Superšetrná elektrická tříkolka Arcimoto SRK 8 jde do prodeje

V se začala prodávat dvoumístná elektrická tříkolka Arcimoto SRK 8. Připomíná Renault Twizy.

Mark Frohnmayer, zakladatel a šéf Arcimoto, slibuje, že jízda v tříkolce bude extrémně zábavná, ale zároveň šetrná k životnímu prostředí. Přitom je bezpečnější než elektromotorka a levnější a efektivnější než elektromobil.
foto: Arcimoto

Oregonská společnost Arcimoto pracovala na vývoji elektrické tříkolky SRK 8 po mnoho let. Osmička v názvu značí, že jde už o osmou generaci tohoto stroje.

Ve standardní verzi s 12kWh baterií umí elektrotříkolka ujet až 110 km. V rozšířené verzi (20 kWh baterie) až 210 km. Hmotnost vozítka je 464 kg, délka 270 cm, šířka 157,5 cm a výška 155 cm.

Z 0 na 100 km/h zrychlí elektro-tříkolka Arcimoto SRK 8 během 7,5 vteřiny. Spotřeba se má pohybovat na hodnotě 230 MPGe. I to pomáhá snížit návratnost investice do stroje na několik málo let. Pro srovnání, Nissan Leaf má 115 MPGe.

VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.

Cena základní verze elektrické tříkolky Arcimoto SRK 8 je $11 900 (300 000 Kč) před federálními nebo státními dotacemi. K dispozici bude i verze nákladní a verze doplněná dveřmi.

auto elektrická tříkolka Arcimoto SRK 8

foto: Arcimoto

auto elektrická tříkolka Arcimoto SRK 8

foto: Arcimoto
Arcimoto

26 Comments on “Superšetrná elektrická tříkolka Arcimoto SRK 8 jde do prodeje”

  1. Zdravím.Myslím si,že v
    Zdravím.Myslím si,že v tomto případě je lepší Twizy. Bude stabilnější v zatáčkách a cena je poloviční.Dnes se tedy dá koupit jako lehce jetý za polovic. Každopádně i tak je to stále dost peněz. Teď jsem si dovezl z Francie Peugeot iOn za 170 tisíc bez DPH a max. spokojenost. Airbagy,klima,sklápěcí a vyhřívaná zrcátka,vyhřívaná sedačka řidiče a reálný dojezd 100km.Denně víc stejně nenajedu. Investice nula. Známý ho má dva roky a spokojený.Žádný olej,žádné svíčky,žádný výfuk,žádná spojka.Nabíjí přes noc doma a nebo na nabíjecích stanicích. 26Kč na 100km. Jirka

      1. Pohon LPG je dobrá
        Pohon LPG je dobrá věc.Elektromobil je dobrý jako druhé auto do rodiny,protože síť rychlonabíjecích stanic je špatná. Jsou akorát ve velkých městech. Samozřejmě ze zásuvky 220V nabíjím také,ale trvá to. Mám to na dojíždění o práce,na chatu a výlety do 100km. LPG je dobré na dluhé tratě. A ty já moc nejezdím.Jen vím,že všichni,co si elektromobily v mém okolí pořídili jako druhé auto,tak se většinou stane brzy autem hlavním a to do té doby první,zůstává stát.A právě proto,že už jsou cenově dostupné,pořídil jsem si ho. Za ty dva roky co ho známý má kupoval akorát nové gumičky dostěračů a vodu do ostřikovačů.Nezavuji LPG,benzín č naftu,ale elektromobil už je reálnou alternativou. Koupě nelituji.

        1. Druhé (el) auto prvním –
          Druhé (el) auto prvním – Přesně to se mi také stalo se starým dobrým Golfem CityStromer. Po počáteční nedůvěře jsme si ho rodinka zamilovala a děti se jím chlubí, jak tiše a čistě jezdí. LPGčko zatím stojí v záloze. Jenže, jak se s ním málo jezdí, tak dosti chátrá…..
          Chtělo by to vyměnit ho za Teslu, a byl by pokoj ;-).

          1. No Tesla je jiná liga. Je
            No Tesla je jiná liga. Je to mimo finanční možnosti většiny lidí,co o elektromobilitě uvažují. Ale máte pravdu,dojezd minimálně 300km by většině lidí vyhovoval a možná i stačil. Snad nový Nissan Leaf bude aspoň trochu dostupný elektromobil s dojezdem okolo 250Km. Jsem na něho na jaře zvědavý. Každopádně si ho finančně dovolit stejně nemohu. Ale myslím,že může mít úspěch ještě větší,než má teď. Jirka

            1. …máte pravdu. To úplně
              …máte pravdu. To úplně hlavní je NĚJAK začít. Zkrátka nabíjet a jezdit. A SPZ spalováka pro jistotu strčit do depozita. A ušetřené penízky hezky třeba strkat do prasátka. A počkat na Teslu 3, nebo její konkurenty, nebo čínské napodobeniny, které se dřív či později nutně objeví.
              Ať vám to fičí! 🙂

              1. Máte pravdu,hlavní je se
                Máte pravdu,hlavní je se toho nebát a nějak začít.Pokud bude Tesla 3 za peníze,které slibují a bude v těch parametrech,musí jít ceny stávajících elektromobilů dolů. BMW i3 by s dojezdem 150km za ty peníze bylo neprodejné. Možná proto,že má na jaře přijít nový Nissan Leaf a Tesla 3 s většími dojezdy,proto se snaží BMW své i3 dostat mezi lidi stávající marketinkovou akcí.No budeme doufat,že konkurenční boj o zákazníka zrazí ceny nových elektromobilů níž. Ať Vám to jezdí také. Hezký den.

        1. Pěkný pozdrav pane
          Pěkný pozdrav pane Jiří,
          tak to jsme sousedi 🙂   – já sídliště Bohunice

          s výše uvedeným názorem souhlasím – Twizy je můj sen
          smůla je, že nelze u nás přijít do „obchodu“ a koupit
          a potom se diví že mají malé prodeje

          Peugeot iOn si někdy půjčuji na pokochání u emuj.cz

          1. Zdravím Vás.
            Tak to jsme

            Zdravím Vás.
            Tak to jsme opravdu skoro sousedé. Já Žabovřesky.Twizy byl i můj sen. Pásl jsem po něm,psal do francouzského Renaultu,proč se u nás neprodává,když jsme v EU. Proč si ho nemohu koupit aspoň v zahraničí a vše končilo na tom,že jako cizí státní příslušník,nemohu uzavřít nájemní smlouvu na baterii a nebo,že u nás není infrastruktura pro elektromobily. Paradox,protože zásuvku na 220V má doma každý. Tak jsem si říkal,že si koupím nějakého bez baterie. Nakonec se mi podařilo koupit jednoho lehce havarovaného. Opravil jsem si ho a teď mi stojí v garáži.Avšak zatím bez baterie. Originální baterie se koupit nedá a když by ji někdo nabízel,tak za peníze,které jsou dost vysoko. Tak mám v plánu je nahradit jinými a třeba i tím pádem zvýšit dojezd. Zatím mám ale priority jinde a elektromobil na ježdění mám. Twizy bude jen stylovka na léto. Kazdopádně dnes se už Twizy nabízí i u nás ve formě ojetiny a s tou výhodou,že baterie je už součástí a nemusíte platit Renaultu nájem. Ovšem cena je vysoká a proto jsem zvolil dospělejší elektromobil a jsem spokojený. Ano,službu e-muj vnímám a jsem rád,že kdo si chce vyzkoušet elektromobil nemusí si ho hned kupovat.Snad se i Vám jednou podaří být elektromobilní nastálo. Dnes se dá opravdu již dobře koupit z venku,tak jak jsem to pořešil já.Jirka

    1. Zdravím. Předně gratuluji k Ionovi, též už jsem tři
      Zdravím. Předně gratuluji k Ionovi, též už jsem tři roky velmi spokojeným uživatelem, ale dnes bych volil Mitsubishi Imiev, kvůli ceně výměny baterie.
      Každopádně dvě věci k druhému menšímu EV na ultra drobné popojíždky.
      Za 1) zkoušel jsem tříkolky dvě. Jedna dvojkolo vzadu http://WWW.ELBLESK.CZ a druhou SAM II dvě kola vpředu (ta se bohužel už nás neprodává). Ale proč to píšu – k té stabilitě, překvapí to, ale ani jednu jsem nezvrhnul, a to jsem se poměrně snažil. Zní to divně, ale když jsem to testoval tak jsem to hnal na krajní mez a prostě jsem to nezvrhnul. Je to tím umístěním poměrně těžké baterie pod osou kol, tedy nízkým těžíštěm.
      2) Pokud i tak raději čtyřkolku, tak zkuste levnější českou alternativu http://www.vxt.cz, ale já nakonec zvolil čínu http://www.zd-cars.cz model D2S, ale kdybych volil dnes bylo by to S City od ELBLESKU.

      Tak mnoho štastných elektrických km.

  2. Srovnání s Twizy je na
    Srovnání s Twizy je na místě. Pro rozvoz pizzy nebo radost z jízdy to nemusí být špatné, alespoň na člověka neprší. Poohlížím se po něčem na dojíždění do práce. Velikost pro mě není problém, stejně většinou jezdím sám, ale bezpečnost už problém je. Malé auto = méně deformačních zón. Aby to vykompenzovalo musí mít více airbagů a bezpečnostních prvků a pak už to není levné auto (viz Smart) a ztrácí se jeho největší výhoda. Proto twizy apod. zatím nemám v hledáčku.

Napsat komentář