Elektrokolo NovaKola: ultimátní zábava do lesa

Před dvěma lety jsme psali o Freeride Electric Concept: extrémním českém elektrokole. Od té doby se tento kousek posunul zas o něco dál a je z něj víc terénní elektromotorka než elektrokolo.

Cena ultimátního českého biku se pohybuje kolem 140 000 Kč. Koupit si ho můžete online.
foto: novabikes.eu

Freeridové elektrokolo/elektromotorka narostlo do dvojnásobné šíře a zvětšilo se i v dalších rozměrech. Dojezd bez příšlapu činí až 80 km (při rychlosti kolem 30 km/h) v základní konfiguraci s baterií 77,7 V 20 Ah.

„Elektrokolo od Novakola je vytvořeno pro lidi, kteří se rádi volně pohybují po polních a lesních cestách. Tedy mimo veřejné komunikace, kde především ocení masivní konstrukci rámu s kvalitní dvojkorunkovou vidlicí Marzocchi 380CR a zadním vzduchovým tlumičem SR Suntour Epixon,“ prozradil nám konstruktér kola Leoš Novák.

Dalším výrazným rysem jsou motocyklová 19″ kola o rozměru 2.50″ přední a 2.75″ zadní, která svou masivností zabrání mnoha možným defektům. Velikost odpovídá 25″ horského kola. Motor v kombinaci s o 20 % efektivnější sínusovou řídicí jednotkou umožňuje krátkodobý výkon až 7 kW, které je podle Nováka „radost využít“.

Dvoupístkové hydraulické brzdy Shimano v kombinaci s 203mm brzdovými kotouči nabízí dostatečný brzdný účinek. I ty lze upgradovat na čtyřpístkové sjezdové. Rám ukrývá 1550Wh li-ion baterie. V „zábavném“ režimu lze bez problému najezdit 50-60 km.

Přeci jen maximální rychlost bez problému atakuje 80 km/h. Dostupná je i příplatková výbava, kde lze kolo dále upgradovat v podvozku, brzdách i dojezdu.

vlastní

31 Comments on “Elektrokolo NovaKola: ultimátní zábava do lesa”

  1. Zdravím, uvedl bych pár
    Zdravím, uvedl bych pár věcí na pravou míru. Kolo na obrázku je moje a nepatřím k horním 10.000. Patřím k obyčejným lidem, kteří když něco chtějí tak si za tím jdou a odpustí si plno jiných věcí. Auto mám, ale nejezdím s ním, protože nesnáším kolony. Jezdit se na tom dá všude, ale musíte respektovat okolí a danou situaci. Nejhezčí zážitek je třeba vidět východ nebo západ slunce, když jedete na kopci na čerstvém vzduchu. Po cyklostezce žádných 80 km/h nejezdím. Jedu v klidu, rychlostí normálního kola a pořád kontroluji chodce, děti, psi, kočárky. V lese 80 km/h nejde jezdit. Nevím jestli jste někdy jel v terénu v lese takto rychle? To ani nejde. Mám svoje cestičky (Klánovice, Xaverov, Hlubočepy, Točná), kde vím, že lidé nechodí. Když se tam někdo objeví tak zpomalím a v klidu ho objedu. Všechno je to o respektu k okolí, tak jako v autě. Pokud se začnou lidi k sobě chovat slušně budeme na tom mnohem lépe. Kolo od p. Leoše Nováka mohu doporučit. Cena je přijatelná oproti než Stealt Bomber nebo Greyp, které stojí 8000 – 10000 EUR. Stále kolo zdokonaluje (hlavně na mne, vážím 115 Kg). Dojezd kola je přímo úměrný Vašemu stylu jízdy. Rozdíl může být veliký. Pro delší trasy je třeba využívat tempomat a pomalý rozjezd. Ale jsou chvíle, kdy se chcete prostě vyblbnout. To kolo je jak droga. Chcete jezdit pořád ve dne v noci a je to zážitek.

      1. Zdravím. Co se týká
        Zdravím. Co se týká jízdy na jakémkoliv kole po městě, tak už nyní i v budoucnu kolo bude určitě rychlejší v dnešních zácpách. To kolo co jste si vybral znám, ale jako celopéro a je 2x dražší. Ale to vás vyjde už na stejné peníze jako Novakolo nebo Vector. A věřte, že to se nedá vůbec srovnávat. Jestli jste na Face Booku vytvořil jsem skupinu Fast E-Bike. Můžete požádat o členství a dozvědět se tam toho mnohem víc.

        1. LEN TO KOMENTUJTE VEREJNE AJ
          LEN TO KOMENTUJTE VEREJNE AJ NABUDÚCE! Pokiaľ to príslušný autor článku nepísal pro bono, ale je za to platený, tak je to jeho povinnosť takéto zásadné chyby nerobiť! Pokiaľ na to nemá, nech ide robiť smetiara. Dnes je všade toľko nekvality, že týchto fušerov už skutočne treba pranierovať.

          A komentáre, že rozhodujúci je obsah a nie forma sú scestné. Obsah aj forma tvoria jeden celok a majú rovnakú váhu.

      1. No neprejicnost to muzene
        No neprejicnost to muzene cist jenom clovek jako vy, uz se tesim az pujdete po turisticke stecce a „ynteligent“ s vasi logikou v 80km/h to do vas napere, ja za vama brecet nebudu, ale sere me ze se to muze statjinym lidem…

        Ale pouzit mozek i v souvislostech je problem, vas staci on chce nekoho mezit, ze ho sere, ze nekdo ho ohrozuje uz podstatne neni, hlavne ze majitel kola bude hepy a cul…

    1. Nechápu proč? Srnky ho
      Nechápu proč? Srnky ho vůbec neuslyší a Hajnej nerozezná od kola.
      Řekněte mi čemu toto vadí? Chápu, že smrad, jedy a hluk od motorek jsou hnus, ale kolo, nebo toto o trochu rychlejší než kolo, vadí čemu/komu?
      To rovnou zakažte vstup do lesa všem, protože v tom případě vadí jakýkoli člověk, ať jde pěšky, jede na kole, nebo na tomlhe motokole. Všichni dělají úplně stejný bordel v lese a není v tom rozdíl. Kolikrát po chodcích zůstane daleko větší binec než po kolistech.

      1. V lese primárně žijí
        V lese primárně žijí zvířátka a myslivci je pěstují, pronajímají si honitby od Čs lesů za přemrštěný nájem a pak si dovolí mít 3 hony za rok a lese potkáte sýkorky,sojku, tak do pěti cyklistů,jednoho hloupého na benzinové čtyřkolce, dva běžce a dvě rodiny s dětmi plus jejich tři psi kolem volně pobíhající.Ani jedem kus zvěře-a to prosím v listopadu a prosinci. Co se děje v lese v létě když je pěkně.????A když se jdu projít do lesa,nechci se pořád se strachem ohlížet, aby mi na záda nevjel cyklista,který umí až 80km/h……Některé věci do lesa nepatří a už dnes sto zákon zakazuje.

  2. Ale bohužel fakt je, že
    Ale bohužel fakt je, že legálně s tim můžete jezdit jedině na svem pozemku. Na účelových pozemních komunikacích jezdit mohou maximálně kola do 250w continuous el a jizda ve volnem terenu je motorovym vozidlum zakazana. A na vlastnim pozemku to bude mit jista ekologická (příliš se nerozlišují motorová a elektromotorová vozidla) pravidla. Takze vlastne je to legalne vzato blbost a jediny, s cim budeme mit maximalni svobodu je chuze a beh a potom kolo na pouze lidsky pohon.

    1. Zajímalo by mne, kde jste
      Zajímalo by mne, kde jste vzal, že ve volném terénu je motorovým vozidlům jízda zakázána. Pravidla silničního provozu platí pouze pro silnice a komunikace, čím je tedy volný prostor omezen? Nějaký zákon, vyhláška? Který/á?

      Prosím napište odkaz, kde je napsáno, že nemůžete jet po cestě, která není komunikací na čemkoli co není schválené od úřadů?

Napsat komentář