Nissan a BMW společně v USA vybudují síť nabíječek

Automobilky Nissan a BMW ohlásily společný projekt pro . Vybudují tam síť 120 duálních rychlonabíječek CHAdeMO a CCS.

Duální rychlonabíjecí stanice standardu CHAdeMO a CCS
foto: Nissan/BMW

Celkem 120 nových duálních (CHAdeMO & CCS) nabíječek pro elektromobily vybudují v 19 státech USA společně automobilky BMW a Nissan. Budou to: Kalifornie, Florida, Connecticut, Georgia, Illinois, Indiana, Maryland, Minnesota, Missouri, Nové Mexiko, Nevada, New York, Severní a Jižní Karolína, Ohio, Pennsylvania, Tennessee, Virginia a Wisconsin.

Pro Nissan jsou Spojené státy klíčovým trhem, prodalo se tam zatím nejvíc z více než 200 000 elektromobilů Nissan Leaf. BMW tam zase úspěšně prodává BMW i3nedávno se dostal do první trojky. Obě auta ale využívají jiný rychlonabíjecí standard.

Společným postupem nicméně mohou výrazně pomoci sobě i elektromobilistům v celých Spojených státech. Počet elektromobilů prodaných v USA každým rokem o desítky procent stoupá.

tisková zpráva

27 Comments on “Nissan a BMW společně v USA vybudují síť nabíječek”

      1. Pane PaRi, nevím jak vy,
        Pane PaRi, nevím jak vy, ale já u technických zařízení (např. lednička, pračka, sporák, manželka, auto, počítač, mobil atd.) kladu na první místo plnohodnotnou a bezchybnou funkčnost.
        Vzhled má přednost u dekoračních předmětů (obrazy, sochy, květiny, milenky…)
        Zobrazená nabíječka spadá do první = důležitější kategorie.
        Pokud si ji koupíte domů, můžete si ji polepit třeba kytičkovanou tapetou.  🙂

        1. Že to bude fungovat
          Že to bude fungovat předpokládám tak nějak z podstaty věci. Ale stojí to na veřejném prostranství a tak by to mělo vypadat i k světu. Navíc je to i indikativ, že pokud si výrobce nenašel čas k tomu, aby výrobek byl estetický, možná si nenašel čas ani na to, aby byl funkční. Konec konců, staré soustruhy jsou stále pěkné a fungují i déle než 60 let…

          Doplněno:
          Ještě jednou jsem se na fotky podíval. Pěkné obchody, zeleň, palmy, i ty parkovací automaty tam zapadají. A pak tam někdo zatluče do země takovou ohavnost. Nechci tady glorifikovat Teslu, ale jejich stojany, to je úplně jiná liga.

          1. Pane PaRi, nějak neberete v
            Pane PaRi, nějak neberete v potaz, že estetika je ryze subjektivní záležitost.
            Vám se to nelíbí, mně to nepřipadá ošklivé.
            Ač mně připadá Mona Lisa jako naprosto tuctový obraz a jiní se z ní mohou posesouvat a píší na ni obdivné traktáty, nevnucuji jim svůj pohled/názor.
            Nakonec, nevím proč se o tom bavit – je to jejich věc.

          2. automobilky umej peknej
            automobilky umej peknej design nabijecich stojanu jen v prezentacich, jakmile jim ale zdeli ze vyrabet to stoji navic $500 jen diky designu, tak se to hned stornuje a jde se na klasicky hnusny prumyslovy design ktery stoji jen $100 za kus

            v tomhle proste je treba smeknout pred Muskem ze se nezalekl vyssi ceny a proste to naspalnul a jsem i rad ze opustili puvodni design tech starych hranatych seperchargeru

            tenhle hnus od Nissan-BMW je proste nejaky prumyslove vyrabeny bazmek na ktery navesily dalsi krabice cos buydou nejake dalsi prumyslove levne kusy, ono i ten pocet kolik jich hodlaj postavit v USA je dle meho naprosto smesnej, spis populisticke gesto aby se jako nereklo

  1. A to je přesně to místo,
    A to je přesně to místo, kde si myslím, by měl zasáhnout stát. Udělat veřejnou a transparentní soutěž s přesně stanovenými podmínkami z níž by vyšel výtěz a jeden standard. Toho by se všichni museli držet. Dlouhodobě by z toho profitoval zákazník i každý další nový výrobce. Všichni by měli jasno co mají do aut stavět a jak se to bude nabíjet. Něco jako USB nabíječka telefonu. Prostě to nařídit shora (nebo chcete-li odspodu – vůlí lidu).

  2. Já tu jejich zatvrzelost
    Já tu jejich zatvrzelost nechápu. Ať se dohodnou s teslou a udělaj standard ze superchargeru. Pak by superchargery rostly jak houby po dešti, Tesla by z toho měla peníz, ostatní výrobci zvýšené prodeje díky pokrytí a na konci by byl spokojení zákazník, který nemusí řešit jestli má zrovna vhodnou redukci a jestli ten stojan vůbec funguje.

                1. Ještě se nesmí zapomenout
                  Ještě se nesmí zapomenout na rozdíl mezi dimenzováním vodiče a kabelu. Pokud je v kabelu více pracovních vodičů, je třeba volit vyšší průřez. Typicky pro 3×1,5mm2 je povoleno 16A, ale pro 5×1,5mm2 už jen 13A. Takže pro 3f. 16A jistič by už měl být správně použit kabel 5×2,5mm2.

                2. Jasně, také záleží na
                  Jasně, také záleží na uložení kabelů, jestli jsou volně ve vzduchu, či ve zdi, v zemi, nebo v lištách atd… ale to už je zbytečně komplikované. Kolik by jste si dal domů vy průměr pro kabel se třemi vodiči, dvěma zatíženýma 80A?

                  EDIT: Ještě k tem 3×1,5 pro 16A. To bych si troufnul možná u prodlužky, kde to zatížení tam je občas. Z praxe vím, že i 3×2,5 se při nabíjení auta pěkně ohřeje…

                3. Já proti těm 25mm2 Cu v
                  Já proti těm 25mm2 Cu v rozvodu nic nemám a už vůbec ne pokud bych předem počítal s takovýmto trvalým odběrem. Američani to počítají nějak jinak, ale i tak tam myslím požadují na 48A už 4AWG (21mm2). Jinak ten výkonný Wallbox od Tesly má mít přípojné svorky na 2AWG-4AWG. (33mm2-21mm2)

                  Co se týče ohřátí kabelu (pohyblivého přívodu) mezi nabíječkou a autem, tak tady kupodivu takový problém normy nemají a dokud se o to člověk nepopálí tak ať si to klidně topí.

  3. pokud chtějí BMW a Nissan
    pokud chtějí BMW a Nissan postupovat v tomto bodě společně, nevím jestli není levnější a účelnější nejdříve sjednotit nabíjecí standart. Tedy, jestli to není jen jakési PR prohlášení, které má demonstrovat, že se stále něco „zlepšujícího“ v EV děje.

      1. Já bych se ani nedivil, že
        Já bych se ani nedivil, že než se pořádně rozšíří Chademo nebo CCS koncovka, tak obě už budou zastaralé, konkrétně tím, že budou poskytovat malý výkon. Zatím to vypadá že pro oba konektory je 200A konečná = 80kW/400V nebo 100kW/500V (Zdá se že Audi/Porsche a spol. si pro těch 150kW pomůžou přechodem na 800V).

        V každém případě bych si moc nevsázel, že je půjde jen „přeznačit“ na 400A při zachování úplné kompatibility. Tesla už dnes se zdá narazila na problémy s 350A a o moc dál se bez vodního chlazení kabeláže asi jít nedá. Na druhou stranu se ale už uvažuje, že se to vodní chlazení kabelu přes konektor spojí s chladicím okruhem baterie, což může být dost ku prospěchu věci při dalším navyšování nabíjecího výkonu.

        V každém případě je to další věc, která prodražuje elektromobilitu když prémiové vozy potřebují takto výkonné stanice, které ale „lidové“ vozy plně nevyužijí dříve než za 5-10let.

Napsat komentář