Elektromobil Volkswagen e-Up! z pohledu běžného uživatele

Elektromobil Volkswagen e-Up! už jsme prakticky ozkoušeli. Dnes vám však nabízíme pohled z „druhé strany“. Tedy běžného uživatele spalovacích aut, který podle svých slov „nikdy neměl v plánu elektromobil koupit“.

Volkswagen e-Up! je dnes nejlevnějším novým elektromobilem na Českém trhu. Prodává se za 619 900 Kč.
foto: archiv autora

Sám autor testu navíc přiznává, že jde o „zaujatý pohled někoho, kdo auta od Volkswagenu obecně nemá moc rád a například se Škodovkami jezdí jedině z donucení“.

autor: Jan Šváb

Příležitost půjčit si elektromobil Volkswagen e-Up! přišla náhodou. Po dobu servisu auta mi pojišťovna nabídla zapůjčení náhradního vozu s limitem 500 Kč/den. Po prostudování ceníků půjčoven se ukázalo, že nejmenší doplatek nad tuto hodnotu by byl z běžných aut u , dá se běžně sehnat za 750 Kč/den.

Nabídka společnosti Trendpark na Volkswagen e-Up! za 600 Kč/den byla tedy nejen příležitostí vyzkoušet něco nového, ale vyšla i zdaleka nejlevněji.

Vyrazil jsem z Karlína s trochou nervozity, jak se bude nové auto (v době půjčení mělo najeto teprve 1800 km) ovládat. Ta ale opadla ještě v Karlínských ulicích, protože e-Up! se řídil perfektně a naprosto intuitivně.

Po třech týdnech a tisícovce kilometrů mohu říci, že jsem rozhodně udělal dobře. S vozem jsem byl velmi spokojen. Auto je celkově perfektně ovladatelné – na silnici sedí jako přibité, zatáčky projíždí s jistotou.

Řízení je přesné a s dobrou odezvou, na volantu přesně cítíte, kam má auto namířeno. Podvozek je hodně tuhý, řekl bych ještě tužší než u jiných aut stejné značky (které obecně rozhodně přehnaně měkké podvozky nemají), což je sice znát na komfortu na horších cestách, celkově je to ale spíš výhoda.

auto elektromobil Volkswagen e-Up! Wolfsburg

Autíčko je to velice živé, zrychlení při rozjezdu vás přiková do sedačky a nijak neuvadá ani ve vyšších rychlostech, takže pružnost například z 80 na 120 km/h je rozhodně nadprůměrná a umožňuje bezpečné předjíždění i mimo město.

Na 140 km/h zasáhne elektronický omezovač, takže dálniční stíhač to určitě není. Jízdní vlastnosti jsou tedy celkově výborné.

V interiéru najdete přehledné pracoviště řidiče, kde jsou standardní tři budíky s ručičkami – nenajdete zde žádné barevně blikající digitální displeje plné grafických efektů.

Všechny ovladače jsou intuitivně přístupné, na první pohled je vidět co kde je a který co dělá, a to i pro řidiče, kteří nemají s auty od VW příliš zkušeností.

Co mi subjektivně přišlo horší na pochopení byl tempomat, který se ovládá jinak než u auta, na které jsem zvyklý. A například režim omezení rychlosti mu chybí – to je ale asi spíše o zvyk.

Co mi vadilo více bylo ovládání osvětlení. e-Up! má denní světla, což znamená, že běžná noční světla musíte zapínat a vypínat ručně otočením ovladače.

S tím jsem měl dost problém, protože jsem zvyklý, že světla prostě vůbec nevypínám a auto je samo zhasne po dojetí – to ale e-Up! neplatí. Auto začne protivně pískat a donutí vás kolečkem otočit.

Interiér obsahuje poměrně slušnou výbavu v podobě automatické klimatizace i vyhřívání sedaček – to jsem si vyzkoušel, ale nijak zvlášť mne nezaujalo, takže jsem ho nepoužíval.

Mnohem více bych ocenil vyhřívání volantu, který je, když nasednete do promrzlého, venku stojícího auta, hodně studený a prsty nepříjemně mrznou.

Je to ještě horší o skutečnost, že díky velmi malé šířce středové konzoly se na ni už nevešel výdech klimatizace, takže i když si necháte foukat na ruce teplý vzduch, tak se vám rozehřeje pouze levá a pravá mrzne dál.

Výdechy klimatizace jsou nakonec věcí, která mi vadila ze všeho nejvíc. Tím nemyslím chybějící výdechy na středovém panelu, ale výdechy pod čelním sklem, které jsou tak nešťastně udělané, že se téměř pořád odrážejí v čelním skle a působí velice rušivě. Tohle mi opravdu vadilo, mít v dolní třetině výhledu permanentně pruh čtverečků vážně nechci.

Žádné jiné nepříjemnosti jsem ale na autě nezaznamenal a celkově hodnotím vůz jednoznačně pozitivně. Nedotažený interiér je spíše v kategorii drobností, skvělé jízdní vlastnosti rozhodně převažují.

V tomto bodě je všechno důležité o používání elektromobilu Volkswagen e-Up! již řečeno. A právě to považuji za vůbec největší úspěch Volkswagenu. Nic dalšího už vlastně není důležité.

Volkswagenu se podařilo vyrobit malé auto s perfektními jízdními vlastnostmi. To je z pohledu běžného řidiče to hlavní – není důležité, že je to elektromobil, ale že je to, v narážce na známý slogan „Das Auto„, „prostě auto“.

Nemám možnost až takového srovnání, ale myslím, že tohle zatím není mezi elektromobily moc běžné. Jel jsem například s , kde barevně blikaly směry toku elektřiny mezi jednotlivými motory a palubní deska připomínala ovladač jaderné elektrárny.

VW e-Up! ale nic podobného nemá. Žádné obrovské multimediální displeje, sbírání lístečků nebo jiné zábavné efekty. Nic, co by navozovalo dojem hi-tech speciality. J

Volkswagen tím pádem oslovuje mnohem větší trh, než jen elektronadšence, a to je oproti ostatním elektromobilům z pohledu výrobce velká výhoda.

Vracel jsem ho nerad. Po této zkušenosti jsem změnil názor, že bych si nikdy nekoupil elektromobil. VW e-Up! bych si klidně koupil, ale ne proto, že je to elektromobil, ale proto, že je to prostě dobré auto.

Myslím, že otvírá cestu k tomu, aby si mohli běžní lidé vybrat auto, jaké potřebují a elektromobil byla prostě jedna z možností.

vlastní

53 Comments on “Elektromobil Volkswagen e-Up! z pohledu běžného uživatele”

  1. „Volkswagen e-Up! je dnes
    „Volkswagen e-Up! je dnes nejlevnějším novým elektromobilem na Českém trhu. Prodává se za 619 900 Kč.“ opravdu?

    neni nahodou Citroen C-zero od 592800,- s dani ?

    pokud bych ale opravdu chtel male elektricke auto, pak zajedu k „prvnimu“ dealerovi Renaultu v Nemecku a za v prepoctu cca 590 tisic (nebo 450tisic + mesicne 49 ecek za baterky, podle me nesmysl) poridim Zoe, a nejvtipnejsi je ze Nemecky dealer vam v te zakladni cene da sadu kabelu 3 metrovich pro 2 ruzne koncovky a vetsinou zdarma zaridi prihlaseni vozu v CR prez jineho dealera Renaultu v CR, tedy tak nam to tedy alespon nabizeli u jednoho z Renault dealeru v Norimberku, u nas tedy v pripade Espace, ale udelaj to pro jakekoliv auto 😀

    jinak jako predvadecky tam meli vsechny 3 elektromobili v nabidce, pro Prazaky asi 3 hodky cesty autem 🙂 ono Nemecko je na tohle celkem vpoho a da se tam vyzkouset vpodstate cokoliv, i Tesla S (coz nechapu jak nekdo muze za prachy nabizet v CR, kdys v Nemecku se to da po mailu zaridit/zamluvit zadaraprimo primo u Tesly)

    1. Zajímavé je, že cena za
      Zajímavé je, že cena za půjčení e-Upu byla opravdu ještě o trochu nižší, než třeba i u Škody Fabia, která musí stát na pořízení méně než polovinu. Opravdu nechápu, jak se to může Trendparku vyplatit. Možná že u elektrického auta se může počítat s tím, že vydrží dvakrát tak dlouho v perfektním stavu? Nevím, když Leafů se teď po roce zbavují. No nějak to asi spočítané mají.

    1. Vážený Pane.
      Mám

      Vážený Pane.
      Mám elektromobil i normální auto.A tedy musím říci, že klasický pohon je také dobrý. Trochu jezdím i s elektromobilem, ale není to jenom všechno užasné…
      Někdy říkám „zlaté písty“….ale když to někomu vyhovuje, tak mu to vymlouvat nebudu…
      Petr

      1. to já bych asi věděl.
        to já bych asi věděl. Přece správný auto musí smrdět benzínem, kouřit a dělat kravál. Potom ty nádherný studený starty v zimě, sedat do promrzlého auta každé ráno – aspoň člověk neusne, chcíplý motor při rozjezdu na křižovatce, při předjíždění si můžete podřadit a pak si můžete počkat než se ten motor vytočí aby měl alespoň nějaký výkon, ty bezva jemné vibrace v autě, super návštěvy u bezinek, aspoň se provětrá peněženka, v servise jste každou chvíli, ty nádherné výměny olejů, filtrů, rozvody atd atd. Kdo by to spalovací auto nechtěl !?

  2. Jsem vlastníkem vozu e-up
    Jsem vlastníkem vozu e-up (cca 1 měsíc) a ujel jsem též 1,5 tis. km.
    S hodnocením plně souhlasím a dokonce vytýkané nedostatky považuji za malicherné. V případě, že bych nebral jako max. výhodu vozu to, že emise se rovnají nule, pak to ,že 100 km ujetých na provozních nákladech přijde na cca 30 Kč považuji za absolutní výhodu.
    K ceně se nebudu vyjadřovat, ta je nesmyslná, což pochopili i v NSR kde soukromí kupci dostávají dotaci a ve FRANCII PŘÍMO SLEVU na úroveň vozu s naftovým motorem. To však u nás chytré mozky pochopí až poslední.
    Výhod vozu je daleko víc než uvádí hodnocení (jako příklad můžu uvést, že vůz lze bez ztráty dojezdu před výjezdem nahřát na zvolenou teplotu a to povelem z mobilu doma v pokoji.Je jich ještě víc a jsou to příjemné vychytávky pro takový minivůz.
    Elektromobilitě zdar.

    1. V Nemecku se o dotacich
      V Nemecku se o dotacich zatim jen uvazuje. Pry koncem roku bude rozhodnuto. Ve hre je 5000 EUR.
      Dotaz:jaky mate realny dojezd?
      A jeste jeden trochu nevsedni dotaz. Je mozne baterii dobijet pri jizde? Zni to hloupe, ale myslim to takto. Koupit pridavnou LiFePo baterii, pridat menic na 230V a napajet tak pres nabijeci konektor i za jizdy. Diky vselijakym opatrenim nepujde pripojit externi baterii paralelne k standardni baterii a proto jedina moznost by byla pres nabijeci rozhrani.
      Nebo existuje i jine reseni zvetsit dojezd pres externi baterii?

      1. Ano, takhle by to bylo
        Ano, takhle by to bylo opravdu hloupé 😉 Správné řešení by bylo přídavný akumulátor připojit přes nějaký ochranný prvek paralelně k palubnímu, jak se to dělá u Priuse. Ostatně Prius je pro takové hraní si úplně optimální platforma. Dá se ojetý koupit za rozumné peníze a pod deklem kufru je dost prostoru, aby se takový akumulátor dal zastavět, takže máte plug-in s dojezdem třeba 100km za půl ceny ojetého leafa.

        1. Mam obavu ze elektromotor u
          Mam obavu ze elektromotor u priuse neni na dlouhy provoz koncipovany. Bud se prehreje, nebo to nevydrzi silova elektronika. Je preci rozdil jet 5-10 minut nebo 1-2 h s pomocnym motorkem. Navic jsem nasel nejvyssi rychlost ciste na elektriku 48km/h. Plug-in hybrid umi 77km/h. I tak nic moc na delsi cesty.

          1. Je to vyzkoušené. Celý
            Je to vyzkoušené. Celý trik spočívá v tom, že ECU nabulíkujete, že je prázdná nádrž a pak můžete jezdit až do cca 85km/h čistě na elektřinu.

            Ty elektromotory v běžném režimu rozhodně nejedou žádných 5-10 minut, ale celou dobu jízdy. Pouze se neustále střídá režim motor/generátor, ale z hlediska zátěže je fuk jestli proud teče tam nebo tam.

            Tady to máte i s obrázky Prius DIY plug-in

      2. Ne regulérně přes
        Ne regulérně přes Mennekes to nepůjde, po připojení kabelu je vždy natvrdo deaktivován pohon (abyste když na kabel zapomenete si nevytrhl zásuvku). Kdybyste se píchl hned na vstup nabíječky tak ta po CAN pravděpodobně taky zahlásí, že se jí to nelíbí a odpojí pohon/baterku.

        Mimochodem Audi/VW se myslím nedávno holedbalo že už dokázalo do rozměru původních prizmatických 25Ah článků použitých u e-UP! i e-Golfu nacpat 37Ah tedy asi 550Wh/l. Technologicky tedy není vůbec žádná překážka dojezd o tu 1/3 zvětšit. Naprosto stejný stav je dnes i u BMW.

        A dotřetice Audi konečně veřejně nepřímo prohlásilo, že nic lepšího než cylindrické 18650 pro maximální dojezd dnes na trhu není. Zároveň pracují na zlepšení energetické hustoty pouch/pytlíků, kde očekávají, že na 750Wh/l se dostanou až v roce 2025.

  3. Skoda ze se nam nesveril
    Skoda ze se nam nesveril jake auto mel v servisu. 3-tydenni oprava je docela narez. Bud ma nejake exoticke auto na ktere nejsou dily, nebo udelal skoro totalku, nebo keca.
    A kdyz mu VW/Skoda nevoni, tak bude asi hodne narocny, ale pak neni jasne proc skudlil za najem nahradniho auta.

    1. V servisu byl Ford Focus a
      V servisu byl Ford Focus a byl tam dokonce ještě déle, Půjčené auto jsem ale vrátil dřív, protože u pojištění náhradního vozidla byl limit 10000 Kč.
      A ano, podle výpočtů pojišťovny to byla opravdu skoro totálka (cca 3000 Kč pod stanovený limit na opravu).

  4. Takovy prihlouply clanek nic
    Takovy prihlouply clanek nic nerika. Kdyz by ten pan mel benzinovy UP, tak by to asi napsal uplne stejne.
    Kdo vi, zda to je vubec nejaky realny pribeh, nebo nam VW podstrkuje nejaky dojemny clanek. Ma to budit dojem, ze i benzinovy nadsenec nerozpozna zadny rozdil. Aby to bylo jeste verohodnejsi, tak ze pry auta od VW nema rad.

    1. Skuseny clovek uz davno vie,
      Skuseny clovek uz davno vie, ze 90% doveryhodnych informacii mainstreamu je cielena manipulacia a prekrutena pravda.

      Ak je na tom nieco pravdive, zozerem kefu od zachoda. Zahmlene clanky s omackou vs. surove realne fakty. Nakoniec, v kolotocovom auticku na elektrinu snad uz sedel kazdy a kto chce lacny emobil, ak mu svieti stale slniecko, je tu polsky golfovy vozik.

      Pomer ceny baterii a nabijania k cene paliva zatazeneho spotrebnou danou je 1.2/1 a pomer domacej elektriny k palivu 1/9 v idealnych podmienkach (realne za straty povazovane v prospech, su 1/3)

    2. Nevím, s benzínovým Upem
      Nevím, s benzínovým Upem jsem nejezdil, ale silně pochybuji, že bude mít stejné jízdní vlastnosti. Těžko bude mít stejně nízko těžiště a tudíž tak dobře sedět na silnici, perfektní akceleraci z maloobjemového spalovacího motoru taky asi nedostanete. Nehledě k tomu, že v benzínových verzích pokud vím většina výbavy kvůli výrazně nižší ceně zcela chybí.

      To, že běžný uživatel nerozpozná rozdíl, je dané hlavně tím, že auto se ovládá úplně normálně jako běžná auta – otočíte klíčkem v zapalování, zařadíte, jedete. Nemáte tam nikde žádné nepochopitelné ovladače, LCD televize nebo počítačové hry se sbíráním lístečků. To pro někoho může být výhoda, pro někoho je to naopak chyba a trestuhodné nevyužití eko potenciálu. Já si myslím, že pro německého důchodce, který nechce žádnou změnu, to je plus. Pro mne také. Jestli je to plus pro vás si musíte rozmyslet vy.

      A auta od VW opravdu moc rád nemám, pokud mi to ale nevěříte, tak vám to vymlouvat nebudu.

    1. ake nie je clanok vymysel,
      ake nie je clanok vymysel, asi byva v rodinnom dome. pre hromadne a panelakove byvanie to chce odvahu, kable a dochadzanie za pracou do ~30 km ?

      Ja mam 25 km + obojsmerne zachadzky a prerusenia cca 10 km = 35 x 2
      = 70 km x 7d = + 3x(35×2) /7d = 700 km

      Pre mna je EV nerealna utopia ked den ma 140 km. A to nie som vodic z povolania, ide o bezne sukromne jazdy ktore nemaju nic spolocne s pracou.

      1. Cituji: „Pre mna je EV
        Cituji: „Pre mna je EV nerealna utopia ked den ma 140 km. A to nie som vodic z povolania, ide o bezne sukromne jazdy ktore nemaju nic spolocne s pracou.“

        Pořídíte si Nissan Leaf 5.generace rok 2015 a těch 140 km dáte v pohodě. A večer ho strčíte do zásuvky 230V 16A s kabelem 230V 16A a v osmihodinovém tarifu D27 Elektromobilita s cenou cca 2,50 Kč/1 kWH máte plně nabito na další den ježdění 24 kWh baterii za cenu 60,- Kč, to je dnes cena za zhruba 2 litry benzínu. A to si ještě (pokud neparkujete v garáži) auto před výjezdem dálkově z mobilu předehřejete/předchladíte. Vlastní zkušenost.

        1. naprosto souhlasím jen pro
          naprosto souhlasím jen pro zjednodušení upřesňuji – 100km = 15kWh/100km = 38Kč při daném tarifu = 0,38Kč/1km.
          Jen, že v mediích se často objevují částky kolem 80Kč/100km, kdy nesmyslně počítají s tím nejdražším tarifem za elektřinu a srovnávají to potom s auty na CNG.
          Ještě, prosím o info jak jste si na Leafu pustil topení na dálku. Mě to prostě nejde – dle info od dealera prý musím počkat až bude funkční CarWings i v CZ.

      2. No, tu matematiku nějak
        No, tu matematiku nějak nechytám, zvlášť ne jak jste došel k otmu, že 70 x 7 = 700, ale pokud dojíždíte 35 km tam a 35 km zpět, tak je pro vás e-Up asi optimální, protože těch 70 km je přesně vzdálenost, kterou je schopen mimo dálnici naprosto bezpečně ujet.

    2. S autem jsem jezdil jen
      S autem jsem jezdil jen krátce, takže jsem to bral pořád ještě jako zábavu. Také mám štěstí, že pracuji asi 7 minut chůze od nabíječek ČEZu na Duhové, takže jsem to někdy dělal tak, že jsem tam zajel nabít na rychlodobíječce a někdy tak, že jsem ráno auto zaparkoval na pomalodobíječce a odpoledne si ho tam nabité na další dva dny vyzvedl. Doma jsem nakonec nabíjel celkem minimálně, hlavně o weekendech.

      Pokud bych měl auto trvale, tak by mi myslím PRE dala zvýhodněnou sazbu elektřiny a mohl bych doma nabíjet za třetinu ceny co teď. Pak bych to asi neřešil a prostě auto vždy jen večer v garáži připojil k nabíječce a nemusel bych přemýšlet kudy jet a kde nabít.

      Je ale fakt, že pokud vozím nabíječku s sebou v kufru, tak je její pravidelné připojování celkem nepříjemné – otevřít kuft, vytáhnout druhé dno, vyndat pytlík s nabíječkou, vytáhnout ji, rozmotat, zapojit do zásuvky, zapojit do auta, zmáčknout čudl. Ráno to samé zase zpět.
      Pokud ale počítáte s tím, že nabíjíte jen doma, tak si ji můžete nechat rozmotanou v garáži a pak je zapojení opravdu jen na cca 10 vteřin.

        1. Napsal jsem to hodně
          Napsal jsem to hodně zjednodušeně. Ve skutečnosti je v autě „nabíječka“, něco jak velká (ale opravdu velká – tak 3kg krabice) nabíječka k notebooku (čili z jedné strany cca 2m kabel se zásuvkou do 230V a z druhé strany cca 3m kabel do auta) a kromě toho ještě „kabel“ čili jen dvě zásuvky propojené asi 6m kabelem bez jakékoliv elektroniky.

          Nabíječka se používá v garáži a nabije se to s ní přes noc, kabel se používá do nabíjecích stanic a dobije se to tak za zhruba stejnou dobu. Rychlonabíječky mají kabel svůj, mnohem kratší a mnohem silnější.

          Čili i když jsem si nechával nabíječku doma, tak jsem ze zelených nabíjecích stanic ČEZu nabíjet mohl (a také jsem to dělal).

  5. Ale no tak,
    méně

    Ale no tak,
    méně konkrétnější příspěvek jste opravdu napsat nemohli.
    Popis interiéru a toho, jak sedí malinkaté autíčko je sice pěkné, ale co třeba praktičnost člověka, který zkouší za spalovák elektromobil?

    Zajímají mě hlavně odpovědi:
    1)Praktičnost – nabíjení a ježdění u aktivního řidiče a člověka, který často jezdí
    2)Jak klesl dojezd při použití výhřevu sedaček a topení?
    3)Jak dlouho trvá nabíjení?
    4)Jaký byl dojezd v dálničním režimu?

    Myslím, že toto jsou hlavní otázky, které my, co jsme stále na hraně mezi spalovákem elektromobilem, řešíme.

        1. Při běžném provozu s
          Při běžném provozu s topením cca 80 km. Těžko ale pojedete až nadoraz, takže stejně počítáte s tím, že musíte mít dobíječku radši už po 60 km.
          Pokud si topení vypnete, auto přepnete do ECO nebo dokonce ECO+ módu a nepojedete rychle, můžete se na 100 km celkem spolehnout. Ne ale mimo město.

        1. no dyť. Najel za týden cca
          no dyť. Najel za týden cca 300km v průměru tzn klidně to večer píchl do zásuvky a přes den pojezdil cca 20-100km jako průměrný řidič. Přesně k tomu je toto auto určeno. Proto tam soudruzi v NDR možná ani nedávají možnost rychlonabíjení. Rodinné auto podle mě ale jezdí trochu jinak a tohle není rodinné auto.

          1. Zrovna jste mne Zbyňku
            Zrovna jste mne Zbyňku naladil, abych konečně prošel naše 3 vozy, 1 elektromobil a 2 spalovací. Protože už jeden z těch 2 pouštíme do světa. Od 2.4.2014, co jsme koupili elektromobil Peugeot Ion, najezdil s námi k 22.11.2015 25 tisíc km. Spalovací velký benzín Citroen Berlingo 12 tis. km a malý Seat Ibiza 4 tis. km. Takže ten poslední jde z kola ven.
            A potvrdilo se že elektromobil, kupovaný jako druhé auto do rodiny, se stane rychle prvním autem. Například v pátek jezdily 2 auta, Citroen a Peugeot, ale o víkendu už jen Peugeot, oba dva dny a s celou familií k příbuzným, na nákup, na bazén a tak. Nyní čekám na delší test Kia soul EV, protože hodlám nahradit i Citroen Berlingo elektrikou. Jen mnou rozsáhle testovaný Nissan Leaf ho rozměrově nahradit nedokáže. Jinak by už u nás parkoval. Ale možná se uskrovníme.

        2. Auto bylo určené jako
          Auto bylo určené jako druhé auto do rodiny, na dojíždění jen do práce (cca 20 km tam a 20 km zpět). Celkový nájezd byl větší, než by tomuhle za ty 3 týdny odpovídalo, protože mne s ním ježdění bavilo a tak jsme ho využívali i o weekendech, kdy bychom jinak sáhli po „prvním“ autě, kdyby druhé byl nudný spalovák.
          Kupodivu se do e-Upu v pohodě vešly 4 osoby, z toho 2 děti v dětských sedačkách (což podle mých zkušeností zabere obvykle víc místa než dospělý). Akorát velký nákup do něj rozhodně nedáte.

    1. Snažil jsem se akcentovat
      Snažil jsem se akcentovat to, že se e-Up opravdu chová jako „normální“ auto, takže jsem do elektrických podrobností moc nezacházel, najdete je všechny v odkazovaném testu. Moje zkušenosti přesně odpovídají těm, které jsou v testu popsané.

      Po dálnici jsem s autem nejezdil, neb nemělo dálniční známku (Trendpark je dává jen na Tesly), ale po silnici 1. třídy se standardní rychlostí 110-120 km / h (což je určitě ještě o dost nižší spotřeba než na dálnici) klesne dojezd tak k 60 km. Při běžné jízdě s topením (ale bez vyhřívání sedaček) auto ujelo cca 70 – 80 km.

Napsat komentář