Vodíkové auto Toyota Mirai může být rodinou vozů jako Prius

Jošikazu Tanaka, šéf vývoje vodíkového auta Toyota Mirai, se aktuálně rozpovídal pro magazín Autocar.co.uk. Řekl mimo jiné, že z Mirai by se mohla stát rodina vozů podobně jako z hybridu Prius.

Vodíkové auto Toyota Mirai už dorazilo do Evropy.
foto: Toyota

Hybridní vůz Toyota Prius přišel na svět roku 1997. Během té doby de-facto definoval pojem „hybrid“, stal se etalonem této kategorie. Ale teprve po 15 letech se rozšířil na rodinu automobilů, jejíž součástí je dnes například i hybridní kombík Prius+.

Vodíkové auto Toyota Mirai je prvním sériově vyráběným a běžně prodávaným vodíkovým autem na světě. V roce 2017 jich chce Toyota vyrobit pouze 3000 kusů. A vůbec zatím není jasné, že se z něj stane stejný hit jako z Priusu.

Prius měl totiž několik klíčových výhod. Přišel na svět v době, kdy se povědomí o budoucnosti aut teprve tvořilo. Neměl konkurenci v podobě nebo . A narozdíl od vodíkových aut nebylo potřeba kvůli němu budovat zcela novou infrastrukturu.

7 Comments on “Vodíkové auto Toyota Mirai může být rodinou vozů jako Prius”

  1. Ak sa to meria podla
    Ak sa to meria podla Slovenska, tak tu ziaden Prius nikde nevidiet.
    Nikto tu na tom nejazdi.
    To skor Lexus, kde tam, alebo nejaka stara podivna Toyota.

    Na nasich cestach jazdia hlavne asi tak 11 a viac rocne auta.
    Ak sa niekde objavi pred panelakom novinka, ukradnu mu ju (to je na beton).

    Najcastejsie sa predavaju auta z bazarov s podivne nizkym poctom km,
    a nejasno minulostou. Samozrejme, vsetko nafta alebo maly benzin.

    Cestovanie medzi mestami vlakom alebo autobusom, je u nas nemyslitelne, cena rovnaka, neskutocne zle a nespolahlive casy, nekonecna cesta, nepohodlie, socialne slabe skupiny cestuju s vami,
    vzdialene zastavky, neexistujuce vlakove spojenia (ten by sa este dal, ak by spojenie bolo caste, pravidelne, nie zadarmo, a vobec bolo bez prestupov(mesta su vedla seba! 15 – 20 minut(vlak 1 az 2 prestupy 2 hodiny cesty za 3,50 E) ))

  2. Ale táto rodina bude
    Ale táto rodina bude podstatne menej početná 🙂 Osobne nie som veľký optimista čo sa týka H2 pohonu. Voči EE má viac nevýhod ako výhod. Jediné výhody súvisia s rýchlosťou „dobíjania“ a dojazdom. Pričom nevýhody podľa môjho názoru prevažujú:
    – vysoká cena H2,
    – zatiaľ neekologická výroba (90% zo zemného plynu),
    – neexistujúca (a veľmi drahá) infraštruktúra,
    – vysoká závislosť spotrebiteľa na infraštruktúre (asi najdôležitejšia).
    Fakt ale je, že nadnárodná lobby má nástroje ako H2 formou rôznych obmedzení (pre EE) a dotácií (pre H2) podporiť a urobiť „atraktívnym“.

Napsat komentář