Schneider Electric daroval Písku nabíjecí stanici pro elektromobily

V Česku přibývá dobíjecích stanic pro elektromobily. Nový trend v dopravě mají posílit soukromé firmy, poté se připojí i běžní uživatelé. Přidávají se také města, patří mezi ně i Písek, kde je od 7. prosince 2015 v provozu zbrusu nová dobíjecí stanice.

Slavnostní otevření nové nabíjecí stanice pro elektrická auta v Písku
foto: TCP

TISKOVÁ ZPRÁVA

„Samotné technologické zázemí a know-how však nestačí, pro další rozvoj jsou v naší zemi důležité také legislativní a jiné stimuly,“ myslí si Jaroslav Žlábek, generální ředitel společnosti Schneider Electric, která dobíjecí stanici městu darovala a v Česku realizovala desítky podobných projektů.

Nabíjecí stanice je přístupná veřejnosti

Nová dobíjecí stanice stojí v areálu Technologického centra Písek, kde je veřejnosti přístupná 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Na dvou vyhrazených parkovacích místech dokáže nabít vozidla všech velikostí. Její celkový nabíjecí výkon je 3x32A a operuje se zásuvkou typu 2. Se správným kabelem si zde vozidlo může nabít každý motorista, k dispozici je i manuál.

„Dobíjecí stanici vnímáme jako další krok v rozvoji elektromobility nejen v Písku, ale v celé České republice, kde je v současnosti v provozu zhruba 200 elektromobilů a přibližně stejný počet stanic,“ říká generální ředitel Schneider Electric Jaroslav Žlábek.

TIP: Najděte novou stanici na naší mapě nabíječek!

„Tato stanice je dobrým příslibem pro budoucnost elektromobility v Písku. Vážím si schopnosti všech zapojených partnerů přinášet občanům moderní služby a městu nové možnosti rozvoje,“ dodává Jaromír Grégr, jednatel Technologického centra Písek.

Nabíjecích stanic bude přibývat

Představitelé Písku by rádi zrealizovali více nabíjecích stanic. Jedna z nich by mohla být na parkovišti P1 ve Svatotrojické ulici. Plánují také dobíjecí stanici pro v atriu nové knihovny na Alšově náměstí a další před budovou nového plaveckého stadionu.

„Zbudování nových dobíjecích stanic pro elektroauta bude odvislé od předpokladu četnosti jejich využití v každé lokalitě. V průběhu roku 2016 proto budou městem vytipovány vhodné lokality pro umístění takových stojanů. Možnosti zřízení e-stanic pro kola i vozidla jsou již nyní předmětem jednání s jejich výrobci i významnými dodavateli elektrické energie,“ informuje místostarosta Písku Josef Knot.

Jaké jsou stimuly pro rozvoj elektromobility v Česku

Rychlost vývoje elektromobility v Česku nezávisí jen na technologiích, neméně důležitá je podpůrná legislativa a další stimuly.

„Může jít například o slevy na dani z koupeného elektromobilu, levnější parkovací karty, možnosti vjezdu do centra města, kam jiná auta nemohou, nebo povolení využívat pruhy pro autobusy a taxi,“ vyjmenovává Jaroslav Žlábek, generální ředitel Schneider Electric.

Zdůrazňuje však, že tyto výhody by měly platit jen na omezenou dobu, než elektromobily získají relevantní podíl na trhu a technologie se tím zefektivní a zlevní.

Elektromobilita oslovuje i developery a stává se součástí dalších trhů

Společnost Schneider Electric, která je globálním lídrem v poskytování energeticky úsporných řešení, vnímá elektromobilitu s přesahem do dalších segmentů.

„Sledujeme, že například developeři počítají s nabíjecími stanicemi již ve svých projektech a následně zařízení instalují u parkovacích míst. My se také nezaměřujeme pouze na veřejné nabíjecí stanice, máme řešení i pro rezidenční domy. Obecně se dá předpokládat, že do trhu s elektromobilitou se budou postupně zapojovat další a další hráči z různých oblastí, což přinese zainteresovaným stranám zajímavé obchodní příležitosti,“ uzavírá generální ředitel Schneider Electric Jaroslav Žlábek.

tisková zpráva

104 Comments on “Schneider Electric daroval Písku nabíjecí stanici pro elektromobily”

  1. Je smutné, že jsou
    Je smutné, že jsou všichni majitelé elektromobilů naštvaní, za spoplatnění rychlo nabíječek, ale na vině jsou frajeři s TESLOU, kteří mají na to zaplatit 3mega za auto ale nemají kde nabíjet. Koupí si redukci na chademo a majitelům stanic dojde trpělivost a nasadí cenu 10kč/kWh.
    v příštím roce jim TESLA postaví Supercharger v ČR A SK a zase budo nabíjet zadarmo.
    A všichni ostatní budou platit nehorázné peníze za nabíjení.

  2. Já osobně jsem z jednoho
    Já osobně jsem z jednoho spolehlivého zdoje zaslech, že zlodějina jménem evmapa vydělala minulý měsíc majiteli něoc kolem 5 tis. Kč čistou ruku.. Takž ANO, šlo by to levněji..

    Myslím si, že zas až tak moc elektromobilů se nyní na zpoplatněných CHAdeMO stanicích nenabíjí, takže si myslím, že marže bude ZBYTEČNĚ VYSOKÁ..

    Hold již zde máme kromě ČEZU další pohřební službu pro elektromobilitu jako takovou..

    Dojedu Leafem k rychlonabíjecí stanici s 0% (Pardubice – Brno 140km) a poté pojedu zpět, takže budu potřebovat nabít něco kolem 22kWh x 10kč = 220Kč/140km = 1,6kč
    Auto na plyn ať už CNG nebo LPG jezdí (po dlohodobém zkoušení) asi za 1,17Kč/km

    Tak co je podle Vás tedy výhodnější? Jet rychleji a levněji autem na LPG, nebo elektormobilem, kdy cesta trvá o cca 2 hodiny déle a vyjde ještě dráž?

    Děkuji celému stupidnímu projektu EVMAPA za tyto směšné ceny, kdy si majitel chce nahrabat za každou cenu a lidem vlastnícím elektromobil stěžují cestování..

    1. 10 Kc za 1 kW je skoro
      10 Kc za 1 kW je skoro stejna zlodejina, jako kdyby benzin stal 45 Kc. Bohuzel se hresi na to, ze CHadeMo stanic je v Brne malo a CEZ stanice je relativne mimo dosah. Tudiz ten, kdo potrebuje nabijet proste auto za 10 Kc nabije. A navic – stanice za 10 Kc jsou jen CHadeMo. Proc nejsou i s Combo? To bylo reci, kdyz EU chtela (absolutne nesmyslne!!) zakazat CHadeMo a ted se buduji jen CHadeMo. Co nabijeni VW a BMW, ktere maji Combo? Kde je tolik proklamovana podpora elektromobility, kdyz se stavi jen jeden typ rychlonabijecek? Jak bylo psano nize – kdyby byl odber zpoplatnen od zacatku cca 4-5 Kc, nikdo by nic nerekl. To bylo nejdriv chvastani se, ze nabijeni je zdarma … A dale – proc proboha zase nejaky dalsi projekt typu EVMAPA? To neni mozne mit jednu aplikaci pokryvajici republiku? Ani mapa s nabijecimi stanicemi na techto strankach neni aktualni – tak jak si mam potom planovat cestu? Cekal bych, ze pokud bude vic projektu typu EVMAPA, tak tu na hybrid.cz to bude centralizovane, abych nemusel neco slozite hledat … Chybejici infrastruktura spolu s predrazenymi rychlonabijeckami zacina byt zabijak elektromobility. Elektromobiliste rikaji – okamzity vykon, zadne emise (je to vsak spise „zadne“, nebot elektrina se musi vyrobit a vyrabi se s emisemi), levny provoz. Pokud nabijim doma, ok, mam levny provoz, ale pokud chci jet elektromobilem delsi cestu, tak levny provoz jde do kytek diky predrazenym nabijecim stanicim (nemluve o chybejicich stanicich). A okamzity vykon potrebuji tak akorat pro svuj dobry pocit, ktery si muzu odpustit, nebot si na krizovatce nemusim honit triko, ze vystartuji rychleji, nez frajer ve vytunenum bavoraku. Vim, ze timto prispevkem i provokuji, ale zkuste se na to podivat z obou stran – vazne i s nadhledem. Hezky den

        1. Vzhľadom na to, že to je
          Vzhľadom na to, že to je funkčne veľmi kvalitná, otvorená platforma aj s mobilnými aplikáciami, umožňujúca ľahko aktualizovať stav užívateľom a aj automaticky a obsahujúca už kvalitné informácie z ČR aj SR, tak by to bola logická voľba.
          Jediná nevýhoda je zatiaľ nekompletný preklad do Slovenčiny a Češtiny, ale to sa tiež neustále zlepšuje.

    2. Vše je ve vývoji,
      Vše je ve vývoji, předpokládám, že to takto dlouho nezůstane. Dost možná se nakonec začneme upínat k nabíječkám, které snad v rámci NAP CM podpoří stát a vybuduje třebas i čez. Pak by vznikla konkurence a těžko by si pak někdo mohl nadsazovat ceny.

      Jinak kdo je majitelem evmapy.cz? V kontaktech na evmapě je uveden:
      EVSELECT s.r.o.
      Jihlavská 320/2
      664 41 Troubsko

    3. Ale no ták, pánové…..
      Ale no ták, pánové….. Pan Tinka poskytoval nabíjení zdarma nejméně 2 roky a měl první rychlonabíječku v ČR vůbec. Možná by dodnes, nebýt jeho první a následně druhé v Troubsku u Brna, nebyla ani na Office center Spilberg ABB ani u AAA Auto ČEZácká v Brně. Takže s tou kritikou prosím velmi pomalu.
      Taky si bohužel myslím, že to pánové cenově přehnali. Nějakých 6-8 Kč by určitě nadělalo méně zlé krve. My s malými vozy jsme jasně mimo, ale nabíjet se rozmýšlejí už i majitelé Tesel, co za ně neváhali dát miliony. A až Tesla skutečně rozjede Supercharger v ČR a SK, pak tam nebude jezdit už nikdo. Ovšem je potřeba vzít v potaz i jejich minulé zásluhy, a ty jsou nepopiratelné.
      Ostatně pokud jejich stanice používají hodně zahraniční řidiči, tak ti ceny kolem 30 centů berou jako standard. Viz třeba Holandsko http://fastned.nl/en

      1. Radovane, nejde o to, co
        Radovane, nejde o to, co bylo, jde o to, co je. Takze pokud nekdo mel nabijeni dva roky zdarma, fajn pro nej. Ale ted to je pro ceskeho ridice nejspis trosku mimo a prispiva to k negativnim komentarum na tema elektromobilita a jeji podpora. Jak zde zaznelo nekolikrat – pokud by nabijeni bylo zpoplatneno rozumne hned ze zacatku, nikdo ani nepipne. Ted to opravdu zavani tim, ze chce vydelavat na tom, ze v Brne je stanic malo a jsou siroko-daleko jedine …. Viz prispevky typu – z Pardubic do Brna jedu nez klimatizace, abych na rychlonabijecku v Troubsku vydrzel …. Takze ted radsi pojedu spalovacim autem, nebot se mne ekonomicky nevyplati za 10 Kc nabijet. O tom to je. A neni to o zahranicnich ridicich – berte v potaz ekonomickou silu obyvatelstva a ta je v CR jina, nez v jinych statech (a plati to i naopak) …

          1. Přesně jak píše Ozana,
            Přesně jak píše Ozana, Brno je elektromobilní oáza, spolu s nedalekým Vyškovem 5 rychlonabíječek. Tam bych se o zpoplatnění vůbec nehádal. Praha opravdu veřejná funkční 1 od ČEZu, Ostrava 1 od ČEZu, Olomouc nic, ČB nic atd. atd.. ČEZ má v celé ČR jen 9 ks.

    4. EVMAPA není problém
      Dobrý

      EVMAPA není problém

      Dobrý den Vážení elektromobilisté a příznivci. Prosím pochopte, že v projektu EVMAPA není ten problém !
      To se Vám jenom tak zdá a strženi udáslostmi EVMAPU zbytečně odsuzujete. Každá nabíjecí stanice, mimo dvou patřících panu Tinkovi, může mít jinou cenu (nižší nebo vyšší). To jen jejich majielé sedli ke kalkulačce a vyhodnotili, že cena nastavená panem Tinkou je správná.
      Každý provozovatel nabíjecí stanice může v systému EVMAPA nabízet tarif, jaký se mu zlíbí. Je jen na něm, kolik tam zadá. EVMAPA umí nabíjet i zadarmo, viz CTP Spieleberk, Holansdká Brno. Tak prosím neplivejte zbytečně na tento projekt, který možná ukázal problémy, ale není jejich strůjcem.

      EVMAPA Vám totiž všem umožňujes využitím moderních technologií nabíjet, komukoli a kdekoli. Cizí návštěvník za 5 min nabíjí a stálý uživatel aktivuje pohodlně z mobilu za 5 vteřin.

      Pěkný den všem

  3. Děkuji panu Tinkovi za
    Děkuji panu Tinkovi za předražený poplatek na stanicích chademo.
    Rozhodoval jsem se o koupi elektromobilu, nebo CNG a musím uznat že jezdit s elektromobilem za cca 2kč na 1km je trošku přehnané. Lepší bude CNG, kde jsou náklady 1kč/km a auto je o polovinu levnější. Tak se zdá že je pan Tinka asi odpůrce elektro mobility, když lidi odrazuje od nákupu.
    Snad Vám ty prachy z nabíjení přinesou štěstí pane Tinko a Švestko.

    1. Dobrý den, všechny
      Dobrý den, všechny nabíjecí stanice chademo na evmapa jsou majetkem firem nebo soukromých osob. Tyto firmy a osoby budují sít nabíjecích stanic za své vlastní peníze bez dotací a dobrovolně. Nikdo z nás nená povinnost sít stavět provozovat ani poskytovat. K nabíjení na našich stanicích nikoho nenutíme. Každý má možnost volby. Za cenu 10kč vč DPH je to doopravdy levné když uvážíte cenu pořizovací a náklady na provoz. Pro vás jako elektromobilisty starost končí připojením/odpojením nabíjecího kabelu. U nás je to přesně naopak. Naštěstí dnes nikdo nikomu v podnikání nebrání a vy sám si klidně můžete zřídit vlastní dobíjecí stanici a poskytovat službu nabíjení za podmínek jaké si stanovíte sám. Pokud máte zájem vybudovat nabíjecí stanici rád vám pomůžu, dlouholeté zkušenosti mám. Jsem rád za každého nového člověka v našem teamu který pomáhá posouvat elektromobilitu dál.

        1. Dobrý den,
          Gratuluji vám k

          Dobrý den,
          Gratuluji vám k nákupu nového vozu Škoda Octavia CNG.
          Doufám že budete s vozidlem spokojený a najedete šťastně a bez nehod zmíněných 270tis km.
          Osobně nejsem rád že jsou elektromobily stále drahá záležitost ale bohužel dnešní technologie baterii a nabíjecí Infrastruktury jsou drahé.
          Snad jednou v budoucnu až najedete vašich 270tis km což bude několik let trvat. Klesne cena elektromobilu natolik že už pro vás bude dostupný a budete jezdit bez emisí také.
          Jako my ostatní.

      1. Asi mně nějak uniká, jak
        Asi mně nějak uniká, jak nyní pomáháte elektromobilitě vy.. Spíše ji pohřbíváte. Pokud já vím, Vás také nikdo nenutil stavět rychlonabíjecí stanice. Když už něco takového vybuduji, tak zachovám takovou cenu, která je ještě reálná v poměru km/kč, ale to se díky Vašim cenám opravdu nestane.

        Pro mě je to jenom další zlodějina.

        1. Dobrý den, Elektromobilitě
          Dobrý den, Elektromobilitě pomáhám stále, plánujeme vybudování dalších tří Chademo nabiječů
          vhodně rozmístěných aby bylo cestování po republice pohodlné a rychlé. Pokud máte zájem rádi vás uvítáme v našem týmu. Šikovných lidí je málo.
          Na začátku byla cena nabíjení zdarma. Když už jak vy říkáte něco vybuduji neznamená to automaticky
          že to bude navždy zdarma. Zvolená cena je optimální to jako elektromobilista dobře vím.
          Nabíjení je určeno především pro projíždějící vozidla napříč republikou a pro elektromobilisty kterým jejich nabíjení doma během dne tak nějak nevyjde a dobíjí se jenom kolik potřebují.
          Pokud bylo dobíjení zdarma tak se dobíjel kde kdo pokaždé když jel kolem. Nabíjecí kabel má omezenou životnost (počet cyklů) a není vůbec levný 36tis Kč bez DPH + demontáž montáž.
          U elektromobilů nejde přece o cenu za jakou jezdím ale především o ekologii.

          1. Tak o ekologii jde asi
            Tak o ekologii jde asi především Vám. Já když koupím elektromobil tak chci, aby jezdil levně. Auto na CNG mně bude také jezdit ekologicky, ale za 1Kč a né za 1,5kč.

            Možná Vám uniká to, že když budu jezdit kolem Brna, tak nabíjet nepotřebuji – nabiju se doma, ale když budu chtít jet dál, tak stejně nepojedu, protože Vaše cena je směšná zlodějina.

            Ano budovat další 3 nabíjecí stanice, ale uplně zbytečně, protože pochybuji, že ještě někdo bud ekupovat elektromobil díky Vám.. Jak bylo napsáno výše v textu : Cena u nové Škody Octavia 1Kč/1km = cesta Praha – Brno a zpět tedy 450Kč (pohonné hmoty). Cena u elektromobilu Nissan Leaf – Spotřeba v létě bez topení 15kWh/100km a tím pádem Praha – Brno a zpět (když bude na D1 Vaše rychlonabíjecí stanice s cenou 10Kč/kWh) bude (spotřebováno na cestu tam a z5 = 68kWh x 10 = 680Kč) Rozdíl 230Kč pro Octavii CNG – Takže nejen, že mohu jet rychleji v Octavii, ale v zimě i s topením a EKOLOGICKY a EKONOMIČTĚJI, než elektormobilem díky Vašemu platebnímu systému. Takže mě vyjde Octavia v plné výbavě oproti Leafu o asi 100.000Kč levněji a ještě budu mít nižší provozní náklady na delších cestách, než s elektromobilem.. Takže to se Vám OPRAVDU POVEDLO…

            Chápu Vaš cenovou politiku. Nejdříve nabízíte nejdražší nabíjecí sortiment v republice (2x tolik oproti i4wifi) a poté ještě chcete Xkrát více peněz za nabití, než je zdrávo.. Tak hlavně, že na tom vytřískáte peníze.

            Doporučoval bych Vám, se na takovouhle podporu elektormobility VYKAŠLAT (hodně slušně řečeno).

              1. Nikdo tady nemluví o tom,
                Nikdo tady nemluví o tom, že by mě měl někod jízdu platit demente.. Jde jenom o to, že kdyby byla cena za 1kWh kolem 5kč, bude nabití Leafu stát kolem 105kč a po dobití něco kolem 135km dojezdu = 0,8Kč/km, což má stále jakš takš cenu pro provoz elekromobilu (ikdyž je to jenom 0,2Kč méně než auta na CNG), ale pořád je to docela zajimavé, ale když je cena 2x vyšší, než to co jsem tu nyní spočítal, tak se to jaksi nevyplatí… Takže si ench ty svoje kecy o tom, že chci aby to za mě někdo platil.. Já si to rád zaplatím, ale asi ani TY nepůjdeš pro rohlík do Kauflandu za 10Kč, když ho můžeš mít vedle v lídlu za 4-5Kč.. Takže se prober..

                1. Přiznat se že nevím kolik
                  Přiznat se že nevím kolik rohlík stojí pro mne to nebyt podstatné.
                  Dát vám radu:
                  Vy se zabývat raději tím kde ponize vydělat než tím kde je ušetřit

            1. Pokud nesouhlasíte s cenou
              Pokud nesouhlasíte s cenou jakékoliv služby je tu jednoduché řešení, prostě si ji nekupte. Když se Vám zdá moc 40 kč za kafe, nekupte si ho v kavárně ale udělejte si ho za pětikačku doma. Anebo budete obcházet kavárny a nadávat obsluze že jsou zloději? Já bych za 10kč také nenabíjel, ele nebudu kvůli tomu prskat. V Brně pokud vím jsou plánované dvě další nabíječky čezu, tak o nabíjení zřejmě nouze nebude. A když porovnáváte cenu provozu auta zkuste zohlednit i jiné věci, než cenu samotné pohonné hmoty. EV je oproti klasickému spalováku daleko jednodužší stroj s daleko nižšími servisními náklady. Oproti tomu alternativy typu hybrid, LPG nebo CNG jsou na tom servisně ještě hůře.

              1. Dobrý den,
                take beach se

                Dobrý den,
                take beach se vložil do téhle konverzace.. Já osobně elektromobil vlastním a mám najeto něco přes 40.000el km a byl jsem elektromobilem v Chorvatsku, ale mohu Vám říct jedinou věc. Kdybych do Chorvatska měl jet elektromobile za cenu 10Kč/kWh, byl bych asi více, než blbej.. Tahle cena je nezlobte se na mě nechutná.. Já rychlonabíječku pro jízdu po Brně nepotřebuji, ale když náhodou ano, nabiju se raději u AAA auto (čip mám) a i když je cena paušální a nabiju se na rychlo u AAA jednou za měsíc, tak mě to vyjde stále levněji než jedno nabití přes nějákou EVmapu, která je dle mého prostě a jenom hnus a něco, co elektromobilitu rozhodně nijak nepodpoří.

                Jsem zvědavej co řeknete, až se tahle „mapa“ dostane více do podvědomí a bude o ní mít zájem třeba Greenway, nebo když budeme hodně přehánet, tak i samotný ČEZ. To se nám, jakožto lidem s elektromobilem ABSOLUTNĚ NEVYPLATÍ jezdit kamkoliv dál, než jen „kolem komína“ za elektřinu, kterou jsem nabil doma za rozumnou cenu.. Nikde není kWh za takhle přemrštěnou cenu (myslím tím Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko, Německo). Takže ano nedivím se, že jsou tu takové rozbroje a upřímně Vám mohu říct, že nebýt fanda elektromobility a jezdil delší trasy, tak také přemýšlím o alternativě, jako je CNG – nižší pořizovací cena a také nižší provozní náklady (Díky EVmapě).

                1. Greenway už také
                  Greenway už také zpoplatnil dobíjení ze své sítě…

                2. Nějak nemůžu najít
                  Nějak nemůžu najít tarifikaci…
                  EDIT: už vidím…

                3. Ano, samozřejmě 10kč za
                  Ano, samozřejmě 10kč za kWh je i pro mě neakceptovatelné. Taky jsem si nepořídil EV kvůli tomu abych provozně jezdil dráž, než s chrochtákem. Ale i kdyby nyní byla kWh za 2 koruny stejně budu tankovat u AAA, pokud zrovna nabíječka bude fungovat. To je prostě záležitost trhu. Tak prostě zkouší, jestli někdo těch 10 kč zaplatí… Naopak pokud nebudu mít nabít kde jinde, tak dám za kWh i 20 korun, abych nemusel volat odtahovku. Jen mi prostě nepřijde fér, prskat na člověka u kterého donedávna všichni tankovali bezplatně, že co si to najednou dovoluje. Že by se tato platforma oslovila čez se nebojím ani trochu. Já osobně vnímám tento systém jako user unfrendly. Existují daleko lepší a pohodlnější metody zpoplatnění a to jak pro poskytovatele tak pro zákazníka. Když nás čez bude chtít zpoplatnit udělá to hned zítra a žádnou evmapu k tomu nepotřebuje. A greenway jakbysmed. Pak budeme prskat i na ně ale bude to jediné co s tím naděláme. Osobně si myslím, že jezdit na elektriku tak výhodné, jako je to dnes do budoucna nebude. Buďme proto rádi, že jsme ti pionýři, který jezdili a ještě nějakou dobu budou jezdit skoro zadarmo.

          2. Nejde o to, ze neco bylo
            Nejde o to, ze neco bylo zdarma. Pokud nabizim produkt (coz nabijeni elektromobilu je), tak ho prece zpoplatnim hned a ne az par let pote, co rozhlasuji, ze nabijeni tam a tam je zdarma. O to tady jde. Vybudujte stanice a zpoplatnete je. To vam nikdo nebere. Jen tech nadsazenych 10 Kc by mohlo byt nizsi, nebot jste po dobu, kdyz jste nabizeli nabijeni zdarma, neco prodelali a ted se to snazite vydelat zpet. Takze nizsi cenou od zacatku vydelate svym zpusobem vic v dlouhodobem horizontu.
            A proc budete budovat Chademo? Proc ne i Combo? Tesly maji redukci na Chademo, ale co VW a BMW? Tem Chademo moc nepomuze. Nebo budete nabizet i redukci Chademo-Combo?
            A pokud ma jit o ekologii – v principu mate pravdu, ale na tu se kazdy diva jako na jednu z poslednich veci, bohuzel. Podpora elektromobility se, dle meho nazoru, musi tlacit pres penize a pridavat k tomu i ekologii …

            1. Dobrý den,
              Opakuji to

              Dobrý den,
              Opakuji to stále dokola.
              To že někdy něco bylo zdarma automaticky neznamená že to tak bude pořád natrvalo a nesmí se to nikdy změnit.
              Svět je dynamické prostředí kde se věci mění v čase.
              Jiný počet E vozů byl před pěti lety a jiný je teď.
              Combo:
              Mám několik kamarádů co mají například BMW i3 o nabíjení na combo není žádný zájem. Vozidel je pár kusů v ČR. Všichni navíc maji prodlužovač dojezdu REX nechtějí se omezovat čekáním na nabíjení
              Pokud jim to nevyjde nastartují REX a v klidu dojedou do cíle.
              Myslím si že Combo bude aktuální tak za 5-10let

              1. Oba mluvime o tomtez 😉 jen
                Oba mluvime o tomtez 😉 jen kazdy z jineho pohledu.
                Ja NERIKAM, ze nabijeni MA BYT zadarmo naporad. Mne zarazi fakt, ze to bylo zadarmo, bylo to prezentovano jako super vec podporujici elektromobilitu (coz uprimne receno byla) a ted se nabijeni zpoplatni vysokou castkou. Urcite jste si, jakozto spravny podnikatel, spocital, kolik vas ten provoz zadarmo stal a ted se (logicky) snazite ziskat penize zpet. Proc to neudelate tak, ze zpoplatneni bude za rozumnou castku hned ze zacatku? A proc se nesmyslne soustredite na podporu pouze Chademo? To, ze Combo bude aktualni za 5-10 let v tom muzete a taky nemusite mit pravdu. Combo je jiz ted evropsky standard, tak v CR se bude opomijet? v Nemecku se buduji Combo bez problemu. Kdyz chtela EU zrusit (nesmyslne) Chademo, tak to byl odpor (coz je logicke). Podle me, kdyz uz chcete budovat stanice, tak je budujte s obema standardy pouzivanymi v Evrope (vozy Tesla maji redukci, takze ty „jsou z obliga“). Nemecke vozy maji Combo (opomijim prodluzovac dojezdu) a kdyz pojede nemecky ridic po CR, tak uvidi jen Chademo? To je, jako kdyby se na benzinkach nabizel jen natural a ne nafta (nebo obracene).
                A verim, ze jste si spocitali, ze pokud by cena za nabiti byla cca 4-6 Kc (coz je castka nejcasteji zminovana na forech jako akceptovatelna), tak ze zpoplatneni od zacatku provozu stanice ziskate vic, nez kdyz to date par let zadarmo a pak nasadite palku.

                1. Odpovím Vám zejména na
                  Odpovím Vám zejména na to, že se pan Tinka snaží získat peníze z nabíjení zadarmo zpět. Buďte v klidu, tyto prostředky dávno již dávno pomyslně odepsal. Zpět se to nikdy, ani za cenu 5 ani 10 Kč za kWh nevrátí… O tom že by se vrátila někdy cena pořízení nabíjecího místa také neuvažuje. Bude rád, když budou někdy v budoucnbudou provozní náklady podobné příjmům z nabíjení. To je zmiňovaná podora eletromobility. Na nabíječi totiž odchází nějenom kabel :-))
                  PS: za cenu blížící se akceptovatelné pro lidi na fóru se můžete nabíjet ale bez DC nabíječe.

                2. Ja jsem v klidu 🙂 jen
                  Ja jsem v klidu 🙂 jen myslim, ze smyslem podnikani je generovani zisku, tudiz si s dovolenim trvam na svem nazoru – zpoplatneni nabijeni ze zacatku mne dava vetsi smysl, nez davat cca dva roky nabijeni zadarmo a pak nasadit dardu. A pritom rikat, ze se naklady stejne nevrati -> pardon, prave toto mne nedava smysl.
                  Greenway na Slovensku udelal podobne – ted je cena za kWh bez registrace 0,40 EUR. Predpokladam, ze se vratili ke smyslu podnikani – chteji generovat zisk (pochopitelne) …
                  Jeste by me zajimalo, proc se tolik protlacuje Chademo, kdyz v Evrope jsou schvalene standardy dva.
                  Hezky den.

                3. Dobrý den
                  Smyslem

                  Dobrý den
                  Smyslem podnikání ano, ale Pan Tinka podniká velice úspěšně v jiném oboru. Elekřina všech forem je jeho koníčkem. Elekromobilita je jedna z forem využití el. energie přímo pro ostatní lidi, dále ekologie apod. kladné jevy… Věřte nebo ne, dělal to zadarmo a dobrovolně, protože ho to prostě baví. Utratil za to spoustu svých vlastních prostředků, za které si mohl koupit cokoli jiného, třeba dovolenou nebo několik aut. On si koupil raději nabíječky. Někdo je třeba modelář, jiný má letadlo….Místo toho v době bez perpektivy, která trvá dodnes, vymýšlel, jak podpořit elektromobilitu. Nyní dle jeho názoru mohlo přijít zpoplatnění. To je pouze a jen jeho věc. Tak jej provedl. Pokud nevěříte, určitě se rád s Vámi všemi nesouhlasícími potká a osobně vysvětlí svoje pohnůtky na některém ze srazů, případně po domluvě v sídle společnosti.
                  PS: Zpoplatněné nabíječe patří panu Tinkovi pouze 2.
                  Při Vašich (tím myslím i ostatní pisatele) teoriích, jak se na tom pan Tinka vydělává, zapomínáte, že provozovatelem těch dalších, stejně zpoplatněých nabíječek, jsou úplně jiné osoby, nijak majetkově nepropojené a přesto jim koncová cena vyhovuje. Těch 0,4 E v SK je přesně to samé, co tady těch 10 Kč. Tak se prosím nědivte. Hezký den…

                4. Nezpochybnuji rozhodnuti
                  Nezpochybnuji rozhodnuti pana Tinky ohledne zpoplatneni. Jen si porad trvam na svem nazoru – smyslem podnikani je generovani zisku a pokud ho negeneroval, je to divne. Ale je to zaroven jeho vec, jak to vykazoval ucetne. Dale si porad myslim, ze elektromobilite prospeje konzistence ve smyslu – tady je nabijecka a stoji xyz Kc hned od zacatku provozu. Takhle byla vytvorena falesna predstava, ze nabijeni je zdarma (proc bych kohokoliv dotoval???). A prave tim si myslim, ze se elektromobilite skodi. Elektromobilite pomuze sit nabijecek a ja osobne je NEOCEKAVAM zadarmo.
                  Kolem NetDataCommu jezdim celkem pravidelne, rad se nekdy zastavim …
                  Hezky den 😉

              2. Nikdy po Vás nechce, aby to
                Nikdy po Vás nechce, aby to bylo zdarma, ale taky nikdo nehodlá akceptovat Vaši zlodějskou cenu. Oháníte se tayd tím, že se musí každých X použití vyměnit nabíjecí pistole.. Fajn to chápu, ale kdyby bylo vše zpoplatněno hned, tak by se tady vůbec nemuselo řešit 10Kč/kWh.

                Tady si dovolím převzít odstavec ze zdroje : www. auta-cng. cz/vse-o-cng/
                „Ekologické

                emise CO2 sníženy až o 30%
                emise NOx o 60% nižší
                nulové emise aromatických uhlovodíků a aldehydů
                nulové emise pevných částic (prašnost)
                minimální emise oxidu siřičitého a oxidu uhelnatého
                výrazně nižší emise hluku
                nemožnost kontaminace půdy palivem“

                Myslím si, že ani elektřina v ČR není vyráběna jako např. v Norsku z obnovitelných zdrojů, takže Váš argument ekologičnosti není tak uplně na místě, protože ve finálním měřítku vyjde CNG a elektromobil cca na stejno co se týče ekologičnosti. Chápu, že zde odpovídáte jenom na to, co se Vám hodí a docházejí Vám argumenty, proto by bylo dobré se spíše než argumentovat zde nesmysli přemýšlet nad tím, že uděláte něco s Vaší cenou.. Jako podnikatel si stejně jako já dokážete asi spočítat, že když bude cena 5kč/kWh, tak Vám přijede ke stojanu více elektromobilů, než za cenu 10Kč a tím pádem by v dlouhodobějším měřítku byla nižší cena výhodnější..

                Doporučoval bych Vám vzít si kalkulačku a popřemýšlet o tom..

              3. Zpoplatněním nabíjení
                Zpoplatněním nabíjení jste bohužel částečně ohrozil naše sny o tom, že elektromobilita se ekonomicky vyplatí a že má smysl o pořízení EV vůbec uvažovat. Při ceně 10kč na 1kWh to oproti CNG vůbec nevypadá dobře(a ani u malých úsporných spalováků s dnešními cenami paliva). Někomu jste možná i naboural „finanční plán“ s již zakoupeným EV.

                Proto jsou zde časté zklamané reakce. A těžko nám můžete jakkoli zpoplatnění vysvětlit. Ale ekonomika z vaši strany je také neúprosná, pokud koupíte 1kWh od Eonu za 5-6kč a nemáte tratit, tak musíte bohužel účtovat více než těch 6kč.

                Snad by zde mohla pomoci podpora majitelů nabíječek státem v rámci NAP CM. Nezkoušel jste kontaktovat např. MPO, jak konkrétně si proklamovanou podporu představují?

                1. Pochybuji, že nakuuje 1kWh
                  Pochybuji, že nakuuje 1kWh za 6kč.. To se vrátíme zpátky na zem.. Jedna rychlonabíjecí stanice stojí u BVV – tam musí být takovej odběr elektřiny, že kWh bude tam za 2,5-3kč ..

                  Jde jen o dobře promyšlenou zlodějinu

                  Hezký den

  4. Najezdil jsem elektromobilem
    Najezdil jsem elektromobilem po Evropě asi 100 tisíc kilometrů. Když jsem viděl článek,že budu mít v Písku možnost taky nabíjet,zaradoval jsem se.Ale po přečtení článku jsem ochladl.Je to jen další pomalá,obyčejná zásuvka k dobíjení a navíc asi zpoplatněná.Takové zásuvky jsou v západní Evropě u každého ,,řeznictví“ a zadarmo.Občas jsem zazvonil i na rodinný domek a nechali mě bez problémů zdarma nabít auto. Myslím ,že investice do takového dobíjecího stojanu v Písku byla nižší,než svolávání těch focených papalášů,platy jejich zúčastněných řidičů a asistentek a hodnota následného rautu.

  5. Stydět by se měli a ne
    Stydět by se měli a ne chlubit. Firma velikosti a pověsti Schneider Electric a daruje městu Písek věc v užitné hodnotě 500,- Kč. Tedy panýlek se zásuvkou 400V. A aby to vypadalo, jako elektromobilita, tak tam frknou koncovku Mennekes za 2 tisíce.
    Představitelé města jsou navíc takoví trotli, že se s nimi ještě zahazují a fotí. A popisují své plány o tom, že po průzkumu by snad ještě sema tam něco dali. Kocourkov.
    Já už od roku 2009 dávám sám k dispozici nonstop jako občan zdarma (platba dobrovolná) zásuvku na svém parkovišti u rodinného domku 230V 16A a po domluvě 400V 16A a tady někdo v roce 2015 frajeří se zpoplatněnýma 400V 32A a speciálním stojánkem. Pan Tinka jako podnikatel donedávna roky zdarma ryhclonabíječky (nově zpoplatněny), pan Kubiš stále zdarma, v pracovní době kavárny pan Minář taky rychlonabíječku zdarma. A město Písek zásuvčička za peníze. Čekal jsem samozřejmě trojkombinaci CHAdeMO, Combo, Mennekes.
    Jak už jsem mnohokráte napsal – je to jen proto, aby se politické vyžírky měly u čeho vyfotit. Má ty prostoto!

      1. V systému evmapa.cz nebo
        V systému evmapa.cz nebo jiným způsobem? 2 měsíce jsem tím směrem nejel, tak se ptám.
        Prozatím v době otevření Rami café byla k zapůjčení zdarma karta ke spuštění rychlonabíjení a brali jsme jako samozřejmost, že si recipročně dáme něco dobrého v kavárně a uděláme Rami café tržbu.

        1. Ano Rami Vyškov je
          Ano Rami Vyškov je zpoplatněná pomocí evmapa.cz
          Cena je tam také 10Kč/kWh. Už jsem ji několikrát využil a je to super!
          Jel jsem leafem Pardubice – Troubsko – Vyškov – Val Meziříčí – Ostrava a zpět
          Cesta úplně perfektní včetně topení (kromě Pardubice-Troubsko) mohl jsem si užit
          komfortní a rychlou jízdu jako ve spalovacím autě bez mnohahodinového nabíjení. Chci
          Poděkovat všem majitelům nabíjecích stanic že mi dávají možnost leafem takto
          cestovat. Kdybych měl nabíjet i když třeba i zadarmo od někdo no z domu, asi bych ušetřil 270kč
          cesta by ovšem trvala cca 25-30 hodin. V autě byl pouze kabel 10A a kabel menekes.

          1. Tak tuhle radost Vám
            Tak tuhle radost Vám závidím.

            Za platbu na nabíječce 10kč/kWh bez DPH Vás vyjde nabití Leafa na cca 240Kč a reálně nabijete něco kolem 130km dojezdu = 1,8kč/km .. Omlouvám se, ale to si rsději koupim Octavii na CNG a budu jezdit na 1kč/km a ne 1,8Kč v elektromlbilu.. Cena za nabíjení je vražda pro elektromobilitu jako takovou…

    1. Dovolím si s Vámi
      Dovolím si s Vámi nesouhlasit.
      Podílel jsem se na vývoji podobné pomalé dobíječky, takže vím jak to vypadá uvnitř.
      A opravdu to není jenom jeden jistič, jeden chránič a hotovo.
      Celá nabíječka je antivandal, většinou jsou nastříkány speciální barvou, která zjednodušuje mytí graffity.
      Software, který se stará o zapsání do sítě nabíječek také není zdarma a za jeden den se určitě nenaprogramuje.
      Výsledná cena takového pomalé nabíječky se může pohybovat okolo 130 – 150 tis Kč.
      Jenom tak pro zajímavost, typová zkouška na námi vyvíjenou nabíječku stála 94 000

        1. To máte sice pravdu
          To máte sice pravdu Rudolfe, jenže prezentovaný nabíjecí stojan je z hlediska užitného pro mne jako elektromobilistu stejný, jako ona červená zásuvka pětikolík 400V 32A na fasádě baráku. To mi na tom vadí, když někdo řešení za 500,- Kč zabalí do hezké krabice a kvůli zpoplatnění a focení politiků to pak stojí přes 100 tis. Kč.

      1. To já samozřejmě dobře
        To já samozřejmě dobře vím, kolik taková pomalá nabíječka stojí. Opravdu kolem 100 tis. Kč. To, že si stát za otypování téhle krabice vezme tak nehorázné prachy, jak píšete (i když třeba prostřednictvím soukromé společnosti, ale otypování je ze zákona povinné), je další věc.
        Jenže jedinou přidanou hodnotou takového sloupku oproti prachsprosté zásuvce na fasádě domu za pár stokorun 230V 16A nebo 400V 16A nebo 400V 32A je ona zpoplatnitelnost.
        Já totiž, jako elektromobilista, přistupuji k nabíjecímu místu striktně uživatelsky. Takže buď je tam funkční pomalá zásuvka pro můj kabel nebo rychlonabíječka CHAdeMO. Zda je ta první v nerezu, barvě nebo jen na zdi je naprosto irelevantní. Nedává mi to žádný užitek.
        Třeba ony Mennekesy v Rakousku ve Vídni v nadzemních garážích u Prátru byly jen obyčejné zásuvky Mennekes na sloupech, každá s číslem. A k nim byl kabel doveden z 1 nástěnného stojanu, který Vám aktivoval zásuvku příslušného čísla. Tím si je Wien energies zpoplatnila, ale měla jich na každém patře 12. A to mne jako uživatele zaujalo, protože tak se to dělá hlavou.

        1. Přesně tak, chtít za
          Přesně tak, chtít za krabici se zásuvkou do sítě 100 tis. je nehorázná ptákovina, která je tam jen pro to aby se ukázalo, hle koukejte jak propagujeme elektromobilitu. Že je to předražená krabice která nic neumí je už věc druhá, která nikoho nezajímá.

          Správná cesta je přesně jak píše Radovan o Rakousku.

          Jednoduché zásuvky, ty vám jiná krabička, která tu zásuvku ovládá. Jednoduché, není potřeba nic složitého.

  6. Nechápu,proč s takovým
    Nechápu,proč s takovým stojanem dělají slávu. Je to hezky nalakovaná krabice,do které je přivedený kabel na 380V a elektronika na zaplacení odběru. Kdyby instalovali rychlenabíjecí stojan ChaDeMo,Combo,Menekes tak neřeknu. A 4kč za kW není zase tak moc. U nás v Brně si řeknou v klidu o 10kč za kW. To se už vyplatí jezdit zase na naftu. Ať žije podpora elektromobility.Jirka

      1. Ano. V Brně na dvou
        Ano. V Brně na dvou rychlonabíjecích stanicích. Majitelé to podnikatelé,tak chápu,že to už nechtějí dotovat,ale připadá mi to hodně předražené. Raději si nabíjím doma za polovic a ještě za normální cenu. Chci si ještě domluvit levnější tarif. Ani majitelé Tesel,kteří jistě nemají hluboko do kapsy tuto cenu neakceptují,co jsem měl možnost s nimi mluvit.

            1. Dobrý den, je třeba si
              Dobrý den, je třeba si uvědomit že pro provozovatele rychlodobíjecí stanice není jediným nákladem cena za elektřinu.
              Vybudování takové stanice stojí řádově 500-700 tis Kč i více plus měsíční poplatky za rezervovaný příkon, servis, nájem, Tyto náklady můžou dosahovat až několik tisíc měsíčne.
              Jsem rád že takové stanice vůbec vznikají a že mám možnost je využít. Každý má možnost výběru, dát za nabití leafa například 140Kč za 25minut nebo si najít zásuvku zdarma a nabíjet 6-8 hodin. V mém případě je čas mnohonásobně dražší.
              Každý má možnost volby, provozovatel nikoho nenutí že se tam musí každý nabíjet.

              1. Souhlasím s Vámi. Je to
                Souhlasím s Vámi. Je to otázka volby. Jsem také elektromobilista a neměnil bych,jen se pro podporu elektromobility těžko argumentuje,když za stejné peníze natankuji benzín či naftu za 5minut a nemusím koukat na to,zda tam,kam jedu budu moci zase nabít atd. Ekologie je dnes bohužel až na posledním místě.
                Jinak k těm cenám. Tato stanice fungovala roky zdarma. Kdyby bylo potřeba spousty peněz na provoz,bylo by to za peníze hned. Určitě to byla pro majitele nezanedbatelná položka už dříve,ale asi ne tak veliká,aby to nějak řešil. Důvodem je pravděpodobně vyšší odběr z důvodu častějšího nabíjení,který už zatěžuje. Myslím si,ale,že za těchto podmínek tam nikdo nepojede a nebo jen málo lidí a zisk bude minimální a také,že je lepší když “ pomalu kape“ a stále,jak když čekáte na „děšť“ a ono nic. Jirka

                1. S panem Tinkou jsem to
                  S panem Tinkou jsem to několikráte probíral, když zpoplatnění chystal a pak zavedl. Podílel jsem se s dalšími kolegy odběry Nissanem Leaf a Peugeotem Ion i na testování zpoplatnění (registrace, přihlašování atp.). Všechny zúčastněné pan Tinka férově odměnil počátečním kreditem 500,- Kč.
                  Zpoplatnění bylo nutné, pan Tinka to všechno roky platil ze svého. Jakmile se rozmohly Tesly v ČR a díky strategickému místu Brna na trasách Praha – Bratislava, Víděň – Ostrava – Krakow – Waršava atp., byly u obou rychlonabíjecích stojanů častými hosty i lidé ze zahraničí. Což mělo 2 důsledky – jednak ho blokovaly poměrně dlouho (do většinou 80 kWh baterie sosáte u stojanu s rychlostí 40-50 kWh přes 2 hodiny) a odběry elektřiny enormně vzrostly. Tatáž Tesla totiž díky dojezdu na stojanu stála i 2x a více denně, když jela po trase kolem tam a zpět. No a jakmile platby vyskočily na desetitisíce měsíčně, už s tím musíte něco udělat, jinak brzy zkrachujete.
                  Cena 10,- Kč / 1 kWh je poměrně vysoká (doma nabíjím za 5,- Kč, nočním proudem za 2,50 Kč), ale zase Vás nutí využívat rychlonabíječku jen v případě nutnosti. Ne pokaždé, když jedu kolem a mám chvilku.

                2. Přesně z těchto důvodů
                  Přesně z těchto důvodů chápu,proč došlo k této změně a nijak jsem ji neodsoudil.Jen mi prostě připadá ta cena vysoko. A myslím si,že by jistě pan Tinka chtěl,aby všechna auta jezdili na jeho stojan dál a nabíjeli se za peníze. Než aby nakonec nejezdil nikdo a nebo jen vyjímečně. Raději bych nabíjel o dvě koruny dráž u rychlonabíjecího stojanu než doma,ale za dvojnásobek je to už nezajímavé. Přesto si pana Tinky stále vážím a vím,že pro elektromobilitu udělal a dělá hodně.

                3. Dobrý den, Pane Jirko
                  Dobrý den, Pane Jirko nechápů proč se chcete nabíjet u rychlodobíjecí stanice o 2kč dráž než doma a zbytečně tam čekat? Když si auto můžete v klidu nabít doma o 2Kč levněji.
                  Do rána máte baterii plnou a nemusíte nikam jezdit. Nějak nechápu tu logiku.

                4. Dobrý den
                  Dobrý den Rudolfe.
                  Nabíjení doma mě přináší drobné komplikace. A často potřebuji najet za den více km než je na jedno nabití.

                5. Argumenty pro
                  Argumenty pro rychlodobíjení chápu ale přidal bych jeden a tím je životnost baterie, které rychlodobíjení rozhodně zkracuje. Takže na cestách o.k., ale doma bych i nepohodlí skousnul.

                6. Team evselect hledá
                  Team evselect hledá sponzora který by platil elektřinu na rychlonabíječích v Brně aby mohli být opět zdarma. Nabídky ke mě na email. Mám teď trochu obavu že budu mít přeplněný email

                7. Mail mit preplneny nebudes.
                  Mail mit preplneny nebudes. Nejde o nabijeni zdarma, jde o to, ze se slavnostne propaguje nabijeni zdarma a pak se to zpoplatni nadsazenou cenou. Pokud bude cena v mezich normy od zacatku, neni co resit. Za benzin se taky plati, tak proc by kdokoliv mel vyzadovat nabijeni auta zadarmo??

                8. U nás v něměcko to není
                  U nás v něměcko to není také zadarmo elektrinu máme dražší než ČR a to výrazně. Za 10kč je to levné. u nás chademo charger je drahá zaležitost

                9. Jaká je ta Komplikace doma?
                  Jaká je ta Komplikace doma? Není přece problém instalovat doma zásuvku za pár korun na vhodné místo. Zrovna takovou věc zvládne každý elektrikář během jednoho dne.Instalace rychlodobíjecí stanice už taková legrace není.

                10. Z mého pohledu je to
                  Z mého pohledu je to jednoduché pane Rudolfe. Rychlonabíječky používám 100% jen na cestách elektromobily po vlastech českých, slovenských a rakouských. Jezdil jsem prozatím vždy jen elektromobily s kratším dojezdem, hodně pod 200 km (Peugeot Ion, Nissan Leaf, Nissan e-NV 200). Pokud si je jsem chtěl dovézt / odvézt z Prahy či Bratislavy do Ostravy, taky bych bez rychlonabíječek podnikal cestu jako kdysi Peugeotem Ion v dubnu 2014 na trase Praha – HK (pomalé nabíjení) – Bouzov (brutálně pomalé nabíjení) – Olomouc (pomalé nabíjení) – Ostrava od středečního večera do pátečního dopoledne. Nebo jako jindy stál 7 hodin na pomalé zásuvce nabíječky na D1 Agip Herálec, když mne vypekla nefungující zásuvka Mennekes stojanu ČEZu. Takhle pro mne není problémem zmíněným Peugeotem jet po 3 CHAdeMO stojanech přes Valašské Meziříčí, Vyškov a Troubsko u Brna až do Telče.
                  V Ostravě používám „domovskou“ rychlonabíječku ČEZu jen výjimečně, když jezdím po městě a vím, že budu ten den ještě vyrážet třeba do Opavy, FM, NJ, Havířova atp.. Protože z domu sice vyjedu plně nabitý, ale v létě mám k dispozici +-136 km dojezdu a to při celodenním ježdění není moc. Ostrava má napříč 20 km, do Opavy je to 40 km, do Havířova 30 km, takže musíte jízdu naplánovat a pak se rychlonabíječka v centru Ostravy hodí. Jinak mám k dispozici ještě pomalou zásuvku u kanceláře. Což je fajn, protože po dojetí z ní dokážu za něco mámo přes 4 hodiny auto zcela nabít. Ale CHAdeMO to umí u Peugeotu Ion za 20 minut. A to je velký rozdíl. Čili jsem ochoten za tyto stojany platit více, než za domácí nabíjení. Jenom se při ceně 10,- Kč / 1 kWh už dostávám přes cenu 1,- Kč / 1 km (80% nabití mé baterie = 14 kWh = to dá cca 126 km dojezdu). Ta je fakt vysoká.

                11. U Leafa to při ceně 10kč
                  U Leafa to při ceně 10kč za kwh vychází kolem 1,4kč na km a to už jde návratnost EV do háje. Za podobnou cenu jezdím nyní s malým litrovým spalovákem.

                  Podle NAP CM se plánuje využít na zřizování nabíječek dotace z EU. Takže by provozovatelé teoreticky neměli pořizovací náklady v plné výši promítat do prodejní ceny EE. Ale nejspíš to dopadne stejně jako z ČEZkýma atomovkama, které se stavěly z našich daní(s tím, že budou mít občané levnou EE) a nakonec jsme všichni platili plnou tržní cenu a čez vesele vydělával.

                12. Ano, ty počty jsou jasné.
                  Ano, ty počty jsou jasné. 10,- Kč je prostě mnoho na denní ježdění. Pokud používáte elektromobil k dlouhým jízdám a jste odkázán na CHAdeMO, pak budete muset hledat jinde. Konkurence v Brně díky rychlonabíječce ČEZu je. A tady máte paušál +-180,- Kč s DPH, tedy 2/3 baterie Leafa na 1 nabití.

                13. Kdyby raději zpoplatnil
                  Kdyby raději zpoplatnil rychlonabiječky hned a za 5kč/kWh tak to chápu, ale po 2 letech až tam prodře aji slipy tak najednou nasadil všude 10kč/kWh .. Hnus.

                  Možná Vás přejde humor p.Burkovič až s tímto stupidním systémem a cenou přijdou třeba do ČEZu..

                  To si raději koupím již výše zmiňovanou Octavii na CNG v plné za 400 tis. Be DPH a ušetřím nejen oněch 150.000kč jako za koupi elektromobilu Nissan Leaf a i provozní náklady budou nižší než při provozu systému zvaného „evmapa“ .. Je to sračka na Ntou..

                  Hezký den

                14. Používat rychlonabíječky
                  Používat rychlonabíječky není povinnost ani nutnost. Kdo nechce platit, bude nabíjet doma či v práci a jezdit kolem komína. Nebo si koupí Teslu, Renault Zoe, Smart ED, Mercedes Benz B electric a další, které mají silnou palubní nabíječku a nejsou závislé na rychlonabíječkách CHAdeMO nebo Combo. Stačí jim červený pětikolík 16A 400V nebo 32A 400V. Pořád jsme ještě na začátku elektromobility a ty standardy se utřepávají.
                  Ostatně je to otázka konkurence. Nejnověji mi PRE poslala novou smlouvu a navrhují v ní kromě platby za minuty na nabíječce ještě měsíční paušál k tomu. Čímž se z kategorie „nevýhodný vůči paušálu ČEZu“ dostali do kategorie „2x tak nevýhodný vůči paušálu ČEZu“. Navíc nemají mimo Prahu co nabídnout a rychlonabíječky nemají vůbec nikde. Ještě si to pročtu, ale asi jim kartičku vrátím. Jak moc tento krok souvisí s odchodem jejich letitého pracovníka pro elektormobilitu ze služeb PRE zpátky na Moravu netuším, ale směřují pro zákazníka špatným směrem.

          1. 10 kacek za 1kWh je doslova
            10 kacek za 1kWh je doslova vexlacka suma, protoze ten 1kW je bude stat stezi tak 3 kacky, jako nic vezlem ale to cos napsal je jako napsat, o nekom kdo ma treba Panameru, ze nema 10 tisic na plnou nadrz, protoze 10 kacek za kWh je asi jako chtit za litr benzinu 100 korun, spis si tipnu ze to provozuje nekdo kdo chce lidi od elektromobility odradit a ani nepocita s tim ze tam nekdo za tu cenu bude nabijet

            tech 10 kacek za 1kWh vychazi s Teslou v lepsim pripade na 225 korun na 100km, a za takovou sumu se da pohodlne jezdit s hybridnim benzinovim 6 valcem 😉

            lidem co chtej takhle nesmyslne vydelavat preju at jim to spis tezce prodelava

            1. Ať jim to spíš těžce
              Ať jim to spíš těžce prodělává….

              Asi už hodně prodělávají, co nasadili tyto přemrštěné ceny, tak už na jejich nabíječe téměř nikdo nejezdí, v Brně zůstali jen 2 bezplatné dobíjecí stanice, jedna zlobí už řadu roků a není příliš oblíbená a druhá se jaksi záhadně poškodila a je odstavena z provozu. Připomíná mi to Chicago kde postavili podzemní garáže a parkování stálo balík, pak mafie nějakou dobu autům na ulici propichovala pneu a za pár dní měli garáže plné.

              1. Tak vy asi jo, ale já
                Tak vy asi jo, ale já kolikrát potřebuju rychlonabíječku i 5x denně. A možná tomu neuvěříte, ale někdo si může dovolit elektrické auto pouze s tím, že výrazně ušetří na provozu. Jestli chcete takového člověka označovat za boháče, jen to ukazuje Vaši jednoduchost.

                1. 5x denně (cca 400km?) to je
                  5x denně (cca 400km?) to je masakr, to si budete muset vyjednat množstevní slevu

                2. Ano, 5x za den cca 600km.
                  Ano, 5x za den cca 600km. Slevu naštěstí vyjednávat nepotřebuju, mám to za paušál 180/měs.

        1. Oprava a omluva.
          Tak jsem se

          Oprava a omluva.
          Tak jsem se právě emailem dozvěděl,že provoz na jednom ze dvou rychlonabíjecích stojanů, o kterých jsem psal je zatím bez poplatků a ona cena 10kč za kW je prozatím v systému jen zadaná a neúčtuje se. No možná jen otázka času,kdy se tak stane. Proto se omlouvám za dezinformaci o dvou stanicích. Jedná se tedy jen o jednu takto zpoplatněnou 10kč za 1kW. Jirka

          1. Zpoplatněné stanice
            Zpoplatněné stanice jsou:

            BVV Brno 9 brána (chademo) 10Kč/kWh
            Troubsko (chademo) 10Kč/kWh
            BS-Auto Brno (chademo) 10Kč/kWh
            Vyškov RAMI chademo/menekes 10Kč/kWh

            CTP park Brno holandská (chademo) 0kč/kWh (dočasně zdarma)

            Velké Meziříčí Musucdata v plánu, stanice tam ještě není (chademo) v plán také 10kč/kWh

        1. asi se těžko podívám na
          asi se těžko podívám na mapu, která se nezobrazuje. Ale není jediná, takže se mohou utěšovat, že jinde si člověk také nepočte. Fakt ty „supernovátorské“ nepřístupné veby jsou k sežrání. Nedivím se, že potřebují vaši reklamu. Ale i přes to žádnou novou kravinu instalovat nebudu.

  7. Trochu mi v článku chybí
    Trochu mi v článku chybí informace, že nabíjení je zpoplatněno. Uź jsem se radoval, protože máme v Písku rodinu a už dlouho se tam chystáme, ale zpoplatněné dobíjení v kombinaci s lokací stanice v průmyslovém objektu na předměstí mě tam asi nenaláká.

          1. Dobrý den,
            Pokud je to

            Dobrý den,
            Pokud je to možné upravte na mapě Nabijeci stanice:
            1. Troubsko Jihlavská 320/2 placeni vvv.evmapa.cz
            2. BVV Brno provozovatel Netdatacomm placení vvv.evmapa.cz
            3. Vyškov RAMI placení vvv.evmapa.cz
            4. BS Auto Brno Nissan placeni vvv.evmapa.cz
            5. Brno Holandska CTP park placení vvv.evmapa.cz
            Všechny uvedené stanice jsou Chademo.

            Jen pro info:
            Všechny stanice jsou zpoplatněny jednotným systémem
            Ceny si určuje sám majitel stanice. Aktuální cena je uvedená na evmapa
            Cena se může kdykoliv měnit. Na každé stanici je on-line vidět zda je funkční a v pořádku (ready)
            Pokud je obsazená (někdo nabijí) Charging. Stav stanic vidí každý i nepřihlášený uživatel.
            Diky

      1. tahle mapa je trochu
        tahle mapa je trochu zavádějící,v limuzské je dobíjecí stojan kompletně nefunkční už snad od samého začátku,čili několik let,na černokostelecké u fordu je samozřejmě mimo pracovní dobu zavřený,je v areálu firmy a u auto jarov je jen jeden zbytečný pomalý mennekes 2 za poplatek 50kč,takže nechat auto a jít si po svých

          1. Nedávno mne kontaktovali
            Nedávno mne kontaktovali studenti tuším z Liberce, že chtějí dělat mapu nabíječek a chtěli nějaké rady. Zrazoval jsem je od toho a spíše směřoval k tomu, ať si prosadí diplomku nebo školní projekt s dotací třeba z EU, kde by zkoumali dostupnost, funkčnost a vybavení nabíjecích míst v ČR ze stávajících zdrojů a posoudili třeba konkurenčně dostupné mapy. Protože map, neúplných a neaktuálních, máme už mnoho. Tak uvidíme, zpátky už se neozvali.

      1. Tak tisková zpráva je
        Tak tisková zpráva je tisková zpráva, chápu to jako citaci, do které se nezasahuje. Takto to dopadá, když někdo komentuje něco o čem nemá páru. Jako když moderátorka v ČT řekne že auto jezdí na elektroniku. A s tím korporátním vztahem k elektromobilitě je to více, než trefné.

          1. Ano, přesně. Jako
            Ano, přesně. Jako „běžné“ elektroauto prezentujou snad to nejmenší, co se dá sehnat a k tomu vyšší třídu, navíc hybrid s komentářem, že je to velmi drahé. Jako by podobně nebo ještě dražších aut u nás nejezdily desetitisíce… Ale to je tak u všeho, jakmile se ČT dotkne tématu o kterém něco vím, tak vidím, že jsou fakt dost mimo…

    1. Přesně to stejné mě
      Přesně to stejné mě praštilo do očí, minimálně nějakého editora pro tiskovky by mít měli, tohle je ostudné…

      K editaci tiskovky – myslím že vložit do závorky „pozn. autora: aktuální počet je“ není na škodu a zabrání se šíření nepravdivých informací, což by mělo být ke prospěchu všem 🙂

Napsat komentář