Západoslovenská energetika postaví v ČR a SR síť rychlonabíječek

Slovensko jako středoevropský ráj elektromobility? Západoslovenská energetika navíc oznámila, v následujících dvou letech postaví v Česku 15 rychlonabíječek a doma na Slovensku dalších 14.

Slovenská společnost GreenWay už dnes na Slovensku provozuje rozsáhlou síť rychlonabíječek pro elektromobily. Nyní chce podobnou vybudovat také ZSE a neomezí se jen na SR, ale půjde také do Česka.
foto: GreenWay

Výstavbu nové sítě rychlonabíječek v České republice a na Slovensku společnost Západoslovenská energetika (ZSE) koordinuje v rámci evropského projektu FAST-E.

ZAJÍMAVOST: Jen v Bratislavě bude brzy fungovat 9 rychlonabíječek pro elektromobily

Pokud se projekt podaří realizovat, bude to znamenat vznik jedné sítě, která umožní bezproblémové cestování po ČR, SR i mezi těmito dvěma zeměmi. Ve výsledku by to mohlo znamenat až 50 rychlonabíječek na celém Slovensku.

BONUS: MAPA NABÍJEČEK V ČR A SR

V brzké době se chystá svou nabíjecí stanici Supercharger spustit také automobilka Tesla. Už dnes má Slovensko vynikající síť rychlonabíječek pro elektromobily díly společnosti GreenWay, která nedávno začala působit také v České republice.

98 Comments on “Západoslovenská energetika postaví v ČR a SR síť rychlonabíječek”

      1. A ty si čo za somára? Že
        A ty si čo za somára? Že si tu vyplodil takovu cypovinu.
        Už tě vidím, jak budeš nabíjet v cízím městě doma.

        To že elektromobily většinou majitelé nabíjejí doma je snad jasné i malému Jardovi, ale to neznamená, že veřejné nabíječky nejsou potřeba.
        Naopak praxe ukazuje přesně opak, nabíječky jsou čím dál plnější. A to i auty, které mají větší dojezd.

        Navíc jen asi polovina lidi má vlastní garáž, kde může nabíjet, takže už jen z tohodle důvodu je ten tvůj výlev blbost na entou.

        1. Hobit má pravdu.
          Hobit má pravdu. potřebujeme nejlépe prostřednictvím jedné karty nebo kreditně přes web nebo lépe bankovní platební karty přístupnou síť rychlonabíječek co 50-80 km po celé zemi. A raději více stojanů v exponovaných místech, ostatně ne nadarmo jich tam Tesla dává u Superchargerů vždy několik. Dojedu do cizího města, píchnu to tam na 10-30 minut a pokračuji v klidu dále.

        2. A ty si co za atokoka? ze si
          A ty si co za atokoka? ze si vyplivnul takovu somarinu? uved mi zdroj kde sa píše o tvojej polovici ludí ktorý nevlastnia svoju garáž a kúpia elektromobil len kvoli tomu aby si mohli nabíjať svoj EV niekde na rýchlonabíjačke na druhej strane mesta???

          A similar survey of Southern Californians by Electric Power Research Institute found 95 percent prefer charging in the garage.

          64 percent of consumers expect to charge in their own garage, 21 percent want to frequent a central charging station while casual charging in parking lots of shops and company grounds is expected by a mere 6 and 4 percent respectively

          he market for plug-in electric vehicles is growing every month – and with it, the need for more places to charge. Utilities estimate that 80 to 90 percent of PEV charging occurs at home.

          Lena somariny píše Hobit mozog mu vobec nemyslí.
          o 10 rokov si bude 99 pecent vodičov nabíjať svoj EV doma za nízky tarif v noci a cez deň z fotovoltiky zadarmo. Rýchlonabíjačky budú zdaleka obchádzať, nakolko plug in autá o 10 rokov sa budú predávať s dojazdom 500km a vyšším. Ludia nie sú sprostí aby si kupovali plug in bez vlastnej garáže. Ved o 10 rokov budú slúžiť EV aj ako zdroj lacnej elektriny pre domácnosti a to najmä v zimných mesiacoch pre nabíjanie cez nízky tarif v noci a jeho následné využitie počas zimných zamračených dní vo dne.

          1. Pleteš se jak ta jedle a
            Pleteš se jak ta jedle a ještě k tomu neumíš číst.
            Ukaž mi kde jsem v mém prispevku psal že lidi kteří nemají vlastní garáž si koupí elektromobil aby ho mohli nabíjet na druhém konci města?
            Nehledě k tomu že nabíječky jsou různě po městě takže nevím proč by nekdo byl tak blbej a jezdil na druhý konec města, když má nabíječku za rohem.

            Psal jsem ze jen asi polovina lidí má vlastní garáž aby mohli nabíjet doma přes noc. Ta druhá polovina bydlí v panelakach nebo v jiných bytových domech kde nikdo svoji garáž nemá.

            Psal jsem taky že lidi co mají vlastní garáž ho nabíjeji nejčastěji doma přes noc protože to je normální na to není potřeba se ohánět linkami o statistikách. To ví každý asi kromě tebe.

            A znám i lidi co bydlí v paneláku a vlastní elektromobil. A ti se bez rychlonabíječek neobejdou nikdy.

            Prostě ten tvůj blábol o tom, že rychlonabíječky nebudou potřeba je výplod jen tvého chorého mozku.

            Je to přesně naopak. Rychlonabíječky jsou potřeba dnes a zvlášť za 10 let. Kdy jak doufám bude elektromobilů už tolik, že síť rychlonabíječek, těch funkčních bude dostatek. Tak aby člověk nemusel vůbec plánovat cestu kde nabije.

            1. o 10 let budou nabijet
              o 10 let budou nabijet vsichni doma ze slunce zdarma, ja osobne znam 13 lidi co ma e-mobil a dvanact z nich ma svou garaz… ten jeden dalsi ma e-mobil podnikovy a parkuje na sidlisti… Lidi nejsou sprosti aby si kupovali drahi e-mobil a nabijeli na 3 x drazsich rychlonabijeckach ve dne v porovnani s nizkym tarifem u domacnosti v noci… o 10 let budou vsichni nabijet doma a rychlonabijecky budou zdaleka obchazet…

              1. Ach jo. Reagoval jsem na ten
                Ach jo. Reagoval jsem na ten fakt, že v budoucnu nebudo potřeba rychlonabíječky, což je prostě blbost, protože je to přesně naopak.

                A vůbec na tom nic nezmění fakt, který jsem já tady na hybridu také několikrát připomínal jiným lidem, že 95% elektromobilů se nabíjí doma přes noc, což jsem psal v také i v obou mých příspěvcích. A vy tu pořád omýláte.

                A teď alepoň trochu použijte to co vám vyrostlo na krku.

                Bavíme se tu o budoucnosti plus 10 let, ale platí to i pro současnost.
                Co udělá těch vašich 12 elektromobilistů když jede na dovolenou a dojde mu šťáva? Co udělá, když pojede na služební cestu v elektromobilu a náhodou to bude víc než má v baterkách? Co udělá, když pojede na nákup a bude mít v baterkách málo na cestu domů, nebo ho v obchoďáku po telefonu někdo pozve na návštěvu k němu domů, ale on bude mít v baterce jen taktak aby dojel domu? Nebo při nákupu změní plán a bude chtít jet ještě někam dál?
                Co asi tak uděla? Podle vás pojede ze všech těch cest domů aby si nabil doma? Jestli nechápete, že právě pro tyhle a mnoho dalších případů jsou potřeba rychlonabíječky, tak fakt už nevím co s vámi.

                Kde nabíjí těch zbylých 5%?

                Jak doufám tak za 10 let na světě budou milióny elektromobilů. 5% z mála je málo, ale když si to spočítáte, tak 5 % z miliónů je fakt hodně. A pro tyhle „hodně“ potřebujete spousty, ale opravdu spousty rychlonabíječek, ne jen pár jako dnes.

                V budoucnu budou mít elektromobil i lidi co namají garáž, takže ty budou nabíjet pouze buď v zaměstnání, nebo na veřejných rychlonabíječkách.

                Podívejte se na statistiky nabíjení elektromobilů Tesla. Také jejich majitelé nabíjejí většinou doma, ale jak je tedy možné, že ty jejich superchargery, jsou leckde pořád plné? A Tesla je musí rozšiřovat? Tesla jich stále staví hodně a do několika let jich bude dvojnásobek. Myslíte, že by je stavěla jen tak pro nic zanic?
                Asi je to proto, že nejezdi jen v okruhu dojezdu svého elektromobilu, ale vyjedou i někam dál, nebo najedou přes den víc než mají v baterkách a jaksi je blbost se vracet domů.

                Tak už prosím tu nepište znovu tu blbost o tom, že stavět rychlonabíječky je blbost.

                1. Stavať s-chargery nie je
                  Stavať s-chargery nie je blbost – v amerike, v nemecku, v nórsku, v japonsku, vo Francúzsku a pod. Lebo tam je kúpyschopnosť na elektromobily. Tam sa dedia úplne iné majetky a zarábajú iné prachy v porovnaní so štátmi strednej a východnej európy… Takže pre nich nie je obrazne povedané problém z vačku vytiahnuť 100k eur a navštíviť predajcu elektromobilov a odísť v plug-in.
                  Nevidím dôvod, prečo by si mal priemerný Slovák ktorý sa stará o rodinu a je zaťažený hypotékou, kupovať najlacnejší elektromobil ak ten elektromobil stojí 2 krát viac ako hocijaké auto nižšej strednej triedy. A priemerný podnikatel na Slovensku ktorý ráta každý cent, si sakramentsky rozmyslí ako ekonomicky a správne využiť každý cent. Elektromobil na dlhé roky bude v cenách tam kde sa nachádzajú autá vyššej strednej triedy a luxusu.
                  A logicky tam kde sa „relatívne“ nepredávajú elektromobily, je zbytočné a neekonomické stavať superchargre… pretože ich tu takmer nikto nevyužije resp.využije len málokto. Je to to isté ako keby ste si kúpili nové auto a mali na ňom jazdiť iba dve jazdy cez víkend do mesta a domov…

                2. Ach jo 3x ach jo. Asi je to
                  Ach jo 3x ach jo. Asi je to zbytečný, ale zkusím to. Když dojdou argumenty tak se vytahnou peníze i když o to vůbec nejde.

                  Lidi na Slovensku, nebo v Česku asi budou všichni tak chudý že už si asi 100 lidi Teslu koupilo. A proto se v Česku a na Slovensku právě v těchto dnech začínají stavět Superchargery. Ale podle vás je to blbost takže Lidi v Tesla Motors jdou fakt asi blbý, že se vás nezeptali.

                  A lidi co si Teslu koupili by Vam asi moc nepoděkovali když by kvůli vám ty SC nepostavili.
                  Ale SC je trochu rarita, bavili jsme se o normálních rychlonabíječkach. A teď je republice zatím stále málo.

                  Ty vaše dlouhé roky odhaduji tak cca 2. V 2017 tu už jak doufám budou nějaké dostupnější ojetiny,které si budu moci dovolit koupit i já.

                  Jenže vy chcete mít všechno hned, že? Když se objeví nějaká novinka tak byste chtěl aby hned za pár let to bylo za babku. Chvíli to potrvá ale už to nebude dlouho trvat.

                  Zrovna Slovensko je na tom s rychlodobiječkama daleko lépe než Česko, vy si nemate na co stěžovat.

                  Ohledně ceny by mě zajímalo kolik si myslíte, že stojí auto nižší střední třídy?
                  Nižší střední je například Octavie. Tak se podívejte do ceníku a zjistíte že cena se podle výbavy pohybuje od cca 400 tis do klidně 900 tisíc!
                  A kolik stojí Nissan Leaf? 750 tisíc!

                  Tak tu nepište nesmysly o 2x větší ceně když to není pravda. Když to jsou to jen výmluvy starý babičky.

                  A ten váš clovek zatíženy hypotékou si asi těžko bude kupovat nové auto.

                  Něco jiného je kdybyste to řekl o malém autě jako například Fabie, Polo apod. Ty auta stojí od 230 tisíc ale malý elektromobil je až od 450 tisíc za IONa.
                  Protože ještě není sériová výroba malých aut, ale neřekl bych že to budou roky.

                  O ojetinach platí dvojnásob že jsou dražší než spalováky. Ale to je dané tím že jich je stále ještě málo. Za cca 2 roky budou na světě už milióny elektromobilů a to už bude jiná.

                  A ještě ohledně SC, je logické že pro naši republiku jich stačí pár a to doslova. A tu se začínají stavět takže zase nemate pravdu. Skutečnost vám to vytratila.

                3. Samé voloviny od
                  Samé voloviny od Hobita…

                  To akože myslíš ten tvoj ojazdený peugeot ion za 450 tisíc KČ so štyrmi hviezdičkami? To si radšej kúpim nový Toyota yaris Hybrid za 14200eur s piatimi hviezdičkami. Toyota auris od 13500eur. Malé modely za 8000eur nikdy neboli pre mňa, to si už v tejto cene kúpim radšej nejaké spolahlivé 10ročné ojazdené vyššej strednej triedy v rovnakej cene. Mimochodom u nás Peugeot ion na Slovensku nie je ani v ponuke importéra lebo nikto oň nejaví záujem. A u Vás nový ion stojí 717000 KČ s dph čo je na Slovensku asi 29000eur. Nissan Leaf 29000eur…
                  Priemerný Slovák na Slovensku si kúpi maximálne Hybrid, na elektromobil jednoducho so slovenskými platmi dlhé roky mať nebude. Pokial nezdedí státisíce eur…

                4. Na rozdíl od tebe anonyme
                  Na rozdíl od tebe anonyme nepíšu voloviny, ale fakta. To že nemáš na Teslu a že si koupíš aurise, nebo jiný auto mě ale vůbec nezajímá a je úplně mimo téma.

                  Od začátku jsem reagoval jen na jedinou blbost:

                  Rychlonabíječky prý nebudou potřeba. Je prostě blbost a je to přesně naopak, což dokazuje praxe a počty už postavených a nově plánovaných nabíječek.
                  To je prostě fakt. A místo aby jsi to uznal, odvádíš pozornost někam úplně jinam.

                  Další trochu mimo téma bylo to, že elektromobil je 2x dražší než spalovák nižší střední třídy. Což není pravda. jak sám píšeš na Slovensku stojí Leaf 29000 Eur. A podle oficiálního ceníku Škody je Oktavie od 20 tis. do 31000 Eur. Tj. je další fakt, že elektromobil NENÍ 2x dražší než spalovák.
                  Když vezmeš podobnou výbavu jako má Leaf tak Škoda Oktavia bude prakticky cenově velmi podobná. Možná o pár levnější, ale nikdy ne 2x levnější! Rozdíl bude asi tak stejný jako benzín a plyn.

                  A když někdo, je jedno jestli slovák, nebo čech má na nové spalovací auto za 3/4 miliónu, tak má i na nový elektromobil. A že si ho nekoupí a vymlouvá se na průměrného slováka je jen hledání výmluv proč ho nekoupit. A přitom by se elektrombil na Slovensku vyplatil protože provoz je prakticky zadarmo, na rychlonabíječkách Greenway.

                  A jak jsem psal, další fakt je, že dnes na trhu nejsou malé elektromobily jako auris se stejnou cenou jako spalovák, tak mi nebreč, že si místo IONa radši koupíš Aurise.
                  Ohledne toho IONa to je taky dost mimo, protože ION, resp. Mitsubishi iMIEV je staré auto jako jeruzalém.
                  A hlavně byl to jen příklad malého auta, které se dá sehnat za „nejmenší“ cenu. Ostatní auta jako Renault Zoe, VW eUP, BMW i3 jsou cenově pro malé auto právě 2x dokonce i 3x dražší než spalovák.

                  Ale tohle se podle mne změní do 2 let, kdy výjdou nové verze elektromobilů. ty ohlásily už všechny automobilky, takže se máme na co těšit a s větší výrobou a většíma sériema budou samozřejmě i „malá“ auta pro nás socky taky dostupnější.

                  Ale fakt nechápu na co si stěžuješ. Na slovensku máte síť rychlonabíječek, o které si můžeme v ČR nechat jen zdát a kdo se zaregistroval včas má dobíjeníé zdarma. Takže se dá po Slovenku jezdit i elektromobilem s „malým“ dojezdem. To u nás dost dobře zatím bez rychlonabíječek nejde a proto jsou potřeba.

                5. Nepochybujem o tom že sa ti
                  Nepochybujem o tom že sa ti už o tých rýchlonabíjačkách a elektromobiloch už aj sníva..
                  Na Slovensku budú elektromobily a rýchlonabíjačky len pre pár vyvolených ktorí na to majú. A ďalšie nové auto nepotrebujem, pred rokom som si kúpil Daciu Dokker za 10000eur a som s ňou nad mieru spokojný. Odveziem na nej celú rodinu a keď treba aj všetok domáci nábytok.

                6. Kde jsi přišel na to, že
                  Kde jsi přišel na to, že to je jen pro pár vyvolených?

                  Na Slovensku už ty rychlonabíječky dávno máte tak co pořád omýláš to že to teprve bude. Greenway je postavil a po registraci do určitého data to mají uživatelé zadramo, takže neříkej že je to jen pro bohatý, když za nabití nikdo nic nechce a můžeš jezdit křížem krážem po celém slovensku. A to i malým elektromobilem z druhé ruky.
                  A když si měl 10000 EUR na auto, tak by jsi měl i na elektromobil, i ten prťavý ION se dá ojetý sehnat za podobnou cenu. Ano není to vagón, ano není to velké auto, ale rodinu na dovolenou v tom uvezeš taky. O tom ti tady na foru může vyprávět například Radovan, ten ho má a jezdí s ním i na dovolené s celou rodinou. A Radovan rozhodně nemá peněz na rozhazování, jak si představuješ, že každý kdo má elektromobil je milionář. Brácha měl taky elektromobil a taky nemá zrovna moc peněz.

                  Ale o tom to není. Dneska každý je stůjcem svého štěstí, to že si stěžuješ, že nemáš peníze, je jen a jen tvoje chyba, každý máme stejné šance a každý z nás si může vydělat víc. Stačí jen chtít a ne jen si stěžovat večer u piva jak to nejde a že ostatní mají víc. Tyhle ufňukánky nemám rád. Ano za komunistů kdy tě bonznul soused tě vyhodili z práce a neměl jsi šanci, ale dnes tu šanci vydělat má každý.

                  Takže zase jen výmluvy starý babičky. Kdyby jsi chtěl tak už elektromobil máš, je to jen o tom, že to lidi stale nechtěj.

                  Kdo chce hledá důvody jako něčeho docílit, kdo nechce hledá důvody jak to neudělat. A o tom to je.

                7. Môj bratranec v Rakúsku
                  Môj bratranec v Rakúsku tiež mal ten prťavý elektromobil ale ho po 2 rokoch predal lebo s ním nebol spokojný, kúpil si potom Teslu, ináč peňazí má na rozdávanie, zdedil pekný majetok. Ja si budem tiež o pár mesiacov kupovať nové ale na elektromobil nemám, asi to bude Auris Hybrid TS…

                8. Myslím Sandokan že si sa
                  Myslím Sandokan že si sa rozhodol správne, budúcnosť majú hybridy…

  1. Pár komentářů:
    1) ZSE =

    Pár komentářů:

    1) ZSE = EON…asi netřeba zmiňovat, jak „aktivní“ je EON v elektromobilitě obecně. Ale pro hybrid.cz a několik nadšenců dobrá PR zpráva…:)

    2) Do 2 let 15 rychlonabíječek? To prosím mějme větší fantazii… 15 rychlonabíječek je nic. Navíc, pokud to myslí vážně, tak dají několik z nich na jednu lokalitu (např. po 2 nebo po 3 na jedno místo), takže lokalit to bude do 10…

    3) Doporučuji pánům komentujícím trochu více rozumu a objektivního přístupu…

    Fajn den všem…

  2. No, zatím je to dost
    No, zatím je to dost obecná zpráva, totiž:
    – energetika oznámí, že něco chce udělat a postavit (netvrdil právě i ČEZ něco takového?)
    – pak je tam dovětek „pokud se podaří realizovat“…

    Čili by mě zajímalo, jestli je to konkrétní projekt, pracuje se na přípravě míst (už se ví, kde?) a tak podobně. Nebo jde o záměr, který se bude ucházet o nějaké financování, zatím existuje na papíře a k realizaci ještě vede dlouhá cesta… Stručnost zprávy bohužel spíš ukazuje na to, že jde o něco, co teprve získává obrysy…

    S jásotem bych tedy spíš ještě vyčkal…

    1. Proč budíček? Pokud ZSE
      Proč budíček? Pokud ZSE postaví na území ČR pár nabíječek, tak to pro ČEZ neznamená žádnou komplikaci, ale naopak spíš ulehčení. Bude kde nabíjet a všichni přestanou nadávat. To je za podmínek, kdy nabíjení na nabíječkách ČEZ je úplně zdarma (ryhlonabíječky) anebo za symbolický poplatek (pomalé nabíječky). Jiná věc by byla, kdyby to byl pro ČEZ výnosný byznys, který generuje zisk pro akcionáře… což ovšem v tuto chvíli ani zdaleka není, je to spíš charita. Mám teď na mysli obchodní model, nikoli poruchovost.

      1. Zas bych nebyl tak
        Zas bych nebyl tak skeptický s tím, že to nemůže vydělávat. Na jednu stranu čez prodej bojuje o každou domácnost se spotřebou 3MWh ročně s konkurencí a na druhou stranu, pokud by účtovali u nabíječek cenu elektřiny třeba 4kč + třeba korunu za minutu užití stojanu tak mi to nevychází zas tak špatně. Samozřejmě nabíječku je potřeba postavit někde u hlavního tahu a né v centru města, kde si každý musí zajet. Také je potřeba aby stojany umožňovali přejet z jednoho konce republiky na druhý. Jsem přesvědčený, že kdyby stávající stojany byly jinak umístěné, nezáviděli bychom slovensku jejich greenway síť. Pak kdyby tam natankovalo třeba 15 aut denně, průměr 18kWh. Tak to máme ročně skoro 100 MWh prodané elektřiny. Každé auto tam stráví třeba 30 min, to máme ročně 164350 kč za užití stojanu. Mě to vcelku vychází. Navíc 100 kaček za natankování je pro mě ještě přijatelná cena i když doma to mám za třetinu.

        1. Neříkám, že by to
          Neříkám, že by to nemohlo vydělávat, ale že to momentálně ČEZu nic nevydělává. Takže tím, že tady ZSE postaví pár nabíječek, ČEZ v podstatě o nic nepřijde, jen se mu ulehčí – to jsem měl na mysli.
          Co se týká umístění nabíječky v centu města, kam si každý musí zajet, nebo naopak u hlavního tahu, tak Vám garantuji, že když bude nabíječka na hlavním tahu za 4-5Kč/kWh a v centru města zadarmo, tak v centru města bude tlačenice, kdežto na tom hlavním tahu jen pár těch, kteří vyloženě spěchají, anebo právě přijeli od nabíječky v centru, která je obsazená. Nakonec i u GreenWay jsou některé nabíječky dost schované v centru (tuším Piešťany, Žilina, už si to moc nepamatuji, ale minimálně 2-3 byly), ale ještě jsem neslyšel nikoho, že by si stěžoval, že si musel sjet z dálnice a zajet do centra.

          1. obchodny model ma viacero
            obchodny model ma viacero vrstiev, podla ekonomickych nalad ta ktora zaraba a vzajomne sa podmnozuju. napriklad prenajom aut na elektrinu prostrednictvom formy lizingu, podpora predaja urcitej znacky s predplatenim specifickych sluzieb s takovanim v cene vozidla alebo odpise podporovanej znacky, …

            model zalozeny na financovani z „tankovania“ elektriny zatial fungovat nemoze. ze je taky ekonomicky model fukcny sa pozna na zapojeni prisaviek dodatocnym zdanenim nejakej spotreby alebo niecoho, co tak okato boliet nebude.

            prisavka su statny zamestnaci na vrchole retazca a napojene sukromne organizacie ktore maju usity zoznam podmienkok splnajuci tender (lobovanie), co su mnohe SW, automobilove, prepravne, stavebne, a ine spolocnosti s rucenim obmedzenym.

            toto je zial nieco s cim sa bojovat neda ak je to uz na ociach a niekto vase peniaze chce. zverenenie nema vahhu media su kupene, superia len navzajom.

            napriklad znecistenie, automobilizmus minimalne, takmer nepodstatne, agronomia enormne, desiatky nasobkov, zabity ludia za poukazovanie, ignorancia(strach) zo stran eko, ludia su tak uhlupeny ze si myslia nejaky dovod, ktory si mysliet maju a nemozno im to mat za zle. jasne, spalovanie znecistuje, ale je to nic, v porovnani so skutocnymi pricinami.

            1. Pěkně řečeno s těmi
              Pěkně řečeno s těmi přísavkami. Právě proto došlo podle mě před pár lety v ČR k takovému boomu fotovoltaiky, protože se přísavky (poslanci a na ně napojené lobby) na tom mohly bohatě napapat, kdežto z rozvoje elektromobility nic takového nekouká, takže ticho po pěšině.

              1. to su zname neskodne veci,
                to su zname neskodne veci, horsie (z pohladu spravodlivosti a znecistenia) je to co sa na verejnost nedostava. ale lepsie sa nezaoberat tym a robit si svoje, tlacit vlastnu pozitivnu energiu a co povazuje za dobre, lebo to je prave ten utok proti nepriatelovi, ako najlepsia obrana. to urobil Jobs (hoci svina ako sa hovori 🙂 ), Musk, a dalsi. Nenechat sa paralizovat vedenim o zle.

                Ze politici kradnu ? Ok ale ten svoj plan pretlacim a po mne dalsi a aj ked to bude trvat 100 generacii, nakoniec sa to podari.

          2. Kolik jezdí v česku EV,
            Kolik jezdí v česku EV, 1000? Kolik z nich má čip od čezu za 180 měsíčně? Zas tak úplně nic z toho nemá. Já ho taky mám, přitom pomalé nabíječky využívám naprosto výjimečně. Typicky, když v Hradci nefunguje ta na náměstí tak musím na Hučák. Když jsem ještě jezdil s Fluencem, tak mi stačilo těch 16A, ale teď s nissanem v Praze chci nabíjet 32A a to jich spousta neumožnuje, takže tankuju u PRE i když to platím navíc. Předpokládám, že nabíjení nebude věčně zdarma, pouze v současné době jejich poruchovost zpoplatnění neumožňuje. Pak tedy předpokládám, že nabíječka v centru bude za stejné kačky jako ta na výpadovce. Jen jsem chtel vyjádřit přesvědčení, že ta na výpadovce by byla užitečnější. Když na Slovensku vezmu svoji oblíbenou trasu do popradu, tak v žilině je to zajížďka 2km, v ružomberku je na benzínce 20m od hlavní silnice. Moje obvyklá cesta do plzne obsahuje 9km zajížďku na náměstí v HK a 3km na duhovou. Přitom s plně naloženým autem je v zimě dojet z HK do prahy vcelku dobrodrůžo. Navíc v žilině je to zajížďka do obchodního centra, kde mohu zahnat nudu. Co mám dělat u AAA v Brně, U zákaznických center v Praze, Plzni a Mladé boleslavi, u Teplárny ve Vítkovicích, nebo v Trmicích u administrativních budov v Ostravě?

            1. Já naopak využívám
              Já naopak využívám pomalou nabíječku ČEZ prakticky denně a stačí mi 16A. Od toho se odvíjí náš různý postoj. Ten Váš samozřejmě chápu.
              Co se týká poruchovosti vs. zpoplatnění, takhle jednoznačně je to pouze u rychlodobíječek ČEZ a to ještě pouze ve smyslu začipování, pokud by se podařilo minimalizovat jejich poruchovost, čili že by nebyly přístupné zdarma všem jako doposud. Zpoplatnění jako takové s tím přímou souvislost podle mě zatím nemá.
              Co mám dělat na rychlonabíječce? My si dáme obvykle jídlo, v Brně si občas zasportujeme (v létě), nebo si jen tak sedíme, koukáme na % a hřejeme se (teď v zimě). Co se týká speciálně AAA Brno, tak děti mají slíbeno a hrozně se na to těší, že tam mají dětský koutek, skluzavku, stoleček s pastelkami a výkresy, nemusí sedět v autě, proběhnou se, my si dáme kafe… 🙂
              Jinak umístění rychlonabíječek v některých lokalitách (např. Trmice apod.) je poplatné jejich primárnímu účelu – spojit elektromobilně jednotlivé elektrárny a provozy ČEZu pro potřeby ČEZu, to je evidentní.

              EDIT:
              V HK na Riegrově náměstí (samozřejmě pokud funguje) doporučuji zajít na protější stranu náměstí, je tam super občerstvení, objevil jsem to díky kolegovi, který je místní.

              1. Zjistoval jsem na čezu jak
                Zjistoval jsem na čezu jak to bude dal s nabíjením údajně maji účtovat měsíční paušál 300kč/měsíc + za čas nabíjení až do odhlášení čipem 25kč za hodinu. Účtovat se bude i když už auto bude nabité a nebude odebírat proud. Počítání času bude ukončeno odpojenim kabelu. Odhlasenǐ čipem.
                Údajně se rozmáhá to že někteří E mobilisté blokují stojany pro ostatní každy den a stanice jsou trvale obsazeny. Defakto tak slouží jenom jednomu zákazníkovi. .
                Pro lidi s teslou je to v pohodě cena 22kWh za hodinu za 25kč jen super.
                Ale čím slabší bude nabíječka v autě tím to bude vycházet hůř 🙁

                1. Podle mě zvyšování
                  Podle mě zvyšování paušálu není uplně dobrá cesta. Nicméně technicky čez asi víc neumí. Mě se to tedy vyplatí, ale někdo nenabije měsíčně to co já. Pojistka proti zbytečnému obsazovaní a hlavně s čím já se setkávám, tak s neodhlašováním především obyčejných schuko zásuvek, protože ty se neuzamikají. Mennekes potom zůstává omezen na 16A a nabíjení se prodlužuje na dvojnásobek. Navíc ten kdo nemá mennekes kabel má až do zásahu z venku smůlu. Zase ale 25kč je OK na DC ale ne na pomale nabijecce. Tam bych to videl na max 15, aby kwh nevycházela moc draho. Osobně si myslím, že nejlepší systém by byl platba bezkontaktní kartou, aby se nikdo nemusel registrovat, zařizovat čip. Potom vy to bylo využitelné i pro cizince.

                  EDIT: a taky už mám dva čipy a dvě karty na přihlačování. A kdo to má furt s sebou všechno tahat…

                2. Řekl bych, že pomalé AC
                  Řekl bych, že pomalé AC nabíječky mají smysl snad jen jako nouzové. Těžko může někdo vážně uvažovat a plánovat a cestou nabíjet na pomalé nabíječce. Pomalé nabíjení má smysl jen v cílovém bodě např. v práci,doma na návštěvě(prostě nekde kde se zdržím několik hodin). Jedině DC rychlodobíječky během cesty mají smysl. A nebo potom pořídit palubní externí nabíječku 22kW(snad od Brusa, otázkou je cena), aby bylo možno rychle a univerzálně nabíjet z 3f 400V(platí snad u všech eaut kromě Zoe a Tesly).

                3. Když někam jedu a v autě
                  Když někam jedu a v autě nemám rychlou nabíječku, tak to lze pochopit. Ale abych to tam píchnul vždycky, když du do práce je fakt blokování.

                4. Když jdu do práce, tak
                  Když jdu do práce, tak jsem myslel nabíjet přímo ze zásuvky 230V v garáži zaměstnavatele. Ale je pravda, kolik zaměstnanců může parkovat(a nabíjet) v garáži svého zaměstnavatele.

                5. Zásuvky se dají vyvést i
                  Zásuvky se dají vyvést i na parkovišti (otevřeném prostranství) není potřeba garáže. Nebo na zdi budovy k parkovišti přiléhající.

                6. 8 h odoberat 2,3 kW x pocet
                  8 h odoberat 2,3 kW x pocet vozidiel = zamestnavatel pociti. firmy platia za elektrinu aj spotrebnu dan. to su take dobre 2000 eur mesacne pri malom zamestnavatelovi.

                  provokacna otazka je, preco jazdit na nieco ine kym je ropy dost. kedze ropa a jej spalovanie nie je realna ekologicka zataz (mame si mysliet ze je a ak si to stale myslite je v poriadku, su skratka uspesni).

                7. proč jezdit v 21. století
                  proč jezdit v 21. století nějakým smradlavým spalovákem?

                8. ano, smrdi. je dobre za sa
                  ano, smrdi. je dobre za sa technologicky posuvame, o to tu nakoniec islo vzdy, u ludi. povazujem to vsak za odvratenie od podstatneho, zdroje energie. voda a vodik to byt nemoze. volny vodik tu nie je, ten co je je nerozumne konvertovat na helium a tolko co ho ne nestaci na proces zlucovania s kyslikom. uranu nie je dost. fotovoltaika v nasom regione k nicomu, mam pocit ze dnes ani snad nebol den, len tmave rano, tmave poobedie a znova noc, cez den som musel svietit.

                  v tomto som dost skeptik, zdroje energie.
                  tak vyuzime uran kym to ide a potom neviem co dalej,
                  to bude este zaujimave.
                  pouzit ropu kym je, je rozumne.

                9. Jste příliš velký
                  Jste příliš velký skeptik, uranu je dost, než dojde, budou tu množivé reaktory spotřebující odpad ze starých JE, a než ten dojde, už tu bude i ta stále se vzdalující jaderná fúze (nebo vymyslí nějaké jiné palivo).

                  Ropa je ideální na výrobu umělých hmot a jiných chemických výrobků.

                10. mno… neviem ako tam u Vas,
                  mno… neviem ako tam u Vas, ale tu staci zavriet kohutik od zemneho plynu a je to ako koniec sveta, zavody musia automaticky prejst do nudzoveho rezimu, jadrova alektraren ma zvysenu pohotovost, a tak nejak ked to nikto nepusti ani po tyzdni, zacinaju politici chodit so strhanou tvarou, neoholeny, v spotenej koseli a maju vydeseny pohlad v ociach. hned ako to zasa niekto opat pusti, velmi intenzivne sa zacne tlacit na dokoncenie toho bloku jadrovej elektrarne nech to stoji co chce…

                  tolko k energetickej bezpecnosti, bez jadrovej elektrarne by sme boli v takej riti az by sa nam oci hore grunom vyvracali.

                  no a pomimo to sa dalsie prazdne diery v zemi lepia natlacaju dalsimi rezervami v pripade nudze alebo ako sa ukazalo tie posledne neboli dostatocne aby vydrzali aspon 2 mesiace, lebo ako sa ukazalo, dorovnavacky elektriny bezia na zemak ale jaksi to zabudli oznamit ministerstvu vnutra.

                11. Ani Rusko už nemůže
                  Ani Rusko už nemůže zavřít kohouty a vydírat Evropu, např:

                  zpráva „Polsko dostalo první LNG z Kataru, chce snížit závislost na Rusku“

                12. No právě, kým je… Ropa
                  No právě, kým je… Ropa je potřeba na spoustu dalších věcí, tak by jsme s ní mohli šetřit. Na elektřinu se dá jezdit, ale plast z elektřiny zatím nevyrobíme.

                13. A navíc taková firma svým
                  A navíc taková firma svým benefitem zaměstnancům okrade stát o DPH, protože celou spotřebovanou elektřinu si dá do nákladů a odpočte DPH. Pochybuji, že by firma na každé zásuvce, kde bude připojeno EV zaměstnance prováděla řádné měření s následným zúčtováním.

                  Tak které firmy tyto černé benefity umožňují?

                14. To je jako když
                  To je jako když zaměstnanec dostane stravenku a pak v pátek vytasí štus v obchoďáku a platí tím nákup na víkend. To už je hledání pseudo důvodů… Když zaměstnanci můžou mít klasické auto k dispozici soukromě, tak proč ne nabíjet. U benzínu stát přijde o daleko víc peňez.

                15. Tak zkuste za tyto stravenky
                  Tak zkuste za tyto stravenky natankovat do Vaší nádrže nějakou energii – benzin, naftu, elektřinu, cng apod. Každý obchodník s těmito komoditami Vás vyhodí.

                16. stravenky ti bezne zamenia
                  stravenky ti bezne zamenia za peniaze. kde a ako musis zistit sam.

                17. To je možné, protože
                  To je možné, protože takových zlodějen vždy bylo a bude mraky.

                18. To jsem nepochopil. Já jen
                  To jsem nepochopil. Já jen říkal že je to stejný benefit jako desítky dalších a ne že budu za stravenky tankovat.

                19. wtf? Vam snad preskocilo…
                  wtf? Vam snad preskocilo… A kdyz zamestnanec dostane jiny benefit, tak se taky hlida tak poctive DPH?

                  Poucte me, jak je to s DPH treba v zavodni jidelne kde zamestnanci maji nizsi ceny?

                20. Už jste se doučil, co to
                  Už jste se doučil, co to jsou přijatá a vydaná zdanitelná plnění? – Zhruba před rokem a půl Vám to nebylo na zdejším fóru jasné.
                  Nyní jako řediteli nabíječky snad již víte, o co jde.

                  Pokud zaměstnanec si nabíjí svoje EV na náklady firmy bez jejího vědomí, tak je to čistá krádež. Pokud tak činí s vědomím firmy, pak tato firma musí mít řádnou licenci jako obchodník s elektřinou a dodržovat platné zákony této země – ať se Vám to líbí, nebo ne.
                  Proto také nemůže kdokoliv prodávat (dávat zadarmo) elektřinu druhé osobě.
                  Jsem zvědavý, jaké na nabíječkách nasadíte ceny za dodávky elektřiny Vy. Je jednoduché kritizovat podnikatele, kteří nasadili cenu 10,- Kč/kWh na svých stojanech (jak někteří psali na tomto fóru – zlodějské ceny, i když tyto ceny plně korespondují s náklady, kteří podnikatelé s nabíjecími stojany mají).
                  Nebo jste již vymyslel to zpoplatnění parkovacího místa u stojanu s čerpáním energie zdarma?

                21. A jak to souvisi s moji
                  A jak to souvisi s moji otazkou na jidelnu slecno ucetni? A kdyz uz jsme u toho, jak se pocita DPH u ostatnich benefitu, ktere nejsou v podobe jidla? Treba listky do kina, vanocni vecirky, firemni bundy, flashy atd…

                  mimochodem, na preprodej elektriny (bez zisku) licenci nepotrebujete, ale to vy jiste vite.

                22. Jak se počítá DPH se
                  Jak se počítá DPH se musíte doučit sám.

                  K tomu přeprodeji elektřiny – i když bude prováděn bez zisku, tak ho stejně nemůže provádět každý – např. soused – sousedovi, apod.
                  Pokud budete tedy přeprodávat elektřinu bez zisku, pak ale musíte pro účetnictví mít řádné doklady, ale to určitě jako provozovatel nabíjecího stojanu víte. Pokud nevedete účetní evidenci, tak určitě ale vedete evidenci daňovou (DPH) – tak si to domyslete.

                23. ale porad jste mi
                  ale porad jste mi neodpovedela jak to souvisi s moji otazkou na zacatku diskuse…
                  hlavne, ze mate plno moudrych reci, ale informace nulove 😀

                24. seda ekonomika sa ponechava
                  seda ekonomika sa ponechava otvorena schvalne, a ked niekto velky brble riesi sa to inak. to je pripad prihodenia maleho odvodu k predaji zapisovacich medii. stat totiz nemoze zavriet polovicu svojeho obyvateltva. aj v pripadoch ked je nejaka organizacia zrazu privelmi aktivna v poukazovani a vyberati nejakych „licencnych“ poplatkov, trva priblizne pol roka kym dostane od statu v ustrani po prstoch, vacsinou je hlava takej firmy nenapadne odpratana, nech neskodi.

                  seda ekonomika je najlepsia prevencia proti kradeziam, zlocinu a hlavne voci dopadom ekonomickej nestability. skutocne fungovanie sa totiz neda presne nadizajnovat, velmi dobre si to uvedomuju. to posledne co potrebuju su nespokojni ludia co vybehnu do ulic a zacnu im to vysvetlovat hadzanim bananov. co sa stalo nedavno u nas.

                  politici sa zlakli, stiahli a fico ktoreho sme zvolili ako alternativu, zacal byt velmi opatrny, pochopil preco sme ho zvolili
                  a co ma robit.

                25. Cenu at si nasadi kdo chce
                  Cenu at si nasadi kdo chce jakou chce. Mi osobne se sice 10kc taky zda hodne, ale je to jejich volba, kterou plne respektuji. Osobne bych nemel nic proti treba 7-8kc/kWh. Uz kdyby dali 9,50kc/kWh tak by to nepusobilo jak pest na oko.

                26. No ja bych rozlisoval
                  No ja bych rozlisoval ekologickou zatez v podobe (1) znecistovani (unik toxickych ci jedovatych latek) a v podobe (2) narustu globalni teploty a hladiny mori. To prvni jen trochu (pokud se daji ropne skvrny, uniky oleju, acidifikace oceanu, … povazovat jen za „trochu“), to druhe proporcionalne k ostatnim emisim. Nesmime vsechno svalovat jen na ropu, jeste tu jsou ostatni fosilni paliva.

                27. prave to vyklopili na plne
                  prave to vyklopili na plne usta, zem nebude koli slnku obyvatelna uz za 100 000 r. 🙁

                28. Takhle to prostě bohužel
                  Takhle to prostě bohužel nefunguje. Proč? Na to se ptejte zaměstnavatelů, kteří by takové zásuvky mohli instalovat a přesto neinstalují. Kromě technických, daňových a dalších finančních důvodů stačí obyčejná lidská závist. Stačí do něčeho vrtnout… a už je třeba dávno minulostí CZ0165 Dukovany – Jaderná ČEZ, která už dnes existuje jen na Marušinccově mapě – rozhodně nikoli proto, že by byla nahrazena oficiálním stojanem ČEZ.

                29. Když zaměstnanec ČEZ
                  Když zaměstnanec ČEZ přijede do práce firemním EV, tak to tam píchne klidně na celou šichtu a pochybuju, že by někdo řešil nějaké blokování. Ono se to víceméně předpokládá, zvlášť když má originální kabel omezený na 10A. 😉

                30. Tohle dělají pravidelně
                  Tohle dělají pravidelně zaměstnanci Moravskoslezského krajského úřadu na nabíječce ČEZu před sídlem kraje. Ale ti mají k tomu asi extra super kablíčíček na Mennekes zásuvku, když to do Leafu musí téct od pátku odpoledne až do pondělního rána :-(.

                31. Tak to je teda síla.
                  Tak to je teda síla. Pochopil bych, že jeden zaměstnanec odpoledne přijede z cest, píchne to tam, nabíjí se celou noc, aby měl další druhý den na cesty. Ale nechat to tam od pátku odpoledne do pondělního rána, to už je fakt zhovadilost neboli cypovina. To se Vám nedivím, že se čílíte.

                  EDIT:
                  Přece jen když je EV píchnutý na nabíječku přes den v prac.dny a někdo, kdo má od toho klíče a kartu, je někde poblíž nebo aspoň na telefonu, tak se to dá v případě příjezdu dalšího EV operativně pořešit, ale přes víkend, kdy na KÚ nikdo není? To mi hlava fakt nebere.

                32. Nevím jak nyní, páč tu
                  Nevím jak nyní, páč tu nabíječku už díky pomalým v OC Nová Karolina, od jara nedaleké rychlonabíječce Orchard a nejnověji teplárna Vítkovice ignoruji, ale při pár pokusech loni mi bylo na vrátnici řečeno, že klíče od auta má někdo z úřadu a že druhá je přece volná, ne? No jo, ale 3,6 kW a já měl Nissan Leaf se silnější palubní nabíječkou nebo dodávku eNV200 s tímtéž. To je pak zlé a nejbližší další pomalá byla přes půl města u Kauflandu v Ostravě-Zábřehu.

                33. No jo, ale to byste chtěl,
                  No jo, ale to byste chtěl, aby se odpojil úplně… a to už byste chtěl od takového úředníka fakt „moc“. 😉 „Vždyť přece druhá je volná“, ne? 😉

                34. Kdyby to měla být opravdu
                  Kdyby to měla být opravdu veřejná stanice, tak by si úřad to svoje vozidlo nabíjel večer ze zásuvky na fasádě budovy a tu veřejnou využil jen když potřebuje přes den rychle dobít na další cestu.

                35. Přečtěte si příspěvek
                  Přečtěte si příspěvek „Už jste se doučil, co to…“
                  Vložil/a Anonym (bez ověření), Pá, 2015-12-18 09:25
                  a zjistíte, že to tak jednoduché není.

                36. Nevidím rozdíl mezi
                  Nevidím rozdíl mezi připojením sekačky na trávu a nabíjením elektromobilu stejného plátce elektřiny.

                37. Vy možná ne… ale zákon
                  Vy možná ne… ale zákon bohužel ano. A co si můžu dovolit třeba já, když ke mně přijedete na pokec a mezitím se u mě nabijete, tak to si nemůže dovolit firma nebo úřad, zvlášť když je všem na očích. Nakonec kdo by měl dodržovat zákony jiný než stát? Tedy aspoň viditelně.

                38. Není to cizí auto, takže
                  Není to cizí auto, takže nikomu nic neprodávají ani nedávají zadarmo. Je to stejné, jako když uvnitř budovy zapojí o jeden server více.

                39. To je věc názoru a asi
                  To je věc názoru a asi především právního výkladu. Každopádně ať už je to jak chce, v praxi jsem si vyzkoušel nabíjení z volně přístupné zásuvky firmy… načež byl záhy vypnut příslušný přívod napájející tuto zásuvku.

                40. Minule v Avion Shopping
                  Minule v Avion Shopping Parka Ostrava, zásuvka v podzemním zdarma parkovišti na každém 4.sloupu, ale ochranka má nařízeno cokoliv do nich zapojeného vypojovat. Proč je tam tedy mají, to nikdo neví.

                41. Pro automobil úřadu je to
                  Pro automobil úřadu je to jedno, to je opravdu stejný plátce, ten se může dobíjet „ze zásuvky na vrátnici prodlužovačkou“, nemusí zabírat místo u veřejné nabíječky. Pro veřejnost by se na takových zásuvkách musela usnést rada a zastupitelstvo a poskytovat to v rámci parkovného, tedy neprodávat.

                42. Nevím co se, ale já
                  Nevím co se, ale já předpokládám, že v tomto případě je to destination charging a na to není potřeba sloupek za sto tisíc ještě navíc oficiálně pojmenovaný jako veřejná nabíjecí stanice. Na to má mít zásuvku s krytím na parkovišti, nebo nějaký wallbox v garáži.

                43. „Defakto tak slouží jenom
                  „Defakto tak slouží jenom jednomu zákazníkovi.“

                  Mluvíme tu o pomalých AC stanicích nebo o rychlonabíječkách? Pokud vím, tak pomalé AC stanice mají 2 zásuvky, takže i když je někdo připojený k jedné zásuvce, tak druhá zásuvka může posloužit dalšímu zákazníkovi (samozřejmě pokud není blokována předchozím neodhlášeným uživatelem, což se občas stává). Takže nikoli jednomu, ale dvěma. No a pokud je řeč o rychlonabíječkách (čemuž by odpovídalo to „slouží jenom jednomu zákazníkovi“), tak pro nabíjení standardem CHAdeMO nebo Combo stačí 30 min na 80%, resp. něco kolem hodiny, pokud je třeba nabít na 100%. Žádných 16A v tom nehraje roli.

                  EDIT:
                  Pokud přijedu k rychlonabíječce, kde je připojený EV a je nabitý, tak pokud není stojan zamčený a EV nemá konektor LOCK, tak ho odpojím a nabíjím sám.

                44. Jedná se čezu o placeni
                  Jedná se čezu o placeni hlavně pomalých nabíječek paušál/čas
                  300 měsíčně / 25kč za hodinu do odhlášení.
                  Vyřeší se tím hodně problémů co stím ted maji.
                  Celodenní odstavení aut na nab místech,, blokování stojanu dalším vozidlům, špatné odhlášení uživatelů.
                  Na DC se zatím neví ale cena má být vyšší než na AC

                45. No, pokud nabití 16A trvá
                  No, pokud nabití 16A trvá cca 6.5 hod, tak při prac.době 7.5 hod to není nic proti ničemu, ta 1 hod už to nezachrání. Ovšem vyřeší se tím jen to, že takový EV tam nebude nabíjet vůbec. Za 6.80Kč/kWh + DPH se dá nabíjet kdekoli, jen ne na nabíječkách ČEZ. A držet si čip za 300Kč + DPH za měsíc jen pro „strýčka Příhodu“ taky nemá smysl.

                46. Přesněji řečeno, tomu
                  Přesněji řečeno, tomu druhému slouží jen na půl, protože na druhé zásuvce dojde k omezení proudu na 16A.

              2. Díky za tip se skluzavkou v
                Díky za tip se skluzavkou v AAA. Určitě se tam s prckem příště mrkneme. To máte fajn, že máte nabíječku čez poblíž a můžete ji využívat denně, předce jenom to nějakou kačku ušetří. Já mám nejbližší 80km, tak je opravdu vnímám jako něco co mě umožní uskutečnit delší cestu. Navíc si myslím, že do budoucna nabíjet u těchto sloupků 16A 6 hodin nebude možné. To by těch 16A zásuvek muselo být plné parkoviště. Teď jsem se byl mrknou na nabíječce ve vítkovicích. Instalace opět v kvalitě čez. u AC zásuvky svítí hláška „unavaiable(jistič)“ a na DC to jede max 50A. A opět mi to rozum nebere výběr lokality. Proč raději druhou do ostravy a né první do Olomouce? Tam bych byl za těch 50A vděčen. Ale zase z pohledu, jak píšete, že marketingový produkt „nejkomlexnější síť nabíjecích stanic“ je ve skutečnosti na míru interním potřebám čezu, tak by to smysl dávalo…

                1. Bohužel podle FB ČEZ
                  Bohužel podle FB ČEZ fandí elektromobilům je rychlonabíječka u AAA z technických důvodů mimo provoz. Já jsem tam v poslední době nabíjel 2x a bez problémů, ale možná jsem měl jen štěstí. Majitelé dvou Tesel a jeden s eNV-200 mi říkali, že jim to tam vypadává. Tak snad se to podaří dát do kupy. Podle mě se ČEZ nakonec nevyhne výměně současných DBT za něco jiného.

                2. Jojo, taky jsem na to včera
                  Jojo, taky jsem na to včera náhodou narazil, při vyhledávání, profil na FB nemám… že to blbne jsem si taky vyzkoušel a že nejde ta v MB mám taky z první ruky, takže jsem místo 30min nabíjel 2 hodiny… To mi řekněte proč trojstandardy na slovensku od stejného dodavatele fungují a u nás ne…

                3. Už před časem jsem se na
                  Už před časem jsem se na to ptal operátora GreenWay. Řekl mi, že podobné problémy s trojstandardem DBT mají taky a že v provozuschopném stavu to udržují jen díky maximálnímu úsilí z jejich strany. Popsal mi problémy jak s výrobcem, tak i se servisy. Taky chystají přechod na něco jiného, tuším od Efacec. Možná už jsem to tu někde v diskuzi psal.

                4. nabijecka CHAdeMO v Brne u
                  nabijecka CHAdeMO v Brne u AAA byla opravdu v katastrofalnim stavu. Doufam ze ted po oprave se to zlepsi. CHAdeMO mi nabijelo zhruba 20kW co je srovnatelne s Mennekesem. Ale zastrcit tam vlastni kabel do te Typ 2 zasuvky nemam odvahu, prilis mnoha lidem ho to pak nechtelo pustit…

                5. Právě jsem se vrátil ne z
                  Právě jsem se vrátil ne z hradu, ale od nové rychlonabíječky ČEZu CHAdeMO v Ostravě Teplárna ČEZ Vítkovice. A je to stejné. CHAdeMO mi nabíjelo zhruba 20kW, což je skoro srovnatelné s Mennekesem (11 kW). Občas 360V a 59A, většinou méně. Bylo +5 C, dojel jsem s 12% baterie a po 20 minutách měl jen 58% místo obvyklých 85%. Ale alespoň něco, 7,4 kWh.
                  Ovšem rozjelo se až napotřetí. Mezitím hodilo 2x chybu, dokonce tvrdilo že nemám zastrčen správně kabel ve vozidle. AC nabíjení nejelo vůbec – jistič, jak psalo.
                  No a na vedlejším pomalém stojanu (ano, jsou tam 2), parkoval samozřejmě dement s Audi 8T7 0051. Z druhé strany nabíječky je pak konstrukce, takže ji hezky zablokoval. asi to bude ten z party z OC Nová Karolina. Nabíjecí místa tam pravidelně blokovaly Audi, BMW a VW Passaty. Asi nějaká společná diagnóza či viróza.

                6. Už stojí? Ještě nedávno
                  Už stojí? Ještě nedávno tam byl termín spuštění 1Q/2016!

                7. Evidentně ano.
                  Zřejmě

                  Evidentně ano.
                  Zřejmě když se měla stavět stanice u teplárny Vítkovice, tak už to bylo koncipováno a připravováno podle nového standardu, který má být u výroben ČEZ – pomalá + rychlá. Pomalá pro flotilu ČEZ, rychlá pro všechny. Pokud je připravený přívod a vybetonovaná základna, tak osazení stojanu už je rychlé.
                  Což je zároveň odpověď na otázku ePavla „Proč raději druhou do ostravy a né první do Olomouce?“

                8. Jo, byl jsem tam (dnes
                  Jo, byl jsem tam (dnes 10:15) a teprve dokončovali vodorovné značení okolo.

                9. kolega se tam právě
                  kolega se tam právě rozčiluje. Jednak jezdil tupě 15 minut okolo, protože ČEZ má chybu v mapách ne číslo 403, ale 103. Už jsem ČEZ informoval. Navíc nyní blokují rychlonabíječku 2 velké parkující spalováky (limuzína BMW a dodávka AB facility) a vrátní teplárny ČEZ se tím odmítají zabývat. Nevím jak to mají vykomunikované s vlastními zaměstnanci, ale elektromobilisté mají problémy se zaměstnanci ČEZu u nové rychlonabíječky Teplárna Vítkovice. Jsou slovně napadáni – co tam chtějí, že blokují i to málo parkovacích míst a co to je za nesmysly, že by mělo být místo u rychlonabíječky volné a ať si jedou nabíjet před Orchard atd. atd. Nakonec po 10 minutách neochotně sehnali 1 majitele z těch blokujících spalováků a ten ho s nadáváním přeparkoval.

                10. stezoval bych si primo na
                  stezoval bych si primo na CEZu, a na konkretni zamestnance, veci se pak hejbaj celkem svizne a lide sjou pak az prekvapive ochotni, jde jim totiz o bonusy za to jak se flakaj 🙂 je to hnusne a taky to delam nerad, ale jako zakaznik mas na to pravo

                11. Udělal jsem to za tepla a
                  Udělal jsem to za tepla a napřímo online. Obratem odpověď, že si na to posvítí a místní budou muset rezervovaná stání prostě laskavě vzít na vědomí.

                12. Koukám, že už
                  Koukám, že už odpověděli kolegové, byl jsem tam dnes kolem 7:00

      2. To je stále stejná
        To je stále stejná píseň. My jsme velcí a vedoucí. My to sledujeme a až to začne vydělávat, tak se tomu začneme věnovat. Ale ohuha. V okamžiku kdy to začne vydělávat, už tady je řada dravých, kteří mezitím vypiplali svůj systém a získaly takové know how a jméno u zákazníků, že nikdo už ty bývalé „vedoucí“ nepotřebuje. Stalo se to automobilkám s hybridy, kdy trh věří pouze systému Toyoty, děje se to s elektromobily, kdy smysluplné prodeje mají prakticky jen 2 firmy – Nissan a Tesla. A stane se to i s dobíječkami. Kdo promešká okamžik, kdy za pár korun mohl „zakolíkovat trh“ bude si ho muset později draze kupovat od těch rychlejších. Ne že by to ČEZ nějak vzrušovalo. Tam létají komínem desítky miliard.

Napsat komentář