Elektromobil Volkswagen s 70kWh baterií a dojezdem 500 km?

Volkswagen představí na CES 2016 nový elektrický mikrobus. Německý magazín AutoBild zjistil nové podrobnosti brzkého odhalení.

Koncept elektrického mikrobusu Budd-e by mohl znamenat návrat slavného „hipísáckého“ mikrobusu – tentokrát ovšem „v elektřině“
foto: Volkswagen

Veletrh spotřební elektroniky CES 2016 proběhne v Las Vegas mezi 6. a 9. lednem 2016. Představí se tam vše od nejnovějších robotů po elektromobily. Chybět nebude ani Volkswagen.

Odhalí tam svůj koncept elektromobilu Budd-e. Mělo by jít o plně elektrický mikrobus vybavený 70kWh baterií a schopný dojezdu až 500 km na jedno nabití.

Půjde o pokračování staršího konceptu Volkswagen Bulli z autosalonu Ženeva 2011. Zatím nejsou známy žádné další podrobnosti. Snad jen to, že podle AutoBild.de budou zadní dveře posouvací.

AutoBild.de

47 Comments on “Elektromobil Volkswagen s 70kWh baterií a dojezdem 500 km?”

  1. Vím, že se budu opakovat.
    Vím, že se budu opakovat. E-UP! ani eGolf mne nepřesvědčily. E-UP! nenabídl (na to že začíná na 600 tis. Kč) oproti mému Peugeotu Ion, 6 let staré koncepci elektormobilu koupené předloni nové za 439 tis., skoro nic navíc. EGolf ve srovnání s Leafem taky pohořel. A to vytahování elektro konceptů VW před každým veletrhem je už trochu pasé.
    Pánové z VW, píše se rok 2016. Tesla už má na trhu 2 elektromobily s podobným dojezdem a prodává je. Vaše snad někdy Bude to nevytrhne.

      1. Ani nevíte Petře, jak bych
        Ani nevíte Petře, jak bych rád. Když se mrknu na oficiální web Peugeotu, tak nesmyslných 717 288 Kč tam mají pořád (592 800,- bez DPH). Když zabrousím na weby některých místních prodejců Peugeotu, tak sem tam objevím akčních 550 tis. Kč. Což je cena Ionu třeba v Německu. Ale auto nenajdu. Když začnu hledat nějaký vůz opravdu k dispozici, tak najdu jen ojetiny. Třeba Auto Steiner s.r.o., r.2011, 8 778 km, 329 000,- Kč. DOMANSKÝ s.r.o. – koncesionář Peugeot (od něj jsem ho koupil i já) r.2011, 24 931 km, 293 388,- Kč, ale bez 21% DPH. Takže 354.999,-. Auto Kalný r.2012, 24 860 km, 328.999 Kč. M servis r.2011, 21 800 km, 359 000 Kč. V-group s.r.o. r.2012, 12 400 km, 359 900 Kč. Tamtéž 16 600 km i s přídavným topením Webasto za stejnou cenu. čert aby se v tom vyznal, zda ho vůbec nový prodávají.
        A vtip na závěr – v roce 2011 za něj chtěli ceníkových 887 880 korun s DPH.

        A eGolf? Přetechnizovaný, divný na ovládání, měl jsem z něj pocit jako by mu ten elektromotor transplantovali. Takové popření elektromobilu.

        1. Dobrý den.
          Ceny

          Dobrý den.
          Ceny elektromobilů Peugeot Ion sice spadly,ale pořád jsou nezajímavé,když si vezmu,že se tyto auta už pár let nevyrábí. Před 2 měsíci jsem se známým dovezl Iona ze zahraničí. Byl sice lehce jetý,ale od dealera Peugeot. Byl jako nový a za cenu 200tisíc vč. DPH. Majitel spokojený jako želva. Žádné starosti. Do města hbité auto se kterým se dobře parkuje a dojezd 100km mu naprosto stačí. Takže kdo chce,tak si elektromobil koupí. Já sám mám elektromobil přes dva roky a naprostá spokojenost. Najeto 60 tisíc a baterky jsou stále v pohodě. A těch ušetřených peněz za benzín,oleje,brzdové obložení,spojku,výfuk atd. Jirka

                1. No tak možná sem už mimo,
                  No tak možná sem už mimo, ale viděl sem nejlevnější za 10.000eur nebo 9.500eur na mobile.de. Což je stále 270k kč s DPH. Takže pokud mi někdo sežene lehce jetého za 200k tak beru.

                2. A to nepočítám poplatky
                  A to nepočítám poplatky za dovoz do ČR, to už budem pak na 300k.

                3. Dnes se dá odtahovka
                  Dnes se dá odtahovka půjčit a naftu si zaplatíte kolik projedete. Když chcete a zapojíte se sám,tak i za dopravu do ČR nemusíte platit desetitisíce firmám. Jirka

                4. Nevěříte stále.Napište
                  Nevěříte stále.Napište mi na sebe kontakt a uvěříte. Třeba nakonec na jaře pojedu pro dva a ne jen pro jednoho.Jirka

                5. Taky by mě zajímalo o tom
                  Taky by mě zajímalo o tom zjistit víc: vssbrno(zav)volny(tečka)cz
                  Ale zajímám se spíš o Nissan Leaf.

            1. To není nesmysl,to je
              To není nesmysl,to je pravda. Pokud chcete důkazy,mohu je předložit,ale nechci s tím zatěžovat tuto diskuzi. Možná jsem přestřelil to s tím lehce jetým. Když jsme ho dovezli,měl najeto 40tisíc. Ale jinak jako ze škatulky(napište a pošlu Vám fotky do mailu). Na jaře pojedu zřejmě pro dalšího,protože za ty peníze se kolega rozhodl,že si ho taky přiveze. Jirka

            2. Tak na mobile.de sa dajú
              Tak na mobile.de sa dajú zohnať aj pod 10000€ niektoré sú napr. aj buchnute ale plne pojazdné. Nemec keď oskrie/buchne jemne karosériu tak auto predáva hodné pod cenu. V Nemecku tá oprava stojí majland a u nás to kde kto v garáži urobí/vyklepe za pár stovák… Ak sa vyznáte a viete posúdiť ako bolo to auto búrané – vrelo doporučujem

        2. Už podruhé píšete že
          Už podruhé píšete že e-golf je přetechnizovaný, divný … , aniž byste uvedl něco konkrétního!
          Každý normálně technicky znalý člověk v oboru ale ví, že e-golf je jasně nejlepší z výše uváděných elektromobilů (mimo Tesly).
          No pokud chce někdo nějaké „pokroucené přístrojovky“ tak to pardon.

          1. Jak to říci jinak, prostě
            Jak to říci jinak, prostě je to spalovací auto s elektromotorem. Budíky s ručičkami jsou jen jedna z těch věcí, ta která hned udeří do očí. Další jsou spousty čudlíků a věcí, které prostě tak nějak odpovídají poměru v jakém je počet součástek spalovacího motoru k počtu součástek elektromotoru. Nemohu si pomoci, tak to auto na mně působí. V jednoduchosti je krása.

            1. To je celkem zajímavé, co
              To je celkem zajímavé, co píšete, protože v recenzích jsem vždy četl pravý opak. Lidi si naopak pochvalovali, že eGolf je konečně elektromobil pro normální lidi, ve kterém si člověk nepřipadá jako v kokpitu kosmické lodi.

              Osobně jsem v něm tedy nejel, ale překvapily mě testované hodnoty dojezdu v běžném provozu, kdy Golf ujel o pár desítek víc km než Leaf. Kdyby s ním byl za srovnatelnou cenu, byl bych nahlodaný.

    1. E-Golfa povazuji za jeden z
      E-Golfa povazuji za jeden z nejpovedenejsich elektromobilu. Nenapadne, normalni auto s dostatecnym dojezdem.
      Proc si to myslim?
      Proc vozit tunu baterii jako v Tesle, kdyz denne prumerne najede vetsina lidi 50km.
      BMW i3 je drazsi a ma mensi dojezd. Dalsi negativum pro BMW jsou dle meho pneumatiky a zadni dvere, ktere nejdou otevrit bez nutnosti otevrit ty predni.
      Leaf by cenove i dojezdem vyhovoval, ale ten interier??
      E-up je spatny vtip i jako druhe auto do rodiny.
      Tak co mi poradite? Snad Kia soul??

        1. Tak to práve robím 🙂 kit
          Tak to práve robím 🙂 kit na min 40km doraz z Nemcek vyjde na cca 4000€ 🙂 Mám Prius 2006 a jazdím denne max 20 km a 95% jázd je mesto – na záhradke mám zásuvku 240V a nočný prúd fakt lacno (v práci možem dobíjať zadara) takze pre mna je to jasná voľba ako sa zase o krok priblížiť k elektromobilizmu

          1. Zdravím, s prosíkem, máte
            Zdravím, s prosíkem, máte nějaký web, blog kde o tom bude pár písmenek…?
            Popřípadě weby odkud jste čerpal informace o to či onom, popř za kolik to koupil…
            I mě tak trochu ta konverze zajímá…kdo ví co bude…
            Předem dík za jakýkoliv střípek 🙂

        1. Pasy se daji vyresit jinak u
          Pasy se daji vyresit jinak u tohoto konceptu. Stacilo je pripevnit na predni sedacku. Mozna ty zadni dvere mel BMW vymyslet jakou soupaci. Novy FORD B max to tak tusim ma i bez sloupku.
          Jinak i3 je opravdu jine auto. Nekomu se libi, nekomu ne. Ja jsem mel moznost s nim ujet nejake kilometry a z mista ridice jsem mu mohl vytknout jen nekolik malo veci. Svetla sviti malo, predni sklo se v desti moc mlzilo, sedacky se mi zdaji nepohodlne na dlouhe cestovani. Jinak je to raketa, kterou lze ridit jednou nohou a jednou rukou. 🙂

          1. Dojem z málo svítících
            Dojem z málo svítících světel mělo pár lidí i u Ionu. Možná je to tím dlouhým sklem, Ion ho má taky. Taky se rádo mlží, je nutno ho poctivě ofukovat a topit. Že jsou elektromobily rakety, zvláště do nižších rychlostí (mimo Teslu), to je prostě fakt. A pohodlné řízení jedna ruka na volantu a pohyb pravé nohy jen v kotníku je prostě paráda.

      1. Mně eGolf nesednul –
        Mně eGolf nesednul – přetechnizovaný, složitý, samé divnosti, přitom na elektromobilu je nejlepší právě ta jednoduchost. Tady ji překombinovali. Byť zvenku je to nenápadné auto a nikdo nezasvěcený nepozná, že jde o elektromobil. Což byl záměr. Stejná platforma, mnoho pohonů.
        Tesly jsou luxusní elektromobily bez kompromisů.
        BMW i3 prostě dizajnový vůz pro milovníky bavoráků. A to včetně ceny versus užitek.
        Interiér, stejně jako exteriér Leafu se může a nemusí líbit, avšak shledávám ho jednoduchým a přehledným.
        Na e-UP! se jednoznačně shodneme :-).
        Kia Soul EV zatím nemohu kvalifikovaně posoudit. Jen jsem v něm seděl, nejel, ani neřídil. Nechme se překvapit.

        1. Dobre rano, proc povazujete
          Dobre rano, proc povazujete e-up za spatny vtip? Poradte tem, kteri v tom aute nejeli, prosim. Pro me je e-Golf a e-up „stejne“ auto, jako klasicke spalovaky – jen misto spalovaciho motoru maji elektromotor. A prave proto je povazuji za drahe – nebot jsou postavene na modularni platforme, ktera se VW uz tisickrat zaplatila ;-(

          1. Podívejte se na statistiky
            Podívejte se na statistiky prodejů E-Up a tím je řečeno vše.
            Chtějí-li za mini auto 600tis., musí nabídnout trochu víc než malý dojezd a pomalé nabíjení. Když vedle e-Upa postavíte Leaf, tak je volba jasná.
            E-Up může jezdit opravdu jen kolem komína a to i v případě, že máte kolem toho komína rychlonabíjecí stanice. Cesta Praha-Plzeň a zpět je tímto autem cesta na dva dny.

            1. Pomuzete mne s linkem, kde
              Pomuzete mne s linkem, kde vidim statistiky prodeju? Nejak jsem zatim nebyl uspesny v hledani ;-( diky.
              A dovolim si srovnani – e-up! je za ~600 tisic, Leaf za ~700 tisic. Papirovy dojezd: ~160 km a ~190 km … 100 tisic navic za 30 km vetsi papirovy dojezd? uuff … Ale OK, beru, Leaf je jina trida auta, takze tam je tech 100 tisic opodstatnenych. A nekdo vezme v potaz i design auta (vnejsi i vnitrni) – a tam, dle meho nazoru, je VW o hodne dal, nez Nissan (vseobecne – pro vsechny modely). A vim, ze na tomto foru je nazor na VW opacny, ale respektujte to jako muj nazor 😉
              A dalsi vec – nemuzeme prece srovnavat auta na zaklade prodeju a podle toho rict, ze nektere auto je spatne! Co byste rekl o napr. McLaren, ktereho se v CR moc neproda (predpokladam, nebot jsem statistiky nevidel)? Ja vim, ted to zenu do extremu, ale chtel jsem ukazat priklad … Proto bych radsi porovnaval auta na zaklade uzitne hodnoty (pomer cena – vykon).
              Hezky den

              1. Koupíte si Škodu Citigo za
                Koupíte si Škodu Citigo za 600tis, nebo Škodu Octavii za 715tis? A teď uvažujete obě benzinova auta.
                To že je Leaf prodávanější elektrické auto než e-Up snad najdete na všech zahraničních stránkách třeba greentechmedia.com 🙂
                Každá statistika se dá falšovat.
                V Evropě se údajně prodalo:
                Leaf 8633ks
                Zoe 8479ks
                Model S 7382ks
                E-Golf 5632ks
                I3 4738ks
                E-Up 1595ks
                iOn 571ks
                Lidé dnes chtějí velká rychlá auta. To pochopila Tesla a na tom postavila svůj obchod. Malá auta mají úspěch možná v Japonsku.

        2. Měl jsem možnost se svést
          Měl jsem možnost se svést jak v eGolfu, tak v e-UPu a za mne mi přišel eGolf špatně vyladěný. Takový „líný“, ovládání normální, chyběla mi větší rekuperace.

          Naproti tomu mi e-UP uplně nadchnul. Hned jsem zvykl na ovládání, zrychlení úžasný. Jediné co se mi nelíbí je, že používají řadící páku z benzínových automatů. Proč u elektromobilu používat řadící páku? Ta tam je přeci zbytečná.
          Zbytečně zabírá místo ve středovém panelu, který mohl být čistší a jednodušší a mohlo by tam být více místa, aby se řidič necítíl stísněně ze všech stran.

          Eletromobil jde přeci ovládat jen jednoduše pouze jedním pedálem, tak proč obrovskou páku někde dole vedle sedačky kvůli které musí řidič pořád sundávat ruku z volantu. Zas jedna olověná koule od spalováků.

          Sice se to řídilo hezky i změna režimů rekuperace řadící pákou, ale jak jříkám řadící páka je zbytečná, místo toho měli dát změnu rekuperaca na volant.

          Ovládání elektroauta, přeci stačí jen brzda, proud, pak tlačítka na volantu pro změnu rekuperace a tlačítko pro zpátečku. Nic víc není potřeba.

    2. vzdy ked zriedka idem do VW
      vzdy ked zriedka idem do VW v BA (je to moj zakaznik), vidim co je to za … po kazdej stranke od vstupu po mnozstvo „zmysluplnych“ ludi co tam clovek zazrie.

      je to taky neustale sa rozrastajuci (aj teraz tam stale nieco pristavuju a rozsiruju pozemok) moloch, co ludom dava pracu a ludia su radi, vyklepany a radi ze maju ryzu za to ze tam vykazuju nejaku tu administrativnu cinnost.

      maju tam eUP na parkoviskach a stojanceky, a posobi to velmi preplnene, ani oni sami tam nemaju kde parkovat a ze tam parkovacich miest je uz pomali na vacsej ploche nez budov.

      osobna preprava, co ja viem, automobilky… cele to je podla mna trochu zle, ale neviem sam ako inak.

      viete co mi teraz robi radost ? prave si tu zapipal v naplanovany cas moj nedavno kupeny robot NEATO 85, a veselo sa tu naviguje po byte a potom ked skonci, vrati sa na nabijacku, sam. ma LIDAR.

      Pre mna je VW len ten, pre ktoreho robim nerad, ale uspokojujema ze aspon vcas zaplati. Tak to je. Sme obete vlastnych uspechov, lebo vieme ako zle by to bolo inak.

  2. Koncepty.. Koncepty… Co
    Koncepty.. Koncepty… Co tak reálne začať dačo vyrábať.. Stále len čo bude.. Co pripravujeme.. Co začneme.. vyrábať o 3 roky a to trepu stále dokola. Zacnite už
    dačo zo 70kWh batériou aj predávať. Mne by stačilo aj s 38-40kWh :-).Dúfam že tých 38-40kWh už leaf2 v roku 2017 dá.

Napsat komentář