Designový elektroskútr Bolt M-1 zkouší štěstí na Indiegogo

Crowdfundingové weby typu Kickstarter už pomohly na svět mnoha jedinečným produktům. Dalším z nich je elektroskútr, resp. elektrický moped Bolt M-1. Ten zkouší štěstí na webu IndieGoGo – a daří se mu.

Žádný drahý benzin, zácpy, problémy s parkováním. Elektrický moped Bolt M-1 jako ideální dopravní prostředek do města.
foto: Bolt Motorbikes

Zakladateli společnosti Bolt Motorbikes jsou dva nadšenci do mopedů a elektromobility: Zachary Levenberg a Nathan Jauvtis. Dohromady se dali v roce 2012, aby rozpracovali Jauvitsův starší prototyp.

Výsledkem je jedinečný elektrický moped Bolt M-1, který sami tvůrci označují za „ultimatní mětské vozidlo“. Na webu IndieGoGo na jeho vývoj a výrobu zatím během pouhých pár dnů vybrali $160 000 z $200 000 požadovaných.

Žádný drahý benzin, zácpy, problémy s parkováním. Elektrický moped Bolt M-1 jako ideální dopravní prostředek do města.

Samozřejmě je možné připojit ke skútru chytrý telefon.
foto: Bolt Motorbikes

Cena jednoho kusu se na IndieGoGo pohybuje kolem $5000, tedy asi 125 000 Kč. Tvůrci slibují dodávku mezi březnem a říjnem 2016, za o něco vyšší cenu ho ale můžete získat už zkraje příštího roku.

Ale pozor, v první várce se tvůrci chystají vyrobit pouhých sto kusů! Takže jestli máte zájem, jednejte rychle. Dojezd elektroskútru je asi 80 km a max. rychlost 65 km/h. Baterii je možné vyjmout a nabít během pěti hodin.

Žádný drahý benzin, zácpy, problémy s parkováním. Elektrický moped Bolt M-1 jako ideální dopravní prostředek do města.

Při pohledu z blízka je vidět, že rozhodně nejde i nijak sofistikovaný stroj.
foto: Bolt Motorbikes

Podle slov tvůrců kombinuje Bolt M-1 „praktičnost skútru, vzrušení motorky a jednoduchost jízdního kola“. V (ani dalších zemích) totiž není nutné vlastnit pro jízdu na tomto elektroskútru řidičský průkaz.

tisková zpráva

6 Comments on “Designový elektroskútr Bolt M-1 zkouší štěstí na Indiegogo”

  1. Nosný rám je převzatý od
    Nosný rám je převzatý od nějakého mopedu .Podobné technické řešení měla Babbeta od roku 1970 (dva řetězy k zadnímu kolu ). Nezapouzdřený motor, na který za spatného počasí bude stříkat voda od předního kola nedostatečně krytého . Co to asi vydrží?

    1. …zřejmě narážíte na
      …zřejmě narážíte na tu baterii mezi kolenama… no ne vždycky to je na škodu. U silných a rychlých motorek, kde je potřeba rychle překlápět z jedné strany na druhou v rychlostech 100km/h a více, přičemž celek váží cca 200kg a je na širokých pneumatikách….je hmota umístěná co nejníže přínosem…
      No u takovéhleho „mopedu“ může naopak dodávat pocit jízdy na něčem „větším“-co má jakousi setrvačnost… tedy hmota mezi kolenama zabranuje jezdci pokoušet se se strojem zacházet jako s bicyklem a nutí jej k plynulé jízdě…která je jistě bezpečnější než ta „frksem frktam“ jako no bicyklu.

      1. Teze, že při horších
        Teze, že při horších vlastnostech vozítka, v tomto případě těžiště, nutí jezdce jezdit opatrně (plynulá jízda), dle mého názoru není správná. To by jsem mohl říct, že je lepší na motorce v terénu, kde není povinnost mít helmu na hlavě, jí vůbec nemít, proto aby řidič jezdil opatrně. Ale proti gustu…… jak se říká.
        Mě se opravdu nelíbí, ale uvítal bych podobný formát dopravního prostředku do města ala babeta na elektriku v ČR za „normální“ cenu.

Napsat komentář