Chevrolet Bolt vyrobí společně GM a LG Chem

Kolem chystaného elektromobilu Chevrolet Bolt byl dosud poměrně klid. Je to známka toho, že GM pilně pracuje na jeho uvedení na trh. Společně s jihokorejským gigantem LG Chem.

Jihokorejská společnost LG Chem se dlouhodobě chce stát víc než jen dodavatelem baterií pro automobilky. Díky nové dohodě s GM se jí to daří. Přislíbila výrazně zainvestovat do vývoje a díky tomu dodá do elektromobilu Chevrolet Volt většinu klíčových elektronických komponent.
foto: GM

Americká automobilka General Motors (GM) spolupracuje s koncernem LG Chem dlouhodobě. Dodává jí například baterie pro plug-in hybrid Chevrolet Volt.

V případě elektromobilu Chevrolet Bolt, který má jít na trh za dva roky a stát se konkurenci pro Tesla Model 3 a nový Nissan Leaf půjde spolupráce ještě hlouběji.

Podle GM vyžaduje vývoj Boltu „bezprecedentní vztah s dodavatelem, díky čemuž se kombinují zkušenosti s infotainmentem, bateriovými systémy a vývojem komponent [LG Chem] a osvědčenými možnostmi GM v oblasti designu elektromotorů, kontrolních systémů baterií, systémové validace a integrace automobilových systémů“.

LG Chem díky tomu pro nový elektromobil Chevrolet Bolt dodá elektromotor, invertor, palubní nabíječku, klimatizaci, baterii, modul pro distribuci elektřiny, vyhřívání baterie, nízkonapěťový systém, komunikační modul, panel přístrojů a infotainment.

Jak to tak vypadá, jihokorejský průmyslový koncern vlastně dodá většinu základních systémů auta. Co zbývá na GM? Karoserie a všechny zásadní mechanické komponenty.

17 Comments on “Chevrolet Bolt vyrobí společně GM a LG Chem”

  1. Já si také představoval
    Já si také představoval elektromob jako jednoduché spolehlivé pojíždědlo a né laboratoř na kolech.Nasednu,zajedu a vystoupím.Naco mi jsou autopiloti,tablet a další serepetičky.Pak to je drahé jako lunochod.Jsem sklamán,nic než techbombonky a luxusní nabubřeniny.

    1. U elektromibilu se nedá,
      U elektromibilu se nedá, tedy pokud jej chceme mít úsporný, bez jistého množství elektroniky obejít, ale pro běžnou jístu by mělo stačit PWM, ostatně ono tam někde za tím vším je schované, ale mezi řidičem a tím je dost elektroniky, také mi příjde že je jí až moc, ví že asi počítají s tím že časem z toho budou automatická auta, ale to je ješt doba vzdálené budoucnosti, několika desítek let.

      Na druhou stranu je otázka, jestli by nebyl zcela oholený elektromobil stále příliš drahý pro většinu lidí a tey je pro firmy lepší investovat do dražších modelů plných vychytávek.

      1. No právě že problém je
        No právě že problém je skutečně v tom, že nadstandardní výbava jakéhokoliv automobilu už výrobce v podstatě nic nestojí = vydělává na tom. Proto jsou dnes elektromobily nabízené výhradně v plné palbě, aby ten rozdíl cen nebyl tak propastný.

        Jinými slovy na kost ořezaný elektromobil by dnes stál skoro stejně.

        1. Odhlédněme od
          Odhlédněme od konspiračních teorií, proč to ještě nikdo nedělá? neslyšel jsem dokonce ani o tom že by se do toho pustila některá z asijských zemí, kde se obecně všemožným udělátkům na elektřinu, skůtrům, tuktukům etc. daří. (možná to že tam auta nemají tradici) Zarážející ale je také fakt, že snad se nikdo ani nepustil do vývoje kitu pro přestavbu normální aut (ale tam by zase mohly být nějaké problém), naposledy jsem o něčem takovém slyšel hodně dávno, tak v roce 2000.

          1. Asi nejzásadnější věc v
            Asi nejzásadnější věc v neprospěch přestaveb považuji, že z původně spalovacího auta můžete polovinu věcí vyndat a to není moc logické, když jste je před tím zaplatil. Vždy bude postavit EV od začátku nejlevnější a nejlepší. Jen aby se dělali ve větším…

            1. Myslel jsem nějaký
              Myslel jsem nějaký konverzní set na ojetiny, hodně lidí auta používá jen na dojíždění a tak se nehrne do nákupu nových, ale spokojí se třeba s nějakou sedm let starou octavií. Přestože by tam byl nárůst ceny, myslím že by to nemusela být zase takové závratná investice. Zejména pokud by se měly (a to měly) výrazně zpřísnit emisní normy. Navíc je tu i značný rozdíl nákladů na palivo.

              Je ale otázka jaká by měla cena takové přestavby být, aby se to vyplatilo.

              1. Tak přestavět škodovku
                Tak přestavět škodovku lze viz třeba:
                http://www.evcgroup.cz/skoda-fabia.html
                Ale zase u ojetiny do toho vrazit zařízení, které 2x přezije jetou kastli a zbytek auta nedává logiku.
                Ostatně pokud se někdo spokojí s ojetinou, může pořídit přímo jetý elektromobil v cenách od 70.000 s ni-cd baterkama a od 220.000 za iona. Za takovéto peníze nikdo přestavbu neudělá.

                1. Hmm, o tomto jsem teda
                  Hmm, o tomto jsem teda ještě neslyšel, když se to tak vezme, tak životnost sřídavého elektromotoru je v podstatě neomezená, respektive dokud nedojde k poškození rotoru nebo statoru, polovodiče jsou něco jiného. Na druhou stranu by pak vznikl ještě trh použitých pohonných jednotek.

                1. Zvlášť když takový
                  Zvlášť když takový Radovan koupil ve 4/2014 nový Peugeot Ion v ČR s 12 najetými km za 439 tis. Kč včetně 5leté záruky u Peugeot Domanský Praha. Takže buď shánět, kde ještě v Evropě leží tyto neprodané vozy v salonech a navrhnout jim realistickou cenu 400 a méně tis. Kč (generačně novější VW eUP! přijde na ceníkově na 600 tis.) nebo jít do ojetiny odkudkoliv z Evropy. Servis mají v Praze, Brně i Ostravě.

  2. Jak jsi tak ctu clanek,tak
    Jak jsi tak ctu clanek,tak nejak mne prepada nechut ke koupi techto novinek.Je to z duvodu zacinajici slozitosti ktera se hrne i sem.Proste budouci k…..tka?Ev-cka meli a snad zatim vinikaji svou jednoduchosti a levnym provozem a tohle mi zacina pripominat ze tomu tak dlouho nebude a opet zacneme jezdit do servisu,jen ti borci nebudou umasteni od oleje ale budou nosit bile plaste,bryle a pc….:((((

  3. To je sice všechno
    To je sice všechno pěkné… ale pokud si projdu fotky a videa ve starších článcích, vyplývá mi z toho jediné. Dnešním elektromobilům (s výjimkou Tesel) je vyčítán malý dojezd, spousta lidí je vnímá víceméně jako drahé vozítko do města nebo pro příměstský provoz. Bolt je z mého pohledu taktéž vozítko do města – nikoli s ohledem na dojezd, ten by měl být slušný, ale s ohledem na velikost. Na první pohled malý kufr, s největší opravděpodobností jen 4-místný, bez ambicí být rodinným autem, prostě takový Ford Fiesta v elektru. Teprve až bude mít dojezd 300-350km elektromobil velikosti aspoň Leafu nebo e-Golfu, tj. plnohodnotné 5-místné auto se slušným kufrem, tak to bude mít opravdu šanci na masovější rozšíření. To říkám proto, že kdyby nebyl Leaf tak velký jak je, tak bych se na něj dodnes díval jen na fotkách. EV velikosti Boltu bych doma za 700.000+ prostě neprosadil. 😉

    1. PS: Pokud pominu nadšence,
      PS: Pokud pominu nadšence, tak asi málokdo si koupí elektromobil jako jediné auto do rodiny. Spíš připadá v úvahu EV jako druhé či třetí auto. Z tohoto hlediska EV jsou a ještě dlouho budou pořád relativně drahé. Stejně tak ovšem málokdo ví, že když už si EV koupí, tak se z něj rázem stane první auto v rodině, kterým se najezdí všechno, co se dá. To však nikdo v okamžiku koupě netuší. 🙂 Takže z tohoto úhlu pohledu berte moje poznámky k Chevroletu Bolt.

  4. Tak se designéři konečně
    Tak se designéři konečně dočkali, po dlouhých dekádách chce někdo krom filmařů opravdu vyrábět auto s futuristickou palubní deskou 🙂

    Ovšem pokud to bude další model, který bude mít nějakou rozumnou cenu a dojezd, nevidím důvod proč by se to nemělo ujmout.

Napsat komentář