V ČR se brzy otevře první Tesla Supercharger

Mapa nabíjecích stanic Tesla Supercharger byla nedávno aktualizována o připravované body. Je mezi nimi i první Supercharger v České republice.

Mapa Evropy s vyznačenými existujícími a připravovanými (šedě) nabíjecími stanicemi Tesla Supercharger
foto: Tesla Motors

První český Tesla Supercharger se bude nejspíš nacházet někde kolem Humpolce, podél dálnice D1.

Spolu s prvním českým Superchargerem vzniknou také první tyto stanice v Polsku a Slovensku. A už během roku 2016 by mělo být možné cestovat prakticky po celé Evropě, z Portugalska až do Moskvy či Ankary, ze severu Norska až na Sicílii či do Řecka.

Bez zajímavosti není ani fakt, že Tesla prozatím v , ale brzy snad i v Evropě, masivně rozšiřuje svou sekundární nabíjecí síť Destination Chargerů.

K září 2015 bylo v USA celkem 224 Superchargerů a 1122 Destination Chargerů. Během jediného roku Tesla vybudovala doma v USA 107 nových Superchargerů a 851 Destination Chargerů.

vlastní

91 Comments on “V ČR se brzy otevře první Tesla Supercharger”

  1. Jak šel čas
    Tesla super

    Jak šel čas
    Tesla super charger network future
    https://www.youtube.com/watch?v=9t3c2E3WRI8
    Michigan 8ks Supercharger na jednom místě (ČEZ se zatím zmohl na 9ks pro celou ČR)
    Tesla Supercharger – Saint Joseph, Michigan
    https://www.youtube.com/watch?v=xYKZ6CteF_E
    http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html
    Snad se konečně začne něco dít?
    http://www.hybrid.cz/staty-eu-musi-podporit-vystavu-infrastruktury-pro-cng-elektromobily

  2. Tak už aby to bylo, Tesla
    Tak už aby to bylo, Tesla to taky slibovala na mapách už podstatně dříve, jeden někde za ústím n.L., druhý kolem Humpolce a oba ve 2015.
    Jinak jsem si přečetl výživnou diskusi co by měl dělat ČEZ, CĚPS a další u nás a vcelku obrovskou hromadu argumentů proč to nejde a proč si my elektromobilisté představujeme instalaci sítě rychlonabíječek jako Hurvínek válku. Říkám „Fajn pánové, našli jste spoustu argumentů, proč to nejde. A teď mi laskavě vysvětlete, jak došlo k tomuhle, když to nejde:
    Únor 2013 „Malé Estonsko, nejvyspělejší z pobaltských republik s pouhými 1,3 miliony obyvatel, dokončilo budování národní sítě rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Celkem jde o 165 rychlodobíječek značky ABB.“
    http://www.hybrid.cz/estonsko-dokoncilo-narodni-sit-rychlodobijecich-stanic-pro-elektromobily
    Květen 2014 Greenway.sk otevření celoslovenské sítě 15
    rychlonabíječek CHAdeMO podél hlavních tahů. 5 milionů obyvatel.
    Říjen 2015 Greenway.sk celoslovenská síť rychlonabíječek CHAdeMO podél hlavních tahů (obvykle obsahující i zásuvky 230V 16A a 400C 32A) doplněna o Combo a Mennekes.
    Kdepak děláme v ČR chybu?

  3. V nedávno schváleném
    V nedávno schváleném plánu rozvoje elmobility MPO navrhuje udělat během 5let 1300 nabíjecích stanic, spolu s dalšíma plničkama plynu na to má jít od EU 3mld(asi euro). Celkem logicky se nabízí, že by realizátorem mohl být ČEZ. Kdo to bude dělat v reálu jest ovšem otázkou. Dostanou na pořízení dotaci, tedy bych tak trochu předpokládal, že by cena za nabitou kwh nemusela být tak vysoká(tržní).

  4. ale ČEZ přece nemůže
    ale ČEZ přece nemůže chtít stavět opravdovou a fungující síť rychlonabíječek. To by si pak každý chtěl koupit elektromobil… Mj. ta investice do sítě by se vracela hodně dlouho. ČEZ je majoritně vlastněný státem a ten potřebuje svých cca 80mld ze spotřební daně na PHM. To je lepší tvářit se ekologicky a prozíravě a nastavit cca 80tis přímou dotaci na nákup EV, která nikoho nepobídne a vesele se dál bude spalovat. Následně se to může použít jako argument, že nabízíme dotace a ten elektromobil se stejně neprodává.

          1. Netykam si s Vama,
            Netykam si s Vama, Anonyme…Takze naposled..V zalozce „Today“ jsou napr. Spanelsko a Francie plne sedych ikonek, ktere tam Tesla hodila uz pred rokem a nedeje se vubec nic..Tak asi takhle o nynejsim vyznamu sede ikonky u Humpolce…Preji klidny zbytek dne..Jinak budu samozrejme rad za brzskou vystavbu Superchargeru v CR, at uz v Sev.Cechah nebo na dalnici na Brno….

            1. no dyt ti rikam Heros,
              no dyt ti rikam Heros, pletes se ci ses slepej jak patrona, ci blbej jak tago ci nesledujes mapu každy den, ale nebylo to tam na zalozce TODAY. Od včera je změna a přibyly šedy body včetně čr na záložce TODAY – tzn posun kupredu. Ze na založce 2016 body vcetne čr byly už cely rok o tom každy kdo to sleduje samozrejme vi, ano to tam je už asi ten rok 😉 A proto jelikož je změna tzn že to vypadá aktivně, vyšel správně a pohotově článek aby lidi upozornil, vis ferdo 😀

    1. protože vývoj a uvedeni do
      protože vývoj a uvedeni do výroby MODEL X za rok 2015 stál moc penez, museli setrit, usetrili na superchargerech, zima 2015 linka zacíná chrlit MODEL X k zakazníkum, přijdou prachy na jaře a 2016 se zas bude pokračovat v expanzi Superchargeru. Byla to menši ekonomicka pauza

  5. Tak u čezu sem napočítal
    Tak u čezu sem napočítal 9 zprovozněných rychlonabíjecích stojanů.Každý má asi dva standardy nejrychlejší je ovšem 50kw.
    Takže počítám stojany, celkem spravedlivé. Tesla na rok 2016 plánuje 3x dobíjecí stanice v čr, v průměru má 6 stojanů na každé.
    Až Tesla předežene v čr čez, asi by to chtělo čez nějak ponížit:)
    Go Tesla.

    1. Nechci se ČEZu nijak
      Nechci se ČEZu nijak zastávat, ale snažím se pochopit jejich uvažování. Vydělat na nabíjení elektromobilů zatím nejde to je fakt. Vybudovali né příliš chytře rozmístěnou síť nabíječek které se v provozu ukázaly jako nespolehlivý šmejd. Je logické že další výstavbu stopli a myslím že nyní pečlivě vybírají nového dodavatele lepších nabíječek. A jak už to tak v naší byrokratické Evropě bývá ještě navíc pokud jste moloch typu ČEZ tak všechno strašně dlouho trvá. Kde to ovšem ČEZ naprosto nezvládl jsou plané sliby.

      1. „moloch typu ČEZ tak
        „moloch typu ČEZ tak všechno strašně dlouho trvá. Kde to ovšem ČEZ naprosto nezvládl jsou plané sliby“

        Právě. čez se tím zabývá snad už od roku 2010. Je to částečně státem vlastněná firma která má motivaci pro tento byznys.
        Když to pro Teslu jsme zatím zanedbatelný trch.
        Navíc kvalitní infrastruktura bude určitě motivovat firemní i soukromé zákazníky. A údržba stojanů snad moc nestojí, (pokud jsou ovšem technicky spolehlivé).

      2. tak to asi CEZ chapes
        tak to asi CEZ chapes spatne, na nabijeckach se v CR vydelavat da, ale muselo by se doto zainvestovat a ne jich mit tak malo a za smesnou cenu za nabijeni

        kdo ma elektromobil tak by klidne byl ochotnej za dobijeni paltit vic nez ted, ale pozadoval by aby ty nabijecky zaprve fungovali a zadruhe byli na mistech kde to dava smysl, ja bych treba nemel nejmensi problem u rychlonabijecky platit treba 3 koruny za kW (coz pro CEZ znamena porad zisk cca 2 korun oproti tomu kdys tu samou elektrinu proda do zahranici za 0.8 korun za kWh)

        firma CEZ by nemela sebemensi problem vystavet za jeden jediny rok v CR treba 5000 rychlonabijecek, protoze cena tech 5000 rychlonabijecek by je stala asi jen 2-3% jejich rocniho zisku, ale v tu chvili by se na te vystavbe museli podilet i firmy kde us to neni jako ted „mala domu“ a nestihali by se u nove otviranych stojanu fotit politici a manazeri

        1. Přál bych si aby to bylo
          Přál bych si aby to bylo jak popisuješ Samane ale realita je jiná. Tak třeba cena elektřiny na burze se pohybuje skutečně kolem 0,8Kč za kWh ale to neznamená že postavíš nabíječku a budeš platit osmdesátník protože to je pouze cena za silovou elektřinu ještě musíš zaplatit distribuční síti za přenos takže tvůj zisk 2,-Kč je pryč.

          Navíc i když bys postavil nabíječky zdarma tak je musíš připojit na internet a zaměstnat někoho kdo se bude starat o servis a to všechno stojí peníze. Tohle prostě bez dotací zatím nejde. Navíc ČEZ je firma a hlavním úkolem je generovat zisk tak to prostě je ať se nám to líbí nebo ne.

          Němci se svým nesmyslem zvaným combo vše jen zpomalili a prodražili.

          Na ČEZu mi nejvíc vadí ty plané sliby které bohužel udržují u nás patovou situaci protože nikdo krom ČEZu nabíječky moc nestaví protože co kdyby jednou fakt začali stavět jak slibují už léta.

          1. burzpovni cena elektriny je
            burzpovni cena elektriny je vcetne dodani teduy i distribuce na uzemi daneho statu 😉

            vzhledem k tomu jake lidi v CEZ znam osobne a pro tuto spolecnost jsem jiz i nekolikrat pracoval tak celkem vim jak uzasne to tam fungije a prave generovani zisku by znamenalo investovat do neceho co ten zisk realne prinese

            nastesti nektere kroky CEZ na popud MPO a energetickeho uradu ma dlouhodobej plan na zmenu ze zoucasneho stavu kdy je CR tezce vyvozni zemi co se elektriny tyce a na cems neskutecne prodelava, a mela by se v prubehu 15-20 let stat z CR lehce dovozni zem co se elektriny tyce, ve skratce bud danou elektrinu navic kterou vyvazime spotrebujeme v CR, nebo proste postupne utlumime neketere elektrarny a budeme vyrabet mene elektriny, varianta prvni je z hlediska zisku lepsi variantou

            prozatim ale v CEZ spise vymejsleh hovadiny treba s kablama ktere chtej prodavat za nasobne vetsi cenu, a ja jen doufam ze tohle jim zakaznici vratej v plne parade a nikdo soudnej si odnich ty predrazeny kabely nekoupi 😉

            1. burzpovni cena elektriny je
              burzpovni cena elektriny je vcetne dodani teduy i distribuce na uzemi daneho statu 😉

              Tohle je nesmysl. Když chceš postavit nabíjecí stanici musíš zřídit nové odběrné misto a žádat o připojení místně příslušného distributora a platit mu nejen za přenos silové elektřiny kterou koupíš na burze ale i za velikost přívodního jističe i když žádnou elektřinu neodebereš tohle je fakt ať se nám to oboum líbí nebo né.

              1. jako zeby CEZ a CEPS zadal a
                jako zeby CEZ a CEPS zadal a platil sam sebe/sobe? tak jen pro tvou predstavu CEPS je 100% vlastneny statem, tedy spada primo pod MPO a jejiho ministra (nzni Jan Mladek), a CEZ je z 69.78% vlastneny statem, v tom co pises opravdu problem neni a nikdy nebyl, problem je uplne nekde jinde 🙂

                1. Je úplně jedno kdo ty
                  Je úplně jedno kdo ty firmy vlastní problém je že za 0,8Kč za kWh bez dotací nikdy elektřinu k nabíjecímu stojanu nedostaneš.

                  V navíc cena elektřiny je pouhým malým zlomkem skutečných nákladů na provoz nabíjecí stanice. Proč myslíš že třeba greenway poskytuje nabíjení zdarma a většina ostatních jako třeba ČEZ nebo smatrics jen za paušál? Myslím že je to proto že jen náklady za fakturaci a adminIstrativu skutečně odebírané energie jsou vyšší než případný profit.

                2. ja taky nikde nepisu ze chci
                  ja taky nikde nepisu ze chci ve stojanu elektrinu za 0.8kc, to tu pises ty, a pokud nekde neco takoveho pisu tak bych prosil citaci 😉 ja psal prave o 3 korunach, cos by byla cena ktera by jim vystavbu stojanu a elektrinu v nem odebyranou zaplatilo po odebrani cca 100000kW, tedy priblizne 2000 hodinach provozu 😉 tedy pri 4 zakaznicich denne kteri by nabijeli 1 hodinu za necele 2 roky provozu, vpodstate jiz po 2 letech by dany stojan byl v zisku 😉 samozrejme k tomu by bylo treba aby bylo i dostatek elektromobilu a tedy dostatek zakazniku, ale pokud nezacnou poradne stavet danou sit nabijecek, tak dostatek zakazniku proste mit nebudou

                  „nastesti“ nejakou iniciativu v tomto zacina podnikat i stat, tedy ten kdo vpodstate vlastni jak prenosovou soustavu v CR tak ten kdo vlastni z cca 70% CEZ, a schvalne se podivej co maji v planech do roku 2020, ano je to podpora elektromobilu a vozu na CNG, a soucasti je i vystavba dane infrastruktury, takze to co pisu se zrejme bude dit prave na popud MPO 😉

                  0.8kc je burzovni cena v EU, nikoliv v CR, a za tu cenu se zavazujes ze dodas eletrinu nikoliv k prahu tve elektrarny, ale k prahu daneho statu 😉 doporucuju si nastudovat jak funguje a co je treba k plneni obchodu s elektrinou na burze v EU 😉

                3. a abych to doplnil o jeden
                  a abych to doplnil o jeden malej fakt, MPO si od toho slibuje rocni prijmy ve vysi az 60 miliard 😉 a pocitaji to prave tak ze misto aby se elektrina nesmyslne a levne vyvazela do zahranici, tak se ma spotrebovat v CR, a levne se dovazet aby se taktez spotrebovala v CR 😉

                  soucasny model kdy CEZ elektriny vyvazi je pro CEZ kazdorocne ztratovej ve vysi cca 15 miliard, ovsem tim ze jsem v EU tak jsme k tomu vazani, a bohuzel jsou v tom cachry dalsich lidi ktere kuprikladu nazivame „uhlobaroni“ a snizovani vyrobnich stavu je tedy vpodstate nerealnej, nastesti prosadit treba dalsi bloky v Temeline neni as tak snadne, jinak by bylo pro CEZ jeste hur

                4. Pleteš si pojmy a dojmy
                  Pleteš si pojmy a dojmy 😉
                  ČEZ v žádném případě nemá ani pro svoji potřebu cenu elektrické energie 0,8Kč.
                  Navíc, dle tvých výpočtů stojí 50kW nabíječka 220 000? To jsi asi z levného kraje. K těm ziskům – Co odpisy? Co daně? Navíc plánuješ jednou nabíječkou nabít více jak 3x víc než všemi nabíječkami, které teď ČEZ vlastní 😉

                5. narozdil od tebe ja cenu za
                  narozdil od tebe ja cenu za nabijeci stojan pripravy a upravy daneho mista, takze treba i vcetne asfaltovani mista pro stani videl v dokumentaci u 3 tech nabijecek neb jsem pro ne spracovaval grafickou prezentaci, proste cena od projektu po realizaci, a asi te nepotesim ta cena je jeste nizsi nez jsi napsal 😉

                  danim asi rozumis stejne jako odpisum podobne jako ja (vystudovana ekonomika) tak jen tak doplacu odpisy jsou neco co odpisujes a snizujes si o to zaklad pro vypocet dane (v danem pomeru podle toho jak dlouho se odpisuje) tazke odpisy jsou v tomto pripade ku prospechu veci a jsou to penize ktere usetris na danich, dane z ceho? jestli z elektriny tak ano z toho se dan plati, uplne stejne jako se plati ze zisku z veskere prodane elektriny a to vcetne dane spotrebni

                  a co planuju? ja nic neplanuju

                6. teda vlastne planuju dal
                  teda vlastne planuju dal delat co delam, tedy grafiku a architekturu a dal se planuju zucastnovat soutezi hledajicich setrne reseni pro elektromobilovou infrastrukturu, tak aby odeme mohlo bejt po svete treba i vic nez jen jedno realne solarni parkoviste (Japonsko) a jedna fotovoltaicka farma na samocinnem podstavci (CR)

                7. A už se podle té
                  A už se podle té dokumentace něco (někde) staví?

                8. ty jiz stoji a obcas asi i
                  ty jiz stoji a obcas asi i funguji 😀

                9. Supercharger jsem si delal
                  Supercharger jsem si delal jen soukromne, nikdy jsem pro Teslu nedelal a asi pravdepodobne ani delat nebudu, ocekvam ze tam bude naval a tezkej pretlak konkurence, takze jedina sance jak pro ne neco delat by bylo kdyby vypsali verejnou soutez

                  sketchfab.com/models/c4192a3708a04c6c9855b5c602689a71

                10. Jak víš, co já dělám
                  Jak víš, co já dělám nebo nedělám?
                  Nicméně, od jaké značky jsi ty nabíječky dělal? Protože jestli podle tebe stojí 50kW chademo nabíječka méně jak 220 000 včetně asfaltování a parkovacího místa, tak jich z fleku po ČR postavím klidně 30

                11. kuprikladu 2 a 3
                  kuprikladu 2 a 3 multistandard od ABB pri kusovem odberu vyjde na necelich 9 tisic eur, pri odberu vice kusu je treba s nima jednat, pro CEZ bylo v „tendru“ tusim 6 ruznych nabidek a vybiralo se na 10 let, jaka cena tam nakonec byla a kdo je dodavatel netusim, ale celkova cena ruznych projektů tam byla a byla zapracovana i v tom co jsem odevzdaval, takze muj odhad na stojan je do 5k eur za kus, drazsi by se do ceny projektu nevlezla

                  ale divej se na to z toho uhlu ze se jedna o statni podnik, takze ceny jsou dvoji, realna a verejnost 😀

                  pokud provozujes nabijecky, tak jiste nebudes zakaznik co by bral kusy a mel tedy katalogove ceny

                12. Hele, nesplet sis náhodou
                  Hele, nesplet sis náhodou řády? Když to dám do googlu, vyleze mi že DC stanice ABB se před 3 lety uváděla v Evropě za cenu kolem 90 tisíc EUR…

                  ABB introducing new DC fast-charger in Europe for €9988

                13. oops, sorry, tak jsem se o
                  oops, sorry, tak jsem se o řád překoukl já…

                  Hmm, tak to by mě teda zajímalo, jaká je cena multistandardu dneska a jak je stanice vybavená (má komunikaci?), protože podle toho, co jsem slyšel, tak cena je 0.5-0.75 mega za kus…

                14. s objednavkou te sklamu, ja
                  s objednavkou te sklamu, ja nejsem obchodnik a s podobnym zbozim obchodovat nemuzu a ani nechci, ja se spis snazim o to se znovu stat neplatcem, takze orat se snazim spise snizovat a aby omnoho neprevisoval zisk, tedy hlavne virtualni svet 🙂

                  jo cena kdysi asi byla obri, jako se vsim co bylo nove a v kurzu, jenze ted asi bude i dost konkurence

                  pul mega za kus jsem slisel ze je cena u Superchargeru za stojan, otazkou ale zase je jestli tam pulka ceny neni jen za to ze je natom znak Tesly a ze si tim znacne snizi dane kdys vykazou vyssi cenu, tedu pro ne naklad, ostatne ty vyssi ceny 100% vykazuje i CEZ tak jako vsechny statni instituce 😀 , priklad cena 100 tisic a na papiru pro ucetnictvi a verejnost je 1 milion, a s timhle dvojim pocitanim cen mam zkusenost naprosto ze vsech casti statni sfery kde jsme kdy neco delal, ostatne i ja mam pro „stat“ jine ceny nez pro soukrome klienty, proste soukromy klient by me takovou susmu nezaplatil 😀

                15. No, když tady čtu tvoje
                  No, když tady čtu tvoje příspěvky, tak bych ti mám obavy nezaplatil žádnou sumu…

                  Mimochodem, kde jsi slyšel tu cenu superchargeru? To by mě teda zajímalo. A je to cena jenom samotného stojanu a nebo všeho okolo (třeba včetně trafostanice, kterou je pro připojení výkonu jako má několik superchargerů, potřeba)?

                16. cist umis, ale zvladas i
                  cist umis, ale zvladas i pochopit text? na to na co se ptas mas napsano jiz tom postu na ktery jsi odpovedel 😀

                  ohledne Superchargeru je informacnim zdrojem pouze forum na strankach Tesly a dohady na nem

                17. Začínám mít dost silný
                  Začínám mít dost silný pocit, že za počítačem z druhé strany stojí 12 letý klučina, který jeho tatínek pracuje u Čezu, ale možná tam roznáší letáky a tady se tím chlubíš. V energetice se pohybuji už řadu let a naprostá většina toho co jsi napsal jsou jenom žvásty 😉

                18. 12 letej klucina ma
                  12 letej klucina ma veskutecnosti 35 a zacinal hned po skole v roce 2001 na hre Mafia coby animator a grafik, a toho dnesniho casu jiz 12 let sam nasebe coby pracant prez autorske smlouvy dela svete div se obcas i pro firmy jako CD, SZDC a CEZ , ja vim je to desne nespravedlive 🙁

                  a tatinek u CEZ nepracuje, pracoval jako zamecnik v dolech a posleze u CD coby delnik

                  jj Anonymni zvasty to pises, to mas pravdu, a hlavne zvasty kde se snazis neargumentovat ale jen urazet a napadat, tak se dal pohybuj v energetice a to okolo ni nech na jinych ju, ja se ti taky nepletu do te energetiky, pac to co se tu resi neni energetika, ale stavebni a technicke prace kde elektrina slouzi jen coby zdroj pro pocitace na kterych se to resi, jinak jsou to jen papiry s nudnyma udajema bez jedine zminky o elektrine 🙂

                19. To ty tady pořád jedeš
                  To ty tady pořád jedeš něco o ČEZ a ČEPS a vůbec nevíš jak to chodí 😉
                  V 35 a pořád ses nenaučil psát?

                20. cekal jsem kdy dojde na
                  cekal jsem kdy dojde na pravopis 😀 psat umim, neumim cesky pravopis a svete div se, v profesnim zivote me to nijak nelimituje, jestli ono to nahodou nebude tim ze se nezivim psanim textu?

                21. Samane, Samane, asi nevíš
                  Samane, Samane, asi nevíš co mluvíš. 9k euro za ABB Terra? Objednávám jich přes tebe 10!

                22. Jakoukoliv nabíječku, i
                  Jakoukoliv nabíječku, i rychlonabíječku težko budete řešit s ČEPS. 😉

                23. Jak jsem psal výše, zkuset
                  Jak jsem psal výše, zkuset se dovzdělat, proboha…
                  je rozdíl mezi ČEZ a.s., ČEPS a ČEZ Distribuce. V každém názvu je Č, ale jsou to odlišné subjekty. Říká Vám něco pojem unbundling v energetice?

                  Možná to bude pro leckoho překvapení, ale když si bude ČEZ (myšleno ČEZ a.s., protože ten dobíjecí stanice staví) pro svoji dobíjecí stanici zřizovat nové odběrné místo na svém distribučním území (tj. území ČEZ Distribuce), tak si musí požádat úplně stejným postupem, jako každý jiný žadatel a s jakýmkoliv jiným žadatelem s ním bude naloženo. Distribuce je z povahy svého podnikáni na území monopol a musí přistupovat k žadatelům nediskriminačně, na to je zákon a budete se divit, ale dost se toho všichni bojí. Stejně se mimochodem musí zachovat E.ON Distribuce nebo PRE, pokud bude ČEZ žádat o přípojku na jejich území.

                  Takže to opravdu nenítak, že si ČEZ ukáže na mapu, kde chce stavět stanici a do týdne tam má kabel s elektrikou… Takhle to opravdu, ale opravdu nefunguje…

                  Zřízení nového odběrného místa něco stojí, je rozdíl, jestli se napojujete na síť vn nebo nn, kolik ampér potřebujete atd. V energetice se pohybuji a něco o tom vím.

                  Nejde mi o to se někoho zastávat, ale když to tady člověk občas čte, tak takovou snůšku amatérských pindů, který nemají s realitou vůbec nic společného a ze kterých vyvozujete závěry jak někdo něco dělá nebo nedělá, tak mu z toho jde hlava kolem…

                  Zjistěte si o tom nejdřív něco, než začnete dělat soudy…

                24. A ten manažer, který v
                  A ten manažer, který v roce 2010 vyhlásil, že ČEZ postaví 120 dobíjecích stanic (asi do 2 let), to všechnno nevěděl?

                25. No, vypadá to, že situaci
                  No, vypadá to, že situaci podcenili… Před nějakou dobou jsem četl nějakej jejich elaborát o tom, proč je výstavba pomalejší, hlavně je prý problém se dohodnout na pozemcích… Plus to, co se tady už psalo – musí všechno soutěžit podle zákona, takže výběr dodavatele se pak táhne nejmíň rok…dobíječky DBT, co postavili ve spolupráci s Nissan jsou bohužel krámy, předpokládám (a doufám), že se budou chtít podobný blamáže vyvarovat a pořídí něco spolehlivějšího…

                  Když je ČEZ pomalej, tak proč už tady dávno neúřaduje nějaká jejich konkurence?
                  Kde je síť Trendcharge, která tady slavně soutěžila název a všichni jste prorokovali, jak ČEZu natrhne pr…?
                  Holt to není taková sranda, zdá se…

                26. ano opravdu to neni tak ze
                  ano opravdu to neni tak ze si CEZ ukaze na mapu, veskutecnosti na mapu nikdo neukazuje a ten kdo rozhoduje je MPO, tedy ten kdo je vlastnikem CEPS, stat 😉 ano az od tama jdou ty zakladni prikazy ktere nasledne jen CEPS a CEZ vpodstate plni, a CEZ z toho duvodu ze neni plne statni a jsou tam zajmi onech cca 30% akcionaru a generuje tedy zisk i jinam nez statu

                  o CEPS a CEZ pisu od sameho zacatku

                27. Co do toho furt montujete
                  Co do toho furt montujete ČEPS? ČEPSu se výstavba dobíjecích stanic vůbec netýká, provozuje přenosovou soustavu a do té se nic nepřipojuje, ČEPS s tím nemá nic společného… MPO nijak ČEZ neřídí, o výstavbě dobíječek nerozhoduje…

                  Člověče, z jaký planety jste spadnul?

                28. mylej zlatej Anonyme, ja o
                  mylej zlatej Anonyme, ja o tom nic nevim a jedine co vidim jsou odevzdane prezentace, vystavene faktury a inkasovane penize

                  kolik zakazek jsi delal pro statni firmy nebo primo statni instituce? ze jsi v tom tak zdatnej, tak to rozepis jak to presne funguje, ja si to alespon porovnam s mou praxi, prozatim mam nahrbu 8 mensich zakazek pro polo-statni firmy, z toho CEZ 3x

                29. Přesně tak, nic o tom
                  Přesně tak, nic o tom nevíš, tak se k tomu ani nevyjadřuj. Btw jaké máš internetové stránky, nebo nějaké prezentace abychom mohli ověřit, že opravdu děláš pro Čez a jenom tady nemachruješ

                30. ve svem CV CEZ zmineny
                  ve svem CV CEZ zmineny nemam, me CV konci snad nekdy v roce 2013? us ani nevim, a odkaz na stranky se tu jiz nekde vali, respektive odkaz na mou praci, takze nejdriv se zkus naucit pracovat a vyhledavat na internetu, sak jako energetik jak vidni stejne jen „internetujes“ 🙂

                31. ČEZ si nechává k
                  ČEZ si nechává k elektromobilitě zpracovávat nějaké prezentace? No tak jestli práce odpovídá tomu, co tady píšeš, tak potěš koště…

            2. Šamane, nevím, pro koho
              Šamane, nevím, pro koho jsi kdy pracoval, ale plácáš úplný nesmysly…

              Jednoduchá ekonomická úvaha na úrovni studenta školy. Připomínám, že dobíjecí stanice není jen pořízení stanice a úpravy místa, ale i její provoz. Říká Vám něco například poplatek za rezervovaný příkon? Zkuste si hodit do jednoduché excelové tabulky následující:
              – cena stanice
              – cena stavebních úprav, zřízení příkonu elektřiny (jednorázově)
              – nájemné (pokud není pozemek váš)
              – provozní náklady (údržba, poplatky distribuci, režie, spotřebovaná elektřina atd.)

              – náklady kapitálu (zohledňující třeba to, jaké mám riziko a jak levný přístup k penězům mám)

              – spočítejte si výnosy – kolik elektromobilistů mi na stanici dobije denně / měsíčně a kolik budou chtít za jedno dobití zaplatit

              A teď si spočítejte NPV takového projektu. Pokud Vám vyjde, že taková věc je v zisku během pár let, na nic nečekejte a utíkejte do banky (kterékoliv), na trhu je přebytek peněz, za podobně profitabilní projekt vám všude utrhají ruce.

              Proč teda těch stanic už stovky a tisíce nestojí? Všichni jsou pitomci a neseberou peníze, co leží na zemi?

              Možná je to o něco složitější, že? Vybudovat a provozovat síť dobíjecích stanic prostě není profitabilní projekt, pokud nejste ochotni nést značná rizika s tím spojená nebo je nemáte nějak ošetřená. Pochopte už konečně, že to je ten důvod, proč se do výstavby u nás nikdo nehrne. Možná to nakopnou dotace.

              Dobíječky trh skutečně stimulují, ale založit obchodní úvahu na tom, že nabídkou vygeneruju poptávku, která mi zajistí, že na tom vydělám, vyžaduje značnou míru odvahy…

              Úvahy o tom, co je a není ziskové ve smyslu exportu svědčí o značné energetické a ekonomické erudici… Pište proboha o něčem, čemu aspoň elementárně rozumíte…

              1. ano rezervovany vykon me
                ano rezervovany vykon me neco rika, neni to nahodou to co se medialne propiralo poslednich par mesicu? 😀

                stavebni upravy me nic nerijak, to je jen to co ja zpracovavam 😀

                najem se u vetsiny dobijecich stanic dohaduje s ohledem na to ze z te dobijecky ma vetsinou nekdo sekundarni prospech, bejva simbolickej treba za korunu 😉

                provoz jsi popsal krasne, ale drtiva vetsina toho co popisujes by dana firma CEZ a CEPS platili sami sobe 😉

                ted si celej ten laborat co jsi napsal shrn na CEZ a CEPS, tedy firmy o kterych jsem psal, tedy statni a polostani firmy s rocnim obratem cca 220 miliard a zisk cca 30 miliard , uplne vynech soukromou firmu co musi vsechno tohle cos vypsal resit, protoze o tom jsem nenapsal ani pismenko a celou dobu jsem psal odzacatku o CEZ 😉

                1. Ale no ták…
                  Tak si to

                  Ale no ták…

                  Tak si to shrňme – ČEZ a ČEPS nejsou soukromé firmy, tudíž je nějaká rentabilita investic nemusí zajímat. Platily by samy sebe, což tímpádem znamená, že to může být zadarmo…

                  Rezervovaný výkon se mediálně probírá tu a tam, ale nic to nemění na tom, že se za něj platí…

                  Jinými slovy klasický pohled amatéra – polostátní firma má velkej obrat a zisk a tak může pár miliard sem a tam po jánošíkovsku jakoby rozdat… Soukromý firmě se musí projekty rentovat, ale ČEZu ne, ten má peněz dost…

                  Šamane, fakt už radši nic nepište… Symbolický se jinak píše s tvrdým y

                2. ale notak Anonyme?
                  ale notak Anonyme?

                  rentabilni to je, mate propocty ze to rentabilni neni? proc to tedy delaji ted? aby me a dalsim lidem mohli platit za odvedenou praci ktera se pak nepouzije? ale ano ona se pouzije a bude rentabilni, a jedinou otazkou je, „kdy“ 😉

                  o tom ze by firmy CEPS a CEZ meli nesmyslne utracet jsem nenapsal ani pismenko, to jen ty se snazis vyvolat dojem ze ano 😉

                3. Podle mě to rentabilní
                  Podle mě to rentabilní není, protože když si spočítám náklady a porovnám to s výnosy, tak návratnost je jednoduše špatná. Ale jednou třeba bude. Pokud tomu věří a jsou ochotni do toho něco investovat, tak asi něco dělat budou. Ale nebudou se do toho vrhat po hlavě a utrácet stamiliony, aby zjistili, že buď vsadili na špatnou kartu a nebo že pionýrsky pomohli rozvinout něco, na čem pak vydělá někdo jinej, kdo teď sedí za bukem a vloží se do toho až později…

                  V příspěvcích zaznívalo, že mají obrat a zisk a že to je malé procento. To s tím ale přeci nesouvisí. Je jedno, jestli mají takový nebo makový zisk, jde o to, jestli se vybudování sítě vyplatí a nebo ne. Úvaha je založená na tom, že jsou dost velcí na to, že si můžou dovolit něco, co se nevyplácí. To je právě špatně. Můžou si dovolit větší riziko a jít do rozvojových projektů, ale nemůžou jít do věci, která nedává elementární smysl… I s velkým majetkem musí pracovat s péčí řádného hospodáře…

                4. oni necekaji na riziko, oni
                  oni necekaji na riziko, oni cekaji na dotace z EU, a jen tak cirou nahodou je maji dostat a bude to asi jeste vetsi suma nez o ktere se tu bavime

                  mimochodem v CEZ (a jakekoliv firme kde ma stat podil nebo je cela jejich) se utraci nasobne vetsi finance za mnohem vetsi blbosti ci uplne nesmysly

                5. No tak to je celkem
                  No tak to je celkem relevantní důvod vyčkávat, nemyslíš?

                  Dostanu dotace – ušetřím při výstavbě. Dostane je někdo jinej = má proti mě výhodu a nebudu se do toho vrhat za svý…

                  Koukám, že taky všechno víš, co je a zejména jak bude, jak by to měl ČEZ dělat… Na to, žes dělal sema tam nějakej projekt toho víš skoro dost! 🙂

                6. dotace dostane vpodstate
                  dotace dostane vpodstate CEZ, ale jen proto ze je dostane CR, ktera tim poveri CEZ, to je to same jako kdys se rozhoduje o vystavbe dalsich bloku Temelina, to by taky neplatil CEZ ale stat (takze my vsichni), a pak to CEZu za simboliku „da“

                  ja pro CEZ delal prezentacni studii s grafikou, tedy dostal jsem hromadu textu ktery se tam prenese ctrl+v a ctrl+v a mezi to se nahazi to co udelame s kolegou jako zakres podle fotek z mist kde se ma stavet, co se ma stavet a jak se ma stavet podle dat co doda architekt (laicky blueprinty/modrotisk, ale my to samo dostavame ve forme CADovskych dat), dulezite pro informace je ale ta prvni cast kdy dostanu hromadu textu ktery to ma obsahovat, proste klasicka tvorba prezentacnich materialu 🙂 takze tam vidim veskery „oficialni“ sumy co jak kde kam ma putovat

                  zjednodusene receno, nez se zacne neco stavet, tak se dela to co delam ja, normalni architektonicke vizualizace, jen misto baraku tam je kus parkoviste a nablejskanej stojan u ktereho stoji povetsinou Leaf s logem CEZu, aby si manazeri meli i kaficka co podavat za letacky kdys podobny veci schvalujou 😀

                7. A jak to bude s dotacemi pro
                  A jak to bude s dotacemi pro E.ON v distribuční oblasti jižní Čechy a jižní Morava? Tam si nechají také stavět nabíječky ČEZ?
                  Asi jste vedle jak ta jedle.

                8. Čez je sice polostátní,
                  Čez je sice polostátní, ale to je pouze označení. Ve skutečnosti je to běžná akciovka, která musí hájit zájmy svých akcionářů a to i těch menšinových.

              2. Postavit síť dobíjecích
                Postavit síť dobíjecích stanic je řádově méně riziková operace než vyvinout elektromobil. Současně v ČR je ČEZ ta firma, pro kterou je toto riziko ještě menší než pro ostatní. S jeho tržní silou, synergií, se kterou elektromobily zvedají profit i dalších jeho činností (dodávky domů, distribuce) atd. Nikdo jiný tak výhodnou pozici nemá.

                Nikdo se do toho nehrne, protože až se ČEZ rozhodne že už je ten správný čas, sestrojí se státními úředníky nějakou státní dotaci, která z drtivé většiny zase skončí na účtech ČEZu a všichni kdo do toho investovali dříve, budou zase za blbce. Všichni jsme už viděli jak se to dělá.

                Z těchto důvodů je ČEZ fakticky ten, kdo celý elektromobilní trh v ČR dnes masivně brzdí.

                Spolu se zrůdnou dotační kulturou, díky které již hospodářství zdegenerovalo tak, že dokud není vyhlášena dotace, není technologický progres. Žádný Musk v Evropě nevyroste, protože státní úředník a jeho spřátelené firmy mohou vhodně postavenou dotací zlikvidovat každého, kdo začne dříve a za své. Vyroste tak maximálně nový Babiš. Pánbůch s Evropou.

          2. Já si taky myslím, že by
            Já si taky myslím, že by ty nabíječky si na sebe dokázali vydělat.
            Ono je jeste druhotný efekt těch nabíječek. Kdyby ČEZ postavil alespoň 10 kusů po republice na těch správných místech a fungovali by tak si elektromobil koupí víc lidí a tím pádem mají víc potencionálních zákazníků. Stačilo by jim nabídnout lepší tarif pro jejich Elektromobili a dobíjení na „funkční“ sítí nabíječek a mají zisk dopředu zajištěný ne jen z nabíječek ale i z odběru elektřiny doma, protože tam se Elektromobili nabíjeji 95% času.

        2. To co píšete je naprostá
          To co píšete je naprostá blbost.
          Burzovní cena elektřiny je pouze silová elektřina bez distribuce.
          Za druhé, je hezké, že jste ochoten dávat 3,-Kč/kWh, ale v tom případě by vás to stálo ještě méně než doma. Aby měla nabíječka ekonomický smysl, u pomalých nabíječek se zásuvkou mennekes by musela kWh stát okolo 7,-Kč, u rychlých typu Chademo a pod. minimálně 10,-Kč. Ale to už by se vám moc nechtělo, že?

          1. Tak doma v noci nabíjíme
            Tak doma v noci nabíjíme za 1,70 bez DPH. (silovka i distribuce) Takže je to naopak. A ano, 10kč na chademu bych nedal Ono natankovat teslu na 350km za 850 korun moc ekonomycký smysl pro majitele nemá. Nabíjení se musí spojit s jinou službou, třeba s pohostinstvím, případně pro čez s dodávkou elektřiny domů atp. Anebo vyšší paušál, až bude síť dostatečně hustá a bude tu jezdit 10.000 EV*třeba 300 paušál má čez měsíčně doma 3 mega. V současné době je to fakticky tak, že poruchové rychlonabíječky jsou v testovacím provozu zdarma a za pomalé stojany platím 150bez DPH měsíčně a to tam skoro nenabíjím.

            1. S tímto souhlasím,
              S tímto souhlasím, nicméně v této chvíli a s těmito počty elektromobilů na silnicích je to ekonomická sebevražda stavět nějaké nabíječky.
              Spojovat nabíječky s pohostinstvím je dobrý plán, nicméně provozní a majitelé restaurací, hotelů, motelů a podobně ve většině případů ani nevědí, že něco jako elektromobil vůbec existuje a tudíž nemají potřebu stavět nabíječky.
              A možná právě proto, že ČEZ není 100% vlastněný státem, tak se musí v rámci mezi chovat jako dobrý hospodář a to prostě nabíječky v této chvíli ještě nejsou 🙂

                1. Kvalita (spolehlivost) těch
                  Kvalita (spolehlivost) těch od DBT tomu odpovídá…

                2. ABB zhruba 900 tis. Kč, DBT
                  ABB zhruba 900 tis. Kč, DBT okolo 300 tis. Kč podle konfigurace. Nissan je dával fleetovým prodejům, zhruba od 3 aut najednou výše jste mohli dostat i rychlonabíječku DBT CHAdeMO a dát si ji, kam potřebujete pro svou flotilu elektroovozů. Jak je to aktuálně, netuším.

              1. „Jenomže s cenou 10Kč/kWh
                „Jenomže s cenou 10Kč/kWh se dostáváme na cenu provozu na běžného spalováka“
                Předpokládáte, že by se nabíjelo pouze u placených rychlonabíječek. Reálně potřebujete rychlonabít pouze jednou za čas, ale když potřebujete rychlonabít většinou cena není takový problém.

              2. Ale vždyť přeci
                Ale vždyť přeci návratnost nemusí být půl roku. Při návratnosti 5 let (což je stále úspěšný podnikatelský záměr) stačí, když si vydělá 500 Kč denně, což dává při 3korunovém zisku na kWh (tedy prodej 5 Kč/kWh) 165 kWh denně, tedy nějaké 3 hoďky plného zatížení denně.

Napsat komentář