Mercedes proti Tesle: první elektromobil za dva roky

Asi před rokem jsme psali, že Mercedes investuje miliardy do vývoje nových elektromobilů. Plody těchto investic začínají pomalu nabírat reálné obrysy.

Na autosalonu ve Frankfurtu 2015 Mercedes představil auto, které se mění za jízdy – Mercedes IAA Concept. Budou z něho čerpat i budoucí eletromobily?
foto: Daimler AG

Vývoj celkem čtyř nových elektromobilů – dvou limuzín a dvou – obalil Daimler, mateřská firma značky Mercedes, do dvoumiliardové (euro) investice s názvem „Ecoluxe“.

Tyto elektromobily mají přímo stát proti vozům značky Tesla Motors, tedy Tesla Model S a Tesla Model X. Jejich základem má být zcela nový podvozek EVA a první z nich má přijít na trh v roce 2018.

Ve stejnou dobu mají jít na trh podobné vozy značek Audi (e-tron Quattro) a Porsche (Mission E). Audi dokonce tvrdí, že čtvrtina jejich aut bude do 10 let na elektřinu. No uvidíme.

Jeden z elektromobilů značky Mercedes by měl pasovat přesně mezi řadu C a E. Daimler si představuje, že od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně. Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro.

Původní plán počítal s tím, že pro výrobu elektromobilů postaví Daimler zcela novou továrnu. To se ale nakonec nestane a elektroauta se místo toho budou vyrábět ve stávající továrně v Brémách.

emobilitaetonline.de

17 Comments on “Mercedes proti Tesle: první elektromobil za dva roky”

  1. Daimler si představuje, že
    Daimler si představuje, že od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně. Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro.

    Tak představovat si může kdokoli cokoli. Cena by měla začínat na cca 2.7 mega. A 80.000 kusů ročně. Kolik že prodala Tesla Modelů S a X za r.2015? Přes 50.000 ks. To je momentální kapacita trhu, to je „koláč“, ze kterého si chce Daimler „ukousnout“ 80.000 ks. Úsměvné.

        1. tak zrovna v Německu Tesla
          tak zrovna v Německu Tesla kdovíjaké prodeje nemá, takže tamní trh ještě bude schopen absorbovat hodně drahých elektroaut. I tak je to asi trochu přestřelené a hlavně to úplně odrovná prodeje srovnatelných ropáků, s čímž je třeba počítat – nepůjde o doplnění trhu, ale o náhradu původního obsahu novým.

          1. Musíte si přečíst nejen
            Musíte si přečíst nejen diskuzi, ale i vlastní článek.
            Cituji:
            „první z nich má přijít na trh v roce 2018“
            „od každého ze čtyř nových elektromobilů prodá 20 000 kusů ročně“
            „Cena by měla začínat těsně pod 100 000 euro“
            Rád vám to přeložím: V roce 2018 a letech následujících chce Daimler ročně prodat 80.000 EV za cenu 100.000+ Eur za kus (což jsem si dovolil odhadnout podle kursu Kč/Eur na 2.5-3 mega).

            Takže vaše poznámky o tom, kde se budou pohybovat EV za pár let, jsou o jiných EV, než chce uvést na trh Daimler.

            1. áááá kurz eura, na ten
              áááá kurz eura, na ten jsem zapomněl, berete však nynější kurz eura, musíte brát kurz eura v roce 2018.

              Nyní 1 euro koupíte za 27 korun českých (ve směnárnách +- 27,5 korun). Tento kurz je však držen uměle a v roce 2018 ho už určitě ČNB nebude uměle držet a nebude eura v takovém velkém objemu nakupovat. To znamená, že potom kurz eura klesne na cca 24 korun za 1 euro, z čehož je jasné, že se nemůžeme bavit v přepočtu na české koruny v mezích 2,5-3 mega, ale šak uvidíte sám za 3 roky, nebudeme se tady přít.

              1. Včera v 18:14 jste psal o
                Včera v 18:14 jste psal o polovičním segmentu, dnes pro změnu o kursu 24Kč/Eur. Já nevím jak pro vás, ale pro mě polovina z 27 je 13.5.
                Takže buď může být kolem r.2018 kurs 24Kč/Eur, pak se při ceně uváděné Daimlerem 100.000Eur a víc bavíme pořád o segmentu kolem 2.5mega.
                Nebo se můžeme bavit o segmentu polovičním, jak uvádíte vy, ovšem to by při ceně uváděné Daimlerem 100.000Eur a víc muselo nutně znamenat kurs 13.50Kč/Eur. Zkuste se na to zeptat pana Singera z ČNB, co on na to, jestli je to reálné.

    1. Osobně by jsem to MB i
      Osobně by jsem to MB i přál. Nakonec Mercedes je automobilkou se staletou tradicí. A Tesla je úspěšným progresívním výrobcem elektromobilů. Mercedes asi má na to aby Tesle byl rovnocenným a jediným konkurentem, před jinými automobilkami! Zatím žádnému jinému se to nepovedlo. Bohužel ani VW ani jeho dceřiní poddaní se Tesle postavit opravdu nemohou a francouzi ani asiaté jakbysmet. Ten kdo pokoří Teslu by měl dostat Nobelovu cenu za rozvoj elektromobility.

Napsat komentář