Mitsubishi Outlander PHEV: superúspěšný plug-in hybrid

Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV jde dobře na odbyt jak doma v Japonsku, tak i ve zbytku světa.

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV
foto: Mitsubishi

Japonská automobilka Mitsubishi už v roce 2009 uvedla na trh svůj elektromobil iMiEV. O tři roky později pak přivedla na svět plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV, který původní elektromobily doslova válcuje.

Pro srovnání, za necelé dva roky prodejů se Outlanderu PHEV prodalo téměř 30 000 kusů jen v Japonsku, zatímco elektromobilů řady iMiEV se tam za dlouhých téměř pět let prodalo ke 20 000.

A trend pro Outlander PHEV je více než pozitivní. Za říjen 2016 se jich doma v Japonsku prodalo 1896 (elektromobilů iMiEV jen 145), za 3. čtvrtletí celkově 5592.

Už v srpnu 2014 Mitsubishi informovalo, že Outlander PHEV prodal celosvětově přes 33 000 kusů. K září 2015 to bylo už přes 70 000 prodaných aut.

Obrovský zájem je o toto auto kromě domácího Japonska například také v Nizozemsku kam směřuje většina produkce určené pro Evropu. Evropa stále zůstává hlavním trhem pro toto plug-in hybridní SUV s více než 40 000 prodanými kusy.

A to zatím auto stále ještě není k dispozici v ! Čemuž se pochopitelně většina analytiků i odborníků notně diví.

Mitsubishi Outlander PHEV je poháněn 2.0 benzinovým čtyřválcem MIVEC a doplněn o pohonný systém z elektromobilu iMiEV. Součástí je i 12kWh li-ion baterie díky které dokáže čistě na elektřinu ujet až 60 km při max. rychlosti 120 km/h. V hybridním módu je spotřeba 5,3 l/100 km.

Outlander do zásuvky se dnes řadí mezi pět nejprodávanějších elektroaut za vozy jako Nissan Leaf a Tesla Model S.

42 Comments on “Mitsubishi Outlander PHEV: superúspěšný plug-in hybrid”

  1. SUV vs osobak – chapu
    SUV vs osobak – chapu zastance SUV vozidel, ale SUV oproti napr. Tesle ma cca 2x vetsi odpor vzduchu. Tedy pro stejny dojezd to je 2x vetsi spotreba. A je jedno jestli spotreba nafty nebo elektriky…jen by me zajimalo kde budeme tu elektriku brat, az budou elektromobily dostupne vsem…!

    …zatim je to ale jen sen nas, kteri si spinime ruce ropou a zbytecnych 500tis na EV nemame…

        1. konkurenti v podobe plug-in
          konkurenti v podobe plug-in hybridu pribejvaj, ale z SUV je konkurentem nejen Volvo XC90 ale treba i Porsche Cayenne S E-Hybrid, ovsem zrovna Volvo XC90 a Cayenne je uplne jina liga jak „luxusem“ tak cenovkou, vpodstate tam kde Mitsubishi Outlander PHEV konci, tak teprve Volvo zacina v benze verzi, rozdil mezi zakladnima verzema (hybridu) je nejakych 700tisic a to je PHEV vpodstate „plne“ vybavenej kde u Volva se dostanete i k necelim 3 milionum pokud si doprejete dalsi nadstandardni prvky o kterych se Mitsu muze jen zdat, a u Cayenne je ten rozdil jeste vetsi, to zacina v dane verzi na 2.35 milionech

      1. PRIUS NENÍ KONKURENT? Ale,
        PRIUS NENÍ KONKURENT? Ale, ale…
        Dlouho jsem řešil, zda koupit Amperu nebo PG Priuse. Nyní mám téměř dva roky pluginového Priuse (mimochodem čistě na elektriku ujedu cca 17-25km), těch 10 tak možné do pořádného stoupání:)no a mohu konstatovat, že je to dle mého názoru špičkový vůz, kterému Ampera nesahá ani po kontníky a jsem šťasten. A proč? Celoroční dlouhodobá spotřeba u mého Priuse je krásných 2,8 l. Roční nájezd mám cca 36tis.Velmi tichý vůz praktický i na dlouhé cesty (včera jsem přijel z Bratislavy do Liberce a cestou tam jsem měl nabito u jel jsem to za 4,1 l, cestou zpět jsem měl totálně vybito a jel jsem to za 5,1 a to jsem nejel po dálnici pod 130 průměrně). Jedu-li mimo dálnici, např silnice č. 35 nidky nejdu přes 3,5 litru v hybridním režimu. Když jsem letěl v listopadu do Berlína – pedál naplno – na 197km/h je omezovač, jel jsem to za 7,5 litru.
        Ampera je dle mého názoru i zkušnosti docela nelogická, neboť když se vybila baterie,tak ten jejich motor pro dobíjení, to bylo fakt velmi nepříjemné – jako traktor a o jejich spotřebě ani netřeba psát. Jaký máte vůz Vy? Až Priuse účetně odepíši, jdu do Tesly a moc se těším. Mimochodem tyto PLuginy jsou výborným přestpem mezi spálovákem a přechodem na EV pro toho, kdo se „bojí“ což jsem byl i já. Jak jsem někde zde četl. „SPALOVÁK JE CESTA DO STŘEDOVĚKU… ať se dařía a zdravím..

    1. to je uplne jedno. stejne to
      to je uplne jedno. stejne to mas jen na to, abys machroval. a vetsina tech, co si o koupi. uz kupovat suv-cko, ktere v zivote neuvidi teren, je kravina. ne jeste plug-in hybridni. pripadne rovnou elektricke. cele tyto technologie jsou hracicky pro lidi, co nevi co s penezma od radosti. kdyz zacnete pocitat navratnost, a uzitnou hodnotu, tak zjistite, ze stejnou sluzbu udela ojeta oktavka. a taky bude mit stejnou ekologickou stopu. ne li nizsi. akorat holt nebude dotovana.

            1. celek stoupa hlavne diky
              celek stoupa hlavne diky royvojovim trhum, a ver ze ty auta co se prodavaj nejvic by sis nikdy dobrovolne nekoupil

              v rekneme modernejsich castech sveta se elektromobilum „dari“ a behem 5 let bude darit jeste mnohem lepe, ten zakladni zlom nastane nekdy v roce 2017 kdy se maji ukazat elektromobily a plug-in hybridy cenove prijatelne a zarocven se zajimavim dojezdem, ty modely tu myslim ani neni treba vypisovat, neb je tu kazdy dobre jmenama zna

                1. Můžete prosím dát odkaz?
                  Můžete prosím dát odkaz? Hledal jsem to tam a nic jsem nenašel. Tedy jestli se nejedná o fake. Díky.

                2. Článek už připravujeme,
                  Článek už připravujeme, zítra vyjde. Díky za tip.

          1. Plusmínus totéž se
            Plusmínus totéž se říkalo někdy před r.2000 o prvních mobilech. Ještě si živě pamatuji, jak jsem za Nokiu 3210 dal dnes už téměř neuvěřitelných 10.000 tehdejších Kč, což přepočítáno na dnešní hodnotu koruny je zhruba 13.700 dnešních Kč (podle údajů ČSÚ). Šílené. Dokonce na tom byla postavena i jedna reklama: „Mobilní telefon Eurotel bych si nikdy nekoupil.“ 🙂
            Prostě jak říkal Steve Jobs: „Lidé, kteří jsou dost šílení na to, aby si mysleli, že mohou změnit svět, jsou ti, kteří ho změní.“
            Buďme rádi za ty nadšence, fanoušky a koneckonců dejme tomu i boháče, kteří například pomohli nastartovat Teslu, protože i díky nim budou časem elektromobily běžnou součástí dopravy. Bez nadšenců, fanoušků a boháčů by to nešlo.

                1. Nevím. V jakém stavu máte
                  Nevím. V jakém stavu máte baterii v Leafu po ujetí 59kkm? Je tam pozorovatelný úbytek kapacity?

                2. Zatím žádný úbytek
                  Zatím žádný úbytek kapacity nepozoruji. Na displeji zatím neubyla žádná čárka, aplikace Leaf Spy Pro ukazuje State Of Health = 93%. Na dojezdu zatím taky nic nepozoruji. Podle jednoho článku zde na Hybrid.cz o taxikáři, který ujel s Leafem 160.000km, by měla jedna čárka ubýt, pokud kapacita baterky poklesne pod 85%. Pro úplnost uvádím, že parametr Remain při nabití na 100% ukazuje max.20.4kWh.

                3. Díky za info. A máte verzi
                  Díky za info. A máte verzi před rokem 2013 nebo už tu novější (zásadní změny topení apod.)?

                4. Už tu novější. Máme ho
                  Už tu novější. Máme ho od ledna 2014.

                5. Tak to jste intenzivní
                  Tak to jste intenzivní uživatelé 🙂 Nepředpokládám, že bych byl schopen najezdit tolik km. Ještě jednou díky za info!

                6. Také jsem o této aplikaci
                  Také jsem o této aplikaci uvažoval, jaký k tomu máte HW a doporučil by jste?

                7. Chodí mi to bez problémů
                  Chodí mi to bez problémů na Samsung Galaxy Ace, Trend Plus, Core Prime, Tab 3 Lite. Připojení může být přes BT dongle kompatibilní s ELM327, ale já jsem zvolil Wi-fi dongle a nelituji, dosah při nabíjení do 3.patra v paneláku. Vyplatí se koupit verzi Pro, verze Lite zdarma je dost osekáná, ale na vyzkoušení kompatibility to stačí.

                8. A jaký přesně máte ten
                  A jaký přesně máte ten wifi obdII? A máte v autě carwings? Mě před cca 14ti dny přestla chodit mobilní aplikace a nemůžu sehnat jinou. U nás to na marketu ke stažení není…

                9. Odkazy se vkládají pomocí
                  Odkazy se vkládají pomocí HTML značek: <a href=“odkaz“>název odkazu</a>

      1. Pane nebo paní rs, neznám
        Pane nebo paní rs, neznám osobně pana ePavla, ale podle jeho příspěvků bych řekl, že machrování je asi to poslední, co bych z jeho příspěvků mezi řádky vyčetl. Stejně tak většina dalších majitelů Tesel, co jsem kdy potkal – ano, rozhodně jim většinou nechybí sebevědomí, ale machrování v tom smyslu, že by třeba vytlačovali z dálnice jiná auta, nebo někoho vybržďovali, nebo ukazovali okázale „já na to mám“, to jsem nezaznamenal. To je spíš doména chudáčků, kteří si koupí ojetý Jaguar nebo trápí firemní Oktávku a pak mají pocit, že jsou pány světa. Zatím jsem se nesetkal s majitelem Tesly, který by nebyl ochoten odpovídat na otázky, ukázat auto, podiskutovat, případně i svézt zájemce. To není machrování, to je propagace elektromobility.
        Co se týká ceny – beru to tak, že pokud má někdo 2 nebo 3 mega, tak je pořád lepší, když je utratí takhle, než kdyby si je doma zašil do slamníku nebo je virtuálně otáčel na burze apod. No a pokud existují lidé, kteří jsou ochotni takové částky vrazit do auta – jedno jestli elektrického nebo se spalovacím motorem – tak je zcela logické, že se najde firma, která takové auto vyrobí a nabídne. Pro rozvoj ekonomiky – ať už v regionálním nebo globálním měřítku – je to mnohem užitečnější, než když nějaký milionář nebo miliardář „sedí na vejcích“, přesýpá peníze z hromádky na hromádku bez dalšího užitku a není schopen své miliony smysluplně utratit či investovat.
        Co se týká návratnosti – tu majitelé Tesel řeší podle mě asi tak moc málo, jako majitelé podobně drahých aut se spalovacím motorem.

        Já osobně bych si Mitsubishi Outlander PHEV nekoupil, preferuji něco jiného než SUV, ale pokud se najde někdo, komu to vyhovuje, tak mu to přeju – bez ohledu na to, jestli s tím SUV pojede do terénu nebo ne. Ono nakonec SUV není jen o terénu.

      2. SUV je prave idelani pro
        SUV je prave idelani pro rodinu a jeho koupe opravdu neni kravina, krom vidiny lepsi bezpoecnosti se s SUV jezdi ve mestech casto lip nez z beznym sedanem/kombikem (a to muzu posousdit velice dobre kdy po Praze jsem jezdival Audi A6 Avant a mnohem lip se me po Praze jezdi v 450h), pac jsou vetsinou trosku kratsi, je z nich lepsi rozhled a maji casto mensi polomer otaceni, mezi dalsi vyhody patri i prave onen zvysenej a casto stavitelnej podvozek diky kteremu se s tim lepe jezdi na nekvalitnich mestskych silnicich nebo kostkach a hlavne si to clovek neolame o kdejaky obrubnik pri parkovani, plug-in hybridni SUV je tedy idelanim autem do rodiny kde po meste muze jezdit na elektrinu a mimo mesto v hybridnim modu

      3. Milý pane rs, říká se,
        Milý pane rs, říká se, že podle sebe soudím tebe, že… Tak především do terénu bych si pořídil OFFRoad a né SUV. Proto moje dvě předešlá SUV opravdu terén moc neviděla. Co ale pravidelně viděla je zima na vysočině, kdy je často problém jen vyjet z parkoviště natož projet zavátými silničkami kolem našeho města. Proto je u mě preference 4×4 jasná. Proto, kdyby Tesla nezačala dělat čtyřkolky, nebylo by to auto pro mě. Dále do takového SUV narvete spoustu věcí, když pravidelně někam vozíte svoje zboží tak se to fakt hodí. A když jsem začínal podnikat, tak jsem na dvě auta, abych pořídil třeba dodávku neměl. O „ekologické stopě“ elektrovozu může mluvit jen někdo, kdo si nechá namluvit nesmysly o jedovatých bateriích, autech co ve skutečnosti jezdí na uhlí atd. Tomu kdo má alespoň krapek technického myšlení to vysvětlovat nemusím a kdo ho nemá, ten by to stejně nepobral, takže zbytečné. Nebudu počítat návratnost u Tesly, stejně jako ji asi nepočítá ten, kdo si koupí A8 s výkonem kolem 500 koní. Maximálně bych mohl srovnávat co je hodnotnější. Co se týče finanční návratnosti mojí elektrické dodávky, uvěříte mi, že dnes ve firmě za leasing platím míň, než jsem dával dřív za naftu výměny olejů, výfukových a brzdových částí? A pokud bych měl komentovat ojetou nebo i novou oktávku, tak podle mě je na trhu k sehnání pár lepších a zároveň i levnějších spalovacích vozů, takže škodovku bych si nekoupil nikdy. Mimochodem se stejnou logikou jako srovnáváte oktávku s teslou by někdo mohl srovnávat s oktávkou trabanta.

        1. to srovnani trabanta s
          to srovnani trabanta s otkavkou pokulhava, protoze trabant, na rozdil od oktavky je moralne zastarale auto nevyhovujici narokum prakticky na nic. bezpecnost, komfort, spolehlivost a pod. ale kdyz to chcete k necemu prirovnavat, tak treba nabytku z masivu, pripadne pracovni desce v kuchyni z mramoru a drevotriskoveho nabytku a treba ty pracovni desce z bezneho lamina. pripadne muzete porovnavat bezny dum z cihel a polystyrenovou izolaci a plastovyma oknama s pasivnim drevodomem, izolovanym terba konopim, tepelnym cerpadlem, rekuperaci a slunecnima panelama na nem. a s celkovou kladnou energetickou bilanci, takze cezu jeste dodavate. a jeste to mate s dotaci na vsechny tyto technologie. a vsechno s nalepkou green a bio a eko. vylsedek? mate high tech technologii, ktera mozna ukazuje kam jde smer, ale mozna take ukazuje opak. kazdopadne i s dotacema jste za to vyhodil strasnou hromadu penez. a mate falesny pocit, ze to opravdu potrebujete a ze delate neco pro planetu.
          ps.: elektricka dodavka je z jineho sveta. tou tady nemavejte. tam muzete mit klidne pravdu, ale tu ja vam neberu.

          1. Ano, přesně tak jsem to
            Ano, přesně tak jsem to myslel. Pokud píšete o moralni zastaralosti, bezpečnosti, komfortu tak presne takovy rozdil jako je mezi trabantem a oktavkou tak je mezi oktavkou a teslou. Pokud bych jel nekde 5 hodin v oktavce tak budu mit ukvedlanou ruku a unavenou nohu, o zadech v haji ani nemluve. A naraz co by me v oktavce zabil v tesle preziju. O tom to cele je.

            1. Tak auta nižšej strednej
              Tak auta nižšej strednej triedy určite nie su o tom že po 5 hodinach mudete ma ukvedlanu ruku, unavenu nohu a zada v haji.
              Tak to bolo mozno pred 20timi rokmi.
              Dnes ma vacsina tempomat, vyskovo nastavitelnu sedacku, v 2 osiach nastavitelny volant a kludne s tym mozete ist aj 10hodin a nic mam nie je. Osobne mam corollu a do chorvatska jazdim s usmevom na tvari na jedinu zastavku.

              Ze je tesla vs. oktavka ako oktavka vs. Dacia je v niecom inom.
              Tesla ma zrychlenie o 5sekund rychlejsie, je to o 5 tried vacsia imidzovka, ma uplne niekde inde konektivitu atd. Presne ako oktavka vs. Dacia, ktora stoji oproti oktavke polovicu.

              Nikto na svete nepotrebuje Teslu !!!
              Ale svet potrebuje revolucionára, ktorý prebudí/donúti spalováky k premene na EV a preto som si Teslu M3 objednal aj ja. Aj vdaka Vam/mne atd bude raz poriadne EV pre všetkych a o tom to cele je 🙂

              pekny večer

Napsat komentář