Elektromobil Volkswagen BUDD-e: mikrobus se 101kWh baterií

Původní spekulace hovořily o elektromobilu s 70kWh baterií a dojezdem 500 km. Realita konceptu elektromobilu Volkswagen BUDD-e je však ještě o něco zajímavějsí.

Volkswagen se snaží seč může, aby se zapomnělo na jeho „nepříjemnost“ s podvody při měření dieselových emisí. Koncept elektrického mikrobusu BUDD-e je proto doslova napěchován nejmodernějšími technologiemi – tenkými displeji, novými možnostmi ovládaní. Bude to ale stačit?
foto: Volkswagen

Aféra dieselgate bude mít pro Volkswagen ještě dlouhé doznívání. Mezitím se snaží zahojit svou pošramocenou pověst. A díky novému konceptu BUDD-e, který představuje na CES 2016 v Las Vegas, se mu to i daří.

Dlouho očekávaný elektrický mikrobus je vybaven 101kWh baterií, která napají dva elektromotory – každý pro jednu nápravu. Dojezd dle NEDC má činit 600 km. Reálný dojezd, který byl během prezentace kupodivu zmíněn též, činí 372 km. Max. rychlost vozu je 150 km/h.

Z vnějšku to tak patrné není, ale při pohledu na interiér je ihned jasné, že BUDD-e je a zůstane pouze konceptem. Do výroby se určitě nepodívá. Je však postaven na elektromobilní MEB platformě, jejíž technologie by měly první vozy Volkswagen využít už v roce 2019.

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

Interiér a zejména palubní deska konceptu elektromobilního mikrobusu Volkswagen BUDD-e jasně říká: tohle se bohdá vyrábět nebude.
foto: Volkswagen

„Nová platforma Volkswagenu MEB umožní do konce této dekády sériovou výrobu elektromobilů, jejichž dojezd bude srovnatelný s dnešními benzinovými vozy,“ píše se doslova v tiskovce Volkswagenu. Ostatně, právě nedávno koncern potvrdil, že bude u elektromobilů využívat ploché baterie.

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

Plochá baterie v podvozku typu „skyteboard“, který využívá například i Tesla Model S.
foto: Volkswagen

Díky MEB má podle koncernového PR přijít „fundamentální změna v oblasti elektromobility a revoluce v automotive technologiích, díky čemuž zůstanou dnešní fosilní auta věcí minulosti“. Velká slova automobilky, která má velký problém se svými diesely…

Koncept elektromobilu Volkswagen BUDD-e nabízí nabíjení výkonem až 150 kW, podobně jako nedávno představený koncept Porsche Mission-E. Na 80 % kapacity se díky tomu dobije během 30 minut.

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

V kufru auta je k dispozici elektrická zásuvka s jejíž pomocí můžete napájet co uznáte za vhodné. Pochopitelně dokáže komunikovat také s vaší chytrou domácností.

FOTOGALERIE

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

Interiér a zejména palubní deska konceptu elektromobilního mikrobusu Volkswagen BUDD-e jasně říká: tohle se bohdá vyrábět nebude.
foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen

auto elektromobily Volkswagen BUDD-e CES 2016 Las vegas mikrobus

foto: Volkswagen
tisková zpráva

107 Comments on “Elektromobil Volkswagen BUDD-e: mikrobus se 101kWh baterií”

  1. pokud by měl mít
    pokud by měl mít uváděný dojezd cca 370km s využitím cca 90kWh z uváděné baterie, potom spotřeba vychází na cca 24kWh/100km – což mi připadá jako celkem žravé auto… 🙂 nevím, v čem je ta revoluce. Od roku 2017 většina současných výrobců EV avizuje reálný dojezd cca 300km. Opravdu PR prohlášení VW, aby se aspoň chvíli nehovořilo o VW v souvislosti s „dieselgate“.

      1. ok – vy máte 2t superauto a
        ok – vy máte 2t superauto a přes 300kW výkonu. Tohle VW bude podle mě mít cca 100kW výkon a spotřeba by byla stejná jako u Tesly ?? Já mám na Leafu spotřebu dlouhodobě cca15kWh/100km tzn podobnou spotřebu bych očekával i u VW – možná i nižší, protože Leaf 1-2. generace bude v roce 2019 vývojově 10let nazpět.
        Nabíjet budou na černo u Tesla SC…:)

        1. Leaf som mal z požičovne a
          Leaf som mal z požičovne a ano..dá sa 150km ba aj 170km, ale..je tu to ale..nie po dialnici..nie v zime..nie s klimou v 30 stupnoch. Takže pre mna Leaf 24kWh tak na 120-130, Leaf 30kWh tak 160-170, na 300 realnych treba 55+ kWh. Leaf 2 2017 sa nedostane na 48kWh to je moj nazor.A ak dostane tak nie pod 35000 eur. Ziadat od vyrobcov 300-400-500km realneho dojazdu je zbytočné, radšej 200km dojazd a rozumnejšiu cenu. Automobilky by mali na každých 50 predaných áut postaviť 1 rýchlonabíjačku. V cene auta by to bolo povedzme 500 eur a za 25 000 eur by to šlo.
          Ja ani neverím Tesle 3 že realny dojazd 200+mil a cena do 35 000 USD.

              1. Nebol by som si uplne isty.
                Nebol by som si uplne isty. Problemom je, ze s lacnymi bateriami sa zdvyhne aj dopyt a Tesla bude chciet baterie vyrobene v gigafactory pouzit hlavne vo svojich autach. Taktiez samotna gigafactory az ta vela vody nenamuti. Budu potrebne dalsie aby sa to prejavilo celosvetovo. Je mozne, ze az dalsie desiatky podobnych gigafactories.

                1. Já si nejsem jistý, že se
                  Já si nejsem jistý, že se zvedne odbyt. Podle mě to půjde pomalu.

                1. Uvidíme. Jediným důvodem,
                  Uvidíme. Jediným důvodem, proč tu podobné továrny nerostou jak houby po dešti (v Číně by podobnou továrnu šlo postavit mnohem rychleji a levněji) je nedostatečná poptávka. Kdyby ty baterie někdo chtěl a byl ochoten zaplatit třeba zálohu, tak by továrny rostly raketovým tempem. Ale on je nikdo nechce.

                2. To přece není pravda.
                  To přece není pravda. Naopak je obrovský převis poptávky nad nabídkou, protože skoro každá automobilka uvádí nějaké své EV.

                3. No nevím. Já jsem velký
                  No nevím. Já jsem velký fanda elektromobilů, ale podle aktuálních prodejů v době poměrně velkého ekonomického boomu mi to zas tak skvělé nepřipadá. Třeba i3 se tady neprodávají skoro vůbec (to mám přímo od dealera), bude mít tři zánovní ojetiny na krámu a celkem velký problém je prodat. Co se týče Leafů, tak to jsou asi jediná auta, která se prodávají poměrně dobře. Ale taky žádná sláva. Prostě je to mizérie. A třeba ojeté Ampery už spadly na 300000 Kč. Nikdo si do toho netroufne jít, protože netuší, co taková ojetina obnáší.

                4. Růst o 50% jen v Evropě
                  Růst o 50% jen v Evropě vám dostatečný nepřipadá? Že během pár let vyskočil počet jezdících EV z pár kusů na několik se tisíc, taky nic? Nebo že příští rok vyjede několik nových modelů a u starších se počítá s druhou generací se zvýšeným dojezdem, taky nic? Kde myslíte, že se ty články asi berou? Vy tady místo toho argumentuje nějakými třemi ojetinami v nějaké bezvýznamné zaprděné České republice.

                5. Evropa není rozhodující.
                  Evropa není rozhodující. Rozhodující jsou USA a Asie. Uvidíme, jak se bude elektromobilům dařit tam, USA si zas tak skvěle skutečně nevede, lidé se díky levné ropě vracejí k 5litrovým 8válcům.

                6. Jistě, v USA
                  Jistě, v USA elektromobilům vůbec nevede a proto tam mají za poslední rok rekordní prodeje.

                7. Když se na to podíváte
                  Když se na to podíváte pořádně (a odfiltrujete si plug-iny), tak u naprosté většiny vozidel, co se prodávaly předtím i teď, je vidět nárůst. Tesla dokonce prodala více než o polovinu víc a to je přímá konkurence těch vašich osmiválcových pětilitrů, dále i3 zdvojnásobilo prodeje, VW taky rostl. Jediný opravdu výrazný propad zaznamenal Leaf a to z předloňských rekordních prodejů skoro na polovinu, ale tam bych to přičítal právě čekání novou generaci v letošním a příštím roce.

                8. Jasně, čisté
                  Jasně, čisté elektromobily celkem rostly, ale vzhledem k absolutnímu počtu to bylo jak plivnutí do moře. Během dvou let nás čeká další silná recese kvůli Číně a pak se obávám, že EV půjdou do kytek úplně.

                9. k 5 litrovym 8 valcum se
                  k 5 litrovym 8 valcum se Amici opravdu nevraci, rpijde me ze spousta lidi ma o USA milnou predstavu ze tam kazdy ma obri SUV s 5 litrem o 8 valcich, a kdys jsem si tam na 14 dni zaletel a projel si takovej trojuhelnicek SanFrancisco-LosAngeles-LasVegas a zpet do LanFrancisca (podle uctenky v HERZ jsem najel 1552 mil) tak muzu rict ze jsem za tech cca 2400km videl mnohem vic Priusu, Corol, Focusu, a proste normalni aut kde jsou normalne 4 valce nez kolik jsem videl velkych SUV a nebo starych amerik s nejakym tim V8, vpodstate mnohanasobne vic jsem videl Tesle S nez kolik jsem videl takovich tech muscle-car a pony-car ktere by stali za to, kuprikladu snad vsechny Mustangi co jsem potkali byli pujcovenske 😀 ja si tam zadek vozil v normalnim Chargeru s 3.5 V6 ktery stal na pujceni stejne jako nejaky Nissan Sentra s 1.8 kou, takze volba byla jasna, ale abych si spravil chut, tak kamarad co tam zije me pujcil BMW M3 a zajeli jsme si na predvadecku a povozili se s Teslou S P85 okolo SanFrancisca 🙂

                  kuprikladu asi nejznamensi znacka ktera spolehala na velke 8 valce Cadillac, tak je prvni, kde se v nejvyssim sedanu spadajicim mezi luxusni limuziny jiz neobjevil v nove generaci prave motor V8, ale jiz jen 6 valec a zakladem se poprve v US stal v takovem voze 4 valec o 2 litrech, Amici onen „downsizing“ vzali vic za pacesy nez cela EU dohromady, a ordinuji ho prave odshora

                10. Sorry, ale vy jste byl v
                  Sorry, ale vy jste byl v Kalifornii. To je tak trochu jiná Amerika, než ten zbytek. Kalifornie je dost poevropštělá a šílená do ekologie a technologií. Rozhodně nejde o demonstrativní vzorek celého USA.

                11. na podzim nas ceka Vancouver
                  na podzim nas ceka Vancouver a vejlet do Seatlu, tak jsem zvedav v cem to bude motoristicky jine

                12. Užijte si výlet, tam to
                  Užijte si výlet, tam to bude myslím moc hezké a obávám se, že vás čeká motoristický šok 🙂

              2. Mám obavu , že nepoklesne
                Mám obavu , že nepoklesne . Respektive asi poklesne , ale ne tak jak bychom si přáli. Limitem jsou výrobní náklady. Tím je právě převratná Gigafactory, podstatně snižuje výrobní náklady. Pokud chce někdo konkurovat Tesle, musí udělat v podstatě totéž. Čekat až výrobci baterií zlevní, není zrovna moc progresivní.

                1. Uvidíme kto ma pravdu.. Ja
                  Uvidíme kto ma pravdu.. Ja tesle 3 s dojazdom 200+mil (60?kWh) a cenou pod 35 000USD neverím. Bol by som rad keby to tak bolo ale skôr si myslím že buď bude menší dojazd,alebo väčšia cena. 35 000USD za teslu 3 by s dotáciami znamenalo pre USA cenu 25-27500 USD a to by úplne zmenilo automobilový priemysel.V takej cene by mohli predávať milión Tesiel 3 ročne,a to nemôžu lebo nemajú kapacity.

                2. v Roce 2018 uz Tesla
                  v Roce 2018 uz Tesla nedostane zadne federalni dotace, protoze ty jsou limitovany na 200.000 aut od dane znacky. Takze ja bych radeji zustal u tech $35.000

                3. Neříkal už náhodou JB
                  Neříkal už náhodou JB někdy min. rok, že těch 35tis USD bude už po US vládní dotaci? Ale už si nepamatuji kde jsem to četl, takže jsem si to možná vymyslel 🙂

                4. Trud asi myslí federální
                  Trud asi myslí federální dotace, které dostává kupující.

                5. ano omlouvam se, taky jsem
                  ano omlouvam se, taky jsem myslel federalni dotace $7500, ktere dostava kupujici, nikoli Tesla. Nezapomenme ze tyto dotace jsou omezeny na 200.000 dodanych aut. Coz s velkou pravdepodobnosti Tesla bude mit v roce 2018 splneno

                6. díky o tomhle omezení jsem
                  díky o tomhle omezení jsem nevěděl (ne, že bych po podmínkách dotací nějak páral).

                7. Pravda bude možná někde
                  Pravda bude možná někde mezi. Napadají mě tyto varianty: 35 000 bude za osekanou verzi, kterou si nikdo nepořídí, s rozumnou výbavou bude za 45-50 tisíc nebo to bude fakt super auto, ale produkce bude malá – stovky kusů 2017, tisíce kusů 2018, desetitisíce 2019 a nad 100 tisíc ročně teprve od roku 2020 (takže rezervujte svoje opravdu rychle :)).
                  Mimochodem automobilový trh roste o 3-5 milionů ročně, takže 1-2 miliony elektromobilů ročně revoluci neudělají, protože se za stejnou dobu prodá o 2-4 milionu víc spalováků než rok předtím.

    1. Mě to tedy nepřijde tak
      Mě to tedy nepřijde tak moc. Tohle není osobák ale dodávka, je to tedy větší a aerodinamciky horší auto než osobák a to se někde musí projevit.
      Pro Leaf platí, že spotřba se pohybuje od nějakých 17 kW klidně i do 30 když na to dupnete a na dálnici. Pak průměr je uváděných cca 24 kW.

      Tohle je dodávka, čili pro více lidí než Leaf, bude to těžší než Leaf takže spotřeba 24 kW je myslím naopak docela dost dobrá.

                1. Presne tak.. Nie je to
                  Presne tak.. Nie je to žiadne dobíjanie z 230V zásuvky ta nemá 6.6kW je to nabíjanie zo 400V 3f zásuvky.. Nerozporujem ze do auta ide 230V(1faza) to som aj napisal.. Rozporujem ze sa nenabija z 230V zásuvky.

                2. Základní problém je
                  Základní problém je možná to, že je zažité označení 400V zásuvka pro třífázovou zásuvku. Nevím o žádném autě, které by využívalo 400V mezifázového napětí pro nabíjení.

                3. Já bych k tomu měl ještě
                  Já bych k tomu měl ještě jeden dotaz. Spousta těchto 3f zásuvek je jištěných jen 16A a v tom případě z ní 32A nedostanu. Existuje nějaký adaptér, který mi vyrobí z červené 3f zásuvky jištěné 16A jednofázový proud 32A o napětí 230V? Myslím tím využít všechny 3 fáze pro vytvoření těch 32A? Výkonově by to neměl být problém…

                4. Adaptér určitě ne.
                  Adaptér určitě ne. Samozřejmě takové zařízení může existovat, ale bylo by neskutečně drahé. Byl by to jakýsi vícestupňový měnič. Jediný „adaptér“ jaký má reálné využití je udělat z 3x32A zásuvky tři, které mají zapojené pouze jednu fázi a nulu. Potom se tam dají nabíjet tři taková auta zároveň. Anebo třeba použít jednu fázi pro nissana a dvě pro teslu.

                5. To je škoda že nic
                  To je škoda že nic takového neexistuje. Chápu že usměrnit do jednoho bodu a pak znovu nastřídat by asi fungovalo, otázka je cena. Taky mě napadlo ty fáze nějak posunout a napojit na 3 primární vinutí velkého trafa, ale to by asi vážilo tolik že by se s tím nikdo nechtěl tahat. No ale ten nápad nabíjet 3 auta naráz je fajn 🙂

                6. Pokud by ta roztrojka měla
                  Pokud by ta roztrojka měla být na pohyblivém přívodu je pak ještě třeba pohlídat, aby N vodič v přípojném kabelu měl alespoň o jedno číslo větší průřez než ostatní vodiče pro případ že na ní pojedou jen dvě fáze.

                7. Z jakého důvodu? Na N
                  Z jakého důvodu? Na N předce nikdy neteče víc, než z jednotlivých fází, ne? O to tam jde, že to pak část z jedné fáze teče na druhou a né přes N.

                8. Teď to po sobě čtu znova
                  Teď to po sobě čtu znova a nějak jsem se přepočítal. Sice může nastat situace, kdy vodičem N může téct až 1,73 násobek fázového proudu, ale ne v tomto případě.

                9. Nastřídat extra se to
                  Nastřídat extra se to nemusí, šlo by to ponechat usměrněné, na vstupu nabíječky je stejně usměrnovač.

                10. Aha, super, pokud ta
                  Aha, super, pokud ta nabíječka vezme bez protestů na vstupu cca 325V DC, tak to je dobrá zpráva 🙂 Pak by to zapojení bylo celkem jednoduché. Tím pádem by mělo jít použít 6,6 kW dobíjení i na 16A 3f zásuvce.

                11. Nešlo, nabíječka by si
                  Nešlo, nabíječka by si musela poradit s 560VDC jmenovitých (usměrněných 3x400VAC). Jinak ten výkon zase taháte pouze z jedná fáze.

                12. Ale já bych ty můstky
                  Ale já bych ty můstky zapojil mezi fázi a nulu, ne mezi fáze. Celkem 3 můstky. Pak bych tam měl mít těch cca 325V, počítám správně?

                13. Jo, teoreticky by to tak
                  Jo, teoreticky by to tak mělo jít, otázka je jestli na vstupu do nabíječky není nejaké hlídání průběhu napětí.

                  Ty diody by se musely chladit byla by na nich ztráta kolem 46W. Schotky(s malým úbytkem) se na tak vysoké napětí snad ani nedělají.

                14. Teoreticky by to šlo asi
                  Teoreticky by to šlo asi udělat usměrněním všech 3f do jednoho společného bodu. A na tento potom připojit nabíječku.

                15. Mezifázové nabíjení by
                  Mezifázové nabíjení by asi nicmoc pozitivního nepřineslo, výsledný výkon by byl stejný. Pouze by se zvedlo napětí, což by přineslo nutnost použít filtrační kondy a ostatní silové prvky na vyšší napětí, zase by se ale snížil vstupní proud jednotl. 1f sekcí

                16. Tady mate jak vypada bezna
                  Tady mate jak vypada bezna 230V 32A zasuvka:
                  google images

                  Dostupna jak v CR tak i v zahranici.

                17. Viem ako vyzerá.. Ale slovo
                  Viem ako vyzerá.. Ale slovo bežná je neskutočne nasadene.. Na 10 000 bielych 230V pripadá jedna modrá 32A :-)..

                18. no jelikoz se v oboru
                  no jelikoz se v oboru elektromobilu pohybuji jiz nejaky ten patek tak s klidem muzu rict, ze je bezna, minimalne v zahranici, kdyz uz ne v CR 🙂

                  Ale i CR jsem pres ni uz parkrat dobijel.

                19. Kefalin a co si vy
                  Kefalin a co si vy predstavujete pod slovom bežná? Lebo ja som ju videl 2* v živote ale bielych 230V som videl tak 1000 :-). Napísať že Bolt sa nabije z 230V zásuvky za 9 hodín je zavádzajúce,ci myslis ze Bolt bude mať stsndartne kábel do modrej 230V/32A zásuvky???. Ja myslím že nie. Môže byť dáky adaptér ale štandard býva kábel do bielej 230V na pomalé nabíjanie.Na striedavé „rychlonabijanie“ je to skôr kábel do domácej 400V 5 kolíkovej zásuvky.

                20. A jeste jsem zapomel, s
                  A jeste jsem zapomel, s timhle 230V 32A adapterem dodava Tesla svoje auta. Proc by to nemohl delat i Chevy Bolt nebo VW BUDD-e?

                1. A modra 32A zasuvka je potom
                  A modra 32A zasuvka je potom co? 😀
                  ma 230V, 32A a pritom jenom jednu fazi…

                2. Vráťme sa k podstate
                  Vráťme sa k podstate rozporu.. Bolt sa nebude nabíjať z 230V zásuvky 6.6 kWh.. Bude sa nabíjať zo 400V zásuvky použitím 1 fázy. A 230V zásuvka je klasická ta akú má každý doma na stene.. Tým nerozporujem existenciu 230V modrej na 32A..to je však úplná rarita. V priemysle sú iste aj iné zásuvky a prúdy. Ale 230V zásuvka je skratka ta co ma každý na stene a z tej 32A nevytiahnete. Aj leaf ma 6.6 kWh nabíjačku ale nejde kábel do žiadnej 230V ale pekne na 400V kde sa použije 1 fáza.

                3. Leaf ani Bolt nema 6,6kWh
                  Leaf ani Bolt nema 6,6kWh nabijecku…
                  Maji akorat 24/30/xx kWh baterii ale ne nabijecku. Ta ma vykon 6,6kW

              1. Hmm tak to by mě fakt
                Hmm tak to by mě fakt zajímalo 🙂

                Ale možná by stálo za to zmínit, že dodávaný proud je třífázový, že tři fáze jsou od sebe posunuté o 120 stupňů, a že těch 400 je to napětí mezi dvěmi fázemi, kdežto těch 230 je napětí libovolné fáze vůči nule

                1. kdyz uz tak je to CEE
                  kdyz uz tak je to CEE zasuvka kdyz chcete byt presny.
                  400V (380V) zasuvka je to mozna slengove 🙂

                2. Já se nestačím divit co
                  Já se nestačím divit co se zde vymyslelo, já měl na mysli modrou průmyslovou jednofázovou CEE zásuvku. Doma ji mít asi nebudete(taky k čemu), ale na veřejných dobíjecích stanicích se ze začátku objevovala docela často, než se zjistilo že je dražší než červená třífázová a do domácí 1f zásuvky stejně strčit nejde.

                3. ano, taky si rikam co maji
                  ano, taky si rikam co maji lidi proti modre zasuvce 🙂
                  viz nize.

      1. Zezadu velikost kufru
        Zezadu velikost kufru nepoznáte, pokud není otevřený.
        Stačí si ale pozastavit video na pohledu z boku a zjistíte, že
        kufr bude hodně malý. Toto auto myslím velikostně odpovídá Opelu Corsa, tomu tedy bude cca odpovídat i základní objem kufru 285 litrů. Obrázek jak vypadá kufr Corsy najdete na netu.

        1. Máte samozřejmě pravdu,
          Máte samozřejmě pravdu, zezadu někde poblíž osy vozidla bez otevření kufru se nic nepozná, naopak o boku ano – aspoň něco se dá usuzovat z převisu karosérie za zadní nápravou.
          Měl jsem na mysli spíš to, že opravdu zblízka v detailu kamera zabírá auto zepředu, zepředu zleva, zepředu zprava, ale zezadu zleva nebo zezadu zprava, kde by byla detailně zabrána zadní část vozu z jedné nebo druhé strany – tomu jako kdyby se kamera vyhýbala. Přitom u takové prezentace, kdy se už téměř nic neskrývá, bych čekal, že kamera zabere auto ze všech stran, čili kolem dokola.

  2. Ačoliv VW nepřináší v
    Ačoliv VW nepřináší v podstatě nic nového, stejně jsem rád že konečně začnou něco pořádnýho dělat. TESLA jim jednoznačně ukázala cestu a vyšlapala cestičky za což TESLE velké DÍK. Ostatně Musk v podstatě tohle anticipoval, jenom čekal, že se velké koncerny chytnou za nos dřív. Nu což. Rok sem, rok tam.

    Pěkné na tom je, že za 10+ let si budu moct pořídít Škoda EV-Fabii. Snad i za přijatelnou cenu. 🙂

  3. Tak ta zastydlá revoluce
    Tak ta zastydlá revoluce mě dostala:
    >>Díky MEB má přijít „fundamentální změna v oblasti elektromobility a revoluce v automotive technologiích.

    Ještě tak přemýšlím, kde to toho seženou baterky. V podstatě jediný, kdo si buduje kapacity, je TESLA. Jinde ticho po pěšině…

            1. a jak myslis ze stavej
              a jak myslis ze stavej akumulatory ostatni automobilky? proste to co napsal Josef je fakt a neni na tom co kopirovat, vyrobcu aku pro elektromobily je vic od LG, Powerjapan+ az po Panasonic a vyrobni kapacita je proste jen otazka financi a mista kde to postavit

              mimochodem ty same 18650 co jsou v Telse si muzes koupit i ty primo od Panasonicu, za cca $6-7 za kus 😉

              1. V podstatě o tom oba víme
                V podstatě o tom oba víme ve skutečnosti kulový, takže se nebudeme hádat. Pravdou je, že nikdo z nich ještě ani nehrábl do země a čas běží…

                Tuším za tím ruce akcionářů, kteří by bez dividend odvolali vedení, které by pak nemělo co žrát. Takže kdo nic nedělá, nic nezkazí a svoje má jistý :-

                1. ja si elektroskutr stavel (z
                  ja si elektroskutr stavel (z bouraneho Derbi GP1) a kupoval pred cca 2 lety 650 kousku 18650 od LG, tazke o tom asi vime stejne kulove, ale male bezvyznamne + prece jen mam za tu stavbu/prestavbu (elektriku jsem ale nedelal, to delal znamej, ja jsem spis na beznejsi prace) 😀

          1. To bylo myšleno v
            To bylo myšleno v nadsázce. Myslel jsem spíše, že zkoupírují tu fabriku jako takovou. Samozřejmě přitom vynechájí pár nosníků a další podobné zbytečnosti, ale jinak to zkopírujou i s recepční. Samozřejme články už se v číně dávno dělají. I originály i jako originály. Ty pak nemají deklarovanou kapacitu ani životnost, ale zase jsou za dobrou cenu.

      1. Tak jednoduché to určitě
        Tak jednoduché to určitě není. Už jenom sehnat ‚někoho‘ komu ty peníze hodit, aby sehnal ‚někoho‘, kdo mu to vyprojektuje, postaví, zadá výrobu technologie, … kdepak.

        Musk má silný tah na branku a rozhodně gigafactory nebrzdí, ale taky se to táhne… Můj odhad je, že zbytek světa má tak 5 let zpoždění, spíš ale 7 let. A za tím si stojím 🙂

  4. „jejíž technologie by
    „jejíž technologie by měly první vozy Volkswagen využít už v roce 2019.“
    Vtedy už Tesla bude mať na konte 300000-400000? predaných elektromobilov.Nissan to isté. A VW možno.. Asi.. Už.. 🙂 Keby namiesto diesel aféry vrátili 18 miliárd do vývoja elektroaut.

Napsat komentář