Mitsubishi a Nissan společně postaví malý elektromobil

Mitsubishi nedávno odhalilo své velké plány s elektromobily a plug-in hybridy. Chyběl v nich ale model i-MiEV. Nahradí ho nové mini-auto vyvíjené s Nissanem.

Mini-auto Nissan Dayz Roox postavené ve spolupráci s Mitsubishi
foto: Nissan

Téměř přesně před pěti lety jsme psali, že Nissan a Mitsubishi uzavřeli dohodu o spolupráci na vývoji malých levných aut. Výsledkem je joint-venture NMKV a vozy jako Nissan Dayz a Mitsubishi eK Wagon.

Jejich výroba začala v roce 2013 a dosud se jich prodalo na půl milionu kusů. Nyní obě automobilky partnerství stvrdily směrem k vývoji nové generace mini-aut.

Součástí nové řady bude také malý městský elektromobil. Jakékoliv přesnější informace o elektromobilu se ale dozvíme až později. Teď je jasné alespoň to, že Nissan bude nově více zapojen do vývojových operací a testování.

„Hlubší zapojení Nissanu ve vývoji nové generace miniaut umožní snazší aplikaci pokročilých bezpečnostních systémů a šetrných technologií ve větších vozech,“ komentoval novou dohodu Hiroto Saikawa, provozní šéf Nissanu.

Pro Mitsubishi jsou miniauta (zvaná kei cars) jedním z klíčových segmentů. Tvoří více než polovinu prodejů doma v Japonsku.

24 Comments on “Mitsubishi a Nissan společně postaví malý elektromobil”

    1. My co jezdíme druhým rokem
      My co jezdíme druhým rokem v Peugeotu Ion už to tak nevnímáme :-). Ono se to nezdá, páč je to uzounké, ale uvnitř je to v pohodě. Hlavně výškou, velmi pohodlně se do toho leze a je z toho výhled. Pak vnitřním prostorem na délku jak na předních, tak na zadních sedadlech. Ten náš bobek má 2,5 metru rozvor stejně jako Škoda Octavie. A opravdu celý prostor je věnován lidem a nákladu. Tady to vidím podobně, navíc krabicoid dává větší využití pro náklad v kufru. Já jsem prostě zastánce auta pro lidi, tedy minimální část obestavěného prostoru pro technologie, maximum pro účel stroje. A to je doprava osob a nákladu. Ne vožení technologií.

      1. Měl jsem u Nissanu Dayz
        Měl jsem u Nissanu Dayz Roox „vzhledem pro Japonsko“ na mysli spíš ty hranaté tvary. iOn je sice vzhledem ke svým rozměrům taky relativně vysoký, ale aspoň má aerodynamické tvary.
        Když už jsme u iOnu, do města je ideální – kompaktní rozměry a velmi malý poloměr zatáčení. Jen škoda toho malého kufru. A na můj vkus je dost citlivý na boční vítr, což je daň právě za tu výšku.

      2. Pro vsechny vlastniky EV
        Pro vsechny vlastniky EV Mitsubishi/Peugeot/Citroen dobra zprava, ze jde vymenit i jednotlive poskozene clanky akumulatoru. Dokumentace prubehu vymeny zde youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA
        a
        goingelectric.de/forum/c-zero-i-miev-ion/suche-einzelne-lev50-zelle-fuer-unseren-citroen-c-zero-t11945.html
        a zde navod od Mitsubishi
        elvsolutions.org/wp-content/uploads/2013/06/2012_I_Dismantling_guide.pdf

        1. Tak přeji mnoho zdaru při
          Tak přeji mnoho zdaru při demontáži baterie a garážové výměně vadných článků – které poznali měřením jejich napětí v nabitém stavu.

          To bude mrtvých po zásahu ss proudem. Ale proč to neriskovat, když se dá ušetřit a výměna je tak „nenáročná“!

                1. No vidíte!
                  A za jak dlouho

                  No vidíte!
                  A za jak dlouho (a zda-li vůbec) se s takovým šrotem dá v plném obsazení dojet na Makarskou nebo na Costa Bravu?
                  To musí být nepoznaný zážitek!

                2. A jak by jste se svym
                  A jak by jste se svym spalovakem jel do Egypta nebo do Karibiku? Vase argumenty jsou hloupe.

                3. Vždyť s tím šrotem
                  Vždyť s tím šrotem neujede v plném obsazení na jeden zátah trasu třeba Ostrava – Praha, tak jakýpak Karibik.
                  Je to prostě neplnohodnotné auto, i když jako auto to vypadá.

                4. Ten, kdo hodně jezdí
                  Ten, kdo hodně jezdí každodenní cesty elektromobilem si za rok ušetří bez problémů na letenku. Pak nemusí trávit hodiny v kolonách před tunely. A taky pak má na polopenzi a nemusí mít kombíka, aby uvezl 200 kilo paštik.

                5. Ty musíš mít hodně
                  Ty musíš mít hodně smutný život. Ale jak se říká: „Přej a bude ti přáno“.

          1. Napeti cele baterie je sice
            Napeti cele baterie je sice kolem 390V, ale baterie neni uzemnena a tak aby doslo k urazu, musel by dotycny sahnout soucasne na oba vyvody baterie, ktere nejsou jen tak dostupne. To je jaksi nepravdepodobne az nemozne. Leda s umyslem. Jeden clanek ma pouhych 3,6 V DC. Tak o co vam jde.
            Nejak se nam tady hromadi prispevky nejakych anonymu, kteri se pokousi zdiskreditovat EV jak jen to jde.

            1. Meli na to hydraulickou
              Meli na to hydraulickou plosinu. Naznakem je to videt pri zpetne montazi. Takova plosina neni nic zvlastniho, pouziva se u spalovaku na demontaz motoru kde neni pristup ze zhora. Porsche, VW Brouk apod. Manipulace je popsana v navodu od Mitsubishi. Akorat co je usmevne, je navod jak vybit celou baterii. Ponorit na 72 h do vody … Ale to je dan americkym pravnikum aby v pripde urazu mohli tvrdit ze se nepostupovalo podle predpisu. kdo by sve auto dobrovolne potopil?

Napsat komentář