Prodej elektromobilů Renault Zoe strmě roste

Doma ve Francii má elektromobil Renault Zoe obrovský úspěch. Zatímco od ledna do sprna 2014 prodal Renault ve Francii celkem 2609 kusů Zoe, za stejné období tohoto roku je to už 6059 aut. O 132 % více.

Prohlédněte si elektromobil Renault Zoe na reklamním videu.
foto: Renault

Renault nedávno na autosalonu Ženeva 2015 představil vylepšený elektromobil Renault Zoe s dojezdem až 240 km. Na autosalonu ve Frankfurtu pak aktuálně druhý z aliance Renault-Nissan, japonská automobilka, představila Nissan Leaf s dojezdem až 250 km.

Nissan a Renault dohromady prodali už hodně přes 200 000 elektromobilů během uplynulých pěti let. Stoupající prodeje Zoe i Leafu a nabídka nových verzí s vyšším dojezdem tomuto trendu bezesporu přispěje.

Ve Francii lze navíc elektromobil Renault Zoe koupit doslova za hubičku. Pětidveřový harchback totiž stojí €21 900. Jenže €5000 lze získat jako dotaci od státu na nákup elektromobilu a dalších €10 000 euro ve Francii získáte jako šrotovné za jakékoliv staré dieselové auto.

Navíc si lze Zoe koupit i tak, že si sice koupíte vůz, ale baterii si pronajmete. V tom případě je auto ještě levnější a vy pak jako majitel platíte pravidelný měsíční poplatek od €49 výš, dle ročního nájezdu.

41 Comments on “Prodej elektromobilů Renault Zoe strmě roste”

  1. VÝhodou el.pohonu je, že
    VÝhodou el.pohonu je, že dovede konstrukčně navrhnout supersport i šetřílka. Superport má smysl, cenou i vlatmostnmi je smysluplný a konkurenčněschopný. Šetřílek nemá šanci, pořizovací cena ho činí nekonkurenceschpným. Je to jenom hra. Kdyby byla priorita přidaná hodnota, po diesealgate by se bez problému realizovali pouze Ottovovi benzínové motory přepracované na plyn. Ale řešení egologické a technologicky okamžitě možné realizovatelné není v rámci rozhodující síly trhu=finančníci žádoucí. Takže spotřebiteli a plátci daní=hnací síly a zdroje ekonomiky, musíš akceptovat přiblblé (z hlediska technických současných možností) nabídky automobilek vlastněných řídícími orgány=nadřízenými finančníkům řídícími chod automobilek.
    Ekologie a komfort spotřebitelů je zde minoritní priorita. O čem chcete diskutovat? Možná o projektu ODHALENÍ……
    Proboha, co jsem to napsal ve Windows 10,pravdu, vždyť tam mají jméno a adresu, asi dopadnu jak Jan Hus…

  2. Rozumím článku správně,
    Rozumím článku správně, že cena €21 900 je včetně baterie a bez uplatnění dotací? Jak je to s DPH? Tj. že za podobnou cenu lze dovézt i do ČR? 21 900 * 27 = 591 300 Kč.
    Pak by byla cena mírně levnější než VW e-UP (619 900 Kč vč. DPH dle ceníku)…

    Ale pokud by bylo potřeba ještě zdanit, dostáváme se na 715 473 Kč, což je cena Leafa 🙁

  3. Ta strategie pronájmu
    Ta strategie pronájmu baterií ten elektromobil docela zabijí. Nevěřím, že by si někdo na západ o našich hranic nepovzdechl, že ten pronájem baterie nehorázně prodražuje vlastnictví toho vozu. Celkově chápu i výhody tohoto přístupu – nemuset se starat o kondici baterie, prostě „doživotní záruka“ na její výkon, ale neumožnit zákazníkům výběr, je podle mého handicap.
    Zoe se mi líbí víc než Leaf, ale kromě toho tento systém pronájmu, kromě toho že zde vůbec nejsou nabízeny elektromobily Renault (a vzhledem k ne-podpoře od státu asi dlouho ještě nebudou – takové jsem dostal informace od Renaultu) mne naprosto odrazuje od koupě.

  4. TO STANDA: k tvemu bodu
    TO STANDA: k tvemu bodu 4)
    Kdyz se zacinal prodavat e-up, tak jsem se pidil po tom, kolik by mi mohl dat dealer slevu. Tj. za nakup. Mam u zastoupeni dobreho kamarada. Reknu na rovinu. Pri zacatku prodeje na nem meli 8%. Na predvadecku 15%. Kdyz se zajimal o tom, proc je rabat tam malo, ze je to neprodejny, tak odpoved byla – drahy vyvoj, nekdo to zaplatit musi. Nyni se prodavaji prvni predvadecky a % souhlasi. Nyni je e-up prodavany za cca 550.000,- coz je cenikova cena cca 647.000,-

  5. zoe sa neda v koncinach
    zoe sa neda v koncinach strednej a vychodnej eu kupit, nie je ani v ponuke. musel by sa pri kupe v DE pracne prihlasovat, by som sa nedoplatil.

    naviac na de strankach to vyzera ako nejasny figel, a realna cena je od 23 000 euro + cca 120 eur mesacne za baterku, bez moznosti to kupit inak.

  6. co je na tom aute tak drahe?
    co je na tom aute tak drahe? Baterky pochopim, tie este drahe su ale skoro 22 tis za take male auto? trochu to prehanaju si myslim…ak by stala napr. Octavia 22 tis. s dojazdom 300-400km, tak to beriem, ale toto? Predrazene az az…taketo male EV by mali stat max. do 10-12 tis.

    1. Nemůžu se zbavit dojmu,
      Nemůžu se zbavit dojmu, že cena těch aut je nastavená vysoko záměreně a to z několika důvodu:
      1. Kdyby to byl trhák, tak by nestíhali vyrábět (dodávat baterie) ve velkém.
      2. Vývoj stál nemalé prachy (úplně nové komponenty), sbírají se drahé zkušenosti a automobilky se na ceně chtějí víc zahojit.
      3. Existuje vyšší riziko, že se to nakonec bude prodávat špatně nebo budou s výrobou/záručním servisem nečekané problémy. Automobilky vstupují do tak trochu nové vody.
      4. Co si budeme povídat – automobilky a zejména jejich dealeři dnes žijí hodně z prodeje náhradních dílů a servisu. U EV se z toho žít nedá. Nedivil bych se, kdyby % provize z prodeje EV byly pro dealery výrazně vyšší než u konvenčních aut.
      5. EV automobilky je cílené pro ekonadšené příznivce znaky a taky jako úlitba (chcete-li PR), že dokážeme vyrobit i čisté eko auto. Automobilky nemají zájem měnit systém, na který jsou desítky let zvyklí a ve kterém se vypracovali na špičku.
      Těch důvodů bude určitě ještě víc…

      Kdyby Elon Musk neměl vizi, která je víc ekologická než ekonomická, tak zůstane u svých luxusních sedanů a ty možná prodává ještě mnohem dráž pro omezený počet VIP zákazníků a do střední třídy se nepouští (ono i s tou vizí to jde dost špatně a hádám, že model 3 se bude ještě odkládat a odkládat). Nicméně myslím, že se to Tesle nakonec vyplatí i ekonomicky, ale tato cesta bude stát hodně rizik a bude těžší než jen přežit mezi luxusními auty.

      Ale kdo ví, třeba se mýlím

            1. Máte pravdu, koukal jsem na
              Máte pravdu, koukal jsem na nějaké staré statistiky, nečekal jsem, že se došlo v posledních letech k tak ohromnému nárůstu prodejů. Každopádně cca 50 000 Tesla Model S a cca 60 000 Nissan Leaf (předpokládané prodeje 2015) nejsou rozhodně kusovky.

                1. Tak teda prosím o číslo,
                  Tak teda prosím o číslo, kolik se musí ročně vyrobit konkrétního modelu auta, aby to nebyla kusovka. 60 tisíc je tedy málo, to víme, tak je to 100 tisíc? Nebo jestli je milion ročně, tak je asi jediná „nekusovka“ na světě Golf :).

                2. Golf to zrovna nebude.
                  Golf to zrovna nebude. Spíš nějaká Toyota.

      1. „Automobilky nemají zájem
        „Automobilky nemají zájem měnit systém, na který jsou desítky let zvyklí a ve kterém se vypracovali na špičku.“

        Tohle je IMHO všeobecně tradovaný nesmysl, což dokazuje právě aliance Renault-Nissan.
        To že se stále prodává o několik řádů víc spalováků než EV, je jen důsledek stále drahých technologií (především baterií) a stále mnohem snažší operabilitě spalováků.

    2. Co je na tom tak drahé ?
      Co je na tom tak drahé ? No to Vám povím vývoj, když vyrábíte milionové série , tak se to rozloží takže cena vývoje na autě je plácnu 5000,- No jenže co když vyrábíte těch aut jen 20 tisíc ročně ? Tedy 50x méně pak logicky je cena vývoje na 1 vůz 50x větší takže 250 000. ( kdyby se vyvíjel jen el, up ) Pak je tu další věc – výrobní linky, cena linky je stejná ať jede na 3 směny 7 dní v týdnu a nebo třeba jen na 3 směny týdně. Cena výrobků , které padají z linky je pak také značně jiná. V současné době jsou el. auta pro automobilky nezisková. Dělám ve vývoji a už před 10 lety jsme věděli, že první el. mobily na kterých lze vydělat budou kolem roku 2017 to budou první modely, které už se budou masověji prodávat a pak se z toho stane skutečná alternativa. Ale netěžte se nebude to masová záležitost spíše něco jako CNG nebo LPG. V delší budoucnosti bude zhruba polovina vozů klasická a druhá polovina bude alternativní CNG, LPG , hybrid , elektřina. Nejdříve to bude vypadat, že se tahle alternativa klasické vozy zničí , jenže pak spotřebitelé objeví slabiny těch vozů a prodejte už tolik neporostou a spíše to bude celé stagnovat. Bude trvat ještě několik vývojových generací ( zhruba 20 let) než se tyto alternativy zlepší natolik, že klasické vozy přestanou mít svoje opodstatnění a i tak budou převládat hybridy. Tedy pokud nezasáhne legislativa, pokud ano , pak to bude dříve, ale doplatí na to spotřebitel.
      Věřte mi že v současné době je cena dopravy běžným el. mobilem ve skutečnosti vyšší než stejným autem s klasickým motorem. Nepočítejte v žádném případě návratnost na km ta auta nebudou žádné držáky ,které vám vydrží bez servisu 10 let.

      1. S posledním odstavcem si
        S posledním odstavcem si dovolím z vlastní zkušenosti nesouhlasit. Je to jen otázka pořizovací ceny vozu a druhotně ceny elektřiny na dobíjení baterie. Pokud koupíte elektromobil za slušnou cenu, blížící se stejně vybavenému a motorově silnému spalováku, pak se dostanete pod jeho celkové provozní náklady velmi rychle.

      2. Vyvoj?
        Hmm, a jak si mám

        Vyvoj?
        Hmm, a jak si mám přebrat, že třeba pro škodovku jeden elektromobil vyvinula vysoká škola, a určitě ji vývoj nestál tolik.
        Jak si mám vysvětlit, že třeba VW má už zaplacen vývoj u citystromera, a přesto ho neprodává jako lowend apod.

        Prostě po přečtení vašeho příspěvku jsou to kecy co jsem četl předtím než přišel Leaf nebo Tesla, a už podobné řeči museli osekat, protože se ukázali jako bláboli, dnes přežívá blábol „drahý vývoj“, kdy auto musí stát 700+ jinak se nezaplatí, což když přeženu u Leaf+Zoe kde prodali 20000ks dělá cirka 4miliardy (700k vs 500k). Jako chcete me nakecat, ze za vyvoj pouze a jenom pohoneho agregatu+nabijeni(baterky koupi…) daji 4miliardy?

      3. Možná by stálo za to být
        Možná by stálo za to být trochu konkrétnější.

        My co se v té oblasti vývoje nepohybujeme si ceny neumíme představit. A konkrétně u elektromobilu se na ten vývoj díváme takto:

        – odstranit motor
        – odstranit převodovku
        – odstranit výfuk
        – odstranit nádrž
        – přidat baterii
        – přidat elektromotor
        – a nahradit mechanický kompresor v klimatizaci za elektrický
        – vyrobit software

        Malé firmy jsou schopné takovouto přestavbu běžného vozu udělat za 300-500 tisíc. A jediná automobilka, která skutečně navrhla elektromobil z gruntu je Tesla, u ostatních elektromobilů mám pořád pocit že se jedná jen o ‚přestavbu‘ existujících vozů.

        Takže prosím, napište nám jaké kroky vývoje jsou tak drahé

      4. Chci reagovat na poslední
        Chci reagovat na poslední odstavec. Nevěřím. Návratnost se musí počítat, vše je o penězích (pokud nejste pouze nadšenec či filantrop). Samozřejmě hned za penězi je kultivovanost a jízdní vlastnosti. Ty se samozřejmě mohou převést na peníze, ale odpůrci elektromobilismu to nedělají, protože by jim nevyšla rovnice v neprospěch. Co se týká servisu, tak jsou diametrálně rozdílné. žádný motorový olej, výfuk (katalyzátor), řemen, alternátor, svíčky (benzín), chladící kapalina, palivový a vzduchový filtr, převodovka. U eaut je motor bezúdržbový.
        Když by se počítaly náklady na km museli by se spočítat i s případným servisem a nikdy to nelze spočítat přesně, protože nikdo neví co OPEC nebo jiní producenti vymyslí s cenou ropy nebo jaká bude cena elektřiny. Lze pouze říct, že při takové ceně je návratnost přibližně x let.
        Uvidíme kam se lidstvo za pár let dostane. Lidé neradi mění návyky. Spalovák je zažitý typ pohonu. Sice je nejsložitější, ale infrastruktura je nejrozvinutější.
        Věřím, že pokud bude infrastruktura na podobné úrovni (hlavně rychlonabíječky) a cena bude na dohled spalovákům změna nastane rychle ve prospěch elektroaut.

        1. Proč v Norsku? Protože
          Proč v Norsku? Protože dotace. Bez vlastnictví baterie nedostanete nic. Proč v UK to nevím. Ale co jsem viděl čísla, tak pořád víc jich tam prodají bez baterie než s ní, takže zas tak výhodné to asi nebude… P.S. Jestli je pravda co říkáte o neoriginální baterii, tak to je opravdu pěkné svinstvo. Ne že by jsme to neznali odjinud, ale pro mě by to byl další důvod, proč elektromobil s pronájmem baterií nekupovat.

Napsat komentář