Tokijský autosalon otevřel brány novinářům a přicházejí první novinky. Nissan IDS je koncept nového elektromobilu naznačující kam se japonská automobilka vydá s novou generací Leafu.
foto: Nissan
Elektromobil Nissan IDS není příští generací vozu Nissan Leaf. Naznačuje ale jakým směrem by se mohla vydat.
Nejprodávanější elektromobil na světě v aktuální verzi získal příplatkovou 30kWh baterii. Koncept Nissan IDS je vybaven 60kWh baterií, což znamená dojezd až kolem 400 km na jedno nabití při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobily Nissan pomáhají chránit chodce
Navíc je auto plně robotické, to znamená, že nabízí plnou míru autonomie. Pro srovnání, Tesla Model S díky novému Autopilotu nabízí pouze částečnou autonomii v řízení.
foto: Nissan
Při prezentaci nového konceptu Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, řekl, že „Nové technologie Nissanu přinesou revoluci do vztahu mezi řidičem a autem a mobility budoucnosti“.
Nissan IDS Concept:
Nissan IDS Concept: Autonomous 60 kWh Next Gen LEAF
https://www.youtube.com/watch?v=u0Uz5scwJtU
Cokoli hodlám v budoucnu
Cokoli hodlám v budoucnu dělat , musím srovnat s Teslou, aby si mě vůbec někdo všiml. Zase srovnání budoucnosti s přítomností. Konceptu se zavedeným autem.
ten dojezd 400km, to je
ten dojezd 400km, to je včetně deního svícení, rádia, klimatizace atp? nebo jen čistá jízdá v laboratorním prostředí? dík
Mělo by to mít 60 kWh
Mělo by to mít 60 kWh baterii a píšou spotřebu 15 kWh na 100 km. S tím se dá jezdit i za normálního provozu u stávajících Leafů, takže to bude reálné.
ze 60kWh baterie v
ze 60kWh baterie v produkcnim aute nikdy 60kWh energie nedostanete, taze to nemuze byt realny dojezd, ale ciste jen teoreticky (laboratorni).
Jistě, pokud by to byla
Jistě, pokud by to byla čistě 60 kWh baterie, tak ano. To máte pravdu. Tak trochu spoléhám na to, že to bude 60 kWh využitelných.
v clanku je psano o
v clanku je psano o baterii…
Jistě, ale nikde není
Jistě, ale nikde není uvedeno, jestli je to její kompletní kapacita nebo využitelná kapacita.
tak je to sice slovickareni
tak je to sice slovickareni ale jeste jsem neslysel ze by se nekdy napr. o 85kWh baterii mluvilo jako o 71kWh 🙂
„Nissan IDS je koncept
„Nissan IDS je koncept nového elektromobilu naznačující kam se japonská automobilka vydá s novou generací Leafu“
Myslím, že viacerým fanúšikom by sa páčilo, keby nový Leaf vyzeral skôr ako koncept Nissan Sway zo Ženevského autosalónu.
V překladu: V Japonsku za
V překladu: V Japonsku za dva roky, zbytek světa možná nikdy. Je to zajímavý koncept, ale předbíhá to dobu. A to hlavně v připravenosti infrastruktury. Aby tohle auto fungovalo, bude potřebovat velmi moderní a funkční silnice. Toho se tu v ČR hned tak nedočkáme…
Já už si snad opravdu
Já už si snad opravdu začnu myslet, že na vývoj „normálního“ elektromobilu (U Nissanu tomu odpovídá např. Pulsar) s dojezdem 500km klidně i podle JC08 je snad uvaleno embargo.
+1
Mozno novy Leaf ci Tesla
+1
Mozno novy Leaf ci Tesla 4 naplnia ocakavania bezneho auta za mierne vyssiu cenu a dojazd cez 300km.
bože to jsou šáhlý
bože to jsou šáhlý palubovky ach ty japka
No abych si nerýpnul, ale
No abych si nerýpnul, ale není to tak dávno kdy Nissan byl hlavním propagátorem teze „že dojezd 150km je naprosto dostatečný pro 95% řidičů“ a teď najednou celých 500km dle JC08?
Tak ono to je „v
Tak ono to je „v průměru“. Což znamená, že vezmeme všechny cesty všech řidičů a z toho nám vyleze, že normální řidič neujede denně víc jak 150 km. Problém je v tom, že to jedno procento nastává alespoň dvakrát ročně skoro u všech řidičů… A pak to začíná být dost otravné.
Já to pochopil tak, že
Já to pochopil tak, že kombinace 150km, půlhodinového DC nabíjení (Chademo) a možnost dobíjení doma, může opravdu plnohodnotně konkurovat běžným spalovákům ve všech ohledech.
Co je toto za zrovnanie?
Co je toto za zrovnanie? „Pro srovnání, Tesla Model S díky novému Autopilotu nabízí pouze částečnou autonomii v řízení.“ Tesla ma ciastocnu autonomiu uz na ceste a Nissan ma bohvie co len na papieri. 🙂
Taky mě to trklo. Tesla je
Taky mě to trklo. Tesla je auto které už dávno jezdí, zatímco tohle je jen koncept, který se vůbec nemusí vyrábět. Srovnání neporovnatelneho.