Volkswagen svolává 11 milionů aut

Nově jmenovaný šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller ohlásil velký plán na svolání a opravu 11 milionů aut s „vadnými“ TDI motory. Půjde o jedno z největších svolání vozů v historii.

Motto Volkswagenu „Das Auto“ nejspíš aktuálním skandálem s emisemi zvaným „dieselgate“ poněkud utrpí
foto: Volkswagen

Volkswagen AG představuje svůj akční plán pro dodatečné zlepšení emisí vozidel se vznětovými motory. Opatření se netýká aktuálních nových vozů koncernu s motory EU6.

Zákazníci, kterých se plán týká, budou v prvním kroku informováni, že během krátké doby bude možné zlepšit emise jejich vozidla. Všechna vozidla jsou po technické stránce bezpečná a provozuschopná.

Akční plán předpokládá, že Volkswagen a další příslušné značky koncernu představí v říjnu příslušným úřadům technická řešení a opatření. Majitelé těchto vozidel o tom budou informováni v nadcházejících týdnech a měsících.

Všechny koncernové značky, kterých se to týká, zprovozní národní internetové stránky, na nichž budou moci zákazníci průběžně sledovat aktuální stav vývoje celé záležitosti.

V pátek vyšlo z interní analýzy najevo, že se mimořádné servisní opatření bude týkat celkem jedenácti milionů koncernových vozidel na celém světě, z toho je přibližně pět milionů vozidel značky Volkswagen osobní vozy.

Tato vozidla určitých roků výroby a modelů (např. šesté generace, sedmé generace nebo první generace modelu Volkswagen Tiguan) jsou vybavena vznětovými motory typu EA 189.

Jen pro srovnání, dosud největší svolání automobilů si připsal Ford v roce 1981. Tehdy do servisů svolal 21 milionů aut kvůli chybě, která mohla způsobit zařazení zpátečky a samovolné odjetí auta při parkování. Technická chyba prokazatelně způsobila smrt 98 lidí.

Velká svolání nedávno zažily také automobilky GM nebo Toyota. Nejčastější a největší svolávání vozů kvůli technickým defektům ale historicky platí pro americké automobilky Ford a General Motors, viz článek magazínu Jalopnik.

tisková zpráva

39 Comments on “Volkswagen svolává 11 milionů aut”

  1. Je to pokus USA poškodit
    Je to pokus USA poškodit Německo, a přitom se na něm zahojit. Abyste pochopili podstatu tohoto skandálu, musíte si vzpomenout, že se Německo účastnilo mnoha projektů rozvoje výroby v Rusku.

    A 8. září bylo ohlášeno, že konečně bude zahájen export těchto motorů Volkswagen.
    rt.com/business/314820-volkswagen-russia-engine-plant/

    Jenže málokdo si všiml další události. A konkrétně, že 3. září Ford spustil v Rusku závod na výrobu svých motorů!
    reuters.com/article/2015/09/03/us-ford-motor-russia-plant-idUSKCN0R31V820150903

    Chápete? No a hned následoval úder. Ukazuje se, že německé automobilové motory nejsou konkurenceschopné, protože ukazatele jejich kvality byly zajišťovány manipulací s jejich programovým vybavením. Ve výsledku byla tedy [Američanmi] zasazena rána konkurenční [Nemecké] korporaci!

    Američané mají v Rusku stejnou výrobní základnu, takže se jedná o pokus obsadit trh a nějak se tam udržet. Jedná se o boj státní elity USA za své vlastní přežití. V dané situaci však USA postupovaly velice ukvapeně.

  2. Legalni kod je ten, ktery
    Legalni kod je ten, ktery ridi vstrikovani a cely proces tak, aby emise odpovidaly norme. Ten nelegalni je ten, ktery od okamziku kdyz zjisti ze auto jede v nemerenem rezimu, tak vypne vsechny omezovaci funkce na snizeni emisi a prepne na full-power nebo full-fun for the driver. Takze staci smazat vsechno mezi if not norm_cyclus … end. Tudiz motor bude stale fungovat jako kdyz je v merenem cyklu a bude splnovat (mozna) emisni limity. Akorat se to ridicum nebude libit. Mozna vetsi spotreba, liny motor atd.

  3. Nevím co se všichni tak
    Nevím co se všichni tak hrozně diví. Že ty metodiky jsou neodpovídající sami o sobě muselo být jasné každému co nemá místo mozku slámu. Každou chvíli tu čteme nesmyslné články, jak má nějaké auto neuvěřitelnou spotřebu. A když to pak jede po dálnici, žere to 3x tolik. Kdo to vůbec vymyslel měřit emise motoru běžícího na prázdno?

  4. Vsechno je farizejstvi. Ted
    Vsechno je farizejstvi. Ted volaji vsichni po tvrdem zasahu proti VW kvuli NOx. Co ja vim, tak spousta lidi nadava na DPF a vykrikuji, ze jako prvni by si tento filtr vymontovali aby meli lepsi vykon motoru. VW zrejme takove snahy zaznamenal a pokusil se ty enviromentalni hracicky ktere si ekoteroriste nadiktovali trochu odlehcit aby uzivatele dieslu nemeli takovou potrebu DPF odstranit. Stat porad zvysuje emisni limity, ale fyzika a chemie podleha prirodnim zakonum a ne lidskym a proto stromy nerostou do nebe a auta nebudou nikdy uplne clean. Komu to prospeje, ze VW mozna padne na hubu. Nikomu z nas to nepomuze, jen nam vsem to uskodi. HDP Evropy i CR pujde dolu, bude dalsi zbytecne vyvolana krize.

  5. Páni. Mňa skôr zaujíma
    Páni. Mňa skôr zaujíma iná otázka. Táto úprava, ktorú chcú odstrániť sa týkala zlepšenia parametrov pri napojení na testovacie prístroje – napríklad pri emisnej kontrole. Čo sa stane, ak môj motor s odstránenou úpravou pri emisnej kontrole vykáže také hodnoty, že mi auto emisnou kontrolou neprejde? Čo potom s takým autom?

  6. Pane Horčíku,
    navzdory

    Pane Horčíku,

    navzdory přízni Vašemu webu, resp. jeho obsahu, jsem nucen mít výhrady nad opakovanými gramatickými chybami. V poslední době si nevzpomínám na článek, který by se obešel bez chyb a překlepů. Jsem si jist, že slovo „největšíh“ zcela jistě kontrolou pravopisu neprošlo.
    Že se za viz nepíše tečka, ale že se jedná o „obyčejný“ rozkazovací způsob slovesa vidět bohužel dnes neví široká veřejnost včetně mnoha novinářů.
    S přáním všeho dobrého
    J.R.

      1. Staci vymazat par radku toho
        Staci vymazat par radku toho zakazaneho kodu z ridici jednotky a motor bude plnit emisni normu pro NOx. Jenomze to bude znamenat mozna snizeni vykonu, zvyseni spotreby a nutnost casteji doplnovat nadobku s AdBlue. To se spousta lidem nebude libit a co udelaji? No cely ten filtr vymontuji aby mohli zase jezdit na plny plyn. A ty motory budou mit jeste vetsi emise…

      1. No takové Šalamounské
        No takové Šalamounské řešení bude mít ale nejspíš docela vážné následky. To jim Američani zřejmě omlátí o pysky. Uvidíme, jak se to vyvine, zatím to není uzavřené.
        P.S. Chudák programátor, nejdřív se s tím nadřel a teď to musí vyhodit. 🙂

Napsat komentář