Tesla Autopilot už je i v Česku

„Zatím po cca 40 km pocity smíšené.“ Tak v diskusi ke článku Tesla Autopilot: 10 věcí, které potřebujete vědět popisuje své dojmy čtenář ePavel. Autopilot už je totiž i u nás!

Do dnešního dne vyrobila Tesla asi 60 000 aut, která mohou využít tuto funkci. Zájemci o elektromobil Model S/Model X si ji do auta mohou nechat zabudovat za příplatek $2500 (asi 70 000 Kč).
foto: Tesla Motors

, šéf Tesla Motors, aktuálně potvrdil, že Tesla Autopilot je pro elektromobily Tesla Model S je nyní k dispozici kromě také v Evropě a Asii. V Japonsku zatím stále probíhá regulatorní schvalování.

Update firmwaru verze 7.0 se automaticky distribuuje všem majitelům elektromobilů Tesla Model S v celé Evropě, takže i v České republice. Autopilot je pochopitelně k dispozici také u elektrického Tesla Model X.

Elon Musk aktuálně na Twitteru potvrdil, že brzy přijde update Autopilot 1.01. Ten nabídne lepší adaptaci rychlosti „po křivce“, plynulost ovladače, lepší „držení“ ve svém pruhu na horších silnicích, plus i zlepšení samoučících se schopností.

Někteří američtí uživatelé Tesla Autopilot si stěžují, že je systém autonomního řízení často sám vyvede z dálnice aniž by to chtěli. Viz. video:

Tesla

32 Comments on “Tesla Autopilot už je i v Česku”

  1. Moje postřehy jsou zatím
    Moje postřehy jsou zatím jen pozitivní. Co se týče UI, na některých fotkách jsem si všiml, že centrální část obsahuje speedometer. Já tam vidím jen tu „autopilotí“ grafiku. Nedá se ten centrální obrázek taky nějak přepínat? Zkoušel jsem různé chvaty a nic.

      1. Ahaa to mě nenapadlo
        Ahaa to mě nenapadlo 🙂

        Jinak kdyby někdo skutečně snil o svezení, rád poskytnu. Sám vím, co bych za to kdysi dal. Ale bachec! „Su z Brna“

        Další moje zkušenosti s nočním autopilotem jsou šokující. Tesla mi přijde hrozně odvážná. Auto přede mnou zmizelo, pruhy taky a Tesla jela furt dál, ani nepípla. Nechápu tu její odvahu :-))

  2. Zdravím všechny. Tak
    Zdravím všechny. Tak včera jsem si dal další porci jízdy s autopilotem a vysledoval jsem prozatím následující. Bez problémů jsou rovné úseky, trochu nezvyk je že se auto drží uprostřed a ne při pravém kraji, jak je člověk zvyklý, ale je to pochopitelné. Problémy dělají prudší zatáčky, závisí hodně i na rychlosti. Zatáčku, kterou auto samo bravurně v 60km projede, v 90 bez zásahu už nestihne vytočit. Velký problém jsou ostrůvky u přechodů. Zde má pilot tendenci trhnout na jednu stranu a to i na levou proti bariéře. Také se nedokáže vyhnout mírně čouhajícímu autu u krajnice. Problém nastává i když má reagovat na něco za horizontem. Těžko si zvykám na novou grafiku, která ztratila plastičnost a působí velmi obyčejně. Že by tesla potřebovala uvolnit výpočetní výkon? Nejvíce mi vadí ztráta centrálního budíku rychloměru. Trochu nechápu proč tam nemůže být při vypnutém autopilotu, nebo proč nejde dát do polí po straně. Je tam pouze náhražka, kde se dá výkon odečíst, ale o přehlednosti se mluvit nedá.

    1. Ohledně autopilota mám
      Ohledně autopilota mám naprosto stejnou zkušenost a ohledně nové grafiky musím taky souhlasit – nevím proč by grafika speciálně udělaná pro autopilota se nemohla zobrazit pouze když je autopilot v nastavení zapnut (pro neTesláky: v nastavení ho nejdříve musíte zapnout a pak při jízdě voličem tempomatu ho skutečně aktivovat). Rozhodně mi v grafice chybí původní tachometr kde strana s aktuální spotřebou/rekuperací byla daleko přesnější!

          1. Nene, tady to upozornění o
            Nene, tady to upozornění o kterém zřejmě mluvíte (lane departure warning) jsem po prvních dvou dnech vypnul. To bylo daleko výraznější a šlo vždy ze strany, kde se na čáru najelo. I dnes jsem to pozoroval, když jedu pomaleji v obci, tak jako by se zacyklovalo nějaké servo kolem středové polohy. Je to slyšet i cítit, nejen na volantu…. Když to zatáčí, tak to zmizí, nebo potom ve vyšších rychlostech to nepozoruji.

  3. Být Teslou, tak u všech
    Být Teslou, tak u všech aut pouštím autopilota nanečisto a posílám do centrály rozdíly mezi chováním řidiče a tím, jak by zareagoval autopilot, kdyby byl skutečně zapnutý. Se 60 000 auty by tímto způsobem (s chytrými programátory a matematiky) museli mít do roka naprosto dokonalé, samoříditelné auto i se zdravou dávkou drzosti.

    1. A ako viete, ze to uz davno
      A ako viete, ze to uz davno nerobia? 🙂
      Tesla urcite zbiera nejake rozsirene FCD data (floatin car data – to je to co zbiera napr. google zo svojich telefonov a navigacii a robi potom z toho predikcie trafficu) z ktorych vyhodnocuju spravanie sofera, resp. autopilota. Tieto FCD data sami o sebe stacia na to, aby ste neskor na serveri urobili simulaciu toho, ako by sa choval autopilot a porovnal to s realnym spravanim sofera.

  4. Autopilota jsem dnes
    Autopilota jsem dnes testoval najel jsem skoro 300km a první dojmy jsou víc než pozitivní. Dálnice jsou naprosto v pohodě i při horším stavu značení jízdních pruhů a obce jsou v pohodě pokud je kvalitní značení jízních pruhů. Problémy má autopilot pouze když je špatné nebo neúplné značení a nebo kde jsou obrubníky. Při předjíždění na dálnicích je nutné nejen mít zapnutou směrovku po celou dobu změny jízdního pruhu ale rovněž je potřeba lehkou silou nepatrně pohnout volantem jako potvrzení že máte ruce na volantu.

    1. Dobrý den Petře.
      Jelikož

      Dobrý den Petře.
      Jelikož píšete, že Prahu máte 400Km daleko napadá mě otázka, zdali nejste náhodou někde z okolí Třince. Poslední dny jsem tady totiž viděl červenou Teslu (4AT xxxx) jezdit a ať už stojící nebo jedoucí, vždy můj pohled přitahovala jako magnet. O elektromobilitu se již delší dobu zajímám (zatím pasivně) a uvažuji o zapůjčení Tesly. Pokud by se skutečně jednalo o váš vůz a byl by jste ochotný chvíli si popovídat o aotě a Vašich zkušenostech, připadně dovolit nahlédnout do inteiéru, byl bych štastný jako malý kluk. Děkuji za jakoukoli reakci a pochopím i tu negativní. Pokud nechcete odpovídat zde veřejně, můžete na e-mail (bystri23@seznam.cz)

Napsat komentář