Harald Krüger, šéf BMW, aktuálně pro německý magazín Zeit řekl, že je „velkým fanouškem elektromobility“. Potvrdil, že elektromobil BMW i3 nabídne už od roku 2016 vyšší dojezd.
foto: BMW
Harald Krüger zároveň pro Zeit řekl, že stát by se měl více zapojit do podpory elektromobilů. Neboli nabídnout dotace na jejich nákup, což už Německo nějakou dobu slibuje.
Zmínil příklady Norska, Nizozemska a Kalifornie, kde jsou díky dotacím/daňovým odpustkům elektromobily a plug-in hybridy velmi oblíbenou alternativou.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW i3: třetí nejprodávanější elektromobil na světě
Z elektromobilu BMW i3 je policejní, hasičské i záchranářské auto
„Pokud chce Německo uskutečnit skok k udržitelné mobilitě, nepůjde to bez dodatečných vládních incentiv,“ řekl Krüger doslova. Dále potvrdil, že už příští rok nabídne BMW i3 vyšší dojezd. Dnes je to asi 150 km na jedno nabití.
Nová verze elektromobilu Nissan Leaf už ale nabízí papírově 250 km, reálně odhadujeme kolem 200-220 km. Také další konkurenční elektromobily dojezd postupně zvyšují.
Krüger dále řekl, že během následujících tří až čtyř let pak přijde další technologický skok. Při něm očekává zdvojnásobení současného dojezdu elektromobilů. Tedy přesně to, co slibuje například Tesla Model 3 nebo Chevrolet Bolt – dojezd přes 300 km.
El. mobil je dnes na
El. mobil je dnes na začátku. Pracuji dlouhodobě v automobilovém průmyslu a v roce 2003 jsme jako vývojoví pracovníci měli informace, že el. mobilita bude nastupovat okolo roku 2017, protože teprve pak bude rozumný poměr ceny a výkonu, aby to šlo vyrábět což se také děje. Podle nejnovějších předpovědí bude elektromobilita masová záležitost sž okolo roku 2030 – tedy zhruba za 14 let. 2/3 prodávaných vozů v zemích OECD a Číně budou el. mobily ,hybridy nebo plung-in hybridy s tendencí k růstu počtu el. mobilů na úkor hybridů. Jejich podíl určí cena ropy. Podle předpovědi ceny el. mobilů zůstanou citelně vyšší než ceny klasických aut, protože lidé budou požadovat delší dojezd a to bude znamenat menší pokles ceny , než by odpovídalo poklesu cen baterií.
Koukám, že zaměstnanci v
Koukám, že zaměstnanci v automobilovém průmyslu mají zakázáno vlastní myšlení. A k té ceně, Vy znáte nějaký levnější automobil, co má výkon 700koní, než je tesla?
Pokud pominu vykon motoru –
Pokud pominu vykon motoru – s jakym autem (a jeho vybavou) je srovnatelna Tesla? Audi A6?
Pokud pominete vykon motoru
Pokud pominete vykon motoru tak moc nemá cenu srovnávat.
EDIT: A6 je úzké auto, tolik místa tam není, spíše tedy A8.
Našťastie aj napriek
Našťastie aj napriek množstvu debilov ktorí sú proti sa veci hýbu vpred.
prodloužený dojezd
prodloužený dojezd elektromobilu ve stylu BMW by mohla být větší nádrž pro REXe… Samozřejmě do tří let, aby se to neuspěchalo.
Také se nabízí možnost.
Také se nabízí možnost. Ve verzi BEV Umístit další baterie místo chybějícího generátoru. Samozřejmě do tří let, aby se to neuspěchalo.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3
http://autoroad.cz/novinky/74862-bmw-i3-shadow-sport-vice-inovaci-pro-americky-trh
A teď ještě o Perníkové
A teď ještě o Perníkové chaloupce pane Krüger a Hans s Marie-Annou mohou vyjet do lesa s prodlouženým dojezdem. Pokud mezitím nedospějí.
Jinak já to čtu jasně – my spalováci budeme klidně sekat elektriky jak Baťa cvičky, když Bundestag laskavě ráčí podojit daňové poplatky a schválit nám maxi dotace.
EKOLOGIE: Dotace na
EKOLOGIE: Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická web Neviditelná pes
Prý se musím kvůli vkládání linku registrovat – na to vám kašlu
Každá dotace je
Každá dotace je nemorální, protože je z daní a daně jsou státem legalizovaná krádež. Nicméně se vždy pobavím, když je řeč o nemorálních dotacích na elektromobily, ale dotace spalovacím automobilkám na pozemky, příjezdy, budovy, platy zaměstnanců plus daňové prázdniny navrch jsou asi vysoce morální. Namátkou u nás Škoda, Hyundai, TPCA.
+1
+1
Pár
Pár čísel
http://euro.e15.cz/archiv/nosovicke-kimci-974445
Tož 5 miliard a 10 na
Tož 5 miliard a 10 na infrastrukturu navrch je tedy pecka. Jak říkal jistý feldkurát jistému Švejkovi – to se nám to hoduje, když nám jiní půjčujou….. 🙁
Ten nadpis je
Ten nadpis je zavádějící. Rok 2019-2020 není snad „brzy“ proboha! Brzy by bylo dejme tomu v Q1 2016.
Však díky konzervěglejt
Však díky konzervěglejt už známe šáhlý EU normy EXHALACÍ, SPOTŘEBY a DOJEZDU :)))))
250km NEDC min -20% = 200km realný dojezd EPA
:)))))))))))))))))))))))))
HONÍ TRIKO a svoje mega
HONÍ TRIKO a svoje mega platy ktom s nafouklou i1čkou s kousavou dekou místo čalounění. Kdyby opravdu chtěli tak elektromobily už 40 let produkují
hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
Je to jen vo tom jak NADRBAT STÁT A DAŇOVÝ POPLATNÍKY A PŘITOM NA SVÝ NEŠÁHNOUT !!
Dojezd bohatě stačí 200km
Dojezd bohatě stačí 200km najistotu, ale cena by měla klesnout na 500 tisíc.
Na to by jste měl
Na to by jste měl zapomenout, alespoň v případě BMW. 😉
Stačí, ale pokud to bude
Stačí, ale pokud to bude 200km při 130km/h po dálnici. „Dojezd 300km“ může taky v reálu znamenat 120km po dálnici.
Ano. A proto si spousta lidi
Ano. A proto si spousta lidi emobil koupit nemůže i kdyby chtěla. No bohužel to není můj případ.
Ono by to nemuselo byť až
Ono by to nemuselo byť až také ťažké, hlavne po tom, ako pred pár dňami predstavilo HUAWEI ich novú technológiu rýchleho dobíjania, kde je aj zaujímavá hodnota energetickej hustoty batérie nad 620 Wh/l.
http://www.huawei.com/en/news/2015/11/Huawei%20reveals%20the%20next%20generation%20of%20quick%20charging%20technology
Takže technológie sa už hýbu reálne, nielen na papieri.
Tak jeste aby se to dostalo
Tak jeste aby se to dostalo i do vyroby… Protoze takovych zpravicek jsme uz cetli az az 🙂
ten odkaz je tak dlouhý že
ten odkaz je tak dlouhý že se nedá ani zkopírovat !! 😉
Viac nez Wh/l by ma
Viac nez Wh/l by ma zaujimala hodnota Wh/kg. Pri smartfonoch je fajn mat vysoke cislo Wh/l ale pri elektromobiloch je dolezita skor hmotnost. Tam potrebujeme bateriu s dlhou zivotnostou, lacnou vyrobou a hustotou aspon 400Wh/kg a viac. Taku bateriu myslim, ze nevyraba nikto.
Tak olovo v tom snad už
Tak olovo v tom snad už nebude a mimo to i telefonů je podstatná hmotnost. Cihlu v kapse nikdo nosit nechce.
vozidlo: hmotnost NEDC:
vozidlo: hmotnost NEDC: spotřeba NEDC
BMW i3: 1270kg: 12,9kWh/100km
e-Golf: 1585kg: 12,7kWh/100km
.. těch 315kg dolů u i3 díky masivnímu použití CFRP a hliníku se na celkové spotřebě opravdu hodně projevilo.
i3 bude mít mizernou
i3 bude mít mizernou aerodynamiku. Oproti Golfu určitě.
e-golf Cx=0,281
BMW i3:
e-golf Cx=0,281
BMW i3: Cx=0,29
obsese s hmotností je také velice rozšířený mýtus. U spalováků se v posledních letech začala řešit především kvůli panice z plnění velmi přísných emisí CO2 v roce 2020 95g/100km. Přitom fakticky na emise i spotřebu má nějakých 100kg navíc vliv naprosto marginální, např. Fabia se 1055kg má 108g/100km, o 126kg lehčí Citigo se stejným motorem má 106g/100km. V městském cyklu ECE15, který se odehrává do rychlosti 50km/h (průměr je cca 30km/h = aerodynamika nehraje téměř žádnou roli) mají oba vozy se stejným motorem úplně stejnou spotřebu 5,8l/100km.
neni to nahodou tak, ze NEDC
neni to nahodou tak, ze NEDC cyklus se dela v malych rychlostech (kolem 40km/h jestli se nepletu) a tam samozrejme hraje velkou roli valivy odpor, ktery je umerny hmotnosti. Ale v realu na tom pak nesejde protoze vetsi roli hraje Cx a rychlost.
V takove 150km/h uz ma Tesla mozna i mensi spotrebu nez Leaf 🙂
NEDC se skládá z kombinace
NEDC se skládá z kombinace 4x městského cyklu ECE15 a 1x meziměstského EUDC.
V ECE15 to auto prakticky skoro více stojí než jede a průměrná rychlost jízdy je velmi malá (se zastávkami 18km/h, bez zastávek 26km/h). Ono ale i v EUDC auto jede rychlostí >80km/h jenom chvilku (průměr bez zastávek je 70km/h), takže ani zde se ta aerodynamika zas tolik neprojeví.
On se NEDC přímo nabízí pro ladění, ale jak bylo už nekonečně krát konstatováno s realitou dnešního provozu to nemá už mnoho společného.
NEDC jsou hausnumera
NEDC jsou hausnumera vycucaná z prstu… Tady je srovnání dle EPA:
fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=36016&id=35849
Plus jak píše sany horší aerodynamika, a silnější motor. 😉
baterky do mobilu jsou uplne
baterky do mobilu jsou uplne jina kategorie, je to vpodstate nejlevnejsi bazmek co se da koupit a predpoklada se o moc dele nez zaruka nevydrzi, Wh na litry jsou v pripade elektromobilu asi to posledni co koho zajima
a jeste doplnim, ze nabijet
a jeste doplnim, ze nabijet baterky rychle problem neni, i Tesla s 90kWh baterkou by se dala dobit za 5 minut, problem je ze takove nabijeni by neslo prez ty kabilky a elektroniku co se tam ted pripojujou a neni kam odvazdet to extremni ztratove teplo co by pri tom vznikalo, ostatne treba elektobusy s pantografovim dobijenim se dokazou nabit taky za 6-8 minut a mivaj baterky okolo 80kWh, viz treba Škoda Perun HP ktera ma 78kWh baterky a plne nabiti trva cca 5-8 minut
Jestli jsem to dobře
Jestli jsem to dobře pochopis z webu výrobce, tak rychlé dobytí je při proudu 6C. Normální nabíjení (1C = 370A) by tedy mělo trvat 36 – 48 min. A 6C = proud 2220 A.
Možná se pletu, ale tak jsem to z technické specifikace pochopil.