Porsche Mission E: elektromobil, který má porazit Teslu

Na autosalonu ve Frankfurtu se představil koncept elektromobilu Porsche Mission E. Do roku 2020 má tohle auto přijít na trh jako konkurence pro Tesla Model S.

Koncept elektromobilu Porsche Mission E. Jak asi bude vypadat výrobní verze, která se má na trhu objevit do roku 2020?
foto: Porsche

Německá automobilka Porsche potvrdila, že do vývoje a výroby elektromobilu Mission E hodlá investovat miliardu euro a najme 1000 nových pracovníků. Auto má být na trhu do roku 2020.

Do roku 2020 bude nicméně mít automobilka Tesla Motors osmiletý náskok ve výrobě elektromobilů Model S. Ze strany Porsche, které je součástí koncernu Volkswagen, tak jde spíš o reakci na aktuální aféru „dieselgate“.

auto koncept elektromobilu Porsche Mission E

foto: Porsche

„Konceptem Mission E dáváme jasný signál o budoucnosti značky,“ řekl Wolfgang Porsche, předseda značky. Koncept Porsche Mission E se může pochlubit dojezdem 500 km na jedno nabití, nabíjením z 0 na 80 % během 15 minut a zrychlení 0-100 km/h během 3,5 vteřiny. Nabíjet auto by mělo být možné také bezdrátově.

PODÍVEJTE SE: specifikace, cena a dojezd Porsche 918 Spyder

Problém je, že lepší (zrychlení) nebo mírně horší (dojezd, nabíjení) parametry už dnes nabízí elektromobil Tesla Model S. A to za cenu, která bez problémů konkuruje značkám jako BMW, nebo právě Porsche.

51 Comments on “Porsche Mission E: elektromobil, který má porazit Teslu”

  1. Za pět let?? Za pět
    Za pět let?? Za pět let?

    Při takovém vývoji cen baterií je PĚT let nesmyslně dlouhá doba, na kterou nemá cenu nic slibovat – viz graf v článku o vývoji cen baterií – http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/ceny-akumulatoru-pro-elektromobily-klesaji-rychleji-nez-se-predpokladalo/

    Z dalších dat je prostě lepší pouze dojezd a rychlost nabíjení, což podle mě Tesla hravě smázne před uvedení tohoto Porsche….Zatím pouze Porsche PR, nic víc….

    Jsem hodné zvědavý kam a jak to dotáhnou, ale z téhle zprávy bych čekal, že to moc daleko nebude (a to se ani nepovažuji za skalního fanouška Tesly)…Mít plán na papíře a sedět v autě jsou dvě kompletně odlišné věci….

  2. Otázka pro ty, co tu
    Otázka pro ty, co tu píší o ropné mafii, zlých automobilkách, rejžování na náhradních dílech… Jak byste si představovali rozvoj elektromobilů – aktuálně je nárůst prodejů na téměř dvojnásobek každý rok (moc takových jiných odvětví průmyslu není), prakticky každá (nečeská) automobilka na elektromobilech více či méně pracuje, nabíjecí stanice se staví tak rychle nebo i rychleji než je po nich poptávka (vynechávám teď český „specifický“ trh) a ceny li-ion baterií klesají neuvěřitelným tempem.
    Chcete tedy čtyřnásobný nárůst prodejů každý rok? Prodeje milion elektromobilů za 2015? Příští rok nabídku elektrického pohonu u každého modelu Škodovky? Baterie za $10/kWh? Nebo na základě čeho vám přijde, že je rozvoj elektromobilů nějakým způsobem (někým) brzděn?

      1. Ale přeci kdokoli si může
        Ale přeci kdokoli si může koupit a pořizovat nabíjecí stanici a u zmíněných společností může zaplatit za připojení a odběr elektřiny (ceníky mají stránkách). Dokud to nebude rentabilní (tj. podnikání se ziskem alespoň 15 %, tedy návratnost cca 6 let), tak se nedá mluvit o brzdění rozvoje, ale prostě ta doba, kdy by byly nabíjecí stojany obklopené frontami platících zákazníků ještě nenastala.

        1. To máte na jednu stranu
          To máte na jednu stranu pravdu pane Švarci, ale kdo jiný by měl být z logiky věci, budoucích příjmů a zisků tím prvním, než právě distribuční společnosti a největší výrobci elektřiny. Jim jdou platby za výrobu a distribuci, oni jsou ti co mají z logiky věci největší zájem na vyšších prodejích a přípojných místech s dalšími spotřebiči. A nemusí nijak složitě hledat nové zákazníky. Ti už tady jsou, jen zatím dávají své peníze ropákům (benzín, nafta, nově plyn). Jakmile distribuční společnosti a největší výrobci elektřiny nainvestují do sítě rychlonabíječek, pak elektromobilita poroste raketovým tempem. Nehledě na to, že sami mohou na elektromobily přejít ve svých vozových parcích a krmit je svými výrobky a službami. Kdo bude čekat na dobu, až budou stojany obklopeny frontami platících zákazníků, ten přijde s křížkem po funuse. Vždycky se na závěr zeptám: „A jaktože u LPG a CNG s minimem jezdících vozů to už roky jde (u CNG je nárůst v pár letech přímo kosmický), a u elektřiny ne? Nebude to spíše tím, kdo je tady u nás výrobcem/dovozcem/distributorem než tím, že je elektromobilů jen tisícovka?“

  3. Je mi jasné, že se tu nic
    Je mi jasné, že se tu nic nevyřeší,ale je to jedno z mála míst, kde se dá pobavit o věcech docela slušně!Zjišťuji, že se těším víc na příspěvky než na samotné téma.Vývoj situace kolem elektromobů je zatím docela nezáživný.Nabubřelin za miliony je víc než zdrávo a těch běžných aut v provedení pro běžné užívání je poskrovnu.Takové Porche – ráno jedu pro IČO a cestou domů nakoupím potraviny skoro na celý týden.Přiberu 3 pytle cementu a kromě 16 km na asfaltu absolvuji asi 1 km v lehčím terénu,zato pěkně do kopečka.Pak pojedu do práce, kde je boj o parkovací místo a tak jsem mnohdy rád, že mám už docela jeté autičko.To vás pak nemrzí oděrka na parkovišti. Co bych si počal s Porche?Je to nádherné stvoření,které uvidím jet kolem mne a skoro zásadně v něm bude sedět človíček co žije na úplně jiné planetě,já mu to přeji,jen ať už je v prodeji elektromobil s vlastnostmi a cenou mého Peugeota 106.Hlavně opatrně s jeho hodnocením,je na LPG a za 500 kč ujedu 540 km,v zimě to topí a udělá 490 km.

      1. Nejen pan Pepa, ale ani já
        Nejen pan Pepa, ale ani já nejsem cílovou skupinou pro Porsche Mission E. Tedy samozřejmě pokud se nestane nic zásadního, třeba že bych se dověděl, že mi dosud neznámý strýček z Ameriky odkázal miliony. 😀 😀 😀
        Ovšem to ještě neznamená, že by se takové automobily, resp. zejména EV neměly vyvíjet, vyrábět a nabízet. Pokud se najde někdo, kdo bude ochotný si takové auto koupit i za tu cenu, proč ne? Ono spousta lidí si to možná neuvědomuje, ale technologie použité v dnešních běžných autech byly kdysi nové a vyvíjely se, zkoušely a prodávaly v autech, které byly mnohem dražší. Díky tomu je dnes ABS, airbagy a další vymoženosti prakticky v každém autě. No a to, co je dnes prémiovou výbavou nejdražších vozů, bude za pár let standardem – viz např. různé parkovací asistenty, hlídání jízdy v pruzích, adaptivní světlomety, autopiloty apod.
        S EV je to podobně. Aby tu za pár let mohly EV běžně jezdit a mohl si je koupit i člověk s průměrným příjmem, tak prostě na začátku to museli v podstatě zasponzorovat nadšenci, kteří byli ochotni za to dát o něco víc peněz než za srovnatelné auto se spalovacím motorem.
        Mimochodem, podívejte se na nová auta, která jsou představována např. v Autosalonu na Primě. Vždycky čekám na konec, kde je uvedena cena. Minimálně u půlky představovaných aut si řeknu „dražší než náš Leaf“ (dojezd na jednu nádrž resp. na jedno dobití neřeším, to je námět na jinou diskuzi).

      2. To opravdu né,já si to tu
        To opravdu né,já si to tu nespletl se sociální péčí o lidi s reálným pohledem na své možnosti.Jen mne mrzí, že se automobilky zabývají mnohem víc o vývoj strojů,kterých podíl na trhu je mizivý.A tak je postup elektroautomobility moc pomalý.Snad uznáte, že na trhu je mnohem vyšší poptávka po autech do 500tisíc než nad.V mém případě nejde o to koupit si auto abych vynikal,tenhle postoj je mi pro smích.A možná Pepa má na to spíš než jiní,ale odmítá investovat do dopravy víc než je rozumné.V práci mám jedno s nejstarších aut a také mobil je dle kolegů z dob Žižky,ale já narozdíl od nich nemám půjčky a nestresuji se zda mi ta paní z účtárny zaparkuje na kapotě.

  4. Mám otázku, která mě
    Mám otázku, která mě velice dlouho trápí.

    „Jak je možné, že jedna automilka, ještě naprosto „začátečnická“ zde udělala takový vítr a ostatní jenom sedí a koukají?“
    To mi chcete říct, že jeden člověk s jedním týmem je schopný převálcovat celosvětové koncerny? Proč na to nereágovaly? Proč tady máme E-Golfa s dojezdem 160 km? To je takový problém udělat dojezd větší? Jak je možné, že koncern VW nemá svoje dobíječky? Proč si neovládl svůj domácí trh?

    Jak někdo může říct, že za 5 let chce konkurovat nějaké značce? To mi přijde jako extrémní zoufalství toto, kdo to vůbec byl ochoten vypustit.

    1. Možná spalovací
      Možná spalovací automobilky uvažují takhle:
      „Domluvme se,že dál budeme vyrábět a prodávat spalovací vozy,do kterých jsme investovali miliardy,s tím, že jedna automobilka nás nevytrhne – s jednou továrnou a omezeným financováním, a v době ,kdy budeme mít prodejem spalováků zaplaceny nálkady na vývoj, „ze dne na den“ spustíme výrobu EV. Technologie už vyvinuta je (a když ne, je tu Tesla, která se dá rozebrat a prozkoumat).
      Tato spekulace nicméně předpokládá že v příštích cca 5i letech nelze očekávat žádnou novinku ve spalovaích vozech,která by vyžadovala větší investice a také že za 5-8 let nebudou už potřeba superchargery,protože rychlodobíjecí stojan bude mít každá „benzínka“.
      Co vy všichni na to?

      1. Toto mi přijde jako
        Toto mi přijde jako pochopitelné vysvětlení.
        Podcenění ostatních automobilek konkurence, která nešla do všeho po hlavě, ale vyvíjela tak dlouho, až vyvinula. K tomu se službami, na které mnozí ani nepomýšleli, i když teď už pomaličku tyto služby jdou na světlo světa:
        5ti letá záruka včetně servisu a podobně.

    2. Tak já ti to
      Tak já ti to vysvětlím.
      Přectav si že do české televize přijde mladý moderní člověk a bude mít plán a realistickou vizi jak z nějakého programu čt udělat moderní program pro lidi pro které je ten současný charakter už zaostalí. Přectav si tu partu starých buzerantů v radě která musí vizi odsouhlasit. Zato že odsouhlasili pokrok v podstatě žádnou finanční odměnu nedostanou. Co je zajeté má jistotu nějakého zisku, je víc předvídatelné z pohledu party starých buzerantů (rada,akcionáři,parta přestárlých managérů a td.
      A proto nezbývá než fandit nováčkům. Stačí se ohlédnout na čr, operátoři,“staré“banky a td. Můj pojem je: Psychologický kartel který je dnes vidět někde víc:operátoři na českém trhu, někde méně:korporace které něco vyrábí.

    3. Jestli to nebude místem
      Jestli to nebude místem https://cs.wikipedia.org/wiki/Silicon_Valley
      (Jak někdo může říct, že za 5 let chce konkurovat nějaké značce?)
      Na vývoj a přípravu výroby nového automobilu je potřeba několik let. Tesla motors to také pár let trvalo (9?) . Ostatní mnohdy čekali že, Tesla motors zbankrotuje a oni jen prohodí My jsme to věděli. Vyrábět Elektromobily je nesmysl, jsou neprodejné. Poptávka je nízká, je to ekonomická sebevražda .V GM třeba nechápali jak Toyota dokáže vydělávat na Toyota Priusu když oni s EV 1 neuspěli.
      https://www.youtube.com/watch?v=CRsH3Q9dCkE
      (Proč tady máme E-Golfa s dojezdem 160 km?) Protože panuje názor že 100km dojezdu zákazníkovi stačí. Je to i řečeno v několika dokumentech.
      https://www.youtube.com/results?search_query=dokumenty+Elektromobily
      Jenže se opomíjí to že, za chladného počasí dojezd klesá a akumulátory degradují stárnou.

      1. 100km dojezdu (EPA) stačí,
        100km dojezdu (EPA) stačí, u auta na běžné ježdění, tedy ne úplně univerzálního, druhého do rodiny, nebo si pro delší cesty půjčím jiné (v půjčovně, carsharingu aj…), u malého auta za 200 – 250 tis. Kč 100km dojezdu i do budoucna skutečně s bohatou rezervou stačí… 🙂

    4. Každý rok rostou světové
      Každý rok rostou světové prodeje automobilů o 2,5 milionu kusů. Tzn., že i když se bude vyrábět milion elektromobilů ročně (což může být i za více než 5 let), tak se „spalovací“ automobilky budou stále dělit každý rok o 1,5 milionu větší koláč. Dobu, kdy elektromobily stopnou nárůst prodejů spalováků, odhaduji na 2025, kdy se bude prodávat okolo 120 milionů aut ročně. Takže odpověď na otázku – nereagují, protože jim Tesla může být úplně u pr…
      Ale ani nevíte, jak strašně rád bych se pletl ve všem, co jsem napsal.

    5. moje
      moje vysvetlenie:
      automobilke ide v prvom rade o zisk.
      automobilka zaraba okrem skladania suciastok dohromody a dalsich veci hlavne na motoroch a prevodovkach.
      v elektroaute prevodovku netreba a elektromotor vyrobi takmer kazdy. baterku zase nevyrobi hocikto a je sama o sebe dost draha tak na nej sa vyssia marza spravit neda.
      teda stare automobilky si nebudu same pod sebou pilit konar. budu sa cim dlsie snazit dosahovat cim vyssi zisk aj kebyze maju riskovat podvody s emisiami a skutocnou spotrebou.
      za to sa cudujem, ze sa nepresadzuju auta typu BMW i3 s extenderom. tam staci lacnejsia, lahsia, mensia baterka a dobit sa da aj za jazdy klasickym spalovakom. teda pre sucasnu automobilku skvele riesenie. limity na emisie hravo zvladnu vdaka prvym par km na baterku a mozu stale zarabat na motore.

  5. Já bych řekl, že
    Já bych řekl, že klíčové je toto:
    „Konceptem Mission E dáváme jasný signál o budoucnosti značky,“ řekl Wolfgang Porsche, předseda značky.
    Čili prohlášení „jsme tu a budeme, a reagujeme na aktuální trendy, tedy i na nástup elektromobilů“. Takže především prohlášení. Alespoň zatím nic víc, nic míň.
    Pokud by to měla být vážná konkurence pro Teslu, tak musí Porsche mít nejen konkurenceschopný elektromobil, ale i konkurenceschopnou síť dobíječek, v tomto případě na napětí 800V. A to nebude žádná sranda. Ano, Porsche Mission E může mít dojezd 500km na jedno nabití a nabíjení z 0 na 80 % během 15 min, ale pokud se bude potenciální zákazník rozhodovat, jestli Teslu nebo Porsche, tak klíčovým bude rozhodování, zda dobíjení v síti Superchargers+CHAdeMO, anebo Combo 800V, která momentálně není a ještě dlouho nebude, pokud se na tom nedohodnou s ostatními automobilkami. A adaptér Combo 400V na 800V pravděpodobně nebude jednoduchá záležitost – myšleno ne tak relativně jednoduchá jako adaptér CHAdeMO pro Teslu.
    Navíc srovnáváme tu pozici Tesly + Superchargers v r.2015 s pozicí Porsche + dejme tomu předpokládané sítě nabíječek 800V v r.2020 a přitom Tesla těch 5 let samozřejmě nebude přešlapovat na místě a půjde dopředu.

    1. Co se týče Combo 800V
      Co se týče Combo 800V obecně, tak to nebude zas takový problém. Ten současný konektor pro EU má certifikaci právě na 800V/200A. Takže jde o to jen vyměnit „střeva“ ve stanici ze současného rozsahu 200-500VDC na 200-800VDC, žádný adaptér pro uživatele netřeba.

      Problém vidím v tom, že ani takto získaných 150kW, které má začít masově stavět Audi pro své elektromobily, nebude tomuto Porsche na nabití za 15min stačit. Tudíž se bude muset ještě zvětšit proudový rating konektoru na >300A.

    2. zadny adapter netreba.
      zadny adapter netreba. Porsche tvrdi, ze auto bude kompatibilni i se stavajici siti nabijecek na 500V. Proste se moduly v baterii prepnou ze serioveho do paralelniho rezimu a z 800V to klesne pro dobu nabijeni na 400V.
      Jiste to bude potrebovat super presny battery management system (BMS) a dva spinace navic, ktere to prepnou z 800V na 400V, ale je to v klidu realizovatelne.

  6. Bavím se na paraleře
    Bavím se na paraleře běžného čecha, který zjistil,že sousedova hospůdka je schopná důstojně uživit jeho rodinu.A tak nelení a otevře konkurenční hospodu hned naproti.Pak se diví, že to jemu nejede stejně dobře.Prostě všichni se snaží o vývoj a výrobu auta jako je Tesla S nebo X.Naštěstí je tu i pár výjimek,které se snaží o pozornost i v jiném segmentu,tam zatím Tesla nekonkuruje,zatím!Ale je tu pořád spousta automobilek, které si nechtějí přiznat,že ať vyrobí sebelepší benz či naft,tak to je jen marnění času a financí.Už jsem s toho tak zblblej, že se nemohu rozhodnout jaké topení použít v novém RD,nerad bych tam montoval parní kotel, když jsou solary a větrníky.Bohužel tady to je daleko míň ověřené a tak se i navzdory přesvědčení o správnosti obnovitelných zdrojů a provázanosti i s mobilitou,stávám váhavým střelcem.Mělo by se mnohem víc tahat za jeden provaz,jak v mobilitě, tak ve všech směrech, které jsou realizovatelné ekologicky.Dotace na hnědouhelné kotle jsou stejnou blbostí,jako 3válcové 1l benzy s kupou elektroniky,stejně je to jen dočasné řešení!

    1. Topeni v RD doporucuji
      Topeni v RD doporucuji rozhodne tepelne cerpadlo zeme/voda. Dobre zatepleny dum s podlahovym topenim a 100m2 plochy vytopite za 5000 Kc/rok. Kdyz to vezmete komplexne, tak vas vyjde topeni mozna i zadarmo. Tarif D56d pro tep. cerpadlo ma velmi vyhodne ceny za kWh. Mate 22h nizky tarif za 2,20 Kc/kWh na vsechnu spotrebu. Takze za ostatni spotrebu vareni/prani atd. zaplatite o hodne mene nez kdyz mate standardni tarif.
      TUV bych resil podle poctu obyvatel RD. Kdyz je malo obyvatel, tak radeji elektrobojler aby TC nemuselo bezet cely rok. U vyssiho poctu obyvatel to muze byt ve prospech TC a nebo extra TC jen na TUV. A kdyz mate EV tak jezdite skoro zadarmo.
      Pro prilepseni muzete dat na strechu nejakou FVE 3-4 kW a ceny za energii vas skoro nebudou zajimat.

      1. Naprostý souhlas. Když
        Naprostý souhlas. Když jsem se 5 roků zpátky rozhodoval o tom, čím budeme topit v plánovaném baráku, tak jsem (kvůli pohodlnosti) nechtěl pevná paliva a plynaři se chovali jako banda idiotů a chtěli 90 tisíc jen za plynovou přípojku. Tak jsem byl prakticky dotlačen do TČ a vybral jsem si země-voda. Moje roční náklady na topení jsou teď okolo 6000 Kč, míň než platíme za dva telefony.

  7. porazit Teslu jako firmu
    porazit Teslu jako firmu neni as takovej problem, porazit teslu co se elektromobility tyce jiz problem je, ale bohuzel mainstream zakaznik nerozlisuje Tesla nebo Porsche, ale rozlisuje jen jako to slavne Porsche a ta …. Tesla

    Tesla je tak uspesna jak je znama, a bohuzel spousta lidi zatim Teslu nezna, ani americani, vetsinove spolecnosti je totiz fuk na co auto jezdi, a je to videt i ohledne kauzy dieselgate, lidem jsou vetsinove fuk i emise, a kdys se v diskuzich a nejen tech ceskych zmini ze dotcena auta budou muset povinne na servis, tak se najde spousta lidi co hned resi jak dostat tu zmenu zpet 🙁 temto lidem nedojde jak se chovaj ani pote co nekomu z jejich blizkych nebo i jim samotnym zjisti rakovinu ktera muze bejt i diky tomu co dychaji, clovek jako druh je totiz extremne sobecky a hloupy, nesobecky a rozumny je vzdy pouze jedinec

      1. VW nemelo v US prodeje ani
        VW nemelo v US prodeje ani tak nejak oslnive, spise tragicke, navic se snazili protlacovat prave diesel, ktere se prodejne uplne stopli, navic US zakaznik si v tomto duchu vybira a je dost odlisnej od toho Evropskeho, vpodstate prodeje znacek koncernu VW (krome Porsche) v US „zachranuji“ ted spise prostehovalci prave z EU

        mimochodem cena benzinu v US nijak zasadne neklesla, porad je nad 2 dolary za galon (od 12 kacek za litr) a na turisticky zajimavich silnicich klidne i nad 3 dolaru za galon, kuprikladu na CH1 (silnice po pobrezi ze SF do LA) a podobne ceny tam byli i v dobe kdy barel byl za 80-90 dolaru

    1. $20 za barel se muze
      $20 za barel se muze ignorovat, elektromobil trapej uplne jine faktory nez je cena ropy, navic cena kterou znaji max ridice nekde v zemich kde to z ty zeme primo tryska, u pumpy v zemich ktere jsou z hlediska ropy zajimave co se poptavky po ni tyce ta cena stejne nijak zvlast neklesne diky danim nebo politice

      to co brzdi rozvoj elektromobility treba v Evrope je nedostatecna infrastruktura pro verejne dobijeni elektromobilu, nedostatecna kapacita baterii a cena elektromobilu ktera je casto umele nadhodnocena kvuli dotacim, a „fosilni“ vyrobci elektricka auta neumej udelat, staci se podivat pod kapotu vetsiny elektromobilu, tam kde ma Tesla „diru“ alias dalsi kufr, tam maj ostatni vyrobci zmet kabelu a hromady elektrotechniky, vcetne treba „stare“ olovene baterky, viz treba e-Golf, oni proste chteji aby i elektromobil byl slozitej, poruchovej a mohli dal vydelavat na servisu

  8. V roce 2020 ji porazí tak
    V roce 2020 ji porazí tak leda cenou – výrazně vyšší:-)

    Takové oznámení je spíš přiznáním prohry, než čímkoliv jiným. Za pět let a miliardu EURO by měli vyvíjet stíhačku nebo tank páté generace a ne elektromobil s technologií, kterou stačí patentově nakoupit a šikovněji integrovat.

    1. Tesla je skvělá v mnoha
      Tesla je skvělá v mnoha oblastech. Porsche také a nechává si za to náležitě zaplatit. Co se týče dynamiky – Co tak čtu tak mnoho lidí popisuje Model S jako by to byl supersport když umí stovku pod 3s, ale pokud se podíváte na rychlost na okruhu tak to žádný zázrak není (nevím jestli se nějak vyřešilo to, že výkon není dlouhodobě udržitelný). Elektrické vozy od Porsche by v tomto naopak mohly být mnohem silnější. Někdo si pořizuje auta s brutálním zrychlením, někdo taková co mají skvělý čas dosaženým profesionálním jezdcem na severní smyčce, někdo zase takové jaké se mu prostě líbí. Každý člověk má jiné priority a Porsche si své kupce určitě najde.

          1. Jen jsem chtěl poukázat na
            Jen jsem chtěl poukázat na to, že každé auto má co nabídnout a škatulkování podle čísel je nesmyslné. Ta auta jsou celkem dost odlišná a označení „elektromobil co překoná/má překonat Teslu“ je spíše novinářské než jako prohlášení automobilky. Předpokládám, že budoucí majitelé Mission E budou často již majitelé Model S. Ne jako náhrada, ale prostě jako další úžasný vůz.

        1. Myslím, že právě to
          Myslím, že právě to chtěl Jolinar říct: Auto má být praktická všední věc bez emocí … a v tom Porsche nemá jak porazit Teslu.
          Pokud někdo touží po okruhovém speciálu, ať si počká 5 let na Mission E, ale pro ty ostatní je Tesla jasnou volbou. Tedy pokud na ni mají a pokud ne, tak je Porsche stejně pouze drahým snem.

Napsat komentář