Francouzská značka Citroën přichází s novým elektromobilem. e-Mehari je unikátní auto navazující na původní model vyráběný od konce 60. let. Vyrábí jej ve spolupráci s Bolloré.
foto: Citroën
TISKOVÁ ZPRÁVA
E-MEHARI je vůz propojený s historií značky a současně hledící do budoucnosti. Důvtipně odkazuje na ikonu, kterou ztělesňoval vůz Méhari z roku 1968, ale víc než jen to: je to optimistický 4místný kabriolet se 100 % elektrickým pohonem nabízející moderní zábavný styl.
JEDINEČNÁ OSOBNOST
Vnější exteriér vozu E-MEHARI zcela odpovídá postavení značky Citroën. Najdeme u něj všechny stylistické principy vozů Citroën, zejména:
• expresivní pohled, který vytváří světla uložená nad sebou, jež jsou typickým znakem značky Citroën;
• jedinečný a optimistický design s plnými přívětivými tvary, plynulými liniemi a usměvavou čelní maskou;
• čistý styl, symbol přirozené skutečné radosti, nový způsob vyjádření potěšení z jízdy.
Tuto charismatickou osobnost podtrhují výrazné odstíny. Vůz E-MEHARI totiž nabízí mnoho možností osobních úprav na míru:
• 4 odstíny karoserie: modrá vyzývající k úniku a vzbuzující energii a optimismus, životodárná žlutá a elegantní béžová
• 2 barvy plátna: černá a naoranžověle červená
• 2 čalounění interiéru: velmi přirozený béžový odstín a další, naoranžověle červený odstín technického vzhledu, jehož potisk ve středové části se inspiroval od světa vodních sportů. Čalounění ze syntetické kůže TEP je zcela nepromokavé.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
PSA bude uveřejňovat reálné údaje o spotřebě
Peugeot otevře během konference COP 21 centrum šetrné jízdy
Peugeot a Citroën podporují vzdělávaní, chtějí robotická auta
Ti, co hledají veselý, expresivní a barevný vůz tak mají k dispozici ty nejodvážnější kombinace. Vůz E-MEHARI nabízí vyšší tvar karoserie, kterou zdůrazňují černé prvky: rozšířené blatníky, prahové lišty a nárazníky. Jde o jasný odkaz na trávení volného času a zábavu.
foto: Citroën
E-MEHARI tedy nabízí čerstvý expresivní styl, který dokáže okouzlit všechny, kdo hledají něčím odlišný sympatický vůz.
ORIGINÁLNÍ DUCH
E-MEHARI přebral svou povahu od ikony značky Citroën, vozu Méhari, kterému se podobá svým vzhledem a charakterem, ale také svou praktickou stránkou a tím, jak dokáže usnadňovat trávení volného času. E-MEHARI je stejně jako model Méhari z roku 1968 opatřen:
• odnímatelnou střechou, která používá systém bočního sklopného zavírání a velká průhledná okna. Vůz lze podle chuti opatřit střechou v přední části, v zadní části, po stranách nebo po celé ploše.
• 4 plnohodnotnými místy se sklopitelnou lavicí;
• vyšším podvozkem pro terénní jízdu;
-karoserií tvarovanou za tepla: jde o plast, který nerezaví, nepotřebuje lakovat a díky své pružnosti odolá drobným nárazům;
• snadná údržba: celý se zevnitř i zvenku omývá hadicí.
Motivem na dveřích s drážkami odkazují designéři na původní model Méhari a zvlnění jeho karoserie. Stejně tak zvolené odstíny karoserie připomínají odstíny, s nimiž se model Méhari představil při svém uvedení na trh.
Tento vztah s legendárním vozem Méhari, který poznamenal celou epochu, dodává vozu E-MEHARI výraznou identitu, specifickou filozofii určenou pro ty, kdo hledají autentičnost a zábavu.
SVOBODNÝ ZÁŽITEK Z ŘÍZENÍ
Jednoduchý a pohodový vůz E-MEHARI se však nevyhýbá technologiím: je 100% elektrický a nabízí technologii baterií od francouzské specializované značky Bolloré: baterie LMP (Lithium Métal Polymère) nabízejí výkonnost, spolehlivost a bezpečnost.
Baterie LMP® se vyznačují vysokou energetickou hustotou a bezpečným používáním. Jde o suché baterie (odolné), což představuje řadu výhod, především to, že na ně nemají dopad změny počasí. Vůz, který je jimi vybavený, dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod a v městském provozu je jeho dojezd 200 km.
Praktické baterie se dobíjí na plný výkon za 8 hodin na zvláštních stojanech 16A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10A.
E-MEHARI tak nabízí zcela nový pocit svobody a klidu: jízdu s větrem ve vlasech a přitom akceleraci, jednoduchost a tichý chod elektromobilu. E-MEHARI se vyrábí v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes a na trh se dostane na jaře 2016.
foto: Citroën
TECHNICKÉ VLASTNOSTI
ROZMĚRY
Délka: 381 cm
Šířka: 187 cm
Výška: 165 cm
Objem zavazadlového prostoru: 200 dm3 – 800 dm3 (sklopená sedadla)
MOTORY A BATERIE
Maximální výkon: 50 kW
Nominální výkon: 35 kW
Lithium-polymerová baterie: 30 kWh
VÝKONY
Maximální rychlost: 110 km/h
DOJEZD
Ve městě: 200 km
Mimo město: 100 km
Alespoň ti rozjuchaní
Alespoň ti rozjuchaní mládežníci z propagačního videa nebudou na francouzských plážích dělat smrad a kravál, když tam budou jezdit eMehari. I když ten kravál si určitě pustí z palubní wifi a vůně trávy se bude linou vůkol :-). Jinak to vidím v kategorii hračkových elektroautíček pro děti (poté, co jsou šlapací autíčka demode), jen ty kapku odrostlejší,
No tak cena ma byt pry kolem
No tak cena ma byt pry kolem 24.000eur + leasing baterie. Takze uplne nahovno. To si radsi koupim toho leafa. Proboha.
Na takové malé auto mi
Na takové malé auto mi přijde spotřeba 30kWh/100 km mimo město (ještě s omezením max. na 110 km/h) nějak hrozně moc.
zalezi na tom kolik je
zalezi na tom kolik je vyuzitelne kapacity. Urcite to neni plnych 30kWh takze ta spotreba je urcite mene nez 30kWh/100km. Spis tak ~25kWh a mozna i min.
Pěkná hračka. E- Mehari
Pěkná hračka. E- Mehari podobně jako Mehari, další líbivý evropský elektromobil. Mehari bylo spíše volnočasové plážové vozítko. Toto je spíše šikovné městské, konkurence Fiatu 500. Uvidíme, až budou známé reálné zkušenosti. Přál by jsem mu aby se stál pokračovatelem studentských vozítek našeho mládí. Nejen Velorex,Trabant nebo právě Fiat 500-600,byly vizitkou Československých vzdělanců. Asi stejně jako ve vyspělém světě jim byly Citroen 2CV kachna nebo Moris Mini Coper. Dnešní budoucí vzdělanci sice dávají přednost tatínkovým Audi nebo BMW. Ale možná se opět najdou mezi nimi recesisté jež sáhnou po Mehari obou motorizací.
Konečne prvý výrobca, čo
Konečne prvý výrobca, čo udáva reálne hodnoty dojazdu…
Jako nákupní vozík docela
Jako nákupní vozík docela dobrý, ale obával bych se životnosti Li-Po baterií.
s ohledem na to ze baterie
s ohledem na to ze baterie se pronajima, tak vas to vubec nemusi trapit 🙂
Citroen prodava baterii s
Citroen prodava baterii s autem. Renault baterie pronajima.
coz je v primem rozporu s
coz je v primem rozporu s tvrzenim vyse. Takze byste vy anebo ten anonym meli dodat zdroj vaseho tvrzeni 🙂
Li-Po jsou „suché baterie“?
Li-Po jsou „suché baterie“? O článcích akumulátoru neřekli vůbec nic.
A vida, tohle se Citroenu
A vida, tohle se Citroenu podařilo úspěšně ututlat – zcela nový elektromobil z vlastního vývoje a celkem slušné specifikace. To jsem zvědavý, jestli nabídnou i něco méně excentrického než cabrio stylu alá Pluriel. Samozřejmě cena bude také důležitá. Za mne ale palec nahoru, za snahu.
Přesně to samé jsem
Přesně to samé jsem chtěl napsat já. Na to, že to má být taková „hračka“, tak má celkem solidní hodnoty.