Společnost Burton Car Company je jednou z mála automobilek v Nizozemsku. Vyrábí stylová sportovní auta postavená na vozech Citroën 2CV. Nejnovějším produktem je elektrický roadster Burton Electric.
foto: Burton Car Company
Začátky Burtonu lze vystopovat do roku 1998, kdy bratři Iwan a Dimitri Goebel začali stavět vůz inspirovaný těmi největšími legendami typu Bugatti, Jaguar, Talbot-Lago, Delahaye a Alfa Romeo. Od roku 2002 je jejich vůz dostupný v celé Evropě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický roadster Carice z Nizozemska: retro-kráska, kterou by chtěl každý
VIDEO: Tenhle elektrický roadster budete chtít taky!
Morgan připravuje elektrický roadster Plus E – s manuální převodovkou
Základem pro vozy nizozemské značky Burton je slavná „Kachna“ (Citroën 2CV). Kdyby nám to neřekli, nevěřili bychom tomu. Miniaturní vozidlo má pro bratry Goebelovy, zdá se, unikátní přitažlivost.
Už v roce 2011 představili elektrickou verzi svého otevřeného sportovního roadsteru. Elektrický roadster Burton Electric váží pouhých 740 kg. Max. rychlost je omezena 120 km/h, nostnost 180 kg a dojezd 140 km.
BONUS: JAK SE JEZDÍ V ČESKÉM ELEKTRICKÉM ROADSTERU EHR10
Auto je vybaveno 25kW AC elektromotorem s toč. momentem 120 Nm a 16kWh li-ion baterií. Spotřebuje 130 Wh/km. Nadšenci z Burton Car Company si svůj elektrický roadster cení na €38 000 (v přepočtu kolem milionu korun).
Mně se líbí, jak
Mně se líbí, jak elektrický roadster pálí pneumatiky. Beru to jako úlitbu petrolhedům – když už to nedělá kravál, tak ať to alespoň kouří a smrdí :-).
tohle neni zadna „úlitbu
tohle neni zadna „úlitbu petrolhedům“. presne na tohle jsou totiz elektromobily jako delane. tohle je jedna z mala oblasti kde ma elektromobilita sanci bez dotaci – sportovni auta pro volny cas pro lidi co nevi co s penezma a nadsence, nejlepe v jedne osobe.
To si můžeš pořídit
To si můžeš pořídit nějakou šikovnou ženskou co zvládne obojí a možná tě vyjde levněji:-). Jirka
Pánové, na Vánoce jste si
Pánové, na Vánoce jste si dali trošku oraz – utekly vám podstatné novinky o významnému růstu prodaných elektromobilů v Evropě (více u Vašcih zpravodajských kolegů zde) – tohle by stálo za zprávu, která by na webu jako je Hybrid měla být první…
Je to velice pozitivní zpráva co se týka elketromobility, tak snad si tady přečteme poctivou analýzu, jakmile opadne vánoční atmosféra 🙂
tyhle statistiky jsou jenom
tyhle statistiky jsou jenom o tom, ktery stat aktualne kolik penez do toho rve. jsem zvedavy, kde by bylo norsko, kdyby to prestali zvyhodnovat.
To asi nikdo nezpochybňuje
To asi nikdo nezpochybňuje – Důležitý je výsledek, že počet EV stoupá a to je pozitivní…Vyšší prodeje pomůžou EV automobilkám se dále rozvíjet, aby mohly lépe konkurovat běžným automobilům a v dalších letech už EV nemusely být dotovány…
presne o tomhle si myslim,
presne o tomhle si myslim, ze je to omyl. argumenty zde
Mě to nedá abych si
Mě to nedá abych si nerýpl… Dlouhodobě sleduji, že u nás jsou všichni technologičtí experti, kteří se jednomyslně shodují na tom jak jsou a budou baterie problematické a zcela nepoužitelné. Přitom ale jedním dechem dodávají, že budoucnost jsou jedině hybridy a především vodíkové vozy.
Věci neznalý člověk si z toho pak odnese, že technologie hybridů a vodíkových vozů podle těchto expertů asi vůbec žádné technologické problémy nemají, když se o nich – na rozdíl od baterii – nezmiňují.
Pak asi budete taky tvrdit,
Pak asi budete taky tvrdit, že Nissan Leaf první generace a Nissan Leaf páté generace vyrobený v roce 2015 jedno jsou. ale pravdu mít nebudete. Jak z hlediska dojezdu, tak topení a klimatizace, tak zejména managementu baterií.
Taky si pamatuji kufříkové provedení mobilních telefonů a jak jsme se těm blbům s nimi smáli. Dnes víte sám, jak to vypadá. Ostatně mýlit se mohou i lidé z branže. Však víme, kdo prohlásil, že počítače v domácnostech jsou nesmysl. A dnes?
do tehle kategorie me prosim
do tehle kategorie me prosim neradte. a srovnani take nesedi. mobilni telefony nikdo nedotoval v nadeji, ze jednou budou male a bude je mit kazdy. technologie proste dospela. to same potrebuje elektromobilita. nerikam, ze tady nebudeme za par let jezdit na baterky. treba jo. ja jen tvrdim, ze dotace nas z toho nevytrhnou. do vyvoje baterii jde dost penez z elektrotechnickeho prumyslu. a take tvrdim, ze soucasna technologie baterii to take nebude. ale take tvrdim, ze nikde neni napsano, ze to nebude prave ten vodik. nebo neco uplne jineho.
no jestli to jeste neni
no jestli to jeste neni nikde napsano tak ja to sem klidne napisu 😀
prave ten vodik to nebude.
😀
Já se také pokusím
😀
Já se také pokusím vyjádřit současný stav poznání co nejjasněji.
Z toho co o moderních úložištích energie víme jsou lithiové baterie tím naprosto nejméně problematickým a s nejslibnějším výhledem na signifikantní zlepšení jejich parametrů v blízké budoucnosti než cokoliv jiného co je zatím rozpracováno.
Jediné odvětví, kde se vodík+palivový článek jeví v příštích letech jako ekonomicky konkurenceschopný je stacionární úložiště energie v řádech od desítek MWh, spolupracující s OZE v jeho bezprostřední blízkosti.
p.s. a to píšu právě s vědomím toho v jak „neutěšeném“ stavu se vlastnosti moderních lithiových baterií nacházejí.
Přes vánoce skutečně
Přes vánoce skutečně máme trochu volnější režim, ale ani tyto podstatné novinky nám samozřejmě neunikají… článek už připravujeme :). V každém případě díky .
Vánoce je potřeba si
Vánoce je potřeba si užít 🙂 už se těším se na zprávy od vás (na pozitivní zprávy holt člověk kouká rád…)