ruka, která s tou krabičkou pohybuje.

    1. a z jakeho duvodu? arabaci
      a z jakeho duvodu? arabaci cenu ropy snizili sami aby ztizili zivot treba bridlicnym tezbam, a navic arabaci do technologii baterii a ziskavani solarni a vetrne elektriny cpou odhadem okolo 75% financi ktere se do tech technologii po celem svete cpou, ty na nas budou vydelavat at budem jezdit na ropu nebo na neco jineho 🙂

    2. Arabaci vedu momentalne
      Arabaci vedu momentalne cenovu politiku s protiamerickými krajinami ako su Rusko, Venezuela, Iran a domacou tazbou v US. Hned ako bude po vojne mozeme ocakavat navysenie cien oproti tomu kde boli pred touto vojnou. Hned ako si zabezpecia miesto na trhu budu dohanat straty vzniknute v tomto obdobi. Nemyslite si ze ich rozpocet touto situaciou netrpi.

        1. podle videa na te testovaci
          podle videa na te testovaci draze na CES je kratsi (o 20-25cm, ale je potreba si uvedomit ze nema takovej predni a zadni previs jako Volt), ale zato je vyssi nez Volt a to o dobrych 10-15 cisel, rozvor take kratsi nez Volt o 15-20 cisel nez Volt, Bolt proste asi bude spise takove mensi MPV, ale urcite to bude vetsi auto nez kuprikladu Fabka

          velikostne Bolt pusobi minimalne jako Golf+ ale asi s mensim rozvorem

          celkem zajimava fota jsou treba zde http://www.slashgear.com/gv/2017-chevrolet-bolt-ev-gallery/ vcetne toho kufru jak se na to nekdo ptal

  2. Pokud bude cena 145 za 1kW
    Pokud bude cena 145 za 1kW baterek tak nevim co delaj za opicarny a 60kW se jim tam za cca 210 tis musi vejit s prehledem.Pocitam ze nejaky drobny progres v baterkach jeste bude. Proste neni to uz o cene baterek ale vuli je tam dat byt treba za par korun volutelne navic.ht

  3. Zdravím místní diskusí
    Zdravím místní diskusí fórum.

    Zaujal mne optimismus řady místních příspěvků ohledně Gigafactory a Modelu 3.

    Přijde mi dost v rozporu s tím, co jsem nedávno četl v tomto zamyšlení: http://seekingalpha.com/article/3788616-beware-teslas-model-3-mess?li_source=LI&li_medium=liftigniter-widget

    V krátkosti:
    – perspektiva Gigafactory se jeví docela problematicky (nejsou zajištěny základní suroviny, zpoždění výstavby, výrazně menší velikost proti plánu, existují i alternativy)
    – cena za Model 3 ve výši $35k je silně nepravděpodobná (nejspíš bude výrazně vyšší)
    – odbytová očekávání Tesly ohledně Modelu 3 jsou nejspíš velmi nadsazená (jdou do trhu s více pragmaticky uvažujícím zákazníkem, než tomu je pro Modely X/S)

    I v tomto světle mi přijde počin Chevroletu jako velmi zajímavý.

    1. Co se mne týče tak
      Co se mne týče tak rozjetí Gigafactory očekávám 2018 a model 3 taktéž. Ale i tak má Tesla obrovský náskok. Pokud bude mít Bolt v USA úspěch (prodeje nad 50 000 rok), tak se do Evropy dostane také tak 2018. Všichni jsou v podstatě bez baterií na masovější výrobu. Příštích několik let to u nich vždy bude tak, jakou nastavit cenu aby se prodávalo, ale né zas tak moc. Jak jsem měl možnost mluvit s lidmi od VW , tak ti mi sdělili v létě soukromě toto. (veřejně to nikdy neřeknou) „Elektromobily ještě nejsou připravený, teď budeme pár roků dělat hybridy , je to sice ekonomickej nesmysl , ale lidi je chtěj. Jedinej hybrid, kterej nám dává možná trošku smysl je diesel, ale ani ten asi ne a navíc lidi ho nechtěj.“ Na moji otázku, proč je to nesmysl reagovali takto. “ Drahý, drahá výroba. Se podívej pod kapotu jak je to tam všechno nahňácaný , neskutečně těžký něco opravovat bude to poruchový. Drahé servisní náklady.“ Tak aspoň mne potěšilo, že inženýři z koncernu, přišli na to samé na co přišli inženýři v Tesle úplně na začátku, když ji chtěli udělat hybridní.

      1. to je tim ze u VW vsechno
        to je tim ze u VW vsechno delaj velky, tezky a poruchovy a nahnacany, proste proto aby se to co nejvice opravovalo v autorizovanych servisech a menili se co nejvic „originalni“ dily za tezkou vatu

        kdys se u Priusu sunada pred motorem ten plast, tak tam je dira kaj hrom, vsechno jde snadno a krasne, ale ono se to ani moc neporouchava, tohle proste VW neumi ale hlaven VW to nechce umet, protoze to neni tak vydelecne, auto co jim do servisu prijede 2x na garancku a pak us se tam nikdy neukaze pro ne proste neni dobre auto z toho jejich pohledu

        dealer kde ja koupil auto se strasne divi proc s tim autem nejezdim k nim do servisu (jsou stejne drahy jako servis v Nemecku a ani me na dobu servisu nezajisti poradny „servis“, kdys jedu na garancku k dederonum, tak me i na tech par hodin daj k dispozici nahradni auto , vetsinou nejakou novinku abych si to testnul a ja mezitim s rodinkou muzu zajet v tech Drazdanech na nakupy) v Praze? tam me reknou at si prijdu za 2-3 hodky a dal se nebavej, a pak se po mailu jeste ptaj jak jsem byl spokojenej se servisem 😀

      2. Všeobecné přesvědčení
        Všeobecné přesvědčení v konstrukci VW ale není slovo bóží. Naopak, je to uzavřená skupina, která se navzájem přesvědčuje o své hybridní pravdě, až ji všichni uvěří. Dnes už je jasné, že se mýlí. Nedávno řekl šéf ČEZu o automobilkách „oni se ještě nedávno tvářili, že ubrzdí elektromobily patama a dnes se nestačí divit“. Tak to funguje v automobilkách. V současnosti uvádí VW na trh plugin hybrid Golf a v ČR bude základ stát více než milion, s dojezdem na baterky 50km. Ale s takovou nabídkou pohořel už CH. Volt. S tím nemají šanci. Jednoduše se celý VW ke své i naší škodě mýlí, stejně jako se mýlil se svými nafťáky.

    2. Co se týká ceny, tak ta
      Co se týká ceny, tak ta už se tu xkrát řešila – viz např. podle mě nejlepší článek Tesla Model 3: spekulace o ceně a bateriích.
      Pokud nějaká automobilka z USA plácne někde cenu EV, vždy se podle mě jedná o cenu bez federální dotace 7500USD. Takže my ostatní musíme chtě nechtě vždy tuto dotaci zpětně připočítat. Takže pokud by měla cena základního Modelu 3 bez fed.dotace být 35000USD, tak celková cena vychází kolem 42500USD, což je cca 1062500Kč při současném kursu kolem 25Kč/USD, tj. těsně nad milion. Pokud by šel dolar do r.2017-2018 ještě trochu dolů, tak by to mohlo být i těsně pod magickou hranici milion Kč. Každopádně ve srovnání s dnešními cenami EV s dojezdem 160-180km to bude zajímavé.

        1. Aha, tady je ten „zakopaný
          Aha, tady je ten „zakopaný pes“. Vždycky jsem se dopočítal k ceně, která by byla plusmínus srovnatelná s dnešním Leafem 30kWh ve výbavě Tekna (což by nemělo logiku). A taky už je mi jasné, proč v některých příspěvcích uživatelé píšou o tom, že by si radši koupili ojetý Model S než nový Model 3.

    3. pokud je znamo tak vystavba
      pokud je znamo tak vystavba zakladni casti Gigafactory je naopak v predstihu a ne ve skluzu, zakladni suroviny se tusim taky nekde psaly ze maj zajistene a o dodavkach primo jednali

      a co se Modelu 3 tyce, spousta lidi tak nejak doufa ze bude levnej a konkurovat autum jako Leaf, tedy kompakty/nizsi stredni, ja bych naopak rekl ze Model 3 bude konkurentem pro segment stredni tridy, tedy Mercedes C, BMW3 a Audi 4, takze vyssi cena se da ocekavat, a to klidne mezi tema $35-60k, proste a jednoduse bude Model 3 cilit na zakazniky vetsiny flotilovich vozu kam prave stredni trida patri

    4. na Seeking Alpha je vzdy
      na Seeking Alpha je vzdy dulezite si precist vztah autora k dane firme. V tomto pripade se jedna o short TSLA, to znamena ze sazi na pokles ceny akcii. Mozna opravnene, mozna ne…

      Ja bych zase v kratkosti mohl kontrovat ze:
      – Gigatovarna se chysta vetsi nez se cekalo a ze Panasonik slibil 1.5-1.6 miliardy dolaru.
      – Kdyz GM zvladne u 30.000 kusu za rok a s outsourcingem prakticky vsech dulezitych komponentu na LG dostat se u Boltu na $37.500, nevidim duvod proc by se Tesla nemohla dostat na $35.000 kdyz si vsecko vyviji vlastni a jeste planuji zhruba 10-ti nasobnou produkci vuci Boltu a jeste i baterie budou mit vertikalne integrovane diky Gigatovarne.
      – odbyt Modelu 3 je jiste zajimave tema, ale pokud zvladli prodat 50.000 kusu za rok jedineho modelu (ciste jen Model S) s prumernou cenou $100.000, pak nevidim duvod proc by nemohli prodat 5-10x tolik za polovicni cenu. Prumernou cenu za novy Model 3 ocekavam $50.000 a pocatecni cenu $35.000, coz zodpovida presne polovicnim cenam Modelu S.

      1. Podobně to vidím také.
        Podobně to vidím také. Jolinare, máme velmi podobné názory. :-)))

        Teď čtu tu knížku o Muskovi a musím říct, že je to dobrý thriller.

        Ale jedna věc z ní vychází. Musk je velký pesimista a jeho odhady termínů prodejů se musí brát s velkou rezervou. Takže když říká, že Model 3 bude v roce 2017, tak bude nejdřív v roce následujícím. Ale je pravda, že postupem času se jeho odhady zpřesňují a zmenšují. X-ko myslím mělo daleko menší zpoždění než S-ko. 3-ka by na tom mohla být lépe.

  4. Rodinný vůz jako na
    Rodinný vůz jako na objednávku a dokonce i v pravou dobu!
    Po spoustě technicky zajímavých ,ale většinou nadmíru nepraktických projektech je Bolt úplná jednička!Vzhled,praktičnost,parametry jsou plně akceptovatelné.
    Také nasazují laťku pro další přicházející do tohoto segmentu.
    Už Zoe je fajn a tak se těším na další stroje,asi to pár let potrvá, než dorazí i na náš trh.Ale je jasné,že se něco hnulo!
    Zatím si dám na garáž kolektory a nezapomenu ani na přípravu pro rodinnou větrnou elektrárnu.K tomu akumulace a Trabant E jako jahodu na 3patrovém dortu:) Jen mám obavu ,že nám to naši potentáti neulehčí ,díky jejich zálibě v hostitelském počinu. Bolt za 1!

  5. pre rýchlonabíjanie sa
    pre rýchlonabíjanie sa zatiaľ počíta len s 50KW. To je bohužiaľ na dlhé cesty málo. Čakať hodinu na dobitie 250 km sa mi už zdá veľa. Stále to neumožňuje používať Bolt ako plnohodnotné auto. Na druhej strane nechce sa mi veriť, že by batérie nezniesli rýchlejšie nabíjanie. GM na začiatku počíta len s dostupnou nabíjacou infraštruktúrou (mimo superchargerov). Ak sa rozhodne GM o dobudovaní nabíjacej infraštruktúry úprava na rýchlejšie dobíjanie by nemal byť problém. Ak chcú predať len 20-30.000 boltov ročne tak ich predajú aj bez rýchlonabíjania. Zas mi to pripadá ako také polovičné riešenie, ale v tejto kategórii áut sa autá na dlhé cesty používajú vo vyspelých štátoch málokedy a 2-3 dlhé cesty za rok sa dajú naplánovať aj s takto pomalým nabíjaním.
    Bolt je konkurencia k leafu a I3 a tie v pohode prevalcuje, ak v 2017 nebudú za túto cenu predávať tiež 300 km dojazd. Stále sa mi to zdá oproti konkurencii bežných áut pridrahé. Možno keby na tejto platforme uviedli Cadilac s luxusne upraveným interiérom a trochu lepším zrýchlením, tak by to mohla byť plnohodnotná konkurencia napr. Lexusu CT, alebo Infinity Q30.
    Model 3 by mal byť o kategóriu vyššie za rovnakú cenu, ale o rok neskôr, tak uvidíme v marci.
    Tak či tak veľmi sympatický počin a dúfam, že vypredajú celú produkciu a nájdu odvahu na auto s objemom predaja 200-300 tisíc/ročne.

    1. Jak by platformu Bolta mohli
      Jak by platformu Bolta mohli použít pro Cadillac? Bolt je postavenej na Gamma G2SC, tj na platformě budoucí Corsy F a Chevroletu Sonic / Aveo. Aktuální nabídka Cadillacu začíná na platformě o úroveň výš – Delta II (ELR hybrid coupe) a značka je pozicovaná tak, že menší auto pro ni IMHO nepřipadá v úvahu.

          1. Právě že si také
            Právě že si také říkám, pro mne osobně cokoliv nad 45kWh bude paráda. Přesto mne uráží, že s tím uveřejněním kapacity dělají takovou scénu 🙁

            To u takového VW hned víme na čem jsme včetně reálného dojezdu, akorát s jedním nepatrným detailem že se to vyrábět neBUDD-e.

            1. a parve proto ten dojezd
              a parve proto ten dojezd zdelili, protoze vedi ze ho nikdo v realu nikdy nebude moct otestovat a ty jejich bludy jim vyvratit 😀

              jako jestli nekdo ceka ze do konceptu opravdu dali 101kWh baterku, tak je divnej, kvuli tem vystavam tam bude jen neco aby to dojelo z kamionu na vystavni piedestal, i 10kWh bude asi moc 🙂 101kWh bude jen nejaka teoreticka hodnota ktera by se vesla do prostoru pro baterku a podle toho nejak baj voko spicitali kolik by to asi mohlo uject

      1. přesně – a Gigatovárně.
        přesně – a Gigatovárně. Jak může GM konkurovat Tesle cenou auta, když určitě nemalou baterii seženou o cca 30% dráž než Tesla? Nebo že by ceny baterií u konkurence šly potají dolů ještě než je gigatovárna vůbec dostavěna?

        Ale to auto je pecka. Malé, ale pecka

                1. No počkej, ale to že model
                  No počkej, ale to že model představí u TESTLy neznamená, že ti ho hned dodají.. 🙂 Jenom zvednou plachu a ukážou co si můžeš objednat… a pokud to udělá před tím než si budeš moct objenat BOLT, tak se rozmyšlíš, jestli si ho vůbec objednávat a nebo si rok, dva počkat na něco pořádného. 🙂

    1. Ale Muskova Tesla se opravdu
      Ale Muskova Tesla se opravdu zatím nijak bát nemusí!!! Bolt je zatím spíše hrozbou a výzvou pro Nissana,WV,Renaulta a podobné městské elektromobily. Krále Teslu bude moci ohrozit jediný výrobce a tím je Mercedes. Nikdo jiný totiž zatím nepředstavil limuzínu elektromobil jako to dělá Tesla a reálně připravuje Mercedes.

Napsat komentář