POZVÁNKA: první konference o LNG v ČR

Podle nově schváleného Národního plánu čisté mobility má v ČR do roku 2030 bude jezdit v ČR nejméně 1300 vozidel. Chcete vědět více? Navštivte první konferenci na téma LNG!

Autobus na zkapalněný zemní plyn
foto: ovpro.nl

V rámci veletrhu Czechbus (24.-26.11.2015) se uskuteční diskusní setkání v rámci kulatého stolu o LNG, který proběhne pod záštitou VEMEX, jako člena skupiny GAZPROM, ve spolupráci s Českým plynárenským svazem a E. ON Energie, a.s. během výstavy Czechbus v Incheba Expo Praha.

Diskuse se odehraje už zítra 24.11. od 9:45 hod. na Výstaviště Praha, Levé křídlo Průmyslového paláce. Workshopu se zúčastní zástupce MPO, MŽP, ČEPRO, Gazprom Germania, GAZPROM Gas Engine Fuel, ČPS, Chart Ferox, Solbus, IVECO, E.ON a další.

„Pro všechny plynárenské společnosti a přepravce je v této době velmi důležité zaměřit se na nové směry v rozvoji alternativních paliv, konkrétně v podobě LNG. Během diskuze se budeme věnovat 3 odvětvím, týkajících se celkové situace trhu – právní, komerčně-technologická a finanční,“ komentoval chystanou diskusi Hugo Kysilka, zástupce společnosti VEMEX, s.r.o.

V průběhu workshopu proběhne praktické představení plnicí stanice s kapalným zemním plynem (LNG) a autobusu na LNG.

tisková zpráva

12 Comments on “POZVÁNKA: první konference o LNG v ČR”

  1. A my Vás zplynuje, i když
    A my Vás zplynuje, i když by jste stokrát chtěli v městských autobusech raději tichou a čistou elektřinu!
    Viz 105 nových CNG busů v provozu MHD Dopravního podniku Ostrava http://www.dpo.cz/aktuality/1635-nova-trol-trat-105-cng-busu.html. Takže minimálně na dalších 15 let máme v Ostravě vystaráno, než bude třeba busy obnovit. Přestože dceřiná firma téhož představila nedávno nový elektrobus – http://www.ekova.cz/vyrobni-program/elektrobusy. Ale ten určitě raději vyvezeme jinam a my doma se zplynujeme.

      1. Je to hlavně mnohem lepší
        Je to hlavně mnohem lepší varianta než současně dostupné elektrobusy. 100 vozů již tvoří značnou část vozového parku a zde si již nemůžou dovolit, že jim to 3/4 tras neujezdí. Jediné řešení, o kterém by se dnes dalo uvažovat jako na hraně možností, je BYD.

        Mimochodem jsem zvědav kdy, respektive jestli vůbec se objeví někdo jako Tesla mezi elektrobusy, zatím je to jen větší a ještě větší ticho po pěšince.

          1. Ano Radovane, souhlasím.
            Ano Radovane, souhlasím. Možná směšujeme předsudky, ideologie a bláboly. BYD jsme i u nás měly možnost vyzkoušet, na většině střediscích firmy. Od Brna po Liberec. Nedůvěra a pohrdání řidičů byla pouze počáteční a ve zkušebním provozu se značně měnila. Podobně jako názory dílenských mechaniků. BYDy jezdí v různých zemích a různých kontinentech. Nejde mi o vychvalování uspěšnosti Čínského podnikání na světových trzích. V ČR máme dva schopné výrobce busů, včetně vzdělané profesní základny v těchto firmách. Proč v ČR v busech nejde zvednout hozenou čínskou rukavici. Otázka busřidičských platů, a přesčasů v bus dopravě je jiná věc, jako nároky cestující veřejnosti.

          2. Nějaké poznatky se
            Nějaké poznatky se objevili. Jednak že měl 10m vůz obsaditelnost jako 8m. Druhá myslím byla, že byl dost těžký. A nakonec že jim i jeho dojezd stejně úplně nestačí.

            Skutečný problém bych ale viděl v tom, že BYD deklasoval cokoliv evropského a zejména pak českého. Tudíž by se v (kvůli dotacím) povinné soutěži dost blbě obhajovalo proč zvolit český elektrobus, když zcela nevyhovuje zadání, je ve většině ohledů horší, přitom ale o dost dražší a k tomu má mizernou záruku. Toto u českých CNG vozů neplatí, tedy když už nic jiného tak alespoň plní zadání.

      2. Máte pravdu v
        Máte pravdu v obojím.
        Smrdí a kouří plyňáky méně, ale hlučí stejně či více. To mne překvapilo. Prý se to podle odborníků po záběhu motorů srovná, až projdou prvním seřízením. Což je zase zbytečnost, kterou elektromotor nepotřebuje, bez smradu, kouře a hluku by jezdil od počátku.
        Bohužel dlouhých tras se v MHD Ostrava moc nedočkáte, takže bych tu opravdu raději viděl elektrobusy. Protože tramvaje jezdí do většiny částí města a trolejbusy po skoro 1/3. Takže dobíjet elektrobusy průběžně je opravdu kde a z čeho zcela bez potíží.
        Řeknu Vám smutnou legraci z praxe. Každé ráno cestou s dětmi do školy a do práce potkávám desítky těch nových CNG busů, jak se prázdné coby „Služební jízda“ stahují z celého města (Ostrava má napříč cca 20 km) do Vozovny v Ostravě-Martinově, kde je zatím jediná plnička. Vypadá to mezi 8 a 9 hodinou, jako by tu byla nějaká demonstrační plynová jízda hrbatých autobusů. Zda je to ekologické nedokážu posoudit, ale protože Vozovnu pro autobusy má DP i na opačné straně Ostravy, tak asi moc ne.

Napsat komentář