BMW i3: třetí nejprodávanější elektromobil na světě

Elektromobil BMW i3 slaví už dva roky na trhu. Byl uveden v listopadu 2013. Dnes je podle BMW třetím nejprodávanějším elektromobilem na světě.

Elektromobily BMW i3 vyrážejí z německého přístavu do světa
foto: BMW

V továrně v Lipsku dnes BMW vyrábí asi 100 elektromobilů BMW i3 denně. Úspěch auta připisuje mnichovská automobilka mimo jiné tomu, že jde o jediné plně elektrické auto na trhu, u kterého lze jako příplatkovou výbavu zvolit přídavný spalovací motor fungující jako prodlužovač dojezdu (REx).

S tím ovšem souvisí také zvláštní počty BMW. „Třetí nejprodávanější elektromobil na světě“ znamená, že BMW nezapočítává plug-in hybridy (Chevrolet Volt, Mitsubishi Outlander PHEV a další). Zároveň ale započítává prodeje BMW i3 REx, což je pak de-facto také plug-in hybrid.

BMW i3 je dnes v prodeji ve 49 zemích světa. Celkové prodeje jsou odhadovány na asi 42 000. Měsíčně se prodá přes 2000 kusů (včetně plug-in hybridu BMW i8). V říjnu 2015 to bylo 2533, v září pak rekordních 3776.

V tvoří BMW i3 čtvrtinu všech prodejů elektromobilů. V jde zase o celkově nejprodávanější BMW. Více než 80 % kupujících přichází podle výzkumu BMW od jiných značek.

Nejprodávanějším elektromobilem na světě je Nissan Leaf následovaný Tesla Model S.

tisková zpráva

3 Comments on “BMW i3: třetí nejprodávanější elektromobil na světě”

    1. BMW i1 s pošahanou
      BMW i1 s pošahanou palubovkou se mi NElíbí obzvláště verze s kousavou dekou místo čalounění – což je totiž v každém kusu. Záložní vrnící generátor REX místo kufru je taková krávovina, že to bere leda šáhlý londýňany. Každopádně tadle přifouklá jednička říkající si i3 je schválně tak udělaná aby lidi si mysleli kdoví jak BMW myslí na elektromobily a ono zatím si dál vesele mohlo točit svoje spalováky jako PRIORITU ty REKLAMNÍ ANONYME!!

      PS: kdyby BMW opravdu chtělo vyrábět elektromobily jako má TESLA tak už 40LET to dávno mohlo dělat ….

      hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

    2. Upřímně, kdybych si
      Upřímně, kdybych si kupoval i3 (je to super vůz), tak bych ji chtěl bez REXe. Mizí vám tím všechny výhody elektromobilu, musíte řešit garančky, měnit olej, filtry… Jaký to má pak smysl? To je lepší koupit rovnou trojku nebo mírně ojetou pětku v naftě v solidní výbavě za ten milion a je to.

Napsat komentář