Německo otevírá první část 100km cyklodálnice

Dálnice jsou německý vynález minulého století. Jedenadvacáté století žádá inovaci, a tou jsou cyklodálnice. Stokilometrová trasa brzy spojí desítku západoněmecký měst.

První němečtí cyklisté vyjíždějí na nově otevřený pětikilometrový úsek cyklodálnice RS1
foto: RVR

Cyklodálnice nejsou německý, nýbrž nizozemsko-dánský vynález. Tamní cyklokultura je daleko před tou německou. Region Porúří, hustě obydlená oblast v Severním Porýní-Vestfálsku, skládající se z velkého počtu původně průmyslových měst, se ovšem rychle mění právě směrem k cyklistice. Ostatně, Nizozemsko je doslova „za rohem“.

Stokilometrová cyklodálnice propojí 10 tamních měst – povede z Dusiburgu přes Mülhelm, Essen, Gelsenkirchen, Bochum, Dortmund, Unna, Kamen, Bergkamen do Hamm. Aktuálně byla otevřena první, 5 km dlouhá část cyklostezky označované jako RS1.

Ta se má stát jakousi „dálnicí A40 pro cyklisty“. Očekává se, že by mohla pomoci nahradit až 50 000 aut denně během dopravních špiček.

Výhodou je, že v těsné blízkosti cyklostezky žijí více než dva miliony lidí. V hustě osídlených oblastech totiž takové cyklodálnice dávají mnohem větší smysl, než na sice turisticky zajímavých, ale jinak liduprázdných místech.

Cyklodálnice RS1 je budována především na dávno nevyužívaných železničních trasách nebo jiných cestách, často vlečkách mnoha tamních průmyslových podniků.

Cyklostezka je plně osvětlena, nabízí předjížděcí pruhy a za pomoci podjezdů a nadjezdů se vyhýbá křížení se silnicemi a složitými křižovatkami. Navíc je udržována i v zimě.

Polovinu nákladů na vybudování prvního pětikilometrového úseku poskytla . Dalších 30 % stát Severní Porýní-Westfálsko.

Prvních pět kilometrů šest metrů široké cyklostezky/cyklodálnice vede od mostu Reuterstraße k hlavnímu nádraží v Mülheimu. Kromě tohoto regionu ale vznikají stále propracovanější cyklostezky také na dalších místech Německa, namátkou v Mnichově, Frankfurtu nad Mohanem a jinde.

tisková zpráva

4 Comments on “Německo otevírá první část 100km cyklodálnice”

  1. Docela mě zarazila ta
    Docela mě zarazila ta zimní údržba. Já využívám cyklostezky hlavně v zimě, protože tam nesolí. Neničí se tim tolik komponenty. Stačí po sezóně míň tisíc na opravy. A sníh nikdy nebyl problém se zimníma gumama (mám i řetězy využité cca 2x). U nás někdy ty cyklostezky taky vysolí a to vždycky nadávám.

Napsat komentář