Elektromobil BMW i3 brzy nabídne dvojnásobný dojezd

Harald Krüger, šéf BMW, aktuálně pro německý magazín Zeit řekl, že je „velkým fanouškem elektromobility“. Potvrdil, že elektromobil BMW i3 nabídne už od roku 2016 vyšší dojezd.

BMW i3 se už brzy dočká mírného zvýšení dojezdu k 200 km, za tři roky už by měl zvládnout přes 300 km
foto: BMW

Harald Krüger zároveň pro Zeit řekl, že stát by se měl více zapojit do podpory elektromobilů. Neboli nabídnout dotace na jejich nákup, což už Německo nějakou dobu slibuje.

Zmínil příklady , a , kde jsou díky dotacím/daňovým odpustkům elektromobily a plug-in hybridy velmi oblíbenou alternativou.

„Pokud chce Německo uskutečnit skok k udržitelné mobilitě, nepůjde to bez dodatečných vládních incentiv,“ řekl Krüger doslova. Dále potvrdil, že už příští rok nabídne BMW i3 vyšší dojezd. Dnes je to asi 150 km na jedno nabití.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf už ale nabízí papírově 250 km, reálně odhadujeme kolem 200-220 km. Také další konkurenční elektromobily dojezd postupně zvyšují.

Krüger dále řekl, že během následujících tří až čtyř let pak přijde další technologický skok. Při něm očekává zdvojnásobení současného dojezdu elektromobilů. Tedy přesně to, co slibuje například Tesla Model 3 nebo Chevrolet Bolt – dojezd přes 300 km.

34 Comments on “Elektromobil BMW i3 brzy nabídne dvojnásobný dojezd”

  1. El. mobil je dnes na
    El. mobil je dnes na začátku. Pracuji dlouhodobě v automobilovém průmyslu a v roce 2003 jsme jako vývojoví pracovníci měli informace, že el. mobilita bude nastupovat okolo roku 2017, protože teprve pak bude rozumný poměr ceny a výkonu, aby to šlo vyrábět což se také děje. Podle nejnovějších předpovědí bude elektromobilita masová záležitost sž okolo roku 2030 – tedy zhruba za 14 let. 2/3 prodávaných vozů v zemích OECD a Číně budou el. mobily ,hybridy nebo plung-in hybridy s tendencí k růstu počtu el. mobilů na úkor hybridů. Jejich podíl určí cena ropy. Podle předpovědi ceny el. mobilů zůstanou citelně vyšší než ceny klasických aut, protože lidé budou požadovat delší dojezd a to bude znamenat menší pokles ceny , než by odpovídalo poklesu cen baterií.

  2. A teď ještě o Perníkové
    A teď ještě o Perníkové chaloupce pane Krüger a Hans s Marie-Annou mohou vyjet do lesa s prodlouženým dojezdem. Pokud mezitím nedospějí.
    Jinak já to čtu jasně – my spalováci budeme klidně sekat elektriky jak Baťa cvičky, když Bundestag laskavě ráčí podojit daňové poplatky a schválit nám maxi dotace.

    1. Každá dotace je
      Každá dotace je nemorální, protože je z daní a daně jsou státem legalizovaná krádež. Nicméně se vždy pobavím, když je řeč o nemorálních dotacích na elektromobily, ale dotace spalovacím automobilkám na pozemky, příjezdy, budovy, platy zaměstnanců plus daňové prázdniny navrch jsou asi vysoce morální. Namátkou u nás Škoda, Hyundai, TPCA.

  3. HONÍ TRIKO a svoje mega
    HONÍ TRIKO a svoje mega platy ktom s nafouklou i1čkou s kousavou dekou místo čalounění. Kdyby opravdu chtěli tak elektromobily už 40 let produkují

    hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

    Je to jen vo tom jak NADRBAT STÁT A DAŇOVÝ POPLATNÍKY A PŘITOM NA SVÝ NEŠÁHNOUT !!

  4. Ono by to nemuselo byť až
    Ono by to nemuselo byť až také ťažké, hlavne po tom, ako pred pár dňami predstavilo HUAWEI ich novú technológiu rýchleho dobíjania, kde je aj zaujímavá hodnota energetickej hustoty batérie nad 620 Wh/l.
    http://www.huawei.com/en/news/2015/11/Huawei%20reveals%20the%20next%20generation%20of%20quick%20charging%20technology
    Takže technológie sa už hýbu reálne, nielen na papieri.

          1. e-golf Cx=0,281
            BMW i3:

            e-golf Cx=0,281
            BMW i3: Cx=0,29

            obsese s hmotností je také velice rozšířený mýtus. U spalováků se v posledních letech začala řešit především kvůli panice z plnění velmi přísných emisí CO2 v roce 2020 95g/100km. Přitom fakticky na emise i spotřebu má nějakých 100kg navíc vliv naprosto marginální, např. Fabia se 1055kg má 108g/100km, o 126kg lehčí Citigo se stejným motorem má 106g/100km. V městském cyklu ECE15, který se odehrává do rychlosti 50km/h (průměr je cca 30km/h = aerodynamika nehraje téměř žádnou roli) mají oba vozy se stejným motorem úplně stejnou spotřebu 5,8l/100km.

            1. neni to nahodou tak, ze NEDC
              neni to nahodou tak, ze NEDC cyklus se dela v malych rychlostech (kolem 40km/h jestli se nepletu) a tam samozrejme hraje velkou roli valivy odpor, ktery je umerny hmotnosti. Ale v realu na tom pak nesejde protoze vetsi roli hraje Cx a rychlost.

              V takove 150km/h uz ma Tesla mozna i mensi spotrebu nez Leaf 🙂

              1. NEDC se skládá z kombinace
                NEDC se skládá z kombinace 4x městského cyklu ECE15 a 1x meziměstského EUDC.

                V ECE15 to auto prakticky skoro více stojí než jede a průměrná rychlost jízdy je velmi malá (se zastávkami 18km/h, bez zastávek 26km/h). Ono ale i v EUDC auto jede rychlostí >80km/h jenom chvilku (průměr bez zastávek je 70km/h), takže ani zde se ta aerodynamika zas tolik neprojeví.

                On se NEDC přímo nabízí pro ladění, ale jak bylo už nekonečně krát konstatováno s realitou dnešního provozu to nemá už mnoho společného.

      1. a jeste doplnim, ze nabijet
        a jeste doplnim, ze nabijet baterky rychle problem neni, i Tesla s 90kWh baterkou by se dala dobit za 5 minut, problem je ze takove nabijeni by neslo prez ty kabilky a elektroniku co se tam ted pripojujou a neni kam odvazdet to extremni ztratove teplo co by pri tom vznikalo, ostatne treba elektobusy s pantografovim dobijenim se dokazou nabit taky za 6-8 minut a mivaj baterky okolo 80kWh, viz treba Škoda Perun HP ktera ma 78kWh baterky a plne nabiti trva cca 5-8 minut

Napsat komentář